Народный праздник 23 мая — Симон Посев, Симон Зилота


Апостол Си́мон Зилот, Кананит

Жизнь и тру­ды апо­сто­лов – Свя­той апо­стол Си­мон Зи­лот

Свя­той апо­стол Си­мон Зи­лот упо­мя­нут в спис­ках 12-ти апо­сто­лов в Еван­ге­лии по Мат­фею, Мар­ку, Лу­ке, а так­же в Де­я­ни­ях Апо­сто­лов (Мф.10:4; Мк.3:18; Лк.6:15; Де­ян.1:13), од­на­ко из­вест­но о нем не­мно­го.

Про­ис­хо­дил Си­мон из Ка­ны Га­ли­лейской. В Свя­щен­ном Пи­са­нии он на­зы­ва­ет­ся Ка­на­ни­том и Зи­ло­том, что­бы от­ли­чить его от Си­мо­на Пет­ра. Про­зви­ще Зи­лот (греч. ζηλωτής) в пе­ре­во­де с гре­че­ско­го обо­зна­ча­ет «рев­ни­тель», то есть бла­го­че­сти­вый че­ло­век, рев­ност­но сле­ду­ю­щий иу­дейско­му за­ко­ну. Ино­г­да про­зви­ще Зи­лот не­ред­ко истол­ко­вы­ва­ет­ся в смыс­ле при­вер­жен­но­сти пар­тии зи­ло­тов (зе­ло­тов) – ак­тив­ных бор­цов про­тив рим­ско­го вла­ды­че­ства. Дру­гое его про­зви­ще, Ка­на­нит (арам. Qan’ana), по од­ной вер­сии, ука­зы­ва­ет на его про­ис­хож­де­ние, как уро­жен­ца го­ро­да Ка­на; по дру­гой вер­сии, это имя объяс­ня­ет­ся ис­хо­дя из пе­ре­во­да с ара­мейско­го: «рев­ни­тель».

Пре­да­ние ино­г­да отож­деств­ля­ло его с Си­мео­ном, апо­сто­лом из чис­ла 70, «бра­том Гос­под­ним» (сы­ном от пер­во­го бра­ка Ио­си­фа), ко­то­рый стал вто­рым еписко­пом Иеру­са­ли­ма по­сле каз­ни Иа­ко­ва Пра­вед­но­го.

Пер­вое чу­до, ко­то­рое со­тво­рил Спа­си­тель – пре­тво­ре­ние во­ды в ви­но – про­изо­шло в до­ме Си­мо­на (Ин.2:1-11). Во вре­мя пи­ра для го­стей не­до­ста­ло ви­на. То­г­да Гос­подь по пред­ста­тельству Пре­свя­той Бо­го­ма­те­ри пре­тво­рил во­ду в ви­но. По­ра­жен­ный чу­дом, Си­мон всем серд­цем и ду­шой уве­ро­вал в Гос­по­да Ии­су­са как обе­то­ван­но­го Мес­сию и, все оста­вив, по­сле­до­вал за Ним.

В день Пя­ти­де­сят­ни­цы он при­нял вме­сте с дру­ги­ми апо­сто­ла­ми дар Свя­то­го Ду­ха. Свя­той апо­стол Си­мон про­по­ве­до­вал уче­ние Хри­сто­во в Иу­дее, Егип­те, Ли­вии, Ки­ри­нее и Бри­та­нии. Со­глас­но пре­да­нию, свя­той апо­стол Си­мон при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну на Чер­но­мор­ском по­бе­ре­жье Кав­ка­за, пред­по­ло­жи­тель­но, в Аб­ха­зии, во вто­рой по­ло­ви­не I ве­ка. По дру­гой вер­сии, он был убит в Пер­сии. Счи­та­ет­ся, что Си­мон был усе­чен ме­чем или за­жи­во рас­пи­лен пи­лой. Так­же су­ще­ству­ет пре­да­ние, что он был рас­пят на кре­сте.

По­гре­бен Си­мон Зи­лот в го­ро­де Ни­коп­сии, ме­сто­по­ло­же­ние ко­то­ро­го то­же вы­зы­ва­ет спо­ры. Со­глас­но не­ко­то­рым мне­ни­ям, этот го­род – ны­неш­ний Но­вый Афон в Аб­ха­зии; со­глас­но дру­гим, он на­хо­дил­ся на ме­сте ны­неш­не­го по­сел­ка Но­во­ми­хай­лов­ско­го в Крас­но­дар­ском крае. Впо­след­ствии, в XIX ве­ке, на пред­по­ла­га­е­мом ме­сте по­дви­гов апо­сто­ла, близ Ап­сар­ской го­ры, был со­ору­жен Но­во­а­фон­ский мо­на­стырь Си­мо­на Ка­на­ни­та. В на­сто­я­щее вре­мя мо­щи апо­сто­ла на­хо­дят­ся под спу­дом Си­мо­но-Ка­на­нит­ско­го хра­ма в Но­вом Афо­не, часть мо­щей на­хо­дит­ся в Гер­ма­нии (в ба­зи­ли­ке апо­сто­ла Ан­дрея Пер­во­зван­но­го в Кель­не) и Ва­ти­ка­не (в со­бо­ре Свя­то­го Пет­ра).

