Мое знакомство с этой иконой началось… с просмотра программы новостей. В бегущей строке писали о крестном ходе с иконой Богородицы, и я поймала себя на мысли, что даже не слышала никогда ее названия. Записала его на клочке бумаги, чтобы не забыть, а в воскресенье осталась после службы, чтобы расспросить батюшку.
И узнала удивительные вещи! Оказывается, по «биографии» этого образа впору снимать фильм, да не документальный, а как минимум приключенческий. Вот только окончание его будет печальным. Хотя…
История Табынской Божией Матери
Образ является чудотворным и впервые явился монаху Амвросию, который проходил мимо двух источников недалеко от деревни Табын. Иеродаку явился чудесный голос, но сначала он принял его за искушение. Затем голос повторился, и Амвросий пошел посмотреть и увидел Табынскую икону на скале между источником пресной и соленой воды.
Монах принес вновь обретенную икону в монастырь, где она была с радостью помещена в православный храм, где проходили службы. Утром изображение приземлилось на монастырские ворота, монахи забрали его обратно, но ситуация повторилась на следующий день. В результате там пришлось построить часовню, чтобы молиться Табыну, о чем позже узнали и царь, и представители православной церкви.
Затем икона была перевезена в Казань и Уфу, где ее всячески почитали, но в конце концов церковь в Казани сгорела, и икона вернулась в Табын, где чудесным образом вновь появилась в начале XVI века. Затем было восстание башкир в 1660 году, когда образ снова исчез, а примерно через тридцать лет икона появляется вновь.
Эти повторные появления и исчезновения были связаны с пребыванием в селе Соловарном, которое находилось недалеко от источника, где впервые была найдена икона. Впоследствии деревня была разрушена, икона исчезла в 1708 г., а вновь появилась в 1740 г. Это стоит отметить, потому что история связана с чудесами.
В это время икону нашли три башкирских пастуха, принадлежавшие к другой религии, они разбили ее и тут же ослепли. Пастухи стали молиться иконе об исцелении, и самый младший из них взывал с особой верой, в результате чего получил исцеление и стал промывать глаза своих напарников водой из соленого источника. Со временем они тоже обрели зрение, а источник стал священным.
Этот молодой башкирский пастух обрел веру через икону и стал православным подвижником. Он прожил до 130 лет и умер, когда шел с крестным ходом по городу Челябинску.
С этого открытия началась традиция крестного хода с иконой. Фотографии и письменные свидетельства этого сохранились до наших дней. День иконы отмечается в девятую пятницу после Пасхи и часто ассоциируется с различными чудесами, дарованными Марией.
На данный момент считается, что икона утрачена.
Во времена советской власти атаман Дутов перевез икону в Китай, после 1950-х годов следы ее полностью исчезли, и сейчас о местонахождении уральской реликвии можно только догадываться. Есть сведения, что святыня была перенесена в Австралию и Сан-Франциско.
Икона Богородицы Табынская
Служба Пресвятой Богородице в честь иконы Ее, именуемой «Табынская»
Текст утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 27 декабря 2016 года (журнал № 127)
В 9-ю пя́тницу по Па́сце Пра́зднование Пресвяте́й Влады́чице Богоро́дице ра́ди ико́ны Ея́, имену́емыя «Табы́нская»
На вели́цей вече́рни
Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 4:
Днесь, ве́рнии, собери́теся,/ просла́вим в пе́снех Цари́цу Богоро́дицу,/ вы́сшую небе́с и всех све́тлостей со́лнечных/ и, в храм Бо́жий вше́дше,/ у́зрим о́браз дре́вле явле́нныя ико́ны Ея́,/ и от исто́чника спасе́ния окропле́ние прии́мем,/ и чудотво́рней ико́не поклони́мся,/ проще́ние прегреше́ний на́ших прося́ще,/ ми́ра ми́рови и ве́лия ми́лости.
Воззри́, Влады́чице,/ побори́ борю́щия ны,/ грехи́ на́ша презира́ющи/ и го́рькаго неве́рия рабы́ Твоя́ свобожда́ющи,/ да восста́нем в сре́тение/ и честну́ю Твою́ Табы́нскую ико́ну преднесе́м,/ всяк бо град и вся́кая весь торжеству́ет/ и обрета́ет Тобо́ю, Влады́чице, спасе́ние,/ и мы во умиле́нии покланя́емся и вопие́м:/ спаси́ ны, Пречи́стая.
Ны́не печа́ль преста́,/ ны́не ра́дость процвете́,/ лечбо́ю бо милосе́рдия Твоего́, Чи́стая, неду́ги исцеля́еши,/ лю́тыя боле́зни свобожда́еши,/ зной и вар ороша́еши,/ разсла́бленныя укрепля́еши, хромы́я возставля́еши,/ слепы́я исцеля́еши,/ те́мже хва́лим Тя:/ ра́дуйся, Влады́чице, Госпо́дь с Тобо́ю.
Я́ко крин благоуха́яй,/ яви́ся ико́на Твоя́ и́ноком честны́м,/ да́рующи Вознесе́нстей оби́тели покро́в и заступле́ние,/ и на врате́х, я́ко Врата́рница, возсия́,/ чудесы́ Свои́ми осия́вши гра́ды Уфу́ и Каза́нь,/ те́мже па́ки прииди́ к нам, Госпоже́,/ весе́лием сердца́ на́ша исполня́ющи.
Глас 5:
Я́же от ага́рян поруга́ние прия́ла еси́/ и слепото́ю оче́с на покая́ние тех подви́гла еси́,/ дарова́вши прозре́ние./ По́слежде еди́н от них в по́двизех просия́,/ хожде́нием во след ико́ны Твоея́ честны́я,/ непреста́нно славосло́вие творя́ Тебе́, Пречи́стая.
Не преста́нем велича́ти Тя, о Ма́ти!/ Я́ве бо избира́еши Ура́льский преде́л,/ имену́ющися Табы́нская,/ иде́же, хотя́щи просвети́ти заблу́ждшия,/ ше́ствием Свои́м на по́двиг ве́ры нас подвиза́еши/ и тем ве́село спаса́еши,/ честву́ющих Тя, Влады́чице.
Егда́ беззако́ннии лю́дие наводни́ша враждо́ю зе́млю на́шу/ и оскверни́ша святы́ни христиа́нския,/ тогда́, Пречи́стая Влады́чице,/ ико́на Твоя́ Табы́нская/ ну́ждею изы́де от преде́лов страны́ Ру́сския/ и по́слежде ди́вный Свой о́браз сокры́,/ благода́ть же Свою́ на исто́чники преложи́.
Сла́ва, и ны́не, глас 6:
Я́ко непроходи́мая Врата́ и Животво́рная Вода́,/ Заря́ Присносия́тельная и во тьме Негаси́мая Лампа́да,/ Боже́ственная Гора́ доброде́телей,/ Богоро́дица в ми́ре просия́./ Те́мже со умиле́нием вопие́м Ти, Пречи́стая:/ му́тныя ре́ки грехо́в на́ших изсуши́,/ озное́ныя ны струя́ми умиле́ния осени́,/ приими́ на́ша моле́ния/ и принеси́ Сы́ну Твоему́ и Бо́гу,/ да спасе́т Тобо́ю ду́ши на́ша.
Вход. Проки́мен дне. Чте́ния три Богоро́дицы.
На лити́и стихи́ры, глас 5:
Наста́ день пра́здника Твоего́, Пречи́стая,/ наста́ на́шея ра́дости пресве́тлый день,/ прииди́те, моля́щихся ли́цы,/ прииди́те, вси ве́рнии лю́дие,/ воспои́м от чи́стаго се́рдца Ма́терь Бо́жию/ и явле́нная чудеса́ Ея́ у горы́ Табы́нския/ благоче́стно и благогове́йно просла́вим.
Ве́лия чуде́с сла́ва/ от исто́чника Твоего́, Богоро́дице,/ Живоно́сный Исто́чник Тя показу́ет,/ вся блага́я излива́ющий,/ оби́лие же исцеле́ний источа́ет всем незави́стно,/ тре́бующим кре́пости душа́м и здра́вия телесе́м,/ сла́ною водо́ю сла́дкия благода́ти.
Сла́ва, и ны́не, глас 2:
Небе́сная врата́ и Спору́чница спасе́ния на́шего/ и ве́ры Правосла́вныя Утвержде́ние/ Ты еси́, Богоро́дице, Пречи́стая,/ Твоего́ у́бо предста́тельства ча́юще,/ во еди́н моли́твенный лик снидо́хомся, раби́ Твои́,/ и подно́жию ног Твои́х покланя́емся,/ прося́ще проще́ния и спасе́ния душа́м на́шим.
На стихо́вне стихи́ры, глас 1:
Умиле́ние серде́ц и о гресе́х покая́ние/ днесь возно́сится ко Пресвяте́й Влады́чице,/ Та бо ны́не мо́лит Христа́ Бо́га/ о спасе́нии душ на́ших.
Стих: Слы́ши, Дщи, и ви́ждь/ и приклони́ у́хо Твое́.
Вси ро́ди Тя ра́достно ублажа́ют/ и, я́ко Исто́чник Боже́ственный, велича́ют,/ те́мже, веселя́щеся, христоимени́тии вопию́т:/ благослове́нна Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́.
Стих: Лицу́ Твоему́ помо́лятся/ бога́тии лю́дстии.
Вои́стину блаже́нно чре́во носи́вшее Тя, Го́споди,/ и сосца́ я́же еси́ ссал./ Нам же, соверша́ющим пра́зднество Твоея́ Пречи́стыя Ма́тере,/ младе́нцем су́щим в ве́ре,/ вмести́ти благода́ть Твою́ помози́.
Сла́ва, и ны́не, глас 5:
Ра́дуйся, Влады́чице,/ Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего,/ Исто́чниче неисчерпа́емый благода́ти,/ при́сно источа́яй сла́дость исцеле́ний/ всем, притека́ющим к Тебе́ ве́рою/ и все упова́ние на Тя возлага́ющим.
Тропа́рь, глас 4:
Наста́ днесь пресве́тлый пра́здник,/ Пречи́стая Де́во, Влады́чице,/ честны́я Твоея́ Табы́нския ико́ны,/ я́же па́че луч со́лнечных возсия́,/ источа́ющи целе́бныя да́ры/ с ве́рою к Тебе́ притека́ющим./ Тя бо Христо́с Помо́щницу лю́дем Свои́м дарова́/ покрыва́ти и спаса́ти от вся́кия беды́ рабы́ Своя́,/ Еди́ну Благослове́нную.
На у́трени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь Богоро́дицы, три́жды.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:
Лю́дие благочести́вии,/ правове́рнии собо́ри христоимени́тии,/ приступи́те ве́рно вси, боже́ственному припа́дающе Бо́жия Ма́тере о́бразу,/ Та бо исцеле́ние боля́щим ра́достно подае́т,/ уязвля́ет злосло́вныя, я́ко стрела́ от лу́ка,/ нас же всех весели́т светови́дно/ и озаря́ет моли́твами Свои́ми.
Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:
Всю Тя Бог освяти́, Де́ву До́брую и Непоро́чную в жена́х,/ проро́ки прообрази́в че́стно, иере́и благослови́в,/ во свята́я святы́х всели́,/ А́нгелом воспита́, с Небесе́ пи́щу хлеб подая́./ Сам же Преблаги́й, Единоро́дный Бог Сло́во, всели́ся в Тя/ и пло́тию про́йде из Тебе́./ Те́мже Ти покланя́емся и чтим, я́ко вои́стину су́щую Богоро́дицу.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:
Го́ру мы́сленную, доброде́телей Сень/ ду́хом дре́вле Авваку́м, богови́дно Тя усмотри́в очи́ма, пропове́даше, Пречи́стая,/ Тобо́ю бо Бог в мир прии́де во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:
Го́ру Тя ве́лию несеко́мую Дании́л ду́хом ви́де,/ явля́я чистоту́ де́вства Твоего́, Влады́чице,/ от нея́же Ка́мень отсече́ся, Бог Сло́во,/ ле́сти низлага́я и́дольския.
По полиеле́и седа́лен, глас 1:
Правове́рно чту́щих Тя/ и к Табы́нстей ико́не прибега́ющих/ и сему́ чудоде́йственному о́бразу любе́зно покланя́ющихся, о Бо́жия Ма́ти, спаси́/ и не даждь в расхище́ние супоста́том,/ ниже́ на́йдут на ны вся зла́я, я́же грехи́ на́ша угото́ваша нам,/ ниже́ беззако́ния на́ша превзы́дут на главы́ на́ша,/ но да Твоя́ ма́терняя к Бо́гу преодоле́ет за ны богоприя́тная моли́тва.
Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:
Явле́нная Твоя́ ико́на, Богоро́дице Де́во,/ врачевство́ есть всему́ ми́ру духо́вное,/ к не́йже прибега́юще, Тебе́ покланя́емся и почита́ем,/ и лобыза́ем, и чтим, исцеле́ний благода́ть почерпа́юще от нея́,/ и неду́г теле́сных, и душе́вных страсте́й Твои́ми моли́твами свобожда́емся.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гласа. Проки́мен, глас 4: Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де. Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь, и приклони́ у́хо Твое́. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 4.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6: Я́ко непроходи́мая Врата́: пи́сана на вели́цей вече́рни.
Кано́н Богоро́дицы, глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Ра́дости испо́лнишася вси концы́ Ура́льския земли́, Пресвята́я Де́во,/ во спасе́ние бо на́ше ико́ну Твою́ яви́ла еси́ и рекла́ еси́:/ да потщи́тся бра́тия богоспаса́емыя оби́тели сея́ прия́ти Мя во храм Го́спода Моего́./ Нас же не оста́ви убо́гих,/ и да прии́мем о́браз Твой святы́й в хра́мы серде́ц на́ших, вопию́ще:/ ра́дуйся, Благода́тная.
Во он день и́нок Амвро́сий, мимоходя́ исто́чника,/ услы́ша под се́нию древе́с глаго́лы Твоя́, Богоро́дице,/ и а́бие обре́т на ве́лием ка́мени ико́ну Твою́./ Нас же сподо́би сея́ ра́дости прича́стники бы́ти,/ иму́щих Тя пред Бо́гом Хода́таицу.
Удиви́шася бра́тия Вознесе́нския оби́тели явле́нию Твоему́, Пресвята́я Де́во,/ и, со тща́нием вку́пе собра́вшеся,/ после́доваху Амвро́сию,/ и, узре́вше дре́вле пи́санную ико́ну Твою́, Богоро́дице,/ с ра́достию воспе́ша ко Го́споду, ублажа́юще Тя, я́ко Ма́терь Бо́жию./ Мы же, то́жде творя́ще во бде́нии сем,/ да улучи́м от Бо́га ми́лость и по́мощь Твою́, Влады́чице.
Ве́лие чу́до бысть во оби́тели,/ егда́ зау́тра ико́на обре́теся во врате́х./ И́ноцы же позна́вше о сем во́лю Твою́, Пречи́стая,/ я́ко Врата́рницу просла́виша Тя и храм зде созда́ша./ Нас же, я́ко юро́дивых дев, не отри́ни,/ да обря́щемся во врате́х рая́ вожделе́ннаго,/ вы́ну пою́ще Го́сподеви: Аллилу́ия.
Сла́ва: Вку́пе собра́шася бра́тия, песнь Ти воспе́ша/ и пове́даша вся бы́вшая воево́де Уфи́мскому и архиере́ю гра́да Каза́ни./ Той же, позна́в чудеса́ Твоя́, Влады́чице, повеле́ чти́ти Тя собо́рне./ Та́ко и мы ны́не весели́мся боже́ственне и в ра́дости воспева́ем Тя.
И ны́не: Па́че зла́та вся́каго блиста́ющая/ и у́тра со́лнечнаго светле́йшая,/ ра́дуйся, Врата́рнице, Жили́ще Христо́во,/ ра́дуйся, Одиги́трие, ра́дуйся, Де́во,/ ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Песнь 3
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Бу́ря крамо́лы разори́ пу́стынь Твою́, Богороди́тельнице,/ но Ты, Чи́стая, сподви́гла еси́ честна́го игу́мена Евфи́мия,/ да укрепи́т бра́тию на му́ки сме́ртныя./ Нам же стоя́ние пу́стыни сея́ о́браз бысть ду́ха кре́пости и терпе́ния,/ да воздви́гнем гла́сы своя́,/ пою́ще чи́стую ве́ру Правосла́вную.
Егда́ ста́рец Ио́на возжела́ па́ки созда́ти оби́тель Твою́, Богоро́дице,/ испроси́ у царя́ Моско́вскаго повеле́ние на сие́/ и, к трудо́м труды́ приложи́в,/ воздви́же Тебе́, Пречи́стая, пу́стынь,/ да во ве́ки просла́вится и́мя Твое́ в заблу́ждших язы́цех/ и да почту́т Бо́га и́стиннаго./ Нас же в любви́ Твое́й утверди́, Ма́ти И́стины.
Гора́ разве́рзе утро́бу свою́ моли́твами Твои́ми, Чи́стая,/ и а́бие струи́ исто́чник сла́ных вод лю́дем Твои́м источи́,/ а́ки ма́нну дре́вле в пусты́ни Сина́йстей./ Нам же, Пречи́стая, низпосли́ ма́нну чуде́с Твои́х,/ да не вза́лчем во ве́ки.
Лю́дие остро́га солова́рнаго зря́ще такову́ю ми́лость Твою́,/ воздвиго́ша ико́не Твое́й це́рковь Бо́жию,/ да святы́х чи́ни че́стно Ти послу́жат/ и мирсти́и концы́ покло́нятся./ Нас же сподо́би досто́йно ублажи́ти Тя, я́ко Небе́сную Хода́таицу/ и воспева́ти песнь Твоея́ святы́ни явле́нию.
Сла́ва: Ве́дущи, Блага́я Ма́ти,/ я́ко оби́тель разоре́на и́мать бы́ти вконе́ц,/ извести́ бра́тии о се́м,/ ти́и же, любо́вию Бо́жиею окриля́еми,/ восхоте́ша венцы́ му́ченическия прия́ти./ И нас сподо́би, Пречи́стая, венцы́ небе́сныя улучи́ти.
И ны́не: Днесь торжеству́ет Небе́сное во́инство и́ноков пу́стыни/ и похваля́ет злату́ю Тя Ста́мну, и Жезл, и Трапе́зу, Пречи́стая Де́во./ Да глас их, Одиги́трие, е́же ра́дуйся,/ Тебе́ со а́нгелы вку́пе вопие́т.
Седа́лен, глас 8:
Иде́же прославля́ется свято́е и́мя Обра́дованныя Богоро́дицы,/ та́мо вся́ческих благи́х исто́чницы пролива́ются./ Почти́м же, лю́дие, в чистоте́ ико́ну Де́вы Богоро́дицы/ и Тоя́ Боже́ственнаго Сы́на, Христа́ Бо́га на́шего,/ и лобыза́им и прославля́ем Ю́ со стра́хом и тре́петом, зову́ще:/ ра́дуйся, ми́лости Сокро́вище многоце́нное.
Сла́ва, и ны́не:
Ты еси́ Похвала́ страстоте́рпцев,/ Ты еси́ Наде́жда преподо́бных,/ Ты еси́ Утеше́ние всего́ ми́ра,/ и на Тя спасе́ние на́ше возложи́хом вси./ Одожди́ гре́шным рабо́м Твои́м душеспаси́тельныя Твоя́ ми́лости.
Песнь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве, на Престо́ле Бо́жества,/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
По вре́мени о́браз Твой Табы́нский па́ки во тьме возсия́,/ ве́чер во у́тро восхо́да зари́ претвори́./ Ны́не же на́ша моли́твы приими́, Честне́йшая,/ и святу́ю ико́ну Твою́ нам па́ки яви́, Присноблаже́нная.
Си́лою вра́жиею ожесточе́ни ага́ряне бы́вше,/ воста́ша на сла́ву Госпо́дню и Де́вы боже́ственный лик уязви́ша./ Ты же, Влады́чице, о́чный мрак наложи́вши,/ сим просвети́ла еси́ нечести́вых люде́й./ Те́мже, грехо́вную мглу потребля́ющи,/ сподо́би и нас пе́ти сла́ву Пречи́стаго о́браза Твоего́ второ́му явле́нию.
Хва́лим, благослови́м ми́лости Твоя́, Богоро́дице,/ я́ко прозре́ние да́руеши нечести́вому о́троку./ Сей, покая́нием и́стовым я́ко Савл прозре́в,/ и́де во след ико́ны Твоея́./ Нас же, гре́шных, во сре́тение Твое́ приими́/ и к Бо́гу благоутро́бному моле́ния принеси́,/ пою́щих Тя во вся ве́ки.
Вои́стину испове́дуем,/ я́ко Ты, ели́ка хо́щеши, вся у Сы́на Своего́ испроси́ти мо́жеши,/ Ма́ти бо еси́ Его́,/ те́мже моли́твами Твои́ми и проще́ние ага́ряном у Бо́га испроси́ла еси́./ Нас же, в горды́ни и за́висти су́щих, в покая́нии приими́/ и в ра́зум и́стины призови́.
Сла́ва: Лю́дие Бо́жии вельми́ чудя́хуся явле́нней ико́не Твое́й, Влады́чице,/ и, я́ко богооте́ц Дави́д, скака́ше игра́я,/ та́кожде и ти́и, в ра́дости лику́юще,/ о́браз Засту́пницы с че́стию и пе́нием в весь Богоявле́нскую принесо́ша./ Нас же, собра́вшихся в пра́здник сей, Де́во Пречи́стая, благослови́.
И ны́не: Недове́домая Глубино́, Высото́ Неизсле́димая,/ Реко́ Неисчерпа́емая, целе́бную во́ду точа́щая,/ слепы́м бо зре́ние дае́ши, глухи́м слы́шание,/ хромы́м и рассла́бленным хожде́ние/ и всем, су́щим в неду́зех, безме́рное исцеле́ние.
Песнь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Весь Табы́нская ве́лиим ликова́нием испо́лнися, егда́ ико́ну Обра́дованныя обре́те/ и напо́лнися храм Госпо́день сла́вы Ея́,/ прише́дшии же язы́цы возда́ша хвалу́ Го́споду и Пречи́стей Роди́тельнице./ Нас же обра́дуй, Блага́я, благоче́стно воспева́ющих Тя.
Ага́ряне восклица́ху и вельми́ поя́ху:/ вели́к Бог христиа́нский,/ и и́стины позна́ние сни́де на еди́наго от них,/ и́же, прие́м ве́ру Правосла́вную,/ мно́жицею потруди́ся во спасе́ние свое́./ Нас же сподо́би по́двигом до́брым тече́ние соверши́ти/ и ве́чнаго живота́ дости́гнути.
Басурма́н вели́кое мно́жество ополчи́шася на Табы́нскую весь./ Лю́дие же Бо́жии, наде́жду на по́мощь Твою́ возложи́вше,/ проти́ву супоста́тов идо́ша/ и на ме́сте явле́ния о́браза Твоего́ си́лу вра́жию одоле́ша,/ те́мже и в па́мять заступле́ния Твоего́, Богоро́дице,/ сотвори́ша крестохожде́ние и ико́ны чудотво́рныя водруже́ние.
Егда́ Усо́льстии лю́дие ико́ну Твою́ в храм свой принесо́ша,/ Ты, Пречи́стая Ма́ти, хоте́нию их воспрети́ла еси́/ и па́ки в Табы́нстем хра́ме обрела́ся еси́./ Возврати́ и нас, вла́ющихся по распу́тием ми́ра сего́, на путь и́стины, Свята́я Одиги́трие,/ и Ца́рствия Небе́снаго дости́гнути сподо́би.
Сла́ва: Сия́ние благода́ти чу́дное бысть по всей Табы́нстей земли́,/ я́ко созда́ша христолюби́вии лю́дие из ка́мене це́рковь Твою́/ и воззва́ша вся окре́стныя ве́си на восхвале́ние чуде́с Твои́х./ Нас же, прише́дших на торжество́ сие́, приими́/ и пра́здника ра́ди ду́ши возвесели́.
И ны́не: Ка́я Ти есть досто́йная похвала́,/ сию́ ли на́ше принесе́т коне́чное неможе́ние?/ Я́ко явле́нием Пречи́стыя Твоея́ ико́ны, светоза́рное нам возсия́ со́лнце,/ пресла́вных чуде́с лучи́ испуска́я и тьмы лю́тых обстояний отгоня́я/ свяще́нными Твои́ми, Влады́чице, предста́тельствы.
Песнь 6
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Зной и бездо́ждие бысть Уфи́мстей земли́,/ но тще́тно моля́хуся ве́рнии,/ излия́ся бо гнев Госпо́день за беззако́ния,/ оба́че ико́на Твоя́, Преблага́я, принесе́ одожде́ние ги́бнущим зла́ком./ На́ша же изсо́хшия ду́ши одожди́ росо́ю благода́ти Твоея́,/ да произрасти́м кла́сы доброде́телей и спасе́ние у́зрим.
Егда́ бысть мор сме́ртный во всех уде́лех на́ших,/ лю́дие гра́да Стерлитама́ка наде́жду на Тя, Влады́чице, возложи́ша/ и, по́мощь от Тебе́ улучи́вше,/ в па́мять о сем на вся́ко ле́то хожде́ние с ико́ною Твое́ю устро́иша,/ восхваля́юще Тя, Преблагослове́нная.
Та́же Оренбу́рг град одержи́мь бе лю́таго мо́ра наше́ствием/ и ве́лия скорбь обы́де та́мо живу́щих./ Ты же, Пречи́стая, повеле́ла еси́ святи́телю Анто́нию прия́ти ико́ну Твою́,/ и, егда́ сие́ сотвори́, боле́зни сме́ртныя отступи́ша./ Мы же, чудя́щеся чудеси́ сему́, вопие́м Ти:/ покры́й и нас честны́м Твои́м омофо́ром.
Егда́ сла́ва Пречи́стыя умно́жися,/ бысть повеле́ние царе́во, во е́же почти́ти Богома́терь ле́тным крестохожде́нием/ во вся концы́ Ура́льския земли́./ Та́ко и мы творя́ще, при́сно помина́ем Твоя́ чудеса́, Всеблага́я.
Сла́ва: Ми́ра Засту́пнице, Ма́ти Всепе́тая, ве́рных Твои́х похвало́!/ Не оста́ви нас си́рых и убо́гих рабо́в Твои́х,/ но присно пребу́ди с на́ми.
И ны́не: Ра́дуйся, Цари́це,/ люде́й правосла́вных и во́инств христолюби́вых Сла́во, Покро́ве и Прибе́жище./ Ра́дуйся, Чу́до чуде́с, Одиги́трие на́ша,/ ве́сей и градо́в Утвержде́ние.
Конда́к, глас 8:
Взбра́нной Воево́де ро́да христиа́нскаго/ и страны́ на́шея изве́стней Изба́вительнице,/ хвале́бныя пе́сни принесе́м, ве́рнии, Де́ве, Влады́чице Богоро́дице./ Ты же, я́ко иму́щая милосе́рдие неизрече́нное,/ от вся́ких нас ско́рбных обстоя́ний свободи́, да с любо́вию зове́м Ти:/ ра́дуйся, всего́ ми́ра Наде́ждо и Утеше́ние, Похвало́ Табы́нская.
И́кос:
Смысл очи́стивше и ум, притеце́м к Богоро́дице,/ све́тло пе́сньми ублажа́юще Ю́,/ и пречестну́ю ико́ну Ея́ Табы́нскую просла́вим и почти́м,/ припа́дающе, поклони́мся Ей,/ посрамля́ет бо не чту́щия Ю́,/ избавля́ет же от вели́ких бед и зол благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́, зову́щия:/ ра́дуйся, Похвало́ Табы́нская.
Песнь 7
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, поюще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Сла́ва Табы́нския ико́ны Твоея́, Пречи́стая, возсия́ в Верхнеура́льстем гра́де,/ те́мже мно́жество люди́й, срета́юще ико́ну Твою́,/ преложи́ша неве́рие в позна́ние и́стиннаго Бо́га/ и в па́мять о сем утверди́ша ка́мень ве́лий на высо́цей горе́./ Научи́ и нас, Богоневе́сто, па́мятовати чудеса́ Твоя́/ и воспева́ти препе́таго отце́в Го́спода и Бо́га.
Ны́не ра́дуется Сиби́рская земля́,/ достиго́ша бо ю́ вели́чия Твоя́, Богома́ти,/ лику́ет Челя́бинск град, с ни́мже гра́ды Тюме́нь и Кустана́й,/ прие́млюще Табы́нскую ико́ну Твою́, Пречи́стая,/ неоску́дно бо де́йство благода́ти Твоея́,/ е́юже соверша́еши вели́кая и пресла́вная чудеса́/ во спасе́ние всех и просвеще́ние.
Град Ура́льск ерети́ческим злове́рием одержи́мь бе,/ егда́ же сре́те о́браз Твой, Пречи́стая,/ ко́зни вра́жия а́бие разруши́шася,/ лю́дие же, ви́девше ми́лости быва́емыя, во след Тебе́ теча́ху/ и ве́ру Правосла́вную, ра́дующеся, прославля́ху.
Егда́ христолюби́вии во́ини земли́ Оренбу́ргския имя́ху ико́ну Твою́ в полце́ свое́м,/ тогда́ ве́лию кре́пость и си́лу обрета́ху на враги́ своя́,/ орды́ бо неве́рныя покори́ша/ и де́рзости их низложи́ша.
Сла́ва: Пово́лжстей земли́ то́чиши благода́ть незави́стную, Влады́чице,/ прише́ствием Твои́м в Сара́тов град,/ ико́на бо Твоя́ Табы́нская де́монов по́лчища отгоня́ет/ и ду́ши заблу́ждших просвеща́ет./ Мы же любе́зно покланя́емся и лобыза́ем ю́/ и Тя, Богоро́дице, велича́ем.
И ны́не: Всяк, прибега́яй к покро́ву Твоему́, Чи́стая,/ не отхо́дит тощь и не услы́шан,/ Ты бо, я́ко Ма́ти и́стиннаго Живота́,/ отча́янных ве́лие Прибе́жище и обурева́емых ти́хое Приста́нище./ Приими́ и нас, призыва́ющих Тя на по́мощь, Всепе́тая Влады́чице.
Песнь 8
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ то́гда у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Егда́ лю́тая годи́на пости́же зе́млю Ру́сскую и яви́шася безбо́жнии лю́дие,/ тогда́ бысть всему́ Ура́льскому кра́ю ве́лие возмуще́ние:/ Бо́жия бо хра́мы разори́ша,/ святы́ни оскверни́ша и крестохожде́ния с ико́ною упраздни́ша./ Мы же мо́лим Тя, Влады́чице:/ испроси́ у Сы́на Твоего́ грехо́в оте́ц на́ших оставле́ние.
Печа́лующися о стране́ на́шей Ру́сстей, Влады́чице,/ и не хотя́щи ико́ною Твое́ю оста́вити ну́ждею преде́лы земли́ ея́,/ ста́ла еси́ недви́жно у Аму́ра реки́, несо́мая гони́мыми христолюби́выми во́ины./ Ве́рнии же лю́дие со святи́тели Мефо́дием и Не́стором сле́зно моля́хуся,/ да не оста́виши их си́рых во стране́ Кита́йстей,/ но да и́деши с ни́ми, по́мощь Свою́ подаю́щи.
Удиви́шася кита́йстии наро́ди, зря́ще чудеса́ от ико́ны Твоея́ быва́емая,/ те́мже, во храм Твой притека́юще, креще́ние приима́ху./ Мы же, ве́дуще сие́, прославля́ем Тя и Сы́на Твоего́, зову́ще:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Австрали́йская земля́ велича́ет Тя, Пречи́стая,/ слы́шащи о ди́вных чудесе́х Твои́х,/ Ты бо, любо́вию Свое́ю всех объе́млющи и благода́тию исполня́ющи, науча́еши пе́ти:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Сла́ва: Всяк язы́к, творя́й беззако́ние, лиша́емь святы́нь свои́х быва́ет,/ та́ко сокры́та есть от нас и Табы́нская ико́на Твоя́, Богома́ти, тайноде́йствием Бо́жиим,/ мы же, гре́шнии, в покая́нии те́пле мо́лим Тя:/ прииди́ к нам си́рым и уте́ши ны.
И ны́не: Ум а́нгельский и челове́ческий ужаса́ется, Влады́чице,/ ка́ко Младе́нца Безле́тна ражда́еши,/ ка́ко Сы́на Бо́жия на руку́ Твое́ю но́сиши,/ Его́же трепе́щут Го́рния си́лы, вопию́ще:/ Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же,/ Богоро́дицею поми́луй нас.
Песнь 9
Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Ме́рзость запусте́ния на ме́сте святе́м быва́ше,/ егда́ исто́чницы сла́нии во враче́бницу преложе́ни бы́ша,/ оба́че Ты, Богоро́дице, неве́рствующих чуде́сным Твои́м страхова́нием изгнала́ еси́,/ да позна́ют вели́чия Твоя́, Богоневе́сто.
Возскорбе́ша христолюби́вии лю́дие,/ егда́ беззако́нницы храм, стоя́й на исто́чницех сла́ных, разори́ша/ и ме́сто свято́е в запусте́ние приведо́ша,/ оба́че до конца́ ми́лость от рабо́в Твою́ не отврати́ла еси́, Влады́чице, / и еди́ножды в ле́то струи́ водны́я в пеще́ре подае́ши, а́ки сле́зы точа́щи.
Се вре́мя благоприя́тное, се ны́не день спасе́ния наста́ в Ру́сстей земли́!/ Хра́мы Бо́жии открыва́хуся, оби́тели святы́я возражда́хуся/ и на горе́ Табы́нстей храм чу́дный Пречи́стей Богоро́дице воздви́гнут бысть,/ и́ноцы же, зде собра́вшеся, моли́тву о ми́ре возсыла́ют/ и сла́ву Бо́гу воспева́ют, та́ко изво́лившему.
Па́ки Благослове́нная Влады́чица излива́ет чудеса́ на рабы́ Своя́, я́коже пре́жде,/ та́ко и ны́не ми́лостию исполня́ет,/ мироточе́ние творя́щи от о́браза Своего́,/ к нему́же притека́ют вси, чту́щии Ю́,/ улуча́юще поле́зная ко спасе́нию.
Сла́ва: Ве́лия сла́ва Твоя́, Богома́ти, на исто́чницех сла́ных яви́ся,/ егда́ стека́хуся лю́дие возда́ти благодаре́ние Ти:/ тя́жко неду́гующих бо исцеля́еши,/ ма́терем детородя́щим ско́рое разреше́ние да́руеши,/ ожесточе́нно вражду́ющим неча́янное примире́ние подае́ши,/ сопру́жных в единомы́слии и любви́ сохраня́еши,/ Ра́дость бо Ты еси́ и́стинная.
И ны́не: Прииди́те, ве́рнии,/ чи́стым се́рдцем возвели́чим Пречи́стыя Ма́тере Бо́га на́шего чу́дную ико́ну Табы́нскую/ и Боже́ственнаго Младе́нца, Спа́са Христа́,/ Его́же, яко Ро́ждшая, на руку́ носи́вши/ и ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щи,/ непреста́нно мо́лит за ны/ и подае́т рабо́м Свои́м бога́тыя ми́лости.
Свети́лен:
Да почти́тся Всепе́тая Ма́терь Бо́жия,/ ра́йских двере́й Отверзе́ние,/ всего́ ми́ра Очище́ние/ и к жи́зни нетле́нней Возведе́ние,/ я́ко Жизнь Су́щую ро́ждшая, Христа́ Бо́га на́шего,/ Сей бо есть проро́ком глаго́лавый, Тому́ поклони́мся,/ я́ко Бо́гу и Спа́су душ на́ших.
Сла́ва, и ны́не, то́йже.
На хвали́тех стихи́ры, глас 4:
Целому́дрия су́щи Хода́таица,/ призыва́ющим Тя ны́не яви́ся/ и от вся́ких изба́ви напа́стей и бед,/ Богоневе́сто Пречи́стая.
Неискусому́жно ро́ждши Го́спода,/ яви́ся по Рождестве́ па́ки де́вствующи:/ о, пресла́внаго чудесе́,/ в Тебе́ соде́ланнаго, Богоневе́сто!
Приими́, Отрокови́це Пречи́стая, Боже́ственную песнь,/ даю́щая благода́ть на Тя наде́ющимся,/ и мир испроси́ земли́ Ру́сстей при́сно посла́ти,/ да христиа́нский всяк язы́к Тя велича́ет.
