Значение образа «Взыскание погибших» в православии
Современное значение слова «взыскание» имеет отличие от устаревшей формы, имевшей производные словообразования «взыскующий» (ум), «взыскующие» (познания Божественной истины). В названии образа Божьей Матери под «взысканием» подразумевается «спасение».
Христианские богословы считают, что первообраз Богородицы «Взыскание погибших» появился в VI веке. Монах Феофил поддался дьявольскому наущению и сошел с пути праведного. Но, осознав свое нравственное падение, стал слезно умолять Матерь Божию простить его прегрешения и умолить об этом Господа.
Царица Небесная явила свою милость раскаявшемуся христианину. В России известно несколько икон Богородицы под таким названием.
Каждая прославилась чудесными явлениями после искреннего, эмоционального обращения к Божьей Матери:
- спасение крестьянина Обухова, застигнутого метелью в дороге, потерявшего ориентиры и замерзавшего вдали от жилья (XVII век);
- избавление жителей на Харьковщине от холеры (XVIII век);
- помощь московскому жителю, впавшему в нищету и отчаяние (XIX век).
Самые известные изводы иконы находятся в храмах и монастыре Москвы и Серпухова:
- Воскресения Словущего;
- Положения Ризы Господней;
- Никольском;
- Высоцком мужском монастыре.
Образ «Взыскание погибших» – это последний оплот для потерявших надежду на спасение души и тела в трагических обстоятельствах. Обращение к иконе дает надежду на прощение, милость Божью, духовное и нравственное возрождение.
Немного из истории появления Святого изображения
Псковский монастырь имеет на хранении Божественный образ, история появления которого довольно интересна, ведь именно блаженная Матрона Московская настояла и благословила на написание этой уникальной святыни.
Как-то раз Святая сказала матушке: «Мне все время снится один и тот же образ. Мама, просится к нам в церковь Царица Небесная». Блаженная дала благословение женщинам на сбор по всем деревням денег на святыню. Среди всех пожертвований один мужчина нехотя отдал рубль, а братец его и вовсе на смех кинул одну копейку.
Когда жертвования принесли Матроне, она их перебрала и нашла ту самую копейку и рубль и после сказала: «Матушка отдайте им их обратно, а то они мне все деньги испортят».
Когда нужная сумма была собрана, изображение заказали написать художнику. Но перед этим Матрона спросила его, сможет ли он выполнить заказ и создать такой образ, тот ответил, что такое дело для него привычное.
Блаженная велела ему у Святых Христовых Тайн причаститься и исповедоваться, однако спустя некоторое время к Матроне пришел художник и сказал, что написать образ он не может. Проповедница же духовно ощутила, что есть у иконописца еще один не исповеданный грех. Сказав это, художник был очень потрясен и после этого снова отправился на причастие и покаяние к священнику, а также он попросил прощения у блаженной Матроны.
Лучшая статья для Вас, переходите: Житие Михаила Клопского
Затем Проповедница сказала: «Теперь иди, ты сможешь создать образ Святой» и иконописец действительно написал божественный лик, с которым Матрона не расставалась до самой смерти. В настоящее же время святыня находится возле мощей святой старицы.
Также следует отметить, что Чудотворный образ имеет и не менее интересную иконографию. Сама Богоматерь сплетенными руками придерживает младенца, нежно наклоняя к нему голову. Сын Божий стоя на коленях Святой, обнимает ручками и прижимается к ней своей щекой, а его ножки при этом выглядывают из под облачения.
Такой вид святыни является одним из наиболее редких ликов, на которых Богородица изображена с распущенными волосами, но также существует несколько разновидностей лика это Дева Мария с непокрытой и покрытой головой.
О чем просят перед христианской иконой
Чудотворному образу молятся в тех случаях, когда:
- близкие люди находятся в зоне военных действий, им грозит опасность;
- пагубные привычки губят мужа или детей;
- врачи ставят неутешительный диагноз при травме, онкологическом заболевании молящемуся или родственникам;
- желают дочери или внучке встретить достойного человека и выйти за него замуж;
- наступает «черная» полоса в финансовых вопросах.
Сохранившиеся исторические сведения свидетельствуют, что сердечная молитва всегда доходит до Небесной Покровительницы. 18 февраля – день празднования иконы, отмечаемый в храмах, где есть чудотворный образ.
Как правильно молиться Божией Матери
В трагических ситуациях молиться следует перед храмовой иконой. Молитвенное обращение должно быть искренним, душевным, с глубокой верой в милость Богородицы. Для этого требуется психологический настрой, чтобы текущие заботы, нервозность остались за церковными вратами.
