Тропарь, кондак, величание и молитва святому преподобному Александру Свирскому

Тропарь с греческого слова означает мелодия, напев.

Тропарь это одно из церковных песнопений, которое исполняется на божественной литургии. В тропаре указывается суть церковного праздника или прославления святых.

Тропарь

на греческом языке означает мелодия или напев

Существуют различные песнопения к разным случаям жизни. Тропари поются ежедневно на утренней и вечерней литургии


Раньше тропари писали в прозе, и предназначены были для поминовения святых мучеников, кто прославляется в тот или другой день

В наши дни тропари стали парными песнопениями, которые молящиеся поют всем хором во время богослужения. Если кто не знает тропаря праздника, то стоит и слушает.

В праздники Богородичные

Тропарь, глас 4-й

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи, Тя бо еди́ну наде́жду и́мамы.

Другой тропарь, глас тот же

Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати недосто́йнии, а́ще бо Ты не бы предстоя́ла моля́щи, кто бы нас изба́вил от толи́ких бед? Кто же бы сохрани́л доны́не свобо́дны? Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Кондак, глас 6-й

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти; ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Другой кондак, глас 6-й

Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Влады́чице, Ты нам помози́, на Тебе́ наде́емся и Тобо́ю хва́лимся, Твои́ бо есмы́ рабы́, да не постыди́мся.

Величание

Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, Богоизбра́нная Отрокови́це, и чтим о́браз Твой святы́й, и́мже то́чиши исцеле́ния всем, с ве́рою притека́ющим.

Молитвы и акафист в День Всех Святых

Тропарь и кондак Всем Святым Молитвы Всем Святым Акафист Всем святым Величание

ТРОПАРЬ И КОНДАК В ПРАЗДНИК ВСЕХ СВЯТЫХ

Тропарь, глас 4

Иже во всем мире мученик Твоих, яко багряницею и виссом, кровьми церковь Твоя украсившися, теми вопиет Ти, Христе Боже: людем Твоим щедроты Твоя низпосли, мир жительству Твоему даруй и душам нашим велию милость.

Кондак, глас 8

Яко начатки естества, Насадителю твари, вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики, тех молитвами в мире глубоце Церковь Твою, жительство Твое Богородицею соблюди, Многомилостиве.

МОЛИТВЫ КО ВСЕМ СВЯТЫМ

Молитва первая

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый, давый Святым Твоим Духом коемуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей Святей овы апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, ихже словом проповеди, Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася, святии в коемждо роде и роде, различными благодетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе, нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех и (имя святого) воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, житию, любви, вере, долготерпению, и их молитвенною помощию, паче же Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще Пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь.

Молитва вторая

О преблаженнии угодницы Божии, вси святии, предстоящии Престолу Пресвятыя Троицы и наслаждающиися неизреченнаго блаженства! Се ныне, в день общаго вашего торжества, милостивно призрите на нас, меньших братий ваших, приносящих вам сие хвалебное пение и ходатайством вашим просящих милости и отпущения грехов у Преблагаго Господа: вемы бо, воистинну вемы, яко вся, елика восхощете, испросити у Него можете. Темже убо смиренно молимся вам: молите милостиваго Владыку, да подаст нам дух вашея ревности к хранению святых Его заповедей, яко да текше по стопам вашим, возможем земное поприще в добродетельном житии без порока прейти и в покаянии достигнути преславных селений райских, и тамо купно с вами прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ ВСЕМ СВЯТЫМ

Как правильно читать акафист

Кондак 1

Возбранным угодником Божиим, Всем Святым, от века Господеви благоугодившим, во всем мире просиявшим, и в небесных обителех ликовствующим, похвальная вам песни приносим, мы недостойнии; вы же яко всенадеждное дерзновение к общему Владыце и Богу имущии, от всяких нас бед благоприятными вашими ходатайствы свобождайте, да зовем к вам: Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Икос 1

Ангели предстателие страшнаго престола Царя славы торжествуют, хваляще Бога в вас, Всех Святых Его (яко исполняется вами падение гордых аггелов) и всю вселенную созывает на веселие; мы же им ревнующе, зовем к вам таковая: Радуйтеся всехвальнии патриарси, прежде закона и в законе на земли возсиявшии. Радуйтеся, на несесех с безплотными чиноначальники Господа Саваофа хвалящии. Радуйтеся, пророцы святые, Богом избранные прежде вашего рождения. Радуйтеся, верно работавшие Ему прежде Христова воплощения. Радуйтеся, святые апостолы, яко многоочитии херувимы премудрости Божия исполненны. Радуйтеся, яко вси вы от Бога предувиденны, призванны и равно благодатию прославленные. Радуйтеся, мученицы святые в законней сени добре о Бозе Вседержителе страдавшии. Радуйтеся, и в новой благодати по Христе Иисусе мужественно воинствовавшии. Радуйтеся, иерарси святые, Богом освященные в приношение жертвы Ему благоприятныя. Радуйтеся, облеченные в правду к совершению Христова хваления. Радуйтеся, преподобние отцы любве ради Зиждителя земная преобидевшие. Радуйтеся, иго Христово благо на себе вземше, усердно Ему последовавшии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 2

Видящи святая себе Церковь многочисленными вами, Вси Святые, яко прекрасными райскими цветы украшенну, светло собор ваш почитает и прославляющемуся в памятех ваших Христу Богу воспеваем, купно с вами и с нами: Аллилуиа.

Икос 2

Разумно проразсудисте, Святые Вси, о Царствии Небесном, яко о нем многими добродетельми и труды всячески подвизастеся и различныя скорби, искушения и страдания мужественно с благодарением претерпесте: сего ради прешедше к Царю Вечному, почести велики получисте: мы же к вам вопием сице: Радуйтеся, патриарси святые, познавшие Бога Вышняго и бывшии с Ним в завете верны. Радуйтеся, пред Ним же обретшиися в добродетелех мужие паче иных совершенны. Радуйтеся, пророцы богомудрые, проразумевшии далече будущая. Радуйтеся, провозгласившие пришествие на землю Сына Божия. Радуйтеся, апостоли святые, яко князи от Господа по всей земли уставленные. Радуйтеся, яко и власти вашея вся концы земли исполнены. Радуйтеся, мученицы святые на различныя за Христа страсти предати себе вожделевшии. Радуйтеся, жестоких мучителей стремления ни во что вменившии. Радуйтеся, святителие, стяжавшии ум невещественнаго светозарения. Радуйтеся, разрушившии тьму всякаго о Бозе, свете истинном, неразумия. Радуйтеся, преподобные, земное мудрование Божественному Духу повинувшии. Радуйтеся, желание ваше ко Владыце своему Христу всячески утвердившии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 3

Силою свыше осененны, святые, на всяку злоначальнаго врага злобу укрепистеся и вся благая начинания ваша без всякаго преткновения богоугодно совершивше, в злобе сильнаго врага до конца низложисте, воспевающе всесильному человеколюбцу Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще, Вси Святые, изрядная селения во многих обителех дому Отца Небеснаго, премирную воистину жизнь наследствуете; присносущным бо светом лица Господня просвещаеми, неизреченныя наслаждаетеся славы; темже приглашаем вам сице: Радуйтеся, патриарси святые, с Богом на земли многочастне беседовавшие. Радуйтеся, и на небесех лице Его Божественное выну видящие. Радуйтеся, пророцы Святые, жизнию временне пожившие пречудною. Радуйтеся, жизнь безконечную постигшие с славою вечною. Радуйтеся, апостолы святые, яко столпы веры благочестием вселенную утверждающие. Радуйтеся, всех верных от еретическаго злочестия невредно сохраняющие. Радуйтеся, мученицы святые в страдании свыше благодатное осияние. Радуйтеся, и к неприступней славе получившие причастие. Радуйтеся, святителие, избегшие страстнаго темнаго Вавилона. Радуйтеся, достигшие вышняго пресветлаго Сиона. Радуйтеся, преподобние в подвигах дневных и нощных течение совершившие. Радуйтеся, в невечернем дни Царствия Божия присно почивающие. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 4

Бури житейския избавльшеся, Вси Святии, приидосте к отишию небесному, на места злачна и прохладна идеже потоцы сладости неисповедимыя, пища славы Божия нетленная, пения и гласы празднующих, тамо почиваете и веселитеся со всеми ангельскими силами, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще от вас, Вси Святии, яко уготованная Бог вам, любящим Его воздает толикая воздаяния, яже око не виде и ухо не слыша и на сердце человеку не взыдоша, с велиим умилением радуемся, желающе же вашими богоприятными молитвами и мы таяжде получити, вопием к вам сице: Радуйтеся, патриарси святые, крепко возлюбившии Бога и сами паче Богом возлюбленны. Радуйтеся, ихже и недра во упокоение душ праведных устроены. Радуйтеся, пророцы святые, стяжавшии чистое сердце на приятие Духа Святаго. Радуйтеся, зрети сподобившиеся невидимо разумеваемаго. Радуйтеся, апостолы святые, яко друзи зело честные возлюбившаго вас Христа Спасителя. Радуйтеся, усердно возлюбившие заповеди Его, яко истины учителя. Радуйтеся, мученицы святые, крови ваша за Христа нещадно пролиявшие. Радуйтеся, крове вашея струями до конца велиара потопившии. Радуйтеся, святителие, на твердем камени веры Христе назданы. Радуйтеся, волнами искушений явльшиися непоколебими. Радуйтеся, преподобные, постами в житии временном о Христе подвизавшиеся. Радуйтеся, пищи разумныя в вышних велениях сподобившиися. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 5

Боготечныя звезды явистеся, Вси Святии, церковное небо украшающии и всех по морю страстнаго жития сего блудящих, данною вам от солнца правды Христа Бога благодатию озаряюще, наставляете на путь спасенный к вечному Отечеству ведущий, поющих: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше, Святые Вси, яко в мире сем всяческая суета и тлению причастна, потщастеся вседушно Превечному Богу благоугодити: и невотще труды вашя: пременисте бо тленная на нетленная, наипаче же предстоянию сподобистеся у страшнаго престола Владычня в славе вечной: темже вопием к вам таковая: Радуйтеся, патриарси святые, приемшии благословение от Бога Вседержителя. Радуйтеся, родоначальницы, преумножившии роды земныя, яко звезды небесныя. Радуйтеся, пророцы святые, Божественное сияние мирови облиставшии. Радуйтеся, к свету благочестивых деяний всех людей наставляющии. Радуйтеся, апостолы святые, яко молния испущенные во вселенную. Радуйтеся, просветившие человеков Божественною благодатию. Радуйтеся, мученицы святые, яко злато искушенные в огне мучения. Радуйтеся, страстей Христовых явльшии на себе изображения. Радуйтеся, святитилие, превеликия тайны Божия служители. Радуйтеся, обрученные Христови, веселящиися в чертозе светле. Радуйтеся, преподобные, послужившии Господеви преподобием и правдою. Радуйтеся, почтенные от Него славою и честию вечною. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 6

Проповедуют христианскии роды славу вашу, Вси Святые, яко бо рай насажденный явистеся посреде Церкве, имущие древо жизни Самаго Господа, от Негоже вкусивше вся скоро гибнущая в мире сем презресте и радостно в прекрасный вертоград вышний внидосте, поюще: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия всему миру просвещение совершенных добродетелей ваших, Вси Святые, о них благодаряще, прославляем Отца Небеснаго, давшаго вам толикую благодать величия Своего. К вам же, яко теплым о нас молитвенником, радостная воспеваем тако: Радуйтеся, патриарси святые, яко изрядные светильницы всего мира. Радуйтеся, яко от вас многи праведницы возсияша, аки свещи световидныя. Радуйтеся, пророцы святые, украсившии души ваши многими добродетельми. Радуйтеся, блаженства от Бога сподобленные в веки. Радуйтеся, апостолы святые, яко мечи обоюдоостры Господня отмщения. Радуйтеся, посекающии, Божество и человечество Христово, хулящия. Радуйтеся, мученицы святые, унынием души помраченныя просветившие благодатию. Радуйтеся, погубившие душевных и телесных врагов тьму лютую. Радуйтеся, пастырие, Христом, главою Церкве себе вооружившие. Радуйтеся, хульныя главы еретическия сокрушившие. Радуйтеся, преподобные, ангельски житие на земли пожившии. Радуйтеся, к граду нетленнаго Едема прешедшии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 7

Хотяще, Вси Святые, от нынешняго прелестнаго века преставитися, потщастеся тесным и прискорбным путем течение свое творити, еже благостию Божиею непорочно в законе Господни совершивше, постигосте уготованное вам воздаяние, благодарственно воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую благодать показа всех Творец и Владыка, всем Вам Святые: аще бо и умросте на земли плотию, но душами в вышнем селении всегда живы суще, многая и неизреченная чудеса в мире живущим людем действуете и теплым Вашим к Богу ходатайством пособствуете, вопиющим к Вам таковая: Радуйтеся, патриарси святые, многи скорби с великим к Богу благодарением претерпевшии. Радуйтеся, и в неизглаголанную радость Господа своего вшедшии. Радуйтеся, пророцы святые, обогащенные дарами Божественными. Радуйтеся, провозвестницы исполненные всякия благостыни. Радуйтеся, апостолы святые, яко агнцы от пастыря Христа посреде волков посланные. Радуйтеся, кротостию благодати лютых зверей ереси усмиряющие. Радуйтеся, мученицы святые, жестоким путем по Христе Господе шествовавшии. Радуйтеся, к широте небеснаго пространствия возшедшии. Радуйтеся, священнотаинницы, стражие недремлющии Церкве Божия. Радуйтеся, учители, наставляющие в ограду небесную овцы словесныя. Радуйтеся, преподобнии, в умерщвление страстей прежде кончины себе одеявшии. Радуйтеся, смертию временною к вечному безсмертию прешедшии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 8

Странное преселение ваше, Вси Святые, от земли в небесные пресветлые места ведуще, устранитися имамы суетнаго мира, помышляюще, яко вы мир и вся в нем злая победисте, нам образ добрых подвигов ваших оставльше, и от толикой победе радости исполненны, светло с ангелы торжествуете, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси вы, Святые, в вышних сущии и нижних не оставляете, присно со Христом царем вечным царствуете и нас недостойных пред Ним воспоминаете, молящеся о спасении нашем; сего ради от усердия нашего вопием к вам сице: Радуйтеся, патриарси святые, яко ваше от Бога возвеличение в благословениих прославляется. Радуйтеся, яко слава ваша от рода человеческаго всегда ублажается. Радуйтеся, пророцы святые, укрепившие ум свой благодатным дерзновением. Радуйтеся, Духу Божественному подклонившиеся со всяким смирением. Радуйтеся, апостоли святые, яко луцы натягненные и яко стрелы изощрены сильнаго. Радуйтеся, на намерение перуще, смирившие, яко язвена гордаго. Радуйтеся, мученицы святые, крестным оружием вооружившиеся. Радуйтеся, воины Христовы непобедимые явльшиеся. Радуйтеся, священноучителие, уста имущие Божия. Радуйтеся, пастырие, изведшие от недостойных достойная. Радуйтеся, преподобные, крилома богомыслия сети вражия сокрушившие. Радуйтеся, смирением возвышаеми в вечныя кровы возлетевшии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому дарованию, свышше Всем вам, Святые, данному; яко в вас в немощной плоти человеческой сущих, сила Божия совершается. Еюже укрепляеми, довольно в добродетелех всяких изобиловасте, и чистыми душами вашими причтены есте к ангельским силам, поющии всесильному Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя отвергше, истинным точию сердцем в песнех вас, Все Святые, величаем, пречудное множество ваше почитаем и богоугодная ваша дела и славу восхваляем, приглашающе таковая: Радуйтеся, патриарси святые, пророком и закону основателие. Радуйтеся, многовидно прообразившие Христово заколение. Радуйтеся, пророцы святые, высокогласные органы Духа Святаго. Радуйтеся, возгласившие миру обновление падшаго рода человеческаго. Радуйтеся, апостолы святые, яко облацы громогласныя дающие вещания. Радуйтеся, свидетельствующие единосущна быти Отцу, Сына Божия. Радуйтеся, мученицы святые, претерпевшие за Христа томления различная. Радуйтеся, прелесть идольскую истощившие до основания. Радуйтеся, святителие, притяжавшие словом духовное оружие. Радуйтеся, низложившие всякое на Духа Святаго хуление. Радуйтеся, преподобние, оставльшие имения и возлюбившие нищету Христову. Радуйтеся, достигшие к неистощимому. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 10

Спастися хотящим помозите нам, Вси Святые, вашими к Богу молитвами; вы бо совершенное спасение получивше, дерзновение к Нему стяжасте, яко много могут молитвы вас, праведных, поспешествуемыя, сих же мы усердно требующе, поем купно с вами: Аллилуиа.

Икос 10

Стена есте всем человеком, Вси Святые, верно к вам по Бозе прибегающим, и молитвенницы к Христу о всем роде христианском, темже, торжествующе к памяти вашей, исповедуем истинную веру вашу к Богу, и всякая благотворения и святыню, вопиюще сице: Радуйтеся, патриарси святые, яко веровасте Богу, и вменися вам вера в правду. Радуйтеся, яко от Него и власть себе восприясте зело крепку. Радуйтеся, пророцы святые, душевное имущи боговидение. Радуйтеся, предвозгласившие языком Божественное призвание. Радуйтеся, апостолы святые, яко щиты златые в оружницы Христовой Церкве положенные. Радуйтеся, верующих в Христа от всяких врагов защищающие. Радуйтеся, мученицы святые, Господа ради претерпевшие вязание. Радуйтеся, обуздавшие крепко всякое демонское ополчение. Радуйтеся, пастырие добрие, добре упасшие овцы Христовы. Радуйтеся, ихже ради и души ваша положити бысте готови. Радуйтеся, преподобные, возненавидевшие мира сего наслаждение. Радуйтеся, восприемшие нетленныя жизни учреждение. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 11

Пение всякое побеждается сими песньми, яже вы на небесех, тмочисленные Святые, с ангельскими лики окружающие престол Божественный, воспеваете, хваляще и благодаряще Бога, сподобившаго вас неисповедимыя благости. Мы же о сем на земли поелику мощно, бренными устами Единому и Томужде Богу поем: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарныя светила по вселенней возсиявшие, зрим вас, Вси Святые, с невещественными бо в вышних предстояще престолу Троицы Пресвятыя, радости превеликия исполнены и Божественными лучами Трисолнечнаго света осияваеми, облистаете верных, вопиющих к вам таковая: Радуйтеся, патриарси святые, яко вы есте родство света миру Христа, Сына Божия. Радуйтеся, яко от вашего племени возсия светлая свеща Богородица Мария. Радуйтеся, пророцы святые, невещественною зарею Пресвятыя Троицы просвещенные. Радуйтеся, иже в вышних всельшеся близ Света Трисияннаго сущии. Радуйтеся, апостоли святые, красны нозе стяжавшие к мира благовествования. Радуйтеся, возшедшии добродетельми вашими к горнему обитанию. Радуйтеся, мученицы святые, мучения светлостию украшенные. Радуйтеся, победоносною славою от Христа победителя одеянные. Радуйтеся, святителие, Свет Трисиянный приемшии в сердца ваша. Радуйтеся, сынове дня и света сущии по благодати Святаго Духа. Радуйтеся, преподобные, просвещенные внутрь благодатию. Радуйтеся, истребившие страстей мглу душевную. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 12

Благодать данную от Бога, всем вам, Святые, яко и множество ваше, кто изрещи может. Разве самаго Исчитающаго множество звезд и всем имена Нарицающаго! Како бо безчисленное множество ваше и неизглаголанныя нами добродетели трудов, подвигов и страданий ваших богоугодных, тако и неисповедимое воздаяние от воздающаго комуждо по делом его, прияли есте с тмами тем ангелов, поюще всесильному Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Тя, Владыко Вседержителю и Царю Славы, восхваляем вси, яко изначала всея вселенныя явил еси приснопамятныя Святыя Твоя, Тебе предвечному Отцу и Единородному Твоему Сыну и Пресвятому Единосущному Духу благоугодившия, ихже молитвами, от всяких вражиих обстояний избаляеши верных, вопиющих к ним таковая: Радуйтеся, патриарси праотцы и отцы святые, ихже имена от рода и в роды пребывают. Радуйтеся, яко ваши всечестныя души в небесных селениях почивают. Радуйтеся, пророцы святые, совершившие проречение и зрящие светлости ангельския. Радуйтеся, апостоли святые, всемирный мир ученьми исполнившие и к вечному миру прешедшии. Радуйтеся, мученицы святые, землю кровьми вашими освятившие и победоносную почесть на небесех приемшие. Радуйтеся, священноучителие, жезлом Духа Святаго упасшие людий и вшедшие в ограду славы небесныя. Радуйтеся, преподобные отцы, основания добродетелей положившие и достигшие о Господе радования. Радуйтеся, девственницы, целомудрие сохраншие и на горе Сионской Агнцу непорочну Христу последующии. Радуйтеся, пустынницы, понесшии тяготу дне и вар, и приемшии мзду отрады вечныя. Радуйтеся, постницы, алчущие и жаждущие правды, яко уже насыщаетеся. Радуйтеся, исповедницы и вси трудолюбницы, от Господа упокоение приемшие. Радуйтеся, вси праведницы, обоего полу, яко всех вас души в руце Божии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 13

О всеблаженные и приснопамятные угодницы Божии, Вси Святые, уготованнаго вам царствия от сложения мира наследие приемши и славы Божия с ангельскими множествы наслаждающиеся, к вам по Пресвятой Богородице смиренно припадаем; нынешнее приношение приемше, молитеся ко Господу и Богу, избавити нас от всяких зол и вечнаго мучения свободити, вопиющих Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Икос 1

Ангели предстателие страшнаго престола Царя славы торжествуют, хваляще Бога в вас, Всех Святых Его (яко исполняется вами падение гордых аггелов) и всю вселенную созывает на веселие; мы же им ревнующе, зовем к вам таковая: Радуйтеся всехвальнии патриарси, прежде закона и в законе на земли возсиявшии. Радуйтеся, на несесех с безплотными чиноначальники Господа Саваофа хвалящии. Радуйтеся, пророцы святые, Богом избранные прежде вашего рождения. Радуйтеся, верно работавшие Ему прежде Христова воплощения. Радуйтеся, святые апостолы, яко многоочитии херувимы премудрости Божия исполненны. Радуйтеся, яко вси вы от Бога предувиденны, призванны и равно благодатию прославленные. Радуйтеся, мученицы святые в законней сени добре о Бозе Вседержителе страдавшии. Радуйтеся, и в новой благодати по Христе Иисусе мужественно воинствовавшии. Радуйтеся, иерарси святые, Богом освященные в приношение жертвы Ему благоприятныя. Радуйтеся, облеченные в правду к совершению Христова хваления. Радуйтеся, преподобние отцы любве ради Зиждителя земная преобидевшие. Радуйтеся, иго Христово благо на себе вземше, усердно Ему последовавшии. Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Кондак 1

Возбранным угодником Божиим, Всем Святым, от века Господеви благоугодившим, во всем мире просиявшим, и в небесных обителех ликовствующим, похвальная вам песни приносим, мы недостойнии; вы же яко всенадеждное дерзновение к общему Владыце и Богу имущии, от всяких нас бед благоприятными вашими ходатайствы свобождайте, да зовем к вам: Радуйтеся Вси Святые, общие к Богу о всем мире молитвенницы.

Поделиться:

Небесным силам бесплотным

Тропарь, глас 4-й

Небе́сных во́инств Архистрати́зи, мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии, да ва́шими моли́твами оградите́ нас кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, сохраня́юще нас, припа́дающих приле́жно и вопию́щих: от бед изба́вите нас, я́ко чинонача́льницы Вы́шних сил.

Кондак, глас 2-й

Архистрати́зи Бо́жии, служи́телие Боже́ственныя сла́вы, А́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных Архистрати́зи.

Величание

Велича́ем вас, Арха́нгели и А́нгели и вся во́инства, Херуви́ми и Серафи́ми, сла́вящия Го́спода.

Особенности жанра величания

Произведения данного жанра церковной гимнографии, как правило, начинаются со слова «Величаем». Другое начало имеют лишь общее величание Богородице и величание преподобному (святому монаху). В последнем случае песнопение начинается словом «Ублажаем». Далее поэтическим языком объясняется, за что священная личность почитается православными христианами. Также упоминаются её главные духовные «заслуги».

Существуют общеупотребительные устоявшиеся тексты величаний для различных категорий почитаемых в христианстве личностей. Например, величания ангелам, пророкам, апостолам, святителям, мученикам и т.д. В честь Господа, Богородицы, а также наиболее известных святых бывает и по нескольку вариантов величаний. Обычно они незначительно отличаются от стандартных.

Пророку

Тропарь, глас 2-й

Проро́ка Твоего́ (имярек

) па́мять, Го́споди, пра́зднующе, тем Тя мо́лим, спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 4-й

Просвети́вшееся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце проро́чества бысть светлейшаго прия́телище: зри́ши бо, я́ко настоя́щая, дале́че су́щая; сего́ ра́ди тя почита́ем, проро́че блаже́нне (имярек

), сла́вне.

Величание

Велича́ем тя, святы́й проро́че Бо́жий (имярек

), и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Апостолу

Тропарь, глас 3-й

Апо́столе святы́й (имярек

), моли́ ми́лостиваго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Кондак, глас 4-й

Я́ко звезду́ пресве́тлую Це́рковь всегда́ стяжа́ тя, апо́столе (имярек

), чуде́с твои́х многоподава́нием просвеща́ема. Те́мже зове́м Христу́: спаси́ чту́щих ве́рою па́мять Твоего́ апо́стола, Многоми́лостиве.

Величание

Велича́ем тя, апо́столе Христо́в (имярек

), и чтим боле́зни и труды́ твоя́, и́миже труди́лся еси́ во благове́стии Христо́ве.

Величание Богородицы и святых в богослужениях

Величания используются в богослужениях некоторых поместных православных Церквей. В греческом Православии практика пения величаний отсутствует. Схожим термином там обозначают припевы некоторых канонов.

В РПЦ величания поются на утренях праздничных дней вслед за полиелеем. Также эти торжественные песнопения могут звучать на праздничной Божественной литургии после произнесения священником отпуста (заключительного благословения).

Стоит отметить, что величания нередко именуются «припевами». Это связано с тем, что они употребляются как рефрены во время чтения избранного псалма. Величания также могут звучать на молебнах, крестных ходах и во время перенесения святых мощей. Согласно Типикону (богослужебному уставу), величание поётся поочередно двумя хорами.

Песнопения таких церковных жанров как тропарь, кондак и величание зачастую исполняются совместно, одно за другим. В совокупности они образуют праздничное славословие. К нему православный христианин может самостоятельно прибегнуть в день памяти какого-либо святого или праздника. Кондаки, величания, а также соответствующие тропари святым можно легко найти в православных молитвословах и на тематических интернет-сайтах.

Святителю

Тропарь, глас 4-й

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, воздержа́ния учителя, яви тя стаду твоему Яже веще́й истина; сего ради стяжа́л еси́ смирением высо́кая, нищетою бога́тая, о́тче священнонача́льниче (имярек

), моли Христа́ Бо́га спастися душа́м на́шим.

Кондак, глас 2-й

Боже́ственный гром, труба́ духо́вная, ве́ры насади́телю и отсека́телю ересе́й, Тро́ицы уго́дниче, вели́кий святи́телю (имярек

), со А́нгелы предстоя́ при́сно, моли́ непреста́нно о всех нас.

Величание

Велича́ем тя, святи́телю о́тче (имярек

), и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Мученику

Тропарь, глас 4-й

Му́ченик Твой, Го́споди, (имярек

), во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего; име́яй бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́, сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости. Того моли́твами спаси ду́ши на́ша.

Кондак, глас 2-й

Звезда́ све́тлая яви́лся еси́ непреле́стная ми́рови, Со́лнца Христа́ возвеща́я заря́ми твои́ми, страстоте́рпче (имярек

), и пре́лесть погаси́л еси́ всю, нам же подае́ши свет, моля́ся непреста́нно о всех нас.

Величание

Велича́ем тя, страстоте́рпче святы́й (имярек

), и чтим честна́я страда́ния твоя́, я́же за Христа́ претерпе́л еси́.

Особенности богослужения

После Великого входа и Херувимской песни начинается подготовка молящихся к принесению Бескровной Жертвы. В просительной ектенье прихожане молятся вместе с диаконом о предложенных Честных дарах, о храме и всех с благоговением пришедших в него, об избавлении от скорби и нужды, о защите и милости Господа и даровании наставника и хранителя души в лице ангела. Чтобы день был совершенный, мирный, святой и безгрешный, чтобы Господь простил тяжкие грехи и небольшие прегрешения, всего доброго и полезного для душит и всего миар. В конце просительной ектеньи мы молимся о христианской кончине: мирной, безболезненной и непостыдной. И о получении доброго ответа на Страшном суде.

Во время просительной ектении и после поставления Божественных Даров на престоле священник тайно читает молитву приношения:

«Господи Боже Вседержителю, Едине святе, приемляй жертву хваления от призывающих Тя всем сердцем. Приими и нас, грешных, моления и принеси ко святому Твоему жертвеннику, и удовли нас приноити Тебе дары же и жертвы духовныя о наших гресех и о людских неведениих, и сподоби нас обрести благодать пред Тобою, еже быти Тебе благоприятней жертве нашей, и вселитися Духу благодати Твоея благому в нас, и на предлеащих Дарех сих, и на всех людех Твоих.»

Затем уже громко — так, что слушно всем молящимся в храме, священник обращается к Богу:

«Щедротами Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков».

Завеса на Царских вратах отодвигается и с честных Даров снимается «воздух». Священник благословляет все молящихся в храме:

— Мир всем.

Хор отвечает ему от их имени:

— И духови твоему.

Затем диакон призывает всех исповедать Отца и Сына и Святого Духа в любви и единомыслии. И весь храм произносит нараспев «Символ веры» — важнейшую молитву, о которой мы подробнее расскажем в следующий раз.

Последование Божественной Литургии

Мученице

Тропарь, глас 4-й

А́гница Твоя́, Иису́се, (имярек

), зове́т ве́лиим гла́сом: Тебе́, Женише́ мой, люблю́, и Тебе́ и́щущи, страда́льчествую и сраспина́юся и спогреба́юся Креще́нию Твое́му и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю; но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́. Тоя́ моли́твами, я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 2-й

Храм твой всечестны́й, я́ко цельбу́ душе́вную обре́тше, вси ве́рнии велегла́сно вопие́м ти: де́во му́ченице (имярек

) великоимени́тая, Христа́ Бо́га моли́ непреста́нно о всех нас.

Величание

Велича́ем тя, страстоте́рпице Христо́ва (имярек

), и чтим честно́е страда́ние твое́, е́же за Христа́ претерпе́ла еси́.

На богослужении существуют тропари, предназначенные для каждого дня недели

  1. Понедельник. В этот день чтят память всех небесных бесплотных чинов. В этот день молящиеся люди обращаются с прославлением к архистратигам небесным.
  2. Вторник. Верующие прославляют память Иоанна Предтечи и других святых пророков.
  3. Среда и пятница. Верующие вспоминают о подвиге Спасителя и его трагической кончине. Все песнопения этих дней посвящаются Животворящему Кресту. Четверг является днём почитания всех святых апостолов, а также святого Николая Чудотворца.
  4. Суббота. Принято читать заупокойные и вспоминать всех святых мучеников.

В каждом храме в престольные праздники исполняются один тропарь и один кондак.

Для каждой службы существует порядок исполнения песнопений. Сначала исполняются все тропари, затем в той же последовательности поются все соответствующие кондаки.

Мученикам

Тропарь, глас 4-й

Му́ченицы Твои́, Го́споди, во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего: имуще бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́ша, сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости; тех моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 2-й

Свети́льницы све́тлии я́вльшеся, Боже́ственнии му́ченицы, тварь всю све́тлостию чуде́с озаря́ете, неду́ги разреша́юще и глубо́кую тьму всегда́ отгоня́юще, Христу́ Бо́гу моля́щеся непреста́нно о всех нас.

Апостольское чтение:

Первое послание Апостола Павла к Тимофею, глава 1, стих 15 — 17

15 Верно и всякого принятия достойно слово, что Христос Иисус пришел в мир спасти грешников, из которых я первый. 16 Но для того я и помилован, чтобы Иисус Христос во мне первом показал все долготерпение, в пример тем, которые будут веровать в Него к жизни вечной. 17 Царю же веков нетленному, невидимому, единому премудрому Богу честь и слава во веки веков. Аминь.

Читать толкование

Священномученику

Тропарь, глас 4-й

И нра́вом прича́стник, и престо́лом наме́стник апо́столом быв, дея́ние обрел еси́, Богодухнове́нне, в виде́ния восхо́д: сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я, и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве. Священному́чениче (имярек

), моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас тот же

Во святи́телех благоче́стно пожи́в и муче́ния путь проше́д, и́дольския угаси́л еси́ же́ртвы, и побо́рник быв твое́му ста́ду, богом́удре. Те́мже тя почита́юще, та́йно вопие́м ти: от бед изба́ви ны при́сно твои́ми мольба́ми, о́тче наш (имярек

).

Новомученики и исповедники Российские

Священномученик Виктор Европейцев (1885 — 1931)

С дня своего рукоположения во священника и до закрытия в 1929 году отец Виктор служил в храме святых бессребреников Космы и Дамиана в селе Хлыстовка Краснослободского уезда. Здесь он пользовался среди прихожан большим авторитетом, что сказалось впоследствии на его участи и предопределило мученическую кончину в Саранской тюрьме.

Краткое житие священнокомученика Виктора слушайте на радио «Вера».

Священномученик Павел Успенский (1874 — 1938)

«Я слышал два раза, что поп Успенский в 1937 году в церкви в большие праздники при большом сборе верующих говорил проповеди, в которых призывал христиан бороться с советской властью, так как советская власть беззаконно угнетает религию и духовенство, насильно закрывает храмы и сажает совершенно невинных христиан. Успенский говорил, что колхозы, организованные коммунистами, есть признак разорения крестьян, причем Успенский всегда при этом приводил примеры ошибок колхозных руководителей и всегда при этом подчеркивал, что настало антихристианское время, которое перемутит крестьян, а поэтому нужно сейчас же покаяться Богу и выходить из колхозов».

Подробнее

Отец Павел больше 40 лет служил священником — до 1937 года. Родился он 21 января 1874 года в селе Романове Переславского уезда Владимирской губернии в семье священника Никиты Успенского.

В 1888 году окончил Переславское духовное училище по I разряду, в 1894 году — Владимирскую духовную семинарию по I разряду. Три года он прислуживал алтарником в родном храме, где его отец был настоятелем и затем был рукоположен во священника к этому храму. Впоследствии, уже во времена гонений на Церковь, он был переведен служить в храм села Вашка Петровского района, а с 30 сентября 1936 года стал служить в храме в селе Соломидино Переславского района.

17 октября 1937 года священник был арестован и на другой день допрошен.

— Вы арестованы как участник антисоветской церковно-монархической организации. Признаете себя в этом виновным? — спросил его следователь.

— Участником антисоветской церковно-монархической организации я не состоял и виновным себя в этом не признаю.

— Следствие располагает данными, что вы принимали участие в антисоветских сборищах. Вы это подтверждаете?

— Нет, не подтверждаю.

— Следствию известно, что вы среди крестьян-колхозников распространяли провокационные слухи о войне и склоняли колхозников к выходу из колхозов. Вы это подтверждаете?

— Нет, не подтверждаю.

19 октября был допрошен член церковного совета, который подписал протокол с показаниями, подсказанными следователем:

Священника приговорили к восьми годам заключения в исправительно-трудовом лагере.

Скончался 30 января 1938 года, через три с половиной месяца после вынесения приговора, и был погребен в безвестной могиле.

Свернуть

Преподобному

Тропарь, глас 4-й

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу: прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́, и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо, прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней; те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне (имярек

), дух твой.

Кондак, глас 2-й

Чистото́ю душе́вною боже́ственне вооружи́вся и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́, вручи́в кре́пко, пробо́л еси́ бесо́вская ополче́ния, (имярек

) о́тче наш, моли́ непреста́нно о всех нас.

Величание

Ублажа́ем тя, преподо́бне о́тче (имярек

), и чтим святу́ю па́мять твою́, наста́вниче мона́хов и собесе́дниче А́нгелов.

Тропарь Иисусу Христу поется на первой неделе великого поста

Исполняется тропарь на божественной литургии.

Исполняется данный тропарь, например в день торжества православия.

Установление этого праздника связано с событиями Константинопольского Собора 843 года.

Царица предложила Святейшему Патриарху Мефодию собрать всех православных митрополитов, архиепископов, клириков, мирян, чтобы пришли в Великую Церковь Божию с честными крестами и святыми иконами в первое воскресенье святого Поста.

Это событие очень важно для христианского народу, поэтому в этот день в первое воскресенье Великого поста Православная Церковь торжественно празднует восстановление иконопочитания, именуемое «Торжество Православия».

Именно в этот день принято исполнять тропарь Иисусу Христу.

Тропарь Иисусу Христу, глас 2-й:

Пречистому образу Твоему покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: волею бо благоволил еси плотию взыти на крест, да избавиши яже создал еси от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.

Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение

Преподобной

Тропарь, глас 4-й

В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу: прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́ и де́ющи учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо, прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней; те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная (имярек

), дух твой.

Кондак, глас 2-й

За любо́вь Госпо́дню, преподо́бная, поко́я жела́ние возненави́дела еси́, поще́нием дух твой просвети́вши: кре́пко бо звери победи́ла еси́; но моли́твами твои́ми проти́вных шата́ние разори́.

Величание

Ублажа́ем тя, преподо́бная ма́ти (имярек

), и чтим святу́ю па́мять твою́: ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Чтение Евангелия:

Евангелие от Луки, глава 18, стихи 35 — 43

35 Когда же подходил Он к Иерихону, один слепой сидел у дороги, прося милостыни, 36 и, услышав, что мимо него проходит народ, спросил: что это такое? 37 Ему сказали, что Иисус Назорей идет. 38 Тогда он закричал: Иисус, Сын Давидов! помилуй меня. 39 Шедшие впереди заставляли его молчать; но он еще громче кричал: Сын Давидов! помилуй меня. 40 Иисус, остановившись, велел привести его к Себе: и, когда тот подошел к Нему, спросил его: 41 чего ты хочешь от Меня? Он сказал: Господи! чтобы мне прозреть. 42 Иисус сказал ему: прозри! вера твоя спасла тебя. 43 И он тотчас прозрел и пошел за Ним, славя Бога; и весь народ, видя это, воздал хвалу Богу.

Комментирует священник Павел (Великанов)

Евангелие от Луки, глава 6, стихи 17 — 23

17 И, сойдя с ними, стал Он на ровном месте, и множество учеников Его, и много народа из всей Иудеи и Иерусалима и приморских мест Тирских и Сидонских, 18 которые пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих, также и страждущие от нечистых духов; и исцелялись. 19 И весь народ искал прикасаться к Нему, потому что от Него исходила сила и исцеляла всех. 20 И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил:Блаженны нищие духом, ибо ваше есть Царствие Божие. 21 Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь.Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь. 22 Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. 23 Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах. Так поступали с пророками отцы их.

Комментирует священник Стефан Домусчи

Бессребреникам

Тропарь, глас 8-й

Святии безсре́бреницы и чудотворцы, посети́те не́мощи на́ша: ту́не прия́сте, ту́не дади́те нам.

Кондак, глас 2-й

Благодать прии́мше исцеле́ний, простира́ете здравие су́щим в ну́ждах, вра́чеве, чудотво́рцы пресла́внии; но вашим посеще́нием ра́тников де́рзости низложи́те, мир исцеля́юще чудесы́.

Величание

Величаем вас, чудотворцы сла́внии (имена их

), и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпе́ли есте́.

История жанра величания

Истоки жанра величания видят в рефренах к 17-й кафизме Псалтири, звучащих на богослужении Великой субботы. Из исторических документов известно, что эти припевы использовались в Иерусалимской церкви ещё в 8 веке. Позднее возникли полноценные циклы подобных рефренов и для других праздничных богослужений. Так, в 13 веке появились аналогичные припевы на Успение Божьей Матери. А в 14 веке – на Усекновение главы Иоанна Предтечи.

В 13 веке трудами византийского церковного деятеля Никифора Влеммида возник особый жанр церковной гимнографии – избранный псалом. Так называют подборку строк из ветхозаветных произведений, которая используется для прославления новозаветных личностей и праздников. Изначально в качестве припева к избранным псалмам использовалось слово «Аллилуия», что переводится как «Восхваляйте Бога». Однако вскоре это восклицание заменили другие припевы. Они не прижились в славянских Православных Церквях, поэтому им на смену пришли собственные припевы-величания.

В конце 18 века был выпущен первый сборник величаний. Торжественные песнопения, среди которых и величание Божией Матери, были расположены в сборнике в том порядке, в каком они употребляются в церковном году.

Христа ради юродивому

Тропарь, глас 1-й

Глас апостола Твоего Павла услы́шав, глаго́лющ: мы юро́ди Христа́ ради, раб Твой, Христе Боже (имярек

), юро́д бысть на земли́ Тебе́ ра́ди; темже память его почита́юще, Тебе молим, Господи, спаси души наша.

Кондак, глас 8-й

Вы́шния красоты́ жела́я, и ни́жния сла́сти теле́сныя то́щно оста́вил еси́, нестяжа́нием су́етнаго ми́ра Ангельское житие преходя́, сконча́вся, (имярек

) блаже́нне; с ни́миже Христа Бога моли непреста́нно о всех нас.

День памяти святых

Преподобный Антоний Дымский (1157 — 1224)

Краткое житие святого, подражавшего своему небесному покровителю Антонию великому и носившему всю жизнь железную шапку ради памяти о Боге, слушайте на радио «Вера».

Преподобный Антоний Черноезерский (1598)

Преподобный Антоний Черноезерский основал Богородицкий монастырь на Черном озере в Новгородских землях, неподалеку от города Череповца. Время местной канонизации неизвестно.

Подробнее

Предположительно в XVI веке святой Антоний пришёл на берег одного из Чёрных озер в 40 верстах к северо-востоку от Череповца и построил там храм. Так был основан Богородице-Рождественский Черноезерский монастырь.

Преподобный скончался в 1598 году в своей пустыни, его мощи находились под спудом за правым клиросом деревянной церкви в честь Рождества Богородицы, построенной в 1839 году на месте древней часовни над гробом святого (сохранился фундамент церкви).

День памяти преподобного Антония Черноеезерского приходится на 30 января по новому стилю ради тезоименитства с его небесным покровителем — преподобным Антонием Великим. Существование почитания святого подтверждено включением имени преподобного в Собор Новгородских святых, установленный около 1875 года, и включением в 1841 году его имени в Собор Вологодских святых.

В Воскресенском соборе Череповца сохранился образ преподобного Антония Черноезерского 1840-х годов. На нём святой изображён на фоне леса и Чёрных озёр в рост, со свитком в левой руке, правая рука благословляющая. В собрании Череповецкого музея находится образ преподобного начала XX века.

Свернуть

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]