Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Избавление от бед страждущих»


Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Избавление от бед страждущих»

Конда́к 1.

Возбрани́ враго́м на́шим озлобля́ти на́с и от Го́спода на́шего отлуча́ти, а на́с научи́ пе́ти Тебе́ ве́село:

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

И́кос 1.

А́нгелов мно́жество, по Твоему́, Ма́ти на́ша, веле́нию, ополча́ются на избавле́ние на́ше гро́зно, Ты́ же приими́ моли́тву сию́:

Ра́дуйся, А́нгелов на спасе́ние на́ше посыла́ющая; ра́дуйся, Цари́це го́рних чино́в, и́х небе́сную по́мощь на́м даю́щая.

Ра́дуйся, А́нгелом храни́ти на́с повелева́ющая; ра́дуйся, Во́инством А́нгельским враго́в на́ших поража́ющая.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 2.

Ви́дя бе́дствующия толи́кую и такову́ю по́мощь Твою́ серде́чно Тя́ призыва́ющим, наставля́ют те́м пе́ти Сы́ну Твоему́ непреста́нно: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Разуме́ют мно́зи, я́ко дарова́ Тя́ Сы́н Тво́й, Избавле́ние от бе́д стра́ждущих, призыва́ющим Тя́ си́це:

Ра́дуйся, бе́дствующих Ма́ти; ра́дуйся, стра́ждущих утеше́ние.

Ра́дуйся, безнаде́жных наде́ждо; ра́дуйся, безпомо́щных по́моще.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 3.

Си́ла Вы́шняго дарова́ Тя́ на по́мощь и спасе́ние ми́ру, в беда́х погиба́ющу, и кто́ Тобо́ю изба́влен бы́сть, пое́т Сы́ну Твоему́: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Иму́щи непостижи́мую любо́вь к ро́ду челове́ческому, ки́и сле́зы не отве́ргла еси́, и того́ не прину́дила призва́ти Тя́, вопию́ще:

Ра́дуйся, бе́дствующих ско́рое услы́шание; ра́дуйся, плене́нных свобожде́ние.

Ра́дуйся, погиба́ющих бы́строе спасе́ние; ра́дуйся, печа́льных и ско́рбных утеше́ние.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 4.

Бу́ря несча́стий налета́ет на ны́. Спаси́ на́с, погиба́ющих, спаси́, Избавле́ние от бе́д стра́ждущих, бу́рю поги́бельную на земле́ укроща́ющая и прие́млющая на́шу пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́ша челове́честии ро́ди всю́ Твою́ к христиа́ном ди́вную любо́вь и Твое́ мо́щное избавле́ние от вся́ких находи́вших на ни́х лю́тых, научи́шася пе́ти Тебе́:

Ра́дуйся, челове́ческаго ро́да от бе́д Избавле́ние; ра́дуйся, уны́ния прогони́тельнице.

Ра́дуйся, бу́рь жите́йских прекраще́ние; ра́дуйся, ра́дости по ско́рби на́м пода́тельнице.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 5.

Боготе́чной звезде́ подо́бящаяся, мра́к и темноту́ в грехолюби́вых сердца́х разгоня́ющая, да во све́те Твоея́ любви́ у́зрят Го́спода и вопию́т Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́дяще лю́дие Росси́йстии Твое́ неча́янное от многообра́зных бе́д избавле́ние, ра́достно пою́т си́це:

Ра́дуйся, в беда́х на́ших Отъя́тельнице; ра́дуйся, печа́лей на́ших отгна́ние.

Ра́дуйся, в ско́рбех на́ше утеше́ние; ра́дуйся, в ра́достех на́ше воздержа́ние.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 6.

Пропове́дают по́мощь Твою́ и любо́вь Твою́, Ма́ти, все́ исцеле́нныя, уте́шенныя, оправда́нныя и спасе́нныя Тобо́ю от бе́д и пою́т Твоему́ Высокодержа́вному Сы́ну: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́ на́м све́т спасе́ния во мгле́ поги́бели, окружи́вшей на́с, и наста́вил е́сть пе́ти Тебе́:

Ра́дуйся, мглу́ греха́ разгоня́ющая; ра́дуйся, тьму́ грехо́вную истребля́ющая.