Для очищения ума и сердца от греховных мыслей и поступков надо предварительно соблюсти трехдневный пост, исповедоваться, причаститься. Перед иконой зажечь свечу и прочитать молитву. Если молитва будет читаться в домашних условиях, то лучше это делать утром, пока домашние спят, и никто не отвлекает.
Верующему следует умыться, одеться, зажечь перед образом освященную свечку. Прежде читают «Отче наш», крестятся, кланяются, затем обращаются к Пресвятой Богородице. Крестное знамение накладывают в начале и конце молитвенного обращения.
Сильные православные тексты перед образом Пресвятой Богородицы «Взыскание погибших»
Молитвенные обращения к чудотворному образу должны содержать не только просьбы о помощи, но и восхваление, благодарность Небесной Царице.
Молитва
Значение названия святого образа – даровать прощение верующим в критической жизненной ситуации. Молитва иконе поможет каждому, кто обратится к Богородице с верой и надеждой в ее чудотворную силу. Жены молятся за мужей, когда вредные привычки разрушают семью или супруги находятся в зоне военных действий. Молодые женщины просят Пресвятую Деву помочь удачно выйти замуж.
Взыскание погибших
Заступнице усердная, благоутробная Господа Мати!
К Тебе прибегаю аз окаянный и паче всех человек грешнейший, вонми гласу моления моего и вопль мой и стенание услыши.
Яко беззакония моя превзыдоша главу мою, и аз, якоже корабль в пучине, погружаюся в море грехов моих.
Но Ты, Всеблагая и Милосердая Владычице, не презри мене отчаяннаго и во гресех погибающаго, помилуй мя, кающагося во злых делех моих, и обрати на путь правый заблуждшую окаянную душу мою.
На Тебе, Владычице моя Богородице, возлагаю все упование мое.
Ты, Мати Божия, сохрани и соблюди мя под кровом Твоим, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.
О муже
О, Пресвятая и Преблагословенная Дево, Владычице Богородице, Споручнице грешных и Взыскание погибших!
Призри милостивным Твоим оком на нас, предстоящих пред святою иконою Твоею и со умилением молящихся Тебе:
воздвигни нас из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми, и уврачуй язвы душ и телес наших.
Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты веси вся немощи и согрешения наша, к Тебе прибегаем и вопием:
не остави нас Твоею небесною помощию, но предстани нам присно и Твоим неизреченным милосердием и щедротами спаси и помилуй нас погибающих.
Даруй нам исправление греховныя жизни нашея и избави нас от скорбей, бед и болезней, от напрасныя смерти, ада и вечныя муки.
Ты бо, Царице и Владычице, скорая Помощница и Заступница всем притекающим к Тебе, и крепкое Прибежище грешников кающихся.
Подаждь убо нам, Преблагая и Всенепорочная Дево, христианский конец живота нашего мирен и непостыден и сподоби нас Твоим ходатайством вселитися в обителех Небесных,
идеже непрестанный глас празднующих радостию славит Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.
О замужестве
О, Пресвятая Владычица и Пресвятая Богородица, услышь меня Рабу Божью (собственное имя) подай мне утешение и даруй мне надежду на жизнь благополучную и радостную. Только у тебя могу просить прибежища в скорби и бедах своих. Ты единственная можешь, стоя у престола Господнего, молить Всевышнего о прощении всех моих прегрешений, свершенных по неразумению моему. Услышь меня и сохрани от погибели и печали. Пред твоею Святой иконой стою и в слеазах припадаю к образу Твоему, скорая Защитница и помощница всех людей, взывающих к тебе в скорби и печалях своих. Аминь.
Тропарь
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ во объя́тиях Cвои́х Предве́чнаго Младе́нца и Бо́га носи́вшая./ Проси́ Его́ да́ти ми́ру умире́ние/ и душа́м на́шим спасе́ние./ Сын бо Тебе́, Богома́ти, веща́ет,/ я́ко вся проше́ния Твоя́ во благо́е испо́лнит./ Сего́ ра́ди и мы припа́дающе, мо́лимся/ и наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем,/ и́мя Твое́ имену́ем:/ Ты бо еси́ Влады́чице, // Взыска́ние поги́бших.
Ин тропарь
Взыщи́ нас, погиба́ющих, Пресвята́я Де́во,/ не по грехо́м бо на́шим наказу́еши нас,/ но по человеколю́бию ми́луеши,/ изба́ви нас от а́да, боле́зни и ну́жды// и спаси́ нас.
Канон
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Умилосердися о нас, грешных, погибающих, Пресвятая Богородице, но вместо печали даруй нам радость, да воспеваем Тя, Всесвятая Владычице.
