Кирилл и Мария Радонежские – родители преподобного Сергия


прп. Кирилл и Мария Радонежские

Кирилл и Мария Радонежские
(+ 1337), схимники, преподобные, Хотьковские чудотворцы, родители преподобных Сергия Радонежского и Стефана Московского Память 18 января, 28 сентября, в Соборах Радонежских и Ростово-Ярославских святых, в четверг после Недели о мытаре и фарисее (местн. [1])

Нет сведений ни об их родителях, ни о детских и отроческих годах, ни о времени вступления в супружество. Известно лишь, что они принадлежали к знатному боярскому роду. В начале XIV века праведные супруги бояре Кирилл и Мария жили под Ростовом Великим, в небольшом селении Варницы, где находилось их поместье. Кирилл состоял на службе сначала у Ростовского князя Константина II Борисовича, а потом у Константина III Васильевича.

Не раз и боярин Кирилл сопровождал своего князя в опасных путешествиях на поклон в Золотой Орде. Перед отъездом обычно писали завещание прощались со всеми близкими, так как многие русские люди там и головы свои слагали за веру Православную. Мария, проводив мужа, слёзно молила Бога о нём и об их малолетнем сыне Стефане.

Святой Кирилл владел достаточным по своему положению состоянием. Суете княжеского двора супруги предпочитали простую уединённую жизнь в своём поместье. Живя в деревне, они не пренебрегали и обычными сельскими трудами. Впоследствии, на том месте, где, по преданию, находился дом преподобных Кирилла и Марии ростовский архимандрит Ефрем основал в 1427 году монастырь Живоначальной Троицы.

Однажды, за Божественной литургией, до рождения второго сына, праведная Мария и молящиеся слышали троекратное восклицание младенца перед чтением святого Евангелия, во время Херувимской песни, и когда священник произнес «Святая святым». Преподобные Кирилл и Мария ощутили на себе великую милость Божию, их благочестие требовало, чтобы чувства благодарности к Богу были выражены в каком-либо внешнем подвиге благочестия, в благоговейном обете. И праведная Мария, подобно святой Анне, матери пророка Самуила, вместе с мужем дала обещание посвятить чадо Богу.

Господь даровал им сына, которого назвали Варфоломеем, будущего преподобного Сергия Радонежского. С первых дней жизни младенец всех удивил постничеством: по средам и пятницам он не принимал молока матери, в другие же дни, если она употребляла в пищу мясо, младенец также отказывался от молока. Заметив это, преподобная Мария вовсе отказалась от мясной пищи.

После Варфоломея у праведной четы родился и третий сын, Пётр. Своих детей супруги воспитывали в Законе Божием, благочестии и целомудрии.

Праведность Кирилла и Марии была известна не только Богу. Будучи строгими блюстителями всех церковных уставов, они помогали бедным, но особенно свято хранили заповедь святого апостола Павла о страннолюбии (Евр. 13, 2). Тому же учили они и своих детей, строго внушая им не упускать случая позвать к себе в дом путешествующего инока или иного усталого странника.

До нас не дошло подробных сведений о благочестивой жизни этой блаженной четы, зато мы можем, вместе со святителем Платоном, сказать, что сам происшедший от них плод — великий святой преподобный Сергий Радонежский — показал лучше всяких красноречивых похвал доброту благословенного древа.

Около 1328 года преподобные Кирилл и Мария переселились из Ростова в Радонеж и поселились там близ церкви Рождества Христова. В трёх верстах от Радонежа находился Хотьковский Покровский монастырь, который при недостатке обителей в Московском княжестве в то время, одновременно был и мужским, и женским. По распространенному на Руси обычаю под старость иночество принимали и простецы, и бояре, и князья. Дух иночества сообщился от сына к родителям: под конец своей многоскорбной жизни праведные Кирилл и Мария пожелали и сами принять ангельский образ.