Свя­той апо­стол Си­мон Зи­лот счи­та­ет­ся по­кро­ви­те­лем су­пру­гов-хри­сти­ан, так как во вре­мя со­вер­ше­ния Та­ин­ства Вен­ча­ния чи­та­ет­ся от­ры­вок о бра­ке в Ка­не Га­ли­лейской.

См. так­же: «Па­мять свя­то­го апо­сто­ла Си­мо­на Зи­ло­та» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: «Со­бор свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных две­на­дца­ти Апо­сто­лов» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Канон святому апостолу Симону Зилоту

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ:

Пѣ́снь возсле́мъ, лю́дїе, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ, свободи́вшемꙋ і҆и҃лѧ ѿ рабо́ты, пѣ́снь побѣ́днꙋю пою́ще и҆ вопїю́ще: пои́мъ тебѣ̀ є҆ди́номꙋ влⷣцѣ.

Въ вы́шнихъ влⷣцѣ предстоѧ̀, а҆пⷭ҇ле чꙋ́дне, тѧ̀ просла́вльшемꙋ, и҆ ᲂу҆ч҃ника̀ себѣ̀ свѣ́тлѡ показа́вшемꙋ: просвѣтѝ дꙋ́шꙋ мою̀, да воспою̀ бжⷭ҇твеннꙋю твою̀ па́мѧть.

Всѧ́ко и҆з̾ѡби́лїе благи́хъ тебѣ̀ хрⷭ҇то́съ дарова́въ, ве́рхъ бжⷭ҇твенныхъ дарова́нїй, а҆пⷭ҇ле, показа̀ тѧ̀ сꙋдо́мъ пра́веднымъ, бг҃оѧвле́нне, пра́ведный є҆ди́нъ.

Вседꙋхо́внꙋю зарю̀ прїи́мъ, а҆пⷭ҇ле, соше́дшꙋю на тѧ̀ съ нб҃сѐ ѻ҆гнедохнове́нъ бы́лъ є҆сѝ, всю̀ попалѧ́ѧ пре́лесть многобо́жїѧ.

Бг҃оро́диченъ:

Ты̀ моѐ ме́ртвенное и҆ тлѣ́нное, безсме́ртное и҆ нетлѣ́нное, сп҃се, показа́въ, во ᲂу҆тро́бꙋ всели́лсѧ є҆сѝ ст҃ы́ѧ дв҃ы пречⷭ҇тыѧ неискꙋсобра́чнѡ, воѡбрази́всѧ же въ человѣ́ческое є҆стество̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ:

Нѣ́сть свѧ́тъ ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇ь, и҆ нѣ́сть пра́веденъ ꙗ҆́кѡ бг҃ъ на́шъ, є҆го́же пое́тъ всѧ̀ тва́рь: нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бжⷭ҇твенное та́инство воплоще́нїѧ позна́лъ є҆сѝ вои́стиннꙋ, а҆пⷭ҇ле сі́мѡне бг҃опрїѧ́тне, ѿ самагѡ̀ сп҃са зарю̀ прїи́мъ премі́рнꙋю.

Сло́во безнача́льное и҆ присносꙋ́щное, своего̀ слꙋжи́телѧ тѧ̀, сі́мѡне чꙋ́дне, блиста̑нїи свѣ́тлыми бога́тнѡ просвѣтѝ бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти.

Бг҃оро́диченъ:

Свѣ́щникъ всезлаты́й тѧ̀ прⷪ҇ро́къ прописа̀, бцⷣе, носѧ́щꙋ свѣ́тъ невече́рнїй, просвѣща́ющаго мі́ръ лꙋча́ми бж҃ества̀, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а свѣтозаре́нїемъ тмꙋ̀ разрꙋши́лъ є҆сѝ многобо́жїѧ, и҆ вѣ́рныхъ сердца̀ просвѣти́лъ є҆сѝ, воспѣ́въ спаси́тєльнаѧ повелѣ̑нїѧ, и҆ ᲂу҆праздни́лъ є҆сѝ є҆́ллинскїѧ ба̑сни, сі́мѡне сла́вне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ:

И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, прⷪ҇ро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧше си́лꙋ твою̀.

Ве́сь сокро́вище сы́й дарова́нїй є҆ѵⷢ҇льскихъ, благода́ти и҆спо́лненъ, свѣ́тъ мі́ра, и҆ со́ль вселе́нныѧ, сі́мѡне всеблаже́нне, бы́лъ є҆сѝ.

Веще́й стꙋ́днагѡ ꙗ҆вле́нїѧ ѿврати́лсѧ є҆сѝ, невеще́ственъ же свѣ́тъ ви́дѣти сподо́билсѧ є҆сѝ, бжⷭ҇тва̀ ви́дъ прїи́мшагѡ, ве́щь человѣ́чества, досточꙋ́дне.

Сі́мѡне, ᲂу҆ч҃ничѐ жи́зни нетлѣ́нныѧ, ᲂу҆мертвѝ на́шъ живꙋ́щїй грѣ́хъ, живоно́сною си́лою животода́вца, є҆ѧ́же прїѧ́лъ є҆сѝ дѣ́йствїе.