Утиши душ наших свирепство, понеже многия скорби и печали нападоша на нас, грешных, да не погибнем во зле, окаяннии.
Ты еси наша крепость и утверждение и от врагов защищение, и сего ради не боимся вражия навета, но присно поем Тя и славим, Всеславная.
Напасти, и беды, и скорби многи приидоша на нас и отяготиша нас, и от всего сердца молим Тя, вопиюще: избави, Богородительнице, от обдержащих нас зол и веселия исполни.
Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.
Ты еси теплая Предстательница и твердое заступление, избави нас, Всесвятая, от нашедших на нас напастей, Ты бо еси, Владычице, падших исправление.
Избави нас, Пречистая, от напастей, и бед, и омрачения душевнаго, и уныния, вся страсти отжени от нас, Чистая, да присно Тя славим.
К Тебе притекаем, Пречистая, не презри нашея болезни и воздыхания, но призри на нас, сущих в скорби, и сию нашу печаль на радость преложи, Богоблаженная.
Виждь, Владычице, беду нашу и скорби, яко в тех лукавый враг поглотити нас тщится, но Ты, Пречистая, препни его злохитрое коварство, да, избавльшися, славим Тя, твердую Заступницу за ны, во гресех погибающих.
Седален, глас 2
Моление теплое и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице, Владычице, предвари и от бед избави нас, Едина вскоре предстательствующая.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
Ты еси, Пречистая Дево, надеждо и утверждение наше нерушимое, и лютых бед освобождение, и от печали утешение, и душ наших просвещение, и во уповании нашем непоколебимый столпе.
В сих печалех буди сладкое утешение, и в бедах скорая Помощница, и в молитвах Предстательница, Тя бо, Мати Божия, стяжавши, от всяких бед избавляемся и ко спасению Тобою наставляемся.
Ты еси, Пречистая Дево, сущим в бедах прибежище, немощным помогаеши, грешных исправляеши и ко спасению наставляеши, яко Мати Божия сущая.
Суди обидящих, и побори борющих нас, и от напраснаго оскорбления избави нас, осужденных, яко Ты Судию Праведнаго родила еси, Всенепорочная, Иже хощет судити комуждо по делом его.
Песнь 5
Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына всем воспевающим Тя мир подавающая.
Преклонися к мольбам рабов Твоих, Владычице, и не закосни избавити нас от всех скорбей и бед, яже обдержат нас, видимых и невидимых врагов отжени от нас, да не зле погибнем, окаяннии.
Ты в напастех и скорбех милостиво защищаеши, иже под кров Твой прибегают; приими, Пречистая, и наше сие малое от унылаго сердца моление, да не зле в отчаянии погибнем.
Милостивым и кротким оком, Богородительнице, и милосердием Твоим призри на нас, недостойных, и от обстоящия напасти нас свободи, призывающих Тя на помощь, Всепречистая.
Первозданный Адам и Ева Тобою, Владычице, избавистася от слез, с ними же и нас, припадающих и молящихся Ти, избави слез, печалей и скорбей и подаждь полезное нам утешение о Бозе, Спасе нашем.
Песнь 6
Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.
Услыши печальный вопль раб Твоих, требующих помощи Твоея, Богомати, Ты бо еси упование наше, потщися печаль нашу на радость преложити.
Избави нас, Владычице, от языка льстива и от человека неправедна изми нас, вся бо Ты можеши, яко Мати Зиждителя нашего сущи.
Вемы Тя, Богоблагодатная, скорое погибших взыскание, нас, немощных, крепость и утверждение; духом, усты и сердцем зовем Ти: от напастей и печали свободи нас, Владычице, к Тебе прибегающих.
Избави нас от напастей и бед, Богоневесто, Тя бо устрои Бог на спасение и заступление наше Ходатаицу, сего ради и нам, недостойным, исходатайствуй от печали избавление.
Кондак, глас 6
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Ин кондак, глас тойже
Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево, Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся: Твои бо есмы раби, да не постыдимся.
Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Ты еси, Пречистая Дево, Покровительница наша и непрестанное радование душ наших, не презри нас, одержимых лютою бедою и неутешимою печалию, но заступи и помилуй рабы Твоя.
Ты еси крепость наша, Пречистая Владычице, и в нашедших нечаемых скорбех утешение, и сего ради мы, недостойнии раби Твоя, всенадежно вопием Ти: помилуй нас, падших.
Исцели душевныя язвы, Владычице, и заступи нас, рабов Твоих, избави нас от пагубныя сети лукаваго, от всякаго падения и от развращения изми нас, Преблагословенная.