В этот монастырь и направили они свои стопы, чтобы там провести остаток своих дней в подвиге покаяния, готовясь к другой жизни. Но недолго схимники-бояре потрудились в новом звании. В 1337 году они с миром отошли ко Господу. Дети почтили их слезами сыновней любви и похоронили под сенью той же Покровской обители, которая с того времени сделалась последним приютом и усыпальницей рода Сергиева. Здесь же впоследствии был погребён и младший сын преподобных Кирилла и Марии — Пётр с супругой Екатериной.

Почитание

Предание говорит о том, что преподобный Сергий заповедал прежде чем идти к его мощам в Троицкую обитель, зайти в Покровский монастырь и помолиться об упокоении его родителей.

C конца XVIII века преподобные Кирилл и Мария почитались как местночтимые святые. С того времени их уже изображали с нимбами и читали пред мощами угодников особую молитву. Летопись Покровского Хотькова монастыря приводит свидетельства о том, как молитвенное обращение к преподобному Сергию и его святым родителям спасала людей от тяжких недугов.

3 апреля 1992 года, в год празднования 600-летия со дня преставления преподобного Сергия, на Архиерейском Соборе Русской Православной Церкви состоялось общецерковное прославление схимонаха Кирилла и схимонахини Марии. Канонизация увенчала шестивековое почитание родителей великого подвижника, давших миру образец святости и христианского устроения семьи.

Мать маленького святого

В мае 1314 года Мария Радонежская счастливо разродилась третьим сыном. Через 40 дней родители понесли его в церковь крестить. И священник нарек младенца Варфоломеем. И не только потому, что в тот день (11 июня) Церковь чтила память святого с таким именем. «Варфоломей» означает «Сын Утешения» (Радости). Священник тоже почувствовал, что данный младенец послужит утешителем не только для своих родителей, но и для многих других христиан. Он предрек родителям: «Веселитесь, радуйтесь, ибо это есть избранный Богом сосуд, обитель Святого Духа и служитель Троицы».

Маленький Варфоломей, привыкший к постам еще в утробе матери, не желал от них отказываться. Богатая боярыня хотела отдать ребенка, как и двух своих первых сыновей, кормилице. Но младенец не желал брать грудь. Тогда Мария взялась сама вскармливать сына. И как она заметила, по средам и пятницам, младенец отказывался сосать молоко, а в другие дни пил его. Желая сделать пищу сына более питательной, Мария принялась есть мясо. Но маленький Варфоломей тут же отказывался брать грудь. Из-за него мать полностью отказалась от мяса.

Молитвословия

Тропарь, глас 3

Блаженств Христовых причастницы, / честнаго супружества и попечения о чадех добрый образе, / праведнии Кирилле и Марие, / плод благочестия, Сергия преподобнаго нам явившии, / с ним же усердно молите Господа / низпослати нам дух любве и смиренномудрия, / да в мире и единомыслии прославим Троицу Единосущную.

Кондак, глас 4

Днесь, вернии, сошедшеся, / восхвалим двоицу блаженную, благовернаго Кирилла и Марию добронравную, / тыя бо молятся вкупе со возлюбленным сыном своим, преподобным Сергием, / ко Единому во Святей Троице Богу / отечество наше в правоверии утвердити, / домы миром оградити, / юныя от напастей и соблазнов избавити, / старость укрепити и спасти души наша.

Кирилл и Мария Радонежские – родители преподобного Сергия

Акафист преподобным Кириллу и Марии Радонежским

Кондак 1

Избраннии чудотворцы и велицыи угодницы Господни, обители нашея заступницы и приснии о душах наших молитвенницы, преподобнии схимонаше Кирилле и схимонахине Марие! Пение похвальное вам приносяще, молим вы усердно: яко имущии дерзновение ко Господу, предстательством вашим от всяких бед нас свободите и наследники Царствия Небеснаго нас соделайте, да зовем вам радостно: Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Икос 1

Ангели земнии и человецы небеснии воистину явистеся преподобнии Кирилле и Марие, от юности вашея чистую совесть имущии к Богу, и добре во благочестии и чистоте вкупе пожившии, нам же оставльшии в пример подражания житие ваше богоугодное, емуже чудящеся и чудесы вашими озаряеми, зовем вам гласы хвалебными сице:

Радуйтеся, от юности вашея Христа возлюбившии и Тому от души поработавшии; Радуйтеся, целомудрия хранители и душевныя и телесныя чистоты рачители. Радуйтеся, души ваши и телеса на земли в обиталище Духа Святаго уготовившии; Радуйтеся, исполненнии премудрости и разума Божественного. Радуйтеся, яко от земли на небо преидосте и тамо со Ангелы Троице предстоите; Радуйтеся, яко со безплотными лики трисвятую песнь Ей воспеваете. Радуйтеся, на небеси и на земли от Господа прославленнии; Радуйтеся, обретшии вечное всесветлое место упокоения. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 2

Видя всевидящее око Отца светов вельми благоугодное Богу ваше житие, благоволи избрати вас, блаженнии, да явите мирови светильник пресветлый Сергия преподобнаго, да о нем и ваши имена прославятся и вси вернии воспоют прославльшему вас Господеви: Аллилуиа.

Икос 2

Разума Божественнаго преисполненнии, Кирилле и Марие, неустанно работасте Господеви, наставляя чада своя в послушании и кротости. Умудрите убо и нас, преподобнии, непрестанно оправданием Господним следовати неложно, да обрящем вкупе с вами спасение вечное и принесем вам благохваления таковыя:

Радуйтеся, блаженнии, в боголюбии пожившии и благоверие сохраншии; Радуйтеся, милости и сострадания преисполненнии. Радуйтеся, милостынею и молитвами Небесное Царствие стяжавшии; Радуйтеся, смирением и пощением вечное блаженство улучившии. Радуйтеся, яко мзда ваша многа на Небесех есть; Радуйтеся, яко молитвами вашими и мы надежды Царствия Христова не лишаемся. Радуйтеся, яко радость ваша вечна во светлостех святых; Радуйтеся, яко тояжде светлости вас ради и мы наследниками являемся. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 3

Силою Божиею ограждаем преподобный Кирилл князю Ростовскому со всяким усердием служаше и вкупе с ним во орду Агарянскую, мира ради, хождаше, да люди русские ослабу от ига их имут и Богу непрестанно поют: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи помышление преподобнии Кирилл и Мария и людие о трикратном во чреве Мариином в церкве плода глашении и удивльшеся, разумеша нечто преславное и чудное быти; и по сих уведевше радостное сына рождение, радовахуся и радостная вам приношаху глаголюще:

Радуйтеся, двоице пресветлая, Богом совокупленная; Радуйтеся, звезды непрелестнии, путь супружескаго жития богоугоднаго верно указующии. Радуйтеся, родители благии добраго и избранного плода; Радуйтеся, всякия благодати Божия его исполнившии. Радуйтеся, супругов христиан ко благочестию наставницы; Радуйтеся, доброму богобоязненному чад воспитанию их научающии. Радуйтеся, целомудрия и воздержания супружескаго образи преизящнии; Радуйтеся, хотящих богоугодно жити богомудрии учителие. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 4

Буря скорбей и напастей, воздвизаемая наместником Великаго Князя, не ослаби крепкия любве вашея яже к Богу, Кирилле и Марие блаженнии, но паче научи вы изряднее отражати разженныя стрелы лукаваго. Научите убо и нас вся скорби мира сего с кротостию преносити, в веселии вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше, блаженнии, Варфоломея, дивное чадо ваше, некогда грамоте неискусна, чтуща богодухновенныя писмены, удивишася зело, и старца-схимника, премудрость ему даровавшаго, в дом свой прияша, заповедь Апостола Павла храняше: страннолюбия не забывайте; тем бо не ведяще неции странноприяша Ангелы. Таковую добродетель вашу воспевающе, вопием вам сице:

Радуйтеся, заповедей Христовых вернии исполнители; Радуйтеся, учения Евангельского истиннии последователи. Радуйтеся, угодницы Божии, житию великих святых сопричастницы; Радуйтеся, странноприимства древняго праотца Авраама подражатели. Радуйтеся, светом благочестнаго жития вашего, яко светила богосветлая, пресиявшии; Радуйтеся, любовь и милосердие к бедным и сирым явившии. Радуйтеся, безпомощным скории помощницы; Радуйтеся, яко и нам присно помогаете и к Небесному Отечеству руководствуете. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 5