Бг҃оро́диченъ:

Ра́венъ бы́въ ѻ҆ц҃ꙋ̀ твоемꙋ̀ по сꙋществꙋ̀, ра́венъ человѣ́кѡмъ бы́лъ є҆сѝ по є҆стествꙋ̀, ѿ пречⷭ҇тыѧ дв҃ы на́шꙋ, влⷣко, пло́ть прїе́мый.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ:

Ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, бг҃овѣ́дѣнїемъ просвѣти́вый концы̀, просвѣтѝ мѧ̀ ᲂу҆́тромъ чл҃вѣколю́бїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.

Со ѻ҆гне́мъ, бг҃ови́дче, ты̀ зри́мый ѧ҆зы́къ дх҃а, прїѧ́лъ є҆сѝ ᲂу҆се́рднѡ, на го́рницѣ сѣдѧ̀.

Ꙗ҆́кѡ высо́къ сы́й, въ превы́шнихъ се́лѣхъ живы́й, высѡ́каѧ и҆ вели̑каѧ ᲂу҆чє́нїѧ на́мъ прине́слъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ:

Зако́нъ пе́рвый, дв҃о, ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ преста̀, процвѣтѐ же благода́ть, и҆ пра́вда возсїѧ̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ:

Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ, бж҃е на́шъ.

Ре́вности тезоимени́тъ нарече́нный, сі́мѡне досточꙋ́дне, ре́вностїю поревнова́лъ є҆сѝ, по гдⷭ҇ѣ бз҃ѣ вседержи́тели.

Тѧ̀ бжⷭ҇твенныхъ чꙋде́съ самодѣ́лателѧ сп҃съ показа̀, да́въ вла́сть тебѣ̀, дѣ́йствомъ своеѧ̀ бл҃гости.

Бг҃оро́диченъ:

Да заградѧ́тсѧ ᲂу҆ста̀ ѕлочести́выхъ, бцⷣꙋ тѧ̀ не мꙋ́дрствꙋющихъ, всенепоро́чнаѧ, и҆ ли́ца въ стꙋ́дъ да ѡ҆блекꙋ́тсѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

И҆звѣ́стнѡ премꙋ́дрости ᲂу҆чє́нїѧ, въ дꙋша́хъ благоче́ствꙋющихъ поло́жшаго, во хвале́нїи ᲂу҆блажи́мъ, ꙗ҆́кѡ бг҃оглаго́ливаго всѝ сі́мѡна: прⷭ҇то́лꙋ бо сла́вы ны́нѣ предстои́тъ, и҆ со безпло́тными весели́тсѧ, молѧ́сѧ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆́косъ:

А҆пⷭ҇ла па́мѧть, всѝ, ꙗ҆́кѡ спаси́тельный де́нь, восхва́лимъ ны́нѣ, и҆ благоче́стнѡ ᲂу҆блажи́мъ: то́й бо все́й вселе́ннѣй ꙗ҆́коже со́лнце сїѧ́етъ, свѣ́та лꙋча́ми всю̀ мглꙋ̀ ѿгонѧ́ѧ, и҆ просвѣща́етъ любо́вїю сегѡ̀ па́мѧть соверша́ющыѧ, и҆ любе́знѡ почита́ющыѧ. тѣ́мже ᲂу҆се́рднѡ стеце́мсѧ, воспѣва́юще є҆го̀: то́й бо хрⷭ҇тꙋ̀ предстои́тъ, молѧ́сѧ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ:

Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Стра́ннꙋ ре́вность, сі́мѡне, и҆мѣ́ѧ, тезоимени́тъ ре́вности, блаже́нне, наре́клсѧ є҆сѝ, и҆ нра́въ зва́нїю согла́сенъ стѧжа́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, вопїѧ̀, во вѣ́ки.

Вкꙋ́пѣ сло́вꙋ сликовствꙋ́ѧ, и҆ собесѣ́дникъ томꙋ̀ бы́въ, црⷭ҇твїѧ та́мѡ сопричасти́лсѧ є҆сѝ, зовы́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ:

Ле́стїю дре́вле бл҃гожре́бїѧ пра́ѻтцы и҆згна̀ ѕмі́й, ты̀ же си́хъ, мт҃и бж҃їѧ, воззвала̀ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ:

Мꙋсїкі́йскимъ ѻ҆рга́нѡмъ согласꙋ́ющымъ, и҆ лю́демъ безчи́слєннымъ покланѧ́ющымсѧ ѻ҆́бразꙋ въ деи́рѣ, трѝ ѻ҆́троцы не повинꙋ́вшесѧ, гдⷭ҇а воспѣва́хꙋ и҆ славосло́вѧхꙋ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ красны̑, сі́мѡне, твоѝ но́ги, благолѣ́пенъ є҆́сть и҆ ѧ҆зы́къ, глаго́лющь сла́вꙋ хрⷭ҇то́вꙋ, и҆ наꙋчѝ зва́ти: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Добро́тами ᲂу҆кра́шенъ свѣтолꙋ́чными, и҆ чꙋде́съ пꙋща́ѧ сїѧ̑нїѧ, позна́лсѧ є҆сѝ, сі́мѡне, лю́демъ сѣ́мѧ бл҃гослове́нное: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ:

Оу҆́мъ не мо́жетъ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀, бг҃ороди́тельнице, сказа́ти, и҆ и҆зрещѝ сло́во и҆знемога́етъ: бг҃а бо заче́нши родила̀ є҆сѝ, дв҃о, є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ:

Чтⷭ҇ꙋю сла́внѡ почти́мъ, лю́дїе, бцⷣꙋ, ѻ҆́гнь бж҃ества̀ прїи́мшꙋю во чре́вѣ неѡпа́льнѡ, пѣ́сньми велича́емъ.