Сокруши советы неправедныя, иже изощрены суть на ны, мы бо иныя помощи не имамы, разве Тебе, Чистая, и к Тебе прибегаем: не попусти погибнути, яко вся Тебе возможна суть.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.
Души наша сохрани под кровом Твоим, Преблагословенная Богородице, и от различных належащих на нас бед и скорбей избави нас, да не порадуется враг наш о нашей погибели, но да славим Тя, Божию Матерь, во веки.
Убояхомся помощи человеческия искати, прибегохом к Тебе, Всенепорочная, Ты еси Хранительница христианом, днесь к покрову притекохом, надеяся на милость благоутробия Твоего; матерински помилуй нас, да славим Тя во веки.
Ты еси, Пречистая Дево, просвещение и избавление, Ты еси Помощница наша всерадостная и стена нерушимая, слава и хвала наша, Всенепорочная, да прославим Тя во веки.
На Тя всю надежду спасения нашего возложихом, Неискусобрачная Богородительнице, и на помощь призываем Тя: спаси нас от печали сия и напасти и от всех скорбей избави нас, да славим Тя во веки.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.
Изсше, яко скудель, от печали крепость наша, и ко аду приближихомся; от язык душепагубных предвари, Мати Божия, заступлением Твоим и от обдержащих нас скорбей рукою, Мати, Твоею избави нас, да славим Тя, Чистая Приснодево. (Дважды.)
Всенепорочная Отроковице, всем верным крепкая Помощнице, и упование христианом, буди и о нас неотступная Молебница к Сыну Твоему и Богу о освобождении от нашедшия сия напасти, да вопием Ти: радуйся, Чистая Приснодево.
Ты еси крепость наша, прибежище и стена необоримая, Ты еси теплая к Богу Молитвенница, всяких напастей и бед свободи, Едина Благословенная, да вопием Ти: радуйся, Преблаженная Богородице, Приснодево!
Акафист
Кондак 1
Возбра́нной Воево́де, Цари́це небесе́ и земли́, дарова́вшей нам пречу́дную ико́ну Взыску́ющую, благода́рственное прино́сим пе́ние. Ты же, я́ко благосе́рдая Ма́ти, не отри́ни на́шего сего́ моле́ния, но благоволи́ прия́ти е, и сподо́би вопи́ти Тебе́ та́ко:
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Икос 1
А́нгельский услы́ша глас свята́я А́нна, веща́яй: зачне́ши и роди́ши Дщерь, преблагослове́нную Мари́ю, о Нейже благословя́тся вся коле́на земна́я и прии́дет спасе́ние всему́ ми́ру; мы же, сие́ ве́дуще, возопии́м Богоро́дице:
Ра́дуйся, Ма́ти Сы́на Бо́жия; ра́дуйся, пренепоро́чная Де́во.
Ра́дуйся, Спа́са душ на́ших роди́вшая; ра́дуйся, Невмести́маго вмести́лище.
Ра́дуйся, к сме́ртным благоволе́ние; ра́дуйся, сме́ртных к Бо́гу дерзнове́ние.
Ра́дуйся, честне́йшая херуви́м; ра́дуйся, сла́внейшая без сравне́ния серафи́м.
Ра́дуйся, а́да и сме́рти попра́ние; ра́дуйся, ве́чныя жи́зни дарова́ние.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 2
Ви́девше святи́и Твои́ роди́телие Иоаки́м и А́нна, я́ко Ты еси́, Пречи́стая, плод благослове́нный, возблагодари́ша Бо́га, и пред две́рьми хра́ма положи́ша обе́т посвяти́ти Тя Го́споду, пою́ще Ему́: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум соверше́нный стяжа́ла еси́, Богоро́дице, воспита́вшися во свята́я святы́х, та́ко же не преста́ни умудря́ти и просвеща́ти све́том богоразу́мия и вся христиа́ны, вопию́щия Ти такова́я:
Ра́дуйся, к богопозна́нию приводя́щая; ра́дуйся, к све́ту и́стины прельще́нных обраща́ющая.
Ра́дуйся, страх Бо́жий в сердца́ вселя́ющая; ра́дуйся, благогове́ти пред святы́нею науча́ющая.
Ра́дуйся, ре́вностию ко спасе́нию воодушевля́ющая; ра́дуйся, хра́мы Бо́жии почита́ти внуша́ющая.
Ра́дуйся, в них отра́ду находи́ти вдохновля́ющая; ра́дуйся, жа́жду Свята́го Причаще́ния возбужда́ющая.