Ра́дуйся, мра́к души́ моея́ просвеща́ющая; ра́дуйся, све́том ра́дости ду́шу мою́ ободря́ющая.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 7.

Хотя́щим на́м коне́чному отча́янию преда́тися отовсю́ду беда́м належа́щим, помы́слихом о Тебе́, Избавле́ние от бе́д стра́ждущих, и ободри́хомся, и уте́шихомся, пою́ще Сы́ну Твоему́: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вую и нежда́нную показа́ Ты́ на́м ми́лость Свою́, под Держа́вную ру́ку Твою́ на́с восприя́вши, и отсю́да вопие́м Ти́:

Ра́дуйся, Цари́ца Держа́вная; ра́дуйся, под Твою́ Держа́ву на́с восприя́вшая.

Ра́дуйся, защи́ту Твою́ на́м дарова́вшая; ра́дуйся, враго́в на́ших пораже́ние.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 8.

Стра́нное чу́до — на поги́бель обрече́нныя, в ну́ждах томя́щияся, безчи́сленныя внеза́пу спасе́ние и избавле́ние получа́ют от Тебе́, Вселю́бящей Ма́ти, пою́ще Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Вси́ су́щии во мра́це скорбе́й, вси́ обурева́емыя бу́рей несча́стий, прииди́те к до́брому приста́нищу и на́шему поможе́нию — покро́ву Де́вы, Избавле́ние от бе́д стра́ждущих, вопию́ще Е́й:

Ра́дуйся, от гла́да на́с избавля́ющая; ра́дуйся, вредонося́щее естество́ от расти́тельнаго ми́ра отгоня́ющая.

Ра́дуйся, посе́вы, и леса́, и все́ расту́щее от поги́бели спаса́ющая; ра́дуйся, земледе́льцев скорбя́щих утеше́ние и отра́до благослове́нная.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 9.

Все́ существо́ челове́ческое хва́лит Тя́, вси́ воспева́ют Тя́, многоразли́чное избавле́ние ему́ несу́щую и вме́сто печа́лей ра́дость подаю́щую, пою́щим: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вети́я и многоу́мнии обезу́меша, ви́дяще Твое́ бы́строе, чуде́сное от бе́д стра́ждущих избавле́ние и умолко́ша на́м, пою́щим Ти́:

Ра́дуйся, чудеса́ми на́с укрепи́вшая; ра́дуйся, бе́ды чудеса́ми истреби́вшая.

Ра́дуйся, чудеса́ми на́с вразуми́вшая; ра́дуйся, ико́ною Твое́ю на́с возвесели́вшая.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ вся́кую ду́шу челове́ческую любо́вию пече́шися о не́й, до́ндеже не научи́ши ю́ пе́ти Сы́ну Твоему́: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стено́ю ми́р христиа́нский храня́щи и ка́ждую ду́шу от враго́в огражда́ющи обре́теся и прояви́ся ди́вный о́браз Тво́й, «Избавле́ние от бе́д стра́ждущих», да просла́вим его́, поклони́мся и притеце́м к Твоему́ заступле́нию, Ма́ти Бо́жия, воспева́я:

Ра́дуйся, Изба́вительнице на́ша; ра́дуйся, наста́внице на́ша.

Ра́дуйся, весе́лие на́ше; ра́дуйся, ве́чная ра́досте на́ша.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 11.

Пе́ние непреста́нное прино́сят Ти́ Тобо́ю изба́вленнии и Тобо́ю па́ки ра́дость обре́тшии, Боже́ственному Сы́ну Твоему́ пою́т ра́достно: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светосия́ющим свети́лом лучеза́рным во мра́це греха́ яви́ся на́м Твоя́ ико́на, «Избавле́ние от бе́д стра́ждущих», те́мже ра́дуемся мы́, гре́шнии, иму́ще такову́ю чу́дную ико́ну Твою́ в хра́ме свое́м, я́ко зало́г Твоего́ к на́м и ко Оби́тели на́шей благоволе́ния, и наде́яся на Твоя́ ма́терния моли́твы и ско́рое и́х услы́шание, уми́льно глаго́лем:

Ра́дуйся, ра́достей исто́чниче; ра́дуйся, печа́лей прогна́ние.

Ра́дуйся, бе́д уменьше́ние; ра́дуйся, вся́каго поко́я пода́тельнице.

Ра́дуйся, от горя́, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 12.

Благода́ть от ико́ны Твоея́, «Избавле́ние от бе́д стра́ждущих», теку́щая, исцеле́ний струи́ оби́льно подаю́щая и сердца́ весе́лием оживля́ющая, побужда́ет все́х во́льной во́лей пе́ти о Тебе́, Ма́ти, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Воспева́ем Твоея́ ико́ны ди́вное обновле́ние, воспева́ем Твое́ ми́лостивное на на́с, гре́шных, призре́ние и, воспева́юще, пое́м:

Ра́дуйся, от сме́рти и ве́чнаго огня́ изыма́ющая; ра́дуйся, ме́ртвых воскреша́ющая.

Ра́дуйся, предсме́ртное на́ше упова́ние и защи́то; ра́дуйся, по сме́рти на́ше упокое́ние.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 13.

О, Всепе́тая, Вселюби́мая на́ша Ма́ти, умилосе́рдися ны́не и поми́луй на́с, в лю́тых и безысхо́дных беда́х су́щих, Еди́ному су́щу, на́с избавля́ющу, и научи́ на́с серде́чно воспева́ти Бо́гу, спаса́ющему на́с: Аллилу́иа.

Этот конда́к читается трижды, затем икос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгелов мно́жество, по Твоему́, Ма́ти на́ша, веле́нию, ополча́ются на избавле́ние на́ше гро́зно, Ты́ же приими́ моли́тву сию́:

Ра́дуйся, А́нгелов на спасе́ние на́ше посыла́ющая; ра́дуйся, Цари́це го́рних чино́в, и́х небе́сную по́мощь на́м даю́щая.

Ра́дуйся, А́нгелом храни́ти на́с повелева́ющая; ра́дуйся, Во́инством А́нгельским враго́в на́ших поража́ющая.

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Конда́к 1.

Возбрани́ враго́м на́шим озлобля́ти на́с и от Го́спода на́шего отлуча́ти, а на́с научи́ пе́ти Тебе́ ве́село:

Ра́дуйся, от го́ря, ги́бели и бе́д стра́ждущих на́с Избавле́ние.

Моли́тва.

Ма́ти Бо́жия, по́моще и защи́то! Егда́ потре́буем, бу́ди Избавле́нием на́м, стра́ждущим и погиба́ющим от лю́тых бе́д, на Тя́ бо упова́ем и всегда́ вседу́шно Тебе́ призыва́ем: умилосе́рдися и помози́, пожале́й и изба́ви от бе́д стра́ждущих и погиба́ющих на́с, от лю́тых сете́й лука́ваго исхити́, приклони́ у́хо Твое́, и на́ши сле́зныя, ско́рбныя моли́твы приими́ и, я́коже хо́щеши, упоко́й и обра́дуй на́с. Научи́ послуша́ние Го́споду Бо́гу приноси́ти, все́м се́рдцем, все́ю душе́ю, все́м естество́м Сы́на Твоего́ возлюби́ти, плоды́ трудо́в досто́йны Ему́ приноси́ти. Умири́ сердца́ на́ша, да в еди́ном Ду́хе и все́ми дела́ми на́шими просла́вим Безнача́льнаго Отца́ со Единоро́дным Его́ Сы́ном и с Пресвяты́м Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, и Твое́ ми́лостивное Ма́тернее предста́тельство, ны́не, и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

История появления

Текст акатиста «Искупитель от скорби страданий» предназначен для молитвенного обращения к иконе Пресвятой Богородицы «Искупитель». История этой иконы насчитывает несколько веков.

Первое появление сакрального образа известно с 1841 года. Владельцем иконы был один из монахов Афонского монастыря Мартиниан. Икона прославилась после молитв преподобного перед ликом об избавлении урожая от нашествия саранчи.

История спасения людей от голода распространилась по всей греческой провинции, и люди стали ходить к старцу помолиться перед чудотворным образом. После смерти Мартиниана, по воле старца, икона была перевезена в русский монастырь на Новом Афоне.

Лик Богородицы спас жизнь Александра III и его семьи во время катастрофы поезда, в котором они возвращались с отдыха. В честь необычайного спасения царской семьи было установлено празднование святого образа, которое выпало на 30 октября по новому стилю.

Второе явление Освободителя приходится на октябрь 1917 года. На этот раз Богородица явилась во сне жительнице села Ташла Самарской области Екатерине. Девушке было указано место захоронения иконы.

Екатерине вместе с подругами действительно удалось найти икону в указанном месте, где позже излился родник. Еще один из списков Искупителя находится в монастыре Святого Николая, куда его в 1997 году принесли двое жителей Арзамаса.

Изначально изображение на нем было нечеткое, покрытое черной копотью. Но постепенно почерневший стол чудесным образом стал светиться, на нем явились лики Богородицы и Иисуса. Из надписи, которая вскоре была удалена, стало ясно, что это изображение «Избавителя от беды».

С тех пор священники монастыря еженедельно читают Акатиста Искупителю. А чудеса, которые происходят по молитвам страдающих, записаны в специальной церковной книге.

Значение в православии

Икона «Избавитель от бед», которой посвящен акафист, является одной из самых значимых для православных христиан.

Каждая деталь изображения Богородицы, изображенного на иконе, имеет определенное значение:

  1. Красная вуаль (мафорий) и синяя туника говорят о царском величии и девственной чистоте Богородицы.
  2. Позолота на одежде Христа указывает на Божью благодать и святость.
  3. Свиток, который держит в руках Младенец, символизирует Ветхий Завет.
  4. Золотое обрамление чудотворной иконы — символ Божественного света.

Текст акатиста описывает чудеса, которые произошли после молитв возле священного изображения.

Многие верующие, молясь Заступнице, получали исцеление от физических и душевных болезней. Пресвятая Богородица:

  • помочь людям сохранить веру в их сердцах,
  • наставляет грешников, которые не могут идти правильным путем самостоятельно,
  • избавляет от алкогольного опьянения, лихорадки, глазных болезней;
  • способствует сохранению брака;
  • лечит детей;
  • защищает тех, кто в ней нуждается.

Огромная сила молитвенного гимна, посвященного Пресвятой Богородице, основана на вере людей в Бога. Заступник готов оказать свое небесное внимание и покровительство любому православному христианину, верующему во всемогущество и любовь. Прощающему все о Господе.

Как правильно читать

Обычно они прибегают к чтению Акатисты, если нужна помощь в чем-то очень важном. Молитвенный гимн можно читать один раз или читать несколько дней. При расширенном чтении желательно обратиться к священнику за благословением.

Священник скажет вам, сколько дней вам нужно, чтобы читать текст панегирика. Обычно это занимает 40 дней. Но при принятии такого решения нужно учитывать, что чтение должно проходить ежедневно, без перерыва.

Акафист можно читать в храме или дома самостоятельно. Как и всем молитвенным гимнам, чтению Акатисты Освободителю предшествуют некоторые молитвы:

  • предварительный;
  • «Тризон»;
  • «Наш отец»;
  • «Слава и сейчас».

лучше всего читать молитвенный гимн утром, пока ваши мысли не заняты повседневными заботами. Если у человека нет проблем со здоровьем, читается молебен стоя.

лучше, если перед вашим взором будет образ Богородицы. Но это не значит, что помощь исходит от образа Богородицы, нужно обращаться не к иконе, а к Пресвятой Заступнице.

Молитва не обязательно должна быть формальной. Акафист — это не магический ритуал, удовлетворяющий любую просьбу.

Чтобы получить помощь Богородицы, нужно не только молиться перед святым образом, но и участвовать в жизни церкви, посещать службы и вести праведный образ жизни.

Не забывайте, что акатист — это не только молитвенная молитва, но и хвалебная песня. Поэтому его можно совершить в знак благодарности Искупителю.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]