Ꙗ҆вле́нъ бы́лъ є҆сѝ концє́мъ, свѣ́томъ сїѧ́ѧ, и҆ ѻ҆́гнь дꙋхо́вный прїе́мъ, свѣтови́дѣнъ показа́лсѧ є҆сѝ: тѣ́мже тѧ̀ велича́емъ.

Ве́сь бг҃ꙋ возложе́нъ, томꙋ̀ сраствори́лсѧ є҆сѝ: є҆го́же ны́нѣ молѝ, бг҃оѧвле́нне, ѡ҆ на́съ, вѣ́рою и҆ любо́вїю восхвалѧ́ющихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ:

Спасе́нїѧ всѣ́хъ хода́таицꙋ ꙗ҆́вльшꙋюсѧ человѣ́кѡмъ, и҆ мі́ръ просвѣ́щшꙋю, сїѧ̑нїи бг҃ови́дныѧ чистоты̀, въ пѣ́снехъ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Тече́нїе кра́сныхъ твои́хъ но́гъ, сі́мѡне а҆пⷭ҇ле, возврати́въ, къ ше́ствїю нбⷭ҇номꙋ возше́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, и҆ трⷪ҇цѣ предста́въ, во ѻ҆ц҃ѣ̀ ви́диши сн҃а и҆ дх҃а бжⷭ҇твеннаго. сегѡ̀ ра́ди вѣ́рою пресвѧще́ннꙋю твою̀ и҆ бжⷭ҇твеннꙋю пра́зднꙋемъ па́мѧть.

LiveInternetLiveInternet

Святой апостол Симон Зилот — покровитель кладоискателей.

Кладоискательство, которое для многих из нас является любимым хобби, известно с древности, когда еще не было никаких металлодетекторов. Огромное количество примет, поверий и сказаний связано с кладами и кладоискательством.

Несмотря на то, что в наше время оно приобрело новые оттенки, есть вещи, которые пришли к нам из глубины веков и остаются незыблемыми и традиционными. Перенесемся в 1 век нашей эры, в один из примечательнейших периодов мировой истории, связанный с земной жизнью Иисуса Христа. Дни отрочества и юности Христос провел в Галилее, в небольшом городке Назарете. Но вот наступило время Его служения роду человеческому, и Христос идет в Иудею, где принимает крещение от Иоанна, совершает сорокадневный пост и призывает первых учеников. После этого Господь снова вернулся в Галилею. На третий день случился «Брак в Канне Галилейской» — свадьба в небольшом городке близ Назарета. По родству или знакомству на свадьбе присутствовала Богоматерь, были приглашен Иисус и его ученики.

Новобрачные были, вероятно, небогаты, и скоро обнаружился недостаток в вине. Иисус попросил слуг наполнить водой стоявшие тут же шесть каменных сосудов. «Теперь почерпните, — сказал Господь, — и несите к распорядителю пира». Распорядитель отведал воды, которая уже сделалась вином, и удивился, зачем так долго берегли столь прекрасное вино, о чем и не замедлил сказать жениху. Тут для всех открылось, какое чудо совершил Христос — первое Господне чудо. Ученики увидели божественное могущество своего Учителя и уверовали в Него как в посланника Божия. Уверовал во Христа и жених по имени Симон. Он оставил невесту, дом и всю мирскую суету и последовал за Христом. Как один из самых ревностных учеников Христовых Симон был избран в число двенадцати апостолов.

Симон имел два прозвания — Кананит и Зилот. Первое он получил по своему происхождению из галилейского города Каны. Прозвание Зилот означает «ревнитель» — Симон разгорелся такой ревностной любовью к Христу, что все покинул для Него и пошел за Господом. Пo вознесении Христа апостол Симон прошел с проповедью Слова Божия Мавританию и Африку. Потом побывал в Британии, Египте и Персии. Всюду он проповедовал святое Евангелие с той же пламенной ревностью, с какой оставил мирскую суету. Жизнь свою Симон окончил страданием во имя Христово. По настоянию языческих жрецов в Персии святой апостол Симон был распилен пополам. Другое предание гласит, что Симон Зилот был распят в Абхазии. Это случилось 23 мая (10 мая старого стиля), и в этот день Церковь совершает празднование в честь апостола Симона. Но причем здесь покровительство кладоискателям? — спросите вы. Идем дальше!

До принятия христианства восточные славяне были язычниками, у них не было единого Бога. Но ни одно событие славянской жизни не проходило без участия божества или почитаемых людьми того времени великих стихий. День Симона Зилота совпал с одним из очень древних языческих праздников, когда особенно чтятся языческие божества Белее и Макошь — земные заступники, а волхвы выходят в поле, ложатся на траву и слушают Землю. Она же в этот день вызывала особое поклонение как Матерь-Сырая-Земля, считавшаяся в этот день именинницей. Отсюда и второе название этого праздника — Земля-именинница. В народе в этот день водили «Зилотовы хороводы», а также совершали обряды освящения, гадали и славословили Землю. Освященную горсть Земли собирали в мешочки и хранили как обереги. Праздник завершался пиром и игрищами.