Ра́дуйся, ве́ру и любо́вь к Бо́гу воспламеня́ющая; ра́дуйся, чистоты́ и целому́дрия побо́рнице.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 3
Си́ла Вы́шняго осени́ Тя, Благода́тная, егда́ арха́нгел Гаврии́л благовествова́ние о безсе́менном зача́тии из Тебе́ Сы́на Бо́жия Спаси́теля ми́ру принесе́; Ты же, прия́вши сию́ благу́ю весть со смире́нием, я́ко раба́ Госпо́дня, возопи́ла еси́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Иму́щи во утро́бе Христа́ Жизнода́вца, востекла́ еси́, Благослове́нная, к ю́жице Свое́й, пра́ведней Елисаве́те, и целова́стеся о́бе матери, ра́дующеся о Бо́зе Спа́се на́шем. Сего́ ра́ди, я́ко исто́чнику святы́я ра́дости, вопие́м Ти си́це:
Ра́дуйся, тя́жкое житие́ на́ше облегча́ющая; ра́дуйся, лю́тыя беды́ и напа́сти отгоня́ющая.
Ра́дуйся, от душе́вныя ту́ги и уны́ния спаса́ющая; ра́дуйся, испыта́ния Бо́жия за бла́го приима́ти указу́ющая.
Ра́дуйся, в саме́х страда́ниих утеше́ние подаю́щая; ра́дуйся, я́ко Тобо́ю до́брое жела́ние на́ше исполня́ется.
Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю зла́я начина́ния на́ша пресека́ются; ра́дуйся, огне́м Ма́терния Твоея́ любве́ ду́ши ве́рных согрева́ющая.
Ра́дуйся, благода́тию Свята́го Ду́ха нас озаря́ющая; ра́дуйся, всех скорбя́щих и угнете́нных Ма́ти благосе́рдая.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 4
Бу́ря недоуме́ния смуща́ет мне ум, ка́ко возмогу́ недосто́йными устны́ восхвали́ти Тя, Пресвята́я Де́во, за Твое́ вели́кое нам воспоможе́ние; те́мже, велича́я неисче́тныя Твоя́ ми́лости, смиренному́дренно пою́ Вседержи́телю Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шаша вифлее́мстии па́стырие а́нгелов, пою́щих Христо́во Рождество́, те́кше к пеще́ре, обрето́ша та́мо Богороди́тельницу, на рука́х держа́щую Предве́чнаго Младе́нца. С ни́ми в весе́лии духо́вном и мы Тебе́, я́ко о́бщей Матери, глаго́лем та́ко:
Ра́дуйся, младе́нцев воспита́ние; ра́дуйся, о́троком смы́сла пода́тельнице.
Ра́дуйся, до́брых дел вели́чие; ра́дуйся, возра́стных муже́й прему́дростию обогаща́ющая.
Ра́дуйся, жизнь смире́нием и кро́тостию наделя́ющая; ра́дуйся, ста́рцев благогове́йных сла́дкое успокое́ние.
Ра́дуйся, ста́риц благолюби́вых ти́хое прибе́жище; ра́дуйся, честны́х бра́ков устрое́ние.
Ра́дуйся, благочести́вых семе́йств благослове́ние; ра́дуйся, де́вства похвало́ и возвыше́ние.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 5
Боготе́чною звездо́ю явля́ешися, Цари́це Небе́сная, всем под кров Твой всемо́щный прибега́ющим и непреста́нно во умиле́нии серде́чнем вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́дя пра́ведный Симео́н Тя прише́дшую с Младе́нцем Иису́сом во хра́ме предста́витися Го́сподеви, рече́: Тебе́ Само́й ду́шу ору́жие про́йдет, проразумева́я Ма́терняя Твоя́ страда́ния о Сы́не Твое́м Боже́ственнем. Сего́ ра́ди зове́м Ти:
Ра́дуйся, рабо́в Бо́жиих осмеива́емых ободре́ние; ра́дуйся, стоя́щих за пра́вду защи́щение.
Ра́дуйся, терпели́вых страда́льцев предвкуше́нием блаже́нства на небеси́ услажда́ющая; ра́дуйся, сердца́ злых люде́й, вражду́ющих проти́вная, умягча́ющая.