Мно́гая Твоя́ щедро́ты ми́лостивно нас спаса́ют,/ еди́на Богома́ти,/ от грехо́внаго суда́ и разли́чных напа́стей,/ Ты бо, ро́ждши Бо́га, ми́луеши мир Его́.
Сла́ва, и ны́не, глас 2:
Ти́хое приста́нище/ оби́тель Твоя́ Табы́нская, Богоневе́сто,/ яви́ся всем притека́ющим,/ иму́щи в себе́ пречестну́ю Твою́ ико́ну,/ всем неоску́дно благода́ть подаю́щую.
Славосло́вие вели́кое. И отпу́ст.
На Литурги́и
Слу́жба Богоро́дицы.
Крестные ходы с иконой
Недавно традиция крестных ходов с иконой была возрождена в Оренбургской епархии. Кроме того, в настоящее время существует непрерывный крестный ход, который путешествует с представителями казачьего войска по разным странам и регионам. В рамках этого проекта в 2013 году икона была перевезена на святую гору Афон.
Значение этого образа более чем значимо для всего православия. Существует не так много святынь, в которых столько раз проявлялись различные чудеса.
Выше приведены лишь основные вехи и поверхностное описание истории иконы, которая в действительности гораздо более запутанная и увлекательная.
Чтобы проникнуться верой и прикоснуться к чуду, достаточно посетить службу, на которой читается акафист Табынской иконе Божией Матери, или просто самостоятельно прочитать молитвы к ней.
О чем просят Табынскую Божью Матерь
- В первую очередь, о здравии. Ведь известно, что оригинальная икона была чудотворной. Во время свирепствования чумы она исцеляла целые села и города (Оренбург, Стерлитамак, Табынск). Также она прогоняла холеру и другие опасные заболевания. Кроме того, Богородицу просят избавить и от душевных терзаний.
- О защите от бед, болезней, напастей.
- О мире как в своей семье, так и в стране, и во всем мире.
- Часто возле иконы каются в грехах, просят помочь «завязать» — как с греховной жизнью в целом, так и с определенной дурной привычкой.
- Наконец, многие приходят с просьбой помочь пережить трудный отрезок жизненного пути.
Молятся иконе так:
Кстати, эти слова можно читать не только перед Табынской иконой, но и перед любым другим освященным изображением Богоматери.
Где находится оригинал иконы
Было бы логично предположить, что все там же, в Табынском монастыре… Но нет!
В годы Гражданской войны белые казаки, отступая, забрали с собой и эту икону, боясь, что наступающие красные, известные своими антибожескими настроениями, попросту уничтожат ее.
Вместе с предводителем этих казаков, атаманом Дутовым, она попала в Китай (говорят, что китайцы, даже не христиане, приходили ей поклониться, так как заметили, что она приносит удачу).
Там 25-килограммовую икону (и как только донесли ее изможденные солдаты?) поместили в русской православной церкви города Кульджа (провинция Синьцзянь). Но когда в стране грянула культурная революция и о церквях стали забывать (в лучшем случае), она потерялась…
Где она теперь? На этот счет существует много предположений, одно удивительнее другого:
- в Австралии;
- в США, в частной коллекции;
- все там же, в Китае;
- в Париже…
Возможно, грядет ее третье явление, и опять на вторую седмицу по Пятидесятнице?
Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой Табынская
Пресвятая Богородица, Матерь Господа нашего Иисуса Христа, постоянно молись и ходатайствуй за нас перед Богом. О Матерь наша Пресвятая, принявшая всех нас под крест Сына Твоего! Мы благодарим вас, которые просили для нас бесчисленных благословений в своих молитвах. Благодарю Тебя, даровавшего нашей стране так много Твоих чудесных икон. Благодарим Тебя, Который в час скорби послал чудотворную Табынскую икону на уральскую землю и явил нам Твою икону на великой скале. Молим Тебя, смягчи наши ожесточенные сердца росой своих молитв. У источника воды, где исцеляются наши телесные болезни, дай нам потоки скорбных слез и очисти ими грязь наших грехов. Через Твою святую икону у источника воды, которая показала нам благословенность этого места, помоги нам исполнить слово Господа, Твоего Сына, и быть солью земли. Яви нам, грешникам, омраченным грехом, Твой темный лик, просвети тьму наших грехов и приведи нас к мирному пристанищу в местах вечного покоя, которые Господь приготовил для любящих Его. Аминь.
Православный календарь икон Божией Матери на 2022 год. Дни памяти икон
Очень много икон было сотворено руками человека в знак поклонения, любви и веры. Иконы создавались по мотивам стихов из Библии, но есть иконы, которые были отмечены в истории знамением Господним в тех или иных событиях. Чаще всего приклоняют люди колени в молитве перед иконами Иисуса Христа, матери его Девы Марии, Николая Чудотворца, Мученицы Святой Матроны и многими другими. Но есть и с ликами этих святых особенные, чудотворные иконы, такие как – «Икона утоления печалей», «Державная Икона», «Живописный Источник», «Умягчение злых сердец» и ещё десятков других не менее почитаемых и благоговейных икон. Многим таким творениям отведён отдельный церковный православный праздник. Все подобные праздники собраны в один подробный календарь во избежание упущения важного дня.
Январь
2 января — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Новодворская»
2 января — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Леньковская» (Новгород — Северская), «Спасительница утопающих»
8 января — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Трёх Радостей»
8 января — Празднование в честь иконы Божией Матери «Помощница в родах»
8 января — Празднование в честь иконы Божией Матери «Киккская»
8 января — Празднование в честь Барловской иконы Божией Матери «Блаженное Чрево» (1392)
8 января — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Виленская» (Остробрамская)
8 января — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы Милостивая (Киккская)
14 января — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Ты Еси Лоза Виноградная»
24 января — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Египетская»
25 января — Празднование в честь иконы Божией Матери «Акафистная»
Февраль
3 февраля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Ктиторская» (IV)
3 февраля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Ватопедская», в славянской традиции именуемая «Отрада», или «Утешение» (807)
7 февраля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Утоли моя печали» (принесена в Москву в 1640 году)
10 февраля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Суморинская-Тотемская» (XVI)
16 февраля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Умягчение злых сердец», («Симеоново проречение»)
18 февраля — Празднование в честь иконы Божией Матери «Взыскание погибших» (XVII)
18 февраля — Празднование в честь иконы Божией Матери Дивногорская (Сицилийская) (1092)
18 февраля — Празднование в честь иконы Божией Матери «Елецкая-Черниговская» (1060)
23 февраля — В Православной церкви чествуется чудотворная икона Божией Матери названная «Огневидная»
25 февраля — Празднование в честь «Иверской» иконы Божией Матери (IX)
28 февраля — Празднование в честь «Виленской» иконы Божией Матери (принесение в Вильно в 1495 году)
28 февраля — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери «Далматская» (1646)
Март
5 марта — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери именуемой «Козельщанская» (1881).
10 марта — Празднование в честь явления иконы Божией Матери, именуемой «Межетская» (1492)
12 марта — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Девпетерувская» (1392)
15 марта — Православная Церковь прославляет икону Божией Матери, именуемой «Державная» (1917)
16 марта — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Волоколамская» (1572)
18 марта — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Воспитание»
19 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Благодатное Небо» (XIV)
19 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Ченстоховская» (I)
19 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой Шестоковская (XVIII)
19 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Благодатное Небо»
19 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Ченстоховская» (I)
20 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Споручница грешных», в Корце (Ровенск.) (1622), в Одрине (Орловск.) (1843) и в Москве (1848)
21 марта — Православными верующими отмечается день памяти иконы Божией Матери «Зна́мение» Курская-Коренная (1898)
22 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Слово плоть бысть» Албазинская (1666)
25 марта — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Лиддская — нерукотворная» (на столпе) (I)
27 марта — Празднование в честь Чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Фео́доровская — Костромская» (1613)
Апрель
1 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери Смоленская «Умиление» (1103)
4 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Изборская» (1657)
4 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Аз есмь с вами, и никтоже на вы» (Леуши́нская)
6 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Тучная гора» (XVII)
7 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Благовещение Пресвятой Богородицы»
16 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Неувядаемый Цвет»
17 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Герондисса»
17 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Избавительница»
21 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Иверская»
21 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Шуйская-Смоленская» (1654-1655)
22 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Касперовская» (1853-1855)
24 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Живоносный Источник»
25 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Муромская» (XII)
25 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Белыничская» (XIII)
26 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери именуемой «Озерянская» (XVI)
26 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери именуемой «Сладкое Лобзание» («Гликофилуса») (IX)
27 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери именуемой «Виленская»
29 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Ильинская -Черниговская» (1658)
29 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Тамбовская» (1692)
30 апреля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Избавительница» (ок. 1889)
Май
1 мая — Празднование в честь «Максимовской» иконы Божией Матери (1299)
3 мая — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Кипрская» (392)
4 мая — Празднование в честь иконы Божией матери, именуемой Моздокская (Иверская)
6 мая — Празднование в честь иконы Божией матери, именуемой «Иверская» (второе обретение списка иконы 2012)
7 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Молченская» (1405)
8 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Цареградская» (1071)
14 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Нечаянная Радость»
14 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Андрониковская» (XIV)
15 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Путивльской» (1238)
17 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Старорусская» (1570)
18 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Неупиваемая чаша» (1878)
20 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Любечская» (XI)
20 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Жировицкая» (1470)
23 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Киево-Братская» (1654)
24 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Страстна́я» (1641)
27 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Теребенская» (Теребинская) (1654)
27 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Ярославская» (Печерская) (1823)
31 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Челнская»
31 мая — Празднование в честь иконы Божией Матери Псково-Печерская, именуемой «Умиление»
Июнь
8 июня — Празднование Иконы Божией Матери «Знамение» Курская — Коренная.
11 Июня — Празднование иконы Божией Матери, именуемой «Споручница грешных.»
11 июня — Празднование Иконы Богородицы Мателикийская (Метелинская).
13 июня — Празднование всеми любимого и почитаемого образа Божией Матери, который носит название «Нерушимая стена».
13 июня — Празднование иконы Пресвятой Богородицы Луганская.
15 июня — Празднование иконы Божией Матери, именуемой «Киево — Братская»
17 июня — Празднование Иконs Богородицы «Кипрская»
18 июня — Празднование Иконы Пресвятой Богородицы «Свято — Крестовская»
18 июня — Празднование Игоревской иконы Божией Матери (1147).
19 июня — Празднование в честь Пименовской Иконы Божией Матери.
21 июня — Празднование в честь «Ярославской» иконы Божией Матери (ХIII).
21 июня — Празднование явления Урюпинской иконы Пресвятой Богородицы.
23 июня — Празднование в честь иконы Божией Матери «Нечаянная радость»
23 июня — Празднование в честь иконы Божией Матери Барловская (Блаженное Чрево).
24 июня — Празднование в честь иконы Божией Матери «Достойно есть» («Милующая») (X)
28 июня — Празднование в честь «Табынской» иконы Божией Матери
28 июня — Празднование в честь иконы Божией Матери «Зна́мение» Курская — Коренная (1898)
29 июня — Празднование в честь «Озерянской» иконы Божией Матери.
30 июня — Празднование в честь «Калужской» иконы Божией Матери (1748), (переходящее празднование в 1-ое воскресение Петрова поста).
Июль
1 июля — Празднование в честь Боголюбской иконы Божией Матери, в Боголюбове Владимирской области (1157).
1 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы Боголюбская (Зимаровская), чтимый список с Боголюбской иконы Божией Матери (XII).
Пресвятой Богородицы Боголюбская (Зимаровская), чтимый список с Боголюбской иконы Божией Матери (XII).
1 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери «Московская» (Боголюбская) — чтимый список с Боголюбской иконы Божией Матери.
1 июля — Празднование чтимого списка с Боголюбской иконы Божией Матери — Пюхтицкой иконы Божией Матери, именуемой «У источника» (1946).
1 июля — Православная церковь отмечает день памяти «Боголюбской» иконы Божией Матери.
3 июля — Празднование в честь Моденской (Косинской) иконы Божией Матери.
6 июля — Празднество Владимирской иконы Божией Матери в благодарение за избавление Москвы от нашествия хана Ахмата.
6 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери «Угличская» (Вратарница), (Неугасимая Свеча) (1894).
6 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Владимирская» (Заоникиевская) (1588).
7 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери Казанская (Коробейниковская) (переходящее празднование).
7 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери Икона «Всех скорбящих Радость» Решневская (переходящее празднование).
7 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Феодоровская (г. Сызрань)»
9 июля — Празднование в честь явления Тихвинской иконы Божией Матери (1383).
9 июля — Празднование в честь Нямецкой иконы Божией Матери (1399).
9 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы Лиддская (Римская) ( I ).
9 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы Седмиезерная «Одигитрия» (XVII).
10 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Сукневичская». Местночтимая, Беларусь.
11 июля — Празднование иконы Божией Матери, именуемой «Троеручица» (VIII).
12 июля — Празднование в честь Касперовской иконы Божией Матери (1853-1855).
13 июля — Празднование в честь Горбаневской иконы Божией Матери (XVIII).
14 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери именуемой «Валаамская»
15 июля — Празднование в честь Ахтырской иконы Божией Матери (1739).
15 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери Феодотьевской (1487).
15 июля — Празднование в честь Пожайской иконы Божией Матери ( VII ).
17 июля — Празднование в честь Галатской иконы Божией Матери.
18 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы именуемой «Экономисса» («Домостроительница»).
20 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Влахернская» (1654).
21 июля — Православные христиане отмечают явление Казанской иконы Пресвятой Богородицы (во граде Казани) (1579).
21 июля — Празднование Знамение от иконы Божией Матери «Устюжская» Благовещение во граде Устюге (1290).
21 июля — Празднование иконы Пресвятой Богородицы «Объятия Отча» (Уссурийская).
21 июля — Празднование в честь Якобштадтской иконы Божией Матери (XVII).
23 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Коневская».
24 июля — Празднование Ржевской, или Оковецкой иконы Божией Матери (1539).
24 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы Борколабовская (Барколабовская).
24 июля — Празднуется память Рудненской иконы Божией Матери.
25 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой Самонаписавшаяся (1863).
25 июля — Празднование в честь иконы Божией Матери «Троеручица».
26 июля — Празднование в честь чудотворной иконы Пресвятой Богородицы — «Достойно есть» («Милующая»).
27 июля — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы « Елисаветградская ».
29 июля — Празднование в честь Чирской (Псковской) иконы Божией Матери (1420).
29 июля — Празднование иконе Божией Матери, именуемая «Тучная Гора» (XVII).
30 июля — Празднование в честь Святогорской иконы Божией Матери (1569).
31 июля — Празднование в честь иконы Калужской Божией Матери.
Август
1 августа — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Серафимо — Дивеевская» (Умиление) (1885).
2 августа — Празднование в честь Чухломской (Галичской) иконы Божией Матери (1350).
2 августа — Празднование иконе Божией Матери «Знамение» Абалакской (Абалацкой) (1637).
2 августа — Празднование в честь «Оршанской» иконы Божией Матери (1631).
5 августа — Празднование в честь Почаевской иконы Божией Матери (1675).
5 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Всех скорбящих радость» (с грошиками) (1888).
10 августа — Празднование в честь Смоленской иконы Божией Матери, именуемой Одигитрия (Путеводительница) (принесена из Царьграда в 1046 году).
10 августа — Празднование в честь Гребневской иконы Божией Матери (1380).
10 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери «Одигитрия» «Костромская» (1672).
10 августа — Празднование иконы Божией Матери «Умиление» Серафимо-Дивеевская (1885).
15 августа — Празднование в честь Ачаирской иконы Божией Матери (XXI).
17 августа — Празднование в честь Казанской (Пензенской) иконы Божией Матери.
19 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость» Решневская.
21 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери «Толгская» (1314).
26 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери «Умягчение злых сердец» (Семистрельная).
26 августа — Празднование в честь Минской иконы Божией Матери (1500).
26 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Страстна́я» (1641).
27 августа — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Беседная» (1383).
27 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери «Нарвская» (1558).
29 августа — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Торжество Пресвятой Богородицы» (Порт-Артурская) (1904).
29 августа — Празднование в честь Феодоровской иконы Божией Матери (1239).
30 августа — Празднование в честь Свенской (Печерской) иконы Божией Матери (1288).
31 августа — Празднование в честь Иконы Божией Матери именуемой, «Всецарица» («Пантанасса»).
Сентябрь
1 сентября — Празднование иконы Пресвятой Богородицы «Прибавление Ума» («Подательница Ума»).
1 сентября — Празднование в честь Донской иконы Божией Матери (празднество установлено в память избавления Москвы от татар в 1591 году).
4 сентября — Празднование в честь Грузинской иконы Божией Матери (1650).
5 сентября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Михайловская».
6 сентября — Празднование в честь Петровской иконы Божией Матери (ок. 1306).
8 сентября — Сретение Владимирской иконы Пресвятой Богородицы (празднество установлено в память спасения Москвы от нашествия Тамерлана в 1395 году).
8 сентября — Празднование в честь Псково-Печерской иконы Божией Матери, именуемой «Умиление» (1524).
8 сентября — Чудесное явление Владимирской иконы Божией Матери в Харбине (Маньчжурия) (1925).
14 сентября — Празднование в честь «Всеблаженной» (в Казани) иконы Божией Матери.
14 сентября — Празднование Августо́вской иконы Божией Матери (1914)
14 сентября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Александрийская».
14 сентября — Празднование в честь Черниговской-Гефсиманской иконы Божией Матери (1869).
15 сентября — Празднование Калужской иконе Божией Матери, установленное в воспоминание избавления от моровой язвы (чумы) в 1771 году.
16 сентября — Празднование в честь Чудотворной иконы Пресвятой Богородицы, именуемой «Писидийская» (608)
17 сентября — Празднование иконы Божией Матери, именуемой «Неопалимая Купина» (1680)
18 сентября — Празднование в честь — Оршанской иконы Божией Матери (1631).
19 сентября — Празднование иконе Божией Матери Киево-Братской (1654)
19 сентября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Аравийская» или «Арапетская» (Аравийская, О Всепетая Мати)
24 сентября — Празднование в честь «Каплуновской» (Казанской) иконы Божией Матери (1689)
28 сентября — Празднование в честь «Новоникитской» Чудотворной иконы Божией Матери (372)
29 сентября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Призри на смирение» (1420)
30 сентября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Цареградская» (1071)
30 сентября — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой « Макарьевская» (1442)
Октябрь
1 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Старорусская» (Возвращение её в Старую Руссу (1888)
1 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Молченской» (1405)
5 октября — Празднование в честь Чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Услышательница» (Зографская) (XIV)
6 октября — Празднование в честь Чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Словенская» (1635)
6 октября — Празднование в честь Гавайской Мироточивой «Иверской» иконы Божией Матери (2007)
7 октября — Празднование в честь Чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Мирожская» (1198)
9 октября — Празднование в честь Иверской иконы Пресвятой Богородицы, прибывшей в Грузию в 1989 году из Афонского Иверского монастыря
14 октября — Празднование в честь Браѝловско-Ченстоховской иконы Божией Матери (1635)
14 октября — Празднование в честь Барской иконы Божией Матери
14 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Касперовская» (1840)
14 октября — Празднование Гербовецкой иконы Божией Матери (1859)
16 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Трубчевская» (1765)
20 октября — Празднование в честь Псково-Печерской иконы Божией Матери, именуемой «Умиление» (1524)
22 октября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Корсунская» (Ефесская) (988)
23 октября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Акафистная» (Зографская) «Предвозвестительница»
25 октября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Иерусалимская» (48)
25 октября — Празднование Калужской иконы Божией Матери (1748)
25 октября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Ярославская-Смоленская» (1642)
25 октября — Празднование в честь «Рудненской» (Руденской) иконы Божией Матери (1687)
26 октября — Празднование в честь Иверской иконы Пресвятой Богородицы
26 октября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Седмиезерная» (XVII)
26 октября — Празднование в честь Иверской иконы Пресвятой Богородицы (принесение в Москву в 1648 году)
27 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Яхромская» (XV)
28 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Спорительница хлебов» (XIX)
30 октября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Избавительница» (ок.1889)
30 октября — Празднование иконы Божией Матери, именуемой «Прежде Рождества и по Рождестве Дева» (1827)
Ноябрь
4 ноября — Празднование в честь «Якобштадтской» иконы Божией Матери (XVII)
4 ноября — Празднование в честь «Казанской» иконы Божией Матери (в память избавления Москвы и России от поляков в 1612 году)
4 ноября — Празднование иконы Божией Матери, «Андрониковская» и именуемая «Нечаянная Радость»
6 ноября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость» (1688)
12 ноября — Празднование в честь Озерянской иконы Божией Матери (XVI)
15 ноября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Шуйская — Смоленская»
15 ноября — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Шуйская-Смоленская»
20 ноября — Празднование в честь явления иконы Божией Матери, именуемой «Взыграние Младенца», Угрешской (1795)
22 ноября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Скоропослушница»
25 ноября — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери, именуемой «Милостивая» (Киккская)
26 ноября — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы «Иерусалимская»
28 ноября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Благоуханный цвет» («Неувядаемый Цвет»)
28 ноября — Празднование в честь иконы Божией Матери «Купятицкая» (1180)
Декабрь
2 декабря — Празднование в честь иконы Пресвятой Богородицы, именуемой «В скорбех и печалех Утешение» (1863)
10 декабря — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери именуемой «Знамение»
15 декабря — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери именуемой «Геронтисса», («Герондисса», «Старица»)
16 декабря — Празднование в честь чудотворной иконы Божией Матери именуемой «Пахромская»
20 декабря — Празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Селигерская» (Владимирская)
22 декабря — Празднование в честь зачатия праведной Анною Пресвятой Богородицы
22 декабря — Празднование в честь иконы Божией Матери именуемой «Нечаянная Радость»
***
Православный календарь на 2022 год: Церковных праздников | Дни памяти святых | Родительские субботы | Календарь постов
***
На праздники: Поздравления | Подарки | История
***
Голосовые поздравления с праздником