По древнему поверью, в день именин Земли ее нельзя было пахать и боронить. На Тамбовщи-не рассуждали: «Нынче день Симона-Гулимона, лентяя преподобного». Там же, где этого не знали, говорили: «Сей пшеницу на Симона Зилота — родится, аки золото». Ещё одно поверье, связанное с этим праздником, гласит, что весной все клады «просушиваются», проступают и над ними горят блуждающие огни. Основным обычаем дня Симона Зилота всегда считался поиск кладов, к сожеланию, тогда еще без металлодетекторов. В народе полагали, что между словами Зилот и золото есть какая-то связь. Поэтому Симон Зилот считался в народе покровителем кладоискателей и к нему обращались с молитвой, прося помощи в отыскании кладов.

Другой обычай — в этот день ходили по лесам и полянам, собирая разные травы, коренья, которым приписывали особенную целебную силу. А прозвание Зилот якобы происходит от слова «зелье». Можно предполагать, что два этих обычая связаны с народной этимологией: непонятное имя Зилот вполне могло ассоциироваться в народном представлении со словами «золото» и, как уже упоминалось, «зелье». Я давно хотел найти для себя святыню, связанную с моим кладоиска-тельским хобби. И такой случай мне действительно представился! В феврале этого года, будучи на Святой Земле, я купил небольшую икону апостола Симона Зилота и теперь надеюсь, что святой обязательно выступит покровителем в отыскании моего самого заветного клада. Конечно, металлоискатель купил намного раньше. Ну а 23 мая (10 мая ст. ст.), день памяти апостола Симона Зилота, думаю, можно по праву признать и днем кладоискателя.

Апостолу Симону Зилоту особенно молятся о счастье в браке и о покровительстве семейному очагу.

Тропарь, глас 3

Апостоле святый Симоне, моли Милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.

Кондак, глас 2

Известно премудрости учения в душах благочествующих положшаго во хвалении ублажим, яко богоглаголиваго, вси Симона: Престолу бо славы ныне предстоит и со Безплотными веселится, моляся непрестанно о всех нас.

Кондак 1

Избранный Апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти: Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Икос 1

Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко Боговидцу и ученику Его избранному, со умилением сице вопием:

Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный.

Радуйся, на небеси и на земли прославленный.

Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый.

Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый.

Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый.

Радуйся, обручницу земную оставивый и во след Его потекий.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 2

Видев чудеса Христовы, Симоне преславне, верно последовал еси во плоти явльшемуся Богу, от Негоже возлюблен был еси и к лику избранных дванадесяти Апостол Его сопричтен был еси, якоже ревнитель славы Его, наименование новое Зилота, си есть ревнителя, получил еси. Сию ревность о славе Божией испроси и нам, учениче Спасов, да купно с тобою сподобимся пети Христу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум небесный тебе свыше дадеся, Симоне богомудре, темже внимая Божественным словесем Христа Бога, слагал еси я в сердце твое, и, яко земля добрая, плод сторичен принесл еси Ему учения Евангельскаго благодать, еюже озарил еси во спасение мира концы, и, яко богопроповедник душеспасительный, слышиши от нас песни таковыя:

Радуйся, иго Христово, благое и легкое, на рамо твое восприемый.

Радуйся, примером твоим святым вся ны к последованию Христову привлекаяй.

Радуйся, ревности тезоименитый ревнителю о славе Божией.

Радуйся, теплейший любителю Господа Иисуса.

Радуйся, дивный наставниче к Нему ищущих спасення.

Радуйся, немолчный благовестниче Евангельскаго душеспасительнаго учения.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 3

Сила Божия осени тя, Апостоле Христов Симоне, егда во след ходил еси Христа Господа, обходя с Ним Иудею и Галилею, внимая учению Его Божественному и созерцая превелия Его чудеса. Темже и Христос, яко верному Своему последователю и ученику, дарова ти власть и силу недуги исцеляти, болезни врачевати и духи нечистыя прогоняти, да вси славят силу Его, в тебе явленную, и поют Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 3

Имел еси едино попечение, Симоне всеблаженне, еже верно служити и благоугождати Христу Богу, во плоти явльшуся на спасение человеческое, Егоже спутник и самовидец сподобился еси быти и от уст Его Божественных почерпнул еси превелию учения небеснаго благодать, о нейже дивящеся, сице тебе глаголем:

Радуйся, всерадостный нам проповедниче Евангелия правды.

Радуйся, деннице, возвестившая нам Солнце невечернее.

Радуйся, самовидче и слуго воплощеннаго Бога.

Радуйся, странствия Владычня и безсмертныя Его трапезы сопричастниче.

Радуйся, избранный и верный Христов учениче.

Радуйся, друже Его присный, до конца дружество твое к Нему сохранивый.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 4

Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившаго, но не поколеба веры и упования твоего, Симоне блаженне, яко Той есть Спаситель мира, древле прореченный пророки во искупление падшаго человечества. Темже, яко Владыце и Богу, верно воспевал еси Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав Божественный глас Христа Жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых, и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и «Мир вам!» рекшаго, Симоне богоносне, зело возрадовался еси, и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем:

Радуйся, мир Христов достойно приемый в непорочный сосуд души твоея.

Радуйся, миром тем мира концы умиротворивый благодатно.

Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю.

Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю.

Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю.

Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 5

Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него низпосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Симоне прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую во Иудею, Сирию, Египет, Мавританию, Испанию, Британию, Персиду, Иверию и Армению, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, свет Христа Бога спасительный и веру в Него правую, и всех приводя звати Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевши тя, Апостоле Христов, Пречистая Богородица, от дальных стран на облаце приспевшаго ко пречестному Ея успению, возрадовася радостию святою и сподоби тя Своея беседы и благословения предсмертнаго; ты же о коликия радости исполнился еси, созерцая Сына Ея и Бога, со святыми Ангелы к Ней пришедшаго и святую душу Ея в руце Свои приемшаго. Сию радость твою и мы, благоговейно воспоминающе, от любве усердныя возглашаем ти сия всерадостныя глаголы:

Радуйся, небошественный учениче Спасов, на погребение Матере Господни на облаце чудесно принесенный.

Радуйся, Христа, в руце Свои душу Матере Своея приемшаго, созерцавый.

Радуйся, погребению Пречистыя Богоматере достойно послуживый.

Радуйся, вознесенную с телом горе Богородицу уразумевый.

Радуйся, погребальныя пелены и праздный гроб Ея в Гефсимании видевый.

Радуйся, в видении светозарнем со святыми Ангелы пришедшую Владычицу мира зрети сподобивыйся.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 6

Проповедник богоглаголивый явился еси, Апостоле Христов Симоне, в странах диких, и людем зверонравным возвещал еси Евангелие Христово, кротостию и незлобием твоим препобеждая тех лютость и из волков дивиих претворяя их в агнцы Христовы, иже и научишася тобою пети Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси, учениче Спасов, яко светильник лучезарный, в странах неверных и, яко боготечное светило, обтекл еси восток и запад, возвещая людем спасительную веру во Христа Иисуса, Иже внушает нам благохвалити тя, богопроповедника божественнаго, похвалами сими:

Радуйся, от востока востекий и запад просветивый светом Христовым.

Радуйся, Африку и Испанию огласивый учением Евангельским.

Радуйся, бритян суровость укротивый кротостию Иисусовою.

Радуйся, Армению и Иверию приведый к познанию Сына Божия.

Радуйся, персов и мидов убедивый веровати во Христа Бога.

Радуйся, неутомимо трудивыйся во благовестии Христове.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 7

Хотение усердное имел еси, Апостоле Христов, еже мученически пострадати за имя Христово и кровию твоею запечатлети божественную истину проповеди твоея Евангельския, еже Господь устрояя, приведе тя во Иверии от неверных лазов на кресте распяту быти и мученически скончатися. Таковую страдальческую христоподобную кончину твою воспоминающе, почитаем болезни и труды твоя и поем Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго Ноя, начальника ковчега душеспасительнаго веры Христовы во Иверии, познаем тя быти, Симоне богоглаголиве, и яко основателя и краеугольнаго камня Церкве Иверския тя почитаем, место же погребения твоего с любовию чтим, яко освященное кровию твоею и мощей твоих почиванием, от негоже дары целебныя источаеши верным и привлекаеши звати тебе:

Радуйся, Иверии хранителю неотступный.

Радуйся, Пицунды покровителю Богом данный.

Радуйся, храм твой в пустыни чудесно сохранивый от конечнаго разрушения.

Радуйся, гроб твой честный нам даровавый во утешение.

Радуйся, место подвигов твоих и страданий обновивый обителию иноческою во имя твое.

Радуйся, от святаго Афона подвижники поста и молитвы в ню преселивый предивно.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 8

Странствие земное совершив, Апостоле Спасов, преселился еси от земли к обителем Небесным, на земли же чудес лучами сияеши и просвещаеши души верных, иже по Бозе молитвенно к тебе прибегают и почитают святую твою память, юже и мы благоговейно чтуще, поем прославльшему тя Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Вся церковь Иверская почитает тя, Апостоле Симоне, яко основателя своего и покровителя, назидавшаго ю на основании незыблемом веры Христовы и оросившаго ю к плодоносию духовному честною твоею кровию, от неяже дивно прозябоша в ней сонмы святых, торжествующих ныне вкупе с тобою на небе. Темже и мы, на земли, блажим твоя подвиги и сице тебе зовем:

Радуйся, благий и милостивый утешителю скорбящих.

Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.

Радуйся, велие дерзновение стяжавый ко Христу Богу, яко друг Его искренний.

Радуйся, приемый от Него власть на духи нечистыя.

Радуйся, обители твоея святыя славо и похвало.

Радуйся, подвизающимся в ней ходатаю вечнаго спасения.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 9

Всему миру судити имаши, Апостоле Спасов, седяй на престоле высоце и превознесенне, егда Христос Господь со славою приидет сотворити суд Свой праведный; тогда, святе, умоли Его благость помиловати нас и не осудити в погибель вечную, но сподобити со святыми пети Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению твоих подвигов и чудес, Симоне прехвальне, обаче приими, учениче Спасов, благоутробно и милостиво сия малыя наша и нехитростныя песни, в похвалу тебе приносимыя с верою и любовию, и услыши вопиющих ти сице:

Радуйся, от востока и до запада хвалимый и славимый.

Радуйся, Иверскую страну кончиною твоею освятивый.

Радуйся, яко лозу благоплодную, в ней Нину равноапостольную духовно возрастивый.

Радуйся, сонмы святых от недр ея Христу плодопринесый.