Ра́дуйся, сове́ты лука́выя и кова́рство их разоря́ющая; ра́дуйся, от разбо́йников на пути́ нас охраня́ющая.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 6
Пропове́дницы Твоея́ благода́тныя по́мощи все мно́жество Тобо́ю спасе́нных есть: стра́ждущии, боля́щии, скорбя́щии и грехми́ обремене́ннии, благода́рственно о Тебе́ вопию́щии к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ боже́ственный свет во Еги́пте и падо́ша та́мо и́доли, егда́ бежа́ла еси́, Пречи́стая, с Богомладе́нцем Иису́сом, спаса́ющися от уби́йства И́родова; Ты бо, озаря́ющи све́том богове́дения умы́ всех, удаля́ющихся пре́лестей су́етнаго ми́ра, исторга́еши из душ их куми́ры гнездя́щихся та́мо губи́тельных страсте́й, те́мже превозно́сим Тя словесы́ си́ми:
Ра́дуйся, сумня́щихся в ве́ре вразумле́ние; ра́дуйся, го́рдых умо́м свои́м смире́ние.
Ра́дуйся, озло́бленных и гне́вом пали́мых укроще́ние; ра́дуйся, ро́пщущих на про́мысл Бо́жий с тягота́ми жи́зни примире́ние.
Ра́дуйся, заблу́ждших на путь спасе́ния наставля́ющая; ра́дуйся, суеве́рных и гада́телей посрамле́ние.
Ра́дуйся, развраще́нных и нечести́вых обличе́ние; ра́дуйся, я́ко душевре́дныя уче́ния низлага́еши.
Ра́дуйся, я́ко и́стину познава́ти помога́еши; ра́дуйся, я́ко мрак хулы́, срамосло́вия и вся́кия лжи разсева́еши.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 7
Хотя́ще николи́же отлуча́тися от рожде́ннаго Тобо́ю Спаси́теля ми́ра, Ты, Богоблаже́нная, пребыва́ла еси́ с Ним неотлу́чно во гра́де Назаре́те, детоводя́щи и пита́ющи Его́, я́ко Челове́ка, и пою́щи в се́рдце Свое́м, я́ко Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вую показу́ющи Ма́тернюю любо́вь к Сы́ну Твоему́, со ско́рбию иска́ла еси́ Его́, двоюнадесятоле́тняго О́трока, во гра́де Иерусали́ме в праз́дник Па́схи, мня́щи Его́ во дружи́не быти. Ве́дуще таково́е Твое́ сердобо́лие, со умиле́нием вопие́м Ти:
Ра́дуйся, оби́димых и огорче́нных возвыша́ющая; ра́дуйся, ненави́димых и все́ми отве́рженных че́стию венча́ющая.
Ра́дуйся, убо́гих и наги́х одея́ние; ра́дуйся, ни́щих и разоре́нных пита́ние.
Ра́дуйся, бездо́мных, стра́нных, вдов и сиро́т призре́ние; ра́дуйся, путеше́ствующих благополу́чное к до́му возвраще́ние.
Ра́дуйся, заблу́ждших в пути́ к жили́щу приведе́ние; ра́дуйся, де́тем неразу́мным ра́зум обновля́ющая.
Ра́дуйся, умо́м и нра́вом просты́х люде́й Свое́ю по́мощию не оставля́ющая; ра́дуйся, упова́ющих на во́лю Бо́жию наслажде́ние.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 8
Стра́нное и преди́вное Твое́ попече́ние бысть о христиа́нех на всех путе́х их жи́зни многомяте́жныя и многотру́дныя; иму́ще у́бо в Тебе́ толи́ко милосе́рдную и незави́стную помо́щницу, вси облагоде́тельствованнии Тобо́ю велегла́сно пою́т Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Вся была́ еси́ со Христо́м, егда́ служа́ше Той ро́ду челове́ческому, я́коже боже́ственный Лука́ повеству́ет. Приидо́ша бо не́ции к Сы́ну Твоему́, глаго́люще: Ма́ти Твоя́ и бра́тия Твои́ вне стоя́т, ви́дети Тя хотя́ще. Мним, я́ко Ты, всеблага́я Ма́ти, неотсту́пно пребыва́еши и со все́ми тружда́ющимися во сла́ву Бо́жию, и восхваля́ющими Тя та́ко:
Ра́дуйся, су́щих во вла́сти к торжеству́ до́бра наставля́ющая; ра́дуйся, святи́телей пра́вило ве́ры и благоче́стия явля́ющая.
Ра́дуйся, па́стырей ре́вностию о спасе́нии душ чад духо́вных снабдева́ющая; ра́дуйся, наста́вников соверше́нный ра́зуме.
Ра́дуйся, уча́щихся в нау́ках преспеяние; ра́дуйся, и́ноком и и́нокиням в борьбе́ с прило́ги ми́ра и пло́ти пособля́ющая.
Ра́дуйся, суде́й свято́е зерца́ло пра́вды; ра́дуйся, враче́й иску́сное врачева́ние больны́х.