Боготечным звездам подобны бысте, преблаженнии Кирилле и Марие, егда пришедше от страны Ростовския в пределы княжества Московскаго и во граде Радонеже поселистеся, тамо сущих бо людей благочестием своим удивисте, подвизая пети: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше, святии, тщание сына своего, преподобнаго Сергия, к иноческому житию, моляху его, да пребудет с вами до кончины вашея. Он же, яко сын послушания, издетска наученный вами заповеди Господни исполняти, покорися воле вашей, Кирилле и Марие, якоже Божией, научая всех вопити вам тако:

Радуйтеся, блаженств Христовых причастницы; Радуйтеся, честнаго супружества и попечения о чадех добрии образи. Радуйтеся, ангелонравнии человецы; Радуйтеся, преподобных и праведных сопричастницы. Радуйтеся, Пресвятыя Троицы вернии угодницы; Радуйтеся, яко и чад ваших угождати Ей научившии. Радуйтеся, того ради сын ваш Триипостасному Божеству обитель дивную устроивый; Радуйтеся, сего ради и ваша святыя имена прославлены есть по всей Руси. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 6

Проповедницы веры православныя и ревнители благочестия не словом токмо, но и житием вашим, бысте во граде Радонеже, прехвальнии Кирилле и Марие: темже и святая Церковь достойно почитает вас, немолчно воспевая Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия во граде Радонеже свет добродетельнаго вашего жития, преблаженнии Кирилле и Марие; егда же достигше возраста преклонна, во обитель Хотьковскую устремишася под покров Божией Матери притекше, тамо велий образ Ангельский на ся восприяли есте, темже образ вышшаго нам смирения показуя, емуже поучаяся, с любовию вопием вам таковая:

Радуйтеся, яко любве ради Господа мира сего славу остависте; Радуйтеся, яко иноческое равноангельное житие усердно восприясте. Радуйтеся, во обитель древнюю пришедшии и тамо покой себе обретшии; Радуйтеся, Пречистей Деве Богородице души свои вручившии. Радуйтеся, образ ангельский восприимшии и непорочно его сохраншии; Радуйтеся, всем иноком и инокиням добрии образи. Радуйтеся, прежде кончины вашея вся страсти умертвившии воздержанием; Радуйтеся, святую схиму в броню спасения восприявшии. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь явити в житии вашем, преподобнии Кирилле и Марие, образ назидания, не токмо людем мирским, но и иноческому лику, внуши вам в старости маститей оставите славу земную и восприяти образ иноческий, в немже постом, бдением и молитвою добре подвизастеся, неустанно воспевая Триединому Богу Серафимскую песнь: Аллилуиа.

Икос 7

Новую благодать показа всех Творец и Владыка чрез вас, преподобнии, егда прешли есте от временныя сея юдоли плачевныя во обители вечныя. Святыя мощи ваша, аще и под спудом сокровенны, многая чудеса источаху, многим болящим исцеления подаваху; паче же приносимыя к вам младенцы исцеляху. Сего ради приимите, врачеве наши блаженнии, от нас похвалы сицевыя:

Радуйтеся, смертию временною пришедшии к жизни вечней; Радуйтеся, от Господа нетлением и чудесы прославленнии. Радуйтеся, яко память ваша с похвалами и успение со святыми; Радуйтеся, яко имена ваша честны суть и благословенны во Отечестве вашем. Радуйтеся, болящим младенцем исцеление подающии; Радуйтеся, тяжко болящую девицу, с любовию к вам притекшую, от недуга избавившии. Радуйтеся, о любящих и чтущих вас небеснии предстатели; Радуйтеся, приснопросящии нам у Господа дары благости Его. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 8