Радуйся, горы и удолия ея подвижниками благочестия прославивый.

Радуйся, яко отец со чады, со святыми Иверскими в обителех райских торжествуяй.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 10

Спасения залог, святую Православную веру, унаследовахом от тебе, Апостоле Христов Симоне, темже молим тя: от всяких ересей и расколов соблюди нас, чад твоих, молитвенным предстательством твоим к Богу, и помози нам в Православии непоколебимом пребыти до конца дней наших и верно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго Христа избранный учениче, Симоне блаженне, помолися Ему за ны, грешныя, да ревность твоя боголюбезная о хранении закона Его даруется и нам, недостойным, во еже быти нам готовыми на подвиги доброделания христианскаго и на исповедание Православныя нашея веры не словесы токмо, но и делы, и явитися чадами твоими не по имени токмо, но самою истиною. О сем тя молим и зовем:

Радуйся, звездо пресветлая, всех путеводящая к солнцу правды Христову.

Радуйся, свеще неугасимая, в молитвах присногорящая у Престола Господа Славы.

Радуйся, столпе непоколебимый святыя Христовы Церкве.

Радуйся, фиале златый, изливаяй струи нам целебныя.

Радуйся, приемый от Христа власть вязати и решити.

Радуйся, получивый от Него благодатныя дары Духа Святаго.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 11

Пение Пресвятей Троице горе приносиши со всеми святыми, Симоне прехвальне, и от небесных высот отечески приникаеши на место подвигов и страданий твоих на земли, молитвами твоими помогая всем верно чтущим святую память твою и поющим о тебе песнь Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательный светильник Трисолнечнаго Света являешися верным, Апостоле Христов Симоне, и всех нас невидимо озаряеши на пути доброделания христианскаго, да не падем в сеть врага, диавола, но невредимы пребудем от всех его ловлений лукавых и тако неосужденно возможем вопити тебе:

Радуйся, пастырю добрый словеснаго стада Христова.

Радуйся, не попускаяй волку душегубительному расхитити духовную паству твою.

Радуйся, мрежею проповеди твоея мира концы уловивый во спасение.

Радуйся, и ныне способствуяй нашему спасению молитвами твоими.

Радуйся, архитектоне премудрый Церкве Христовы.

Радуйся, каменю краеугольный ея основания.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 12

Благодать и милость испроси нам у Господа, Симоне богоносне, Апостоле Спасов, яко стяжавый велие к Нему дерзновение, наипаче проси нам у Него покаяния во гресех и исправления жития нашего, да будет оно преисполнено добродетелей христианских, во еже возмощи нам еще на земли достойно пети Создателю нашему небесную песнь: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще болезни и труды твоя, Апостоле Спасов, имиже трудился еси во благовестии Христове, почитаем святую и приснославную память твою, яже облагоухает нас духовно и услаждает души наша: миро бо воистину явишася пред Богом поты твоя и капли крове страдальческия, за Христа излиянныя тобою, святый наш предстателю. Темже и зовем тебе:

Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы верный проповедниче.

Радуйся, Ангельских ликов достойный собеседниче.

Радуйся, Апостолов красото и основание.

Радуйся, человеческаго рода возвышение.

Радуйся, врачу безмездный недугов душевных и телесных.

Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице непостыдное наше упование.

Радуйся, Симоне, Апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 13

О святый славный и всехвальный Апостоле Христов Симоне, ревнителю закона Божия и многомощный наш предстателю! Приими малое сие молебное пение, в похвалу тебе приносимое, и умоли Спаса Христа избавити нас муки вечныя и сподобити радости святых, да с ними поем Ему во веки: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Молитва

Святый славный и всехвальный Апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленнаго — претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворити души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего, да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, Апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди вам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем Суде Христове, да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

https://pravoslavie.ks.ua/rubric/prorokam-i-apostolam/article…

Сретенский Месяцеслов

Святые 12 мучеников ‒ Памфил пресвитер, Валент (Уалент) диакон, Павел, Порфирий, Селевкий, Феодул, Иулиан, Самуил, Илия, Даниил, Иеремия, Исаия ‒ пострадали во время гонения на христиан, воздвигнутого императором Диоклитианом в 308‒309 годах в Кесарии Палестинской.

Святой мученик Памфил, уроженец города Берита (Бейрут), получил образование в Александрии, после чего был поставлен пресвитером в Кесарии. Он много потрудился над сличением и исправлением текстов Нового Завета, поврежденных переписчиками. Исправленные копии святой Памфил переписывал и рассылал желающим их иметь. Таким образом им были обращены ко Христу многие язычники. Его трудами и заботами в Кесарии была собрана обширная библиотека духовных книг, служившая христианскому просвещению.

Блаженный Иероним (IV ‒ начало V в.) очень чтил святого Памфила и считал себя счастливым, ибо обрел и хранил у себя некоторые его рукописи. Святому Памфилу в благовестии веры Христовой деятельно помогали святой Валент, диакон Елийской церкви, человек преклонного возраста, прекрасно знавший Священное Писание, и святой Павел, горевший верой и любовью ко Христу Спасителю.