Ра́дуйся, земледе́льцев сорабо́тнице и блага́я помо́щнице; ра́дуйся, всех тружда́ющихся поко́ю и наде́жное приста́нище.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 9
Всяк во́зраст ве́рных благопо́льзуется Твои́м попече́нием, всеми́лостивая Ма́ти, я́ко всегда́ к Тебе́ прибега́ющим душеполе́зная да́руеши, потре́бная в житии доставля́еши и усе́рдно хода́тайствуеши за ны, немощны́я и гре́шныя, у престо́ла Го́спода сла́вы, Ему́же пое́м: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́я многовеща́ннии не мо́гут изглаго́лати Твоея́ Ма́терния печа́ли, при кресте́ Сы́на Твоего́ бы́вшия, егда́ ви́дела еси́ Его́ стра́ждуща за вся челове́ки му́ками неизглаго́ланными; те́мже, я́ко искуше́нная по вся́ческим, претерпе́ти в са́мых тя́жких ско́рбех и лише́ниих нам помози́. Сего́ ра́ди взыва́ем Ти:
Ра́дуйся, слепы́м прозре́ние; ра́дуйся глухи́м слы́шание.
Ра́дуйся, хромы́м хожде́ние; ра́дуйся, рассла́бленных те́лом исцеле́ние.
Ра́дуйся, неду́жных здра́вие; ра́дуйся, стужа́емых от бесо́в избавле́ние.
Ра́дуйся, поврежде́нных умо́м просвеще́ние; ра́дуйся, неисце́льных больны́х на Свои́ всемо́щнеи ру́це прие́млющая.
Ра́дуйся, отча́янных гре́шников моле́ние не отверга́ющая; ра́дуйся, от па́губнаго безво́лия их похища́ющая.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ мир и́же всех Госпо́дь, Сый на кресте́, дарова́ всему́ ми́ру пресвяту́ю премилосе́рдную Ма́терь, егда́ изрече́ Пренепоро́чней и возлю́бленному ученику́: Же́но, се сын Твой, и: Се Ма́ти твоя́. Благодаря́ще за сие́ всеблага́го Бо́га, глаго́лем Ему́: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ кре́пкая яви́лася еси́ по заве́ту Го́спода, Преблагослове́нная, да́рующи всем благоде́нствие, мир, отра́ду, ра́дость, я́ко и Сама́ сия́ от воскре́сшаго Христа́ Спаси́теля прия́ла еси́, услы́шавши от Него́ приве́тственный глас:
Ра́дуйся, я́ко ублажа́ют Тя вси ро́ди; ра́дуйся, вся́кую не́нависть, зло́бу, вражду́ укроща́ющая.
Ра́дуйся, мир о Ду́се Свя́те в сердца́ ве́рных вселя́ющая; ра́дуйся, клевету́, ре́вность и злопа́мятство истребля́ющая.
Ра́дуйся, братолю́бием лю́ди ущедря́ющая; ра́дуйся, от гла́да, хла́да, тру́са, пото́па, огня́, меча́ огражда́ющая.
Ра́дуйся, хле́бом насу́щным ве́рныя пита́ющая; ра́дуйся, смертоно́сную я́зву прекраща́ющая.
Ра́дуйся, гнев Бо́жий пра́ведный утоля́ющая; ра́дуйся, пра́ведных дел поспеше́ние.
Ра́дуйся, на всех путе́х жи́зни христиа́н промышле́ние; ра́дуйся, роди́телей благонра́вием дете́й утеша́ющая.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 11
Пе́ние на́ше смире́нное, от полноты́ любве́ и усе́рдия Тебе́ приноси́мое, не пре́зри, Богоневе́сто, и не отврати́ся от нас, гре́шных и недосто́йных, но помози́ нам очи́ститися от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, да возмо́жем досто́йно и пра́ведно пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Све́том путеводя́щим яви́лася еси́ апо́столом, Богороди́тельнице, по вознесе́нии Сы́на Твоего́ на не́бо; сего́ у́бо све́та, о Всепе́тая, не лиши́ всех, да́же до сего́ дне оста́вльшихся и хотя́щих спасти́ся и в ра́зум и́стины приити́. Твои́м святы́м води́тельством и нас спаси́, в жите́йском мо́ре треволне́ньми обурева́емых, оба́че от сердца́ принося́щих Тебе́ благохвале́ния такова́я:
Ра́дуйся, нечи́стыя по́мыслы пожига́ющая; ра́дуйся, искуше́ния и собла́зны от нас прогоня́ющая.
Ра́дуйся, к покаянию и исправле́нию жи́зни на́шея подвиза́ющая; ра́дуйся, слеза́ми сокруше́ния бе́здну беззако́ний на́ших омыва́ющая.