Страшное и ужасное бедствие прииде на землю Московскую, егда язвою моровою уязвлены быша людие мнози во градех и весех, и множество их умроша. Тогда собор освященный со инокини молебныя пения вам приношаху и предстательствы вашими избавление от беды получиша, вопиюще благодеющему чрез вас Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси боголюбцы скорбию велиею объяты быша, егда во дни лихолетий, на землю Российскую пришедших, обитель Покрова Пречистая Девы в Хотькове богоборцы разорению и запустению предаша. Но память о вас, преподобнии, в людех жива бысть, и славляху чада российския житие ваше и чудеса благохвалении сицевыми:

Радуйтеся, чудотворцы наши предивныя; Радуйтеся, не оставляющии нас в скорбныя дни. Радуйтеся, града Хотькова и обители нашея ограждение несокрушимое; Радуйтеся, на враги видимыя и невидимыя крепции нам споборницы. Радуйтеся, благодеяний множество нам источающии; Радуйтеся, милостию сострадания вашего всех объемлющии. Радуйтеся, приснии всем нам ходатаи спасения; Радуйтеся, неотступнии града Хотькова и обители нашея хранители. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 9

Вси Ангели и святых лики радовахуся радостию велиею, егда обитель ваша, преподобнии Кирилле и Марие, Церкви возвращена бысть и мощи ваша честныя, от лет древних Богом сокровенныя, в храме соборнем положены бысть. И возженна бяху молитвы лампада и людие вси узревше свет ея удивляхуся зело, к вам в напастех прибегают и помощь от вас получают; еяже и нас сподобите преподобнии, о вас вопиющих Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению чудес от мощей ваших и поныне совершающихся, преблаженнии Кирилле и Марие: старица бо немощная монахиня костное преломление претерпевшая и от врачей не утешанная, к вам, преподобнии, притекше и со слезами моляху вас. Вскоре же исцеление совершенное получив, во умилении сердца воспеша вам:

Радуйтеся, благодати Святаго Духа сосуди избраннии; Радуйтеся, радости нам вечныя благоприятнии ходатаи. Радуйтеся, старицу немощную от недуга скоро исцелившии; Радуйтеся, исцелением сим искусных врачей удивившии. Радуйтеся, нетленныя благоухающии цветы; Радуйтеся, безсмертия немерцающии лучи. Радуйтеся, на земли величием чудес блистающии; Радуйтеся, на небеси со Ангелы Бога славящии. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 10

Спасение вечное унаследовавше, богоблаженнии Кирилле и Марие, душами вашими во обителех горних неразлучно в Бозе пребываете, святыми же мощми вашими во обители Пренепорочныя Девы нетленно вкупе почиваете и обильная исцеления источаете, нас в Горний Иерусалим оный руководствуя, вопиющих того Града Управителю: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и прибежище всем к вам притекающим вы есте, преподобнии. Обитель бо ваша к жизни иночестей возрожденная множество ищущих спасения собра, их же вы от искушений и соблазнов сохраните, блаженнии, и монашескому деланию научите, да улучивше желаемое, принесут вам сицевыя благодарственныя словеса:

Радуйтеся, чадолюбивыя наши предстателие; Радуйтеся, руководствующии нас ко Христу Богу. Радуйтеся, наставляющии шествовати по заповедем Господним; Радуйтеся, научающии терпеливо носити крест свой и Владыце нашему последовати. Радуйтеся, яко с преподобным отцем нашим Сергием имеете дерзновение ко Христу Богу нашему и ко Святей Его Богоматери; Радуйтеся, яко вы есте ходатаи о нас недостойных, жительствующих во святей обители нашей, ей же вы и начальницы. Радуйтеся, яко Богом собранней дружине сей вы помощницы, заступницы и молитвенницы; Радуйтеся, яко вашими молитвами сохраняема невредимы от бесов и от человек злых пребываем. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 11

Пение молебное приносят вам, преблаженнии Кирилле и Марие, не во обители Хотьковской токмо, но и в Высоцкой, сыном вашим основанней, многоцелебных мощей ваших часть имущей, славят чудеса вами совершаемыя: младенец бо недуг неисцельный имеяй, исцеление от вас получает, родителей радости безмерныя исполняя, вопиющих исцелений подателю Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светом трисиянным осияваеми, Кирилле и Марие, всеблаженнии, со всеми святыми предстоите ныне на Небеси Престолу Царя царствующих и оттуду, яко светила светозарнии, присно просвещаете души притекающих к раце мощей ваших и покаянию истинному научаете. Сего ради, прославляюще вас, глаголем:

Радуйтеся, яко скончали есте жизнь свою телом, но духом не отступаете от нас; Радуйтеся, с верою приходящих к раце мощей ваших благодатно освящающии. Радуйтеся, бисери сияющии и благодатно просвещающии человеков; Радуйтеся, свети умнии, зарею Святаго Духа облистающии. Радуйтеся, известнии умилостивители Царя Небеснаго; Радуйтеся, призывающих молитвенно честная имена ваши скории услышатели. Радуйтеся, упование на вас по Бозе возлагающих дивнии помощницы; Радуйтеся, всем правоверным всякое прошение во их пользу исполняющии. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 12

Благодать от Бога данную вам ведяще, прилежно молим вы ныне, прехвальнии схимонаси: пролейте теплую о нас молитву ко Господу, да сохранит обитель нашу неврежденну от напастей и нестроений, и нас да помилует и спасет, вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще ваше Богоугодное житие, преподобнии, и на небеси от Бога прославление, ублажаем праведное преставление ваше, величаем безчисленныя чудеса от святых мощей ваших истекающия, и на неусыпныя молитвы ваша уповающе, взываем вам сицевая:

Радуйтеся, житие ваше земное благочестне скончавшии; Радуйтеся, от Царя Небеснаго венцы славы приемшии. Радуйтеся, обличеннии в ризу благодатнаго нетления; Радуйтеся, во благоухании святыни нетленно почивающии. Радуйтеся, препоясаннии силою многих чудес; Радуйтеся, яко рака ваша честная врачебница явися недугом человеческим. Радуйтеся, яко от нея всяк с верою приходяй дары целебныя приемлет; Радуйтеся, яко обитель наша мощей ради ваших по всей земле Российстей прославляется. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы.

Кондак 13

О, преславнии чудотворцы и угодницы Господни Кирилле и Марие! Приимите сия моления наша от всея души вам ныне возносимыя и сподобите нас предстательствы вашими в чине ангельском достигнути Небеснаго Царствия, идеже вси святии, Ангели и человецы воспевают непрестанными гласы хвалу Пресвятей Троице, Богу нашему: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, а затем икос 1-й и кондак 1-й

Использованные материалы

  • Страница календаря портала Православие.Ru
    :
  • Житие и акафист преподобным Кириллу и Марии Радонежским Хотьковским чудотворцам
    , Свято-Покровский Хотьковский монастырь, 1998, с. 3-4, 7, 14-15, 18-19, 21.
  • Полный Тропарион
    , Изд-во «Троица», 2006, т. 1, с. 83.

[1] Андроник (Трубачев), игум., «Канонизация святых в Русской Православной Церкви: 7. Канонизация святых после 1988 г.», Православная энциклопедия

, том «Русская Православная Церковь»,

Религиозные подвиги самой Марии

Кажется, выносить в лоне будущего святого, который к тому же так рано возвестил о себе, уже большая заслуга перед Богом. Но святая Мария Радонежская, как пишет автор жития основателя Свято-Троицкой Сергиевской лавры, держалась вдали от всякой нечистоты и скверны. Она относилась к носимому ею ребенку как к «некому бесценному сокровищу». В то время, как другие беременные женщины доставали мужей своими капризами, Мария была очень сдержана в еде.

Она строго держала посты и вообще отказалась от всякой скоромной пищи. Когда же она была на сносях, исключила из рациона и рыбу. Ела она только вареные овощи и крупы, а пила лишь родниковую воду, да и то в малых количествах. Она очень часто молилась наедине Богу, прося Его соблюсти ее и младенца. Она также часто упоминала, что буде он родится мужеского пола, она посвятит его Церкви, то есть отдаст в монахи, как только тот достигнет возраста разумения добра и зла.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]