Все трое были заключены на 2 года в темницу правителем Кесарии Палестинской Урбаном. В правление его преемника Фирмилиана в Египте были осуждены и отправлены в Киликию (Малая Азия), на золотоносные рудники, 130 христиан. Их провожали до места изгнания пять юношей-братьев. На обратном пути в Египет они были задержаны в Кесарии и брошены в темницу за исповедание Христа. Юношей привели на суд к Фирмилиану вместе с заключенными ранее святыми Памфилом, Валентом и Павлом. Назвавшись именами ветхозаветных пророков ‒ Илии, Иеремии, Исаии, Самуила и Даниила, на вопрос об их отечестве юноши отвечали, что они граждане Иерусалима, разумея под этим небесный Иерусалим.

Фирмилиан ничего не знал о городе с таким названием, так как на месте Иерусалима, разрушенного императором Титом в 70-м году, был построен императором Адрианом (117‒138 гг.) город, именуемый в то время Елий-Адриан. Фирмилиан долго мучил юношей, пытаясь узнать местоположение неведомого города и склонить юношей к вероотступничеству. Ничего не добившись, правитель предал их усечению мечом вместе с Памфилом, Валентом и Павлом.

Прежде этого пришлось пострадать слуге пресвитера Памфила, 18-летнему юноше Порфирию, кроткому и смиренному. Услышав о вынесенном смертном приговоре мученикам, он просил разрешения у правителя похоронить тела приговоренных после их казни, за что был умерщвлен и предан сожжению на костре.

Свидетель этого мученичества, благочестивый христианин Селевкий, бывший воин, приветствуя подвиг страдальцев, подошел к Памфилу перед казнью и рассказал ему о мученической кончине святого Порфирия. Он тут же был схвачен воинами и, по повелению Фирмилиана, усечен мечом вместе с приговоренными.

Один из слуг правителя, Феодул, человек преклонного возраста и тайный христианин, приветствуя мучеников, ведомых на казнь, поцеловал их и просил помолиться за него. Он был приведен воинами на допрос к Фирмилиану и по приказу последнего распят на кресте.

Юноша Иулиан, родом каппадокиец, подходя к Кесарии, увидел тела святых, брошенные без погребения на съедение зверям. Подойдя к ним, Иулиан преклонил колена и облобызал тела страдальцев. Стоявшие в стороне воины схватили его, повели к правителю, который осудил святого Иулиана на сожжение.
Тела всех 12-ти мучеников пребывали без погребения в течение 4-х дней. Ни звери, ни птицы не коснулись их. Смущенные этим обстоятельством, язычники позволили христианам взять тела мучеников и похоронить их.

Проповедническая деятельность Кананита

После наступления Дня Святой Троицы (Пятидесятницы), Симон Зилот, следую завету Мессии, распространял христианское учение в некоторых уголках мира. В основном это были регионы Средиземноморья и близлежащие земли: израильская Иудея, африканские Египет и Ливия, а также Мавритания, располагающаяся на дальнем западе африканского континента.


Апостол Симон Зилот

Симон Кананит вместе с Андреем Первозванным и Матфеем распространяли благую весть о Христе в Иверских землях, а после они отправились в Осетию. Вскоре пути благочестивых святителей разошлись. Андрей стал проповедовать вдоль побережья Черного моря у Кавказа, а Симон поселился в маленькой пещере, рядом с рекой под названием Псыртсхи. В этот небольшой грот святитель Зилот спускался с помощью веревки.

Абхазский монастырь в честь апостола Симона

Храм построили в IX столетии рядом с тем местом где, по одной из версий, ученики похоронили преподобного Кананита. Спустя два века, христианская вера окончательно утвердилась в Абхазии, которая процветала в религиозной набожности: государство обогатилось цветущими городами и благочестивыми монастырями, а близлежащие горные цепи укрепились замками и церквями.


Новоафонский мужской монастырь Святого Апостола Симона Кананита

  • Однако в конце XII столетия местность завоевали турецкие войска, абхазы сменили христианство на мусульманство. Монастырь апостола Симона подвергся разрушению, как и большинство подобных построек.
  • В XIX столетии древний храм восстановили насельники соседнего церковного комплекса. Эта деятельность стала возможной благодаря распоряжению императора Александра III, который передал братии права на эту территорию, а также разрешил ловить рыбу в реке Псырцха.
  • Восстановленная обитель являлась центральным местом религиозного просвещения юга Российской империи. В здешнем Пантелеймоновском соборе — культовом строении Абхазии — могли разместиться тысячи прихожан. Прекрасно расписанные стены сооружения демонстрировали истинное изящество русской иконописи.
  • Александр III подарил обители паровоз, электростанцию и музыкальные куранты, которые поместили на самой высокой колокольне. На территории обители действовало несколько заводов, вокруг были засеяны виноградники, картофельные поля, экзотические растения и т.д.
  • Чтобы пробраться в грот святителя Симона, братия прорубила удобный вход и пристроила лестницу из камня. На стенах пещеры мозаичным образом выложили лики Христа, Богородицы и самого апостола Зилота.
  • Внутренне убранство грота практически не претерпело изменений. Паломники, стремящиеся посетить это место, могут наблюдать вблизи источник с целебной водой и небольшой валун с отпечатками ног преподобного апостола.

Читайте о других православных монастырях:

  • Монастырь Киккской Божьей Матери на Кипре
  • Мужской монастырь святого Иоанна Богослова в Греции
  • Дивногорский монастырь в Воронежской области, Россия


Келья апостола Симона Кананита

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4.5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]