Ра́дуйся, духо́вно бо́дрствовати нам помога́ющая; ра́дуйся, к трезве́нию и моли́тве ве́рныя приводя́щая.
Ра́дуйся, блаже́нство ду́ха тем уготовля́ющая; ра́дуйся, подви́жников благоче́стия я́вное укрепле́ние.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Кондак 12
Благода́ть боже́ственную испроси́ нам у Сы́на Твоего́ и Бо́га, простри́ ру́ку по́мощи, да не поги́бнем во гресе́х и лю́тых обстоя́ниих, находя́щих на ны от враг ви́димых и неви́димых; умиротвори́ на́ша сердца́, зло́бою и враждо́ю испо́лненная, да уте́шени Тобо́ю, ра́достно зове́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще честно́е Твое́ успе́ние, прославляем и покро́в Твой святы́й, распросте́ртый над всем ми́ром, наипа́че же родо́м христиа́нским, прославля́ющим Тя та́ко:
Ра́дуйся, покая́нием ко исхо́ду от сея́ жи́зни нас приуготовля́ющая; ра́дуйся, боле́зньми от грехо́в очища́ющая.
Ра́дуйся, я́ко от напра́сныя сме́рти ве́рныя сохраня́еши; ра́дуйся, я́ко после́дняго напу́тствия досто́йныя сподобля́еши.
Ра́дуйся, сме́ртный страх от тех удаля́ющая; ра́дуйся, ско́рое разреше́ние ду́ши от те́ла в предсме́ртных му́ках находя́щимся посыла́ющая.
Ра́дуйся, ми́рную кончи́ну живота́ на́шего да́рующая; ра́дуйся, го́рьких мыта́рств избавля́ющая.
Ра́дуйся, христиа́нскаго погребе́ния нас не лиша́ющая; ра́дуйся, ко Го́споду, Сы́ну Своему́, о нас предста́тельствующая.
Ра́дуйся, и в жи́зни и по сме́рти с на́ми пребыва́ющая; ра́дуйся, ра́досте на́ша, две́ри ра́йския нам отверза́ющая.
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всеблага́я Ма́ти, взыску́ющая погиба́ющих.
Молитва третья
О Пресвятая Владычице и Богородице, высшая Херувим и честнейшая Серафим, Богоизбранная Отроковице, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте, подаждь утешение и нам, в погибели и скорби сущим, разве бо Тебе, иного прибежища и помощи не имамы. Ты Едина еси радости нашея Ходатаица и яко Матерь Божия и Мати Милосердия, предстоя у Престола Пресвятыя Троицы, можеши нам помощи: никтоже бо, притекаяй к Тебе, посрамлен отходит. Услыши убо и нас ныне, в день погибели и печали, пред Твоею иконою припадающих и со слезами Тебе молящихся: отжени от нас належащия на нас скорби и беды в сей временней жизни, не лишены же ны сотвори Твоим всесильным ходатайством и вечныя нескончаемыя радости в Царствии Сына Твоего и Бога нашего. Аминь.
История иконы «Взыскание погибших»
Впервые икона “Взыскание погибших” упоминается в шестом веке в связи со следующим событием. В городе Адане жил некий инок по имени Феофил. Он занимал должность эконома у местного архиерея. Но в результате клеветы монах был снят с должности и изгнан из архиерейского дома. Обиженный Феофил не только затаил зло на епископа и других оскорбителей, но и начал хулить Самого Христа и Пресвятую Богородицу. Более того, он заключил союз с самим дьяволом. Осознав через время глубину своего падения, Феофил пришел в ужас. Он стал горячо молиться перед иконой Божией Матери, называя Ее “Взысканием погибших”. И Милосердная Владычица услышала его слезную молитву, приняла покаяние и освободила от обязательств перед князем тьмы.
На Руси об иконах этой иконографии известно с середины XVII века.
Иконография
На иконе “Взыскание погибших” изображается сидящая Богоматерь. Спаситель стоит на Ее коленях, обнимая за шею. Левой щекой Богомладенец прижимается к щеке Своей Пречистой Матери. Руки Богородицы образуют круг вокруг Спасителя. Существует несколько иконографических изводов образа. Голова Богоматери может быть открытой или покрытой покрывалом; пальцы рук иногда сцеплены в замок, иногда нет. Некоторые списки дополнены изображением святых или евангельских событий.
В верхней части одной из известнейших икон «Взыскание погибших» — Борской, изображается сцена “Крещение Господне” в память о чудесном спасении крестьянина от лютой смерти, которое произошло в этот праздник предстательством Богородицы.