Когда день памяти Грузинской чудотворной иконы Божией Матери? О чем ей молятся, о чем ее просят?

История Грузинской иконы Божией Матери уходит в глубокое прошлое. Точное время и место ее написания неизвестны. Первоначальное ее местонахождение было в Грузии, но когда в 1622 году страна была завоевана персидским шахом Аббасом, этот образ, как и другие грузинские иконы, захватили и вывезли персы, для которых торговля православными святынями стала выгодным занятием.

Дальнейшая история Грузинской иконы Божией Матери поистине полна чудес. В Персии по делам, связанным с торговлей, оказался Стефан Лазарев, служивший приказчиком у ярославского купца Григория Лыткина. Некий перс принес Лазареву икону для продажи. Из-за серебряного с золотом оклада она стоила очень дорого, но Лазарев, тем не менее, выкупил ее.

Вещий сон об этом событии приснился купцу Лыткину, его хозяину; ему велено было пожертвовать икону в Красногорский монастырь близ Архангельска. Купец, однако, вскоре позабыл о своем вещем сне, и лишь когда четыре года спустя приказчик возвратился с иконой, вспомнил о повелении свыше и сам повез ее в указанный монастырь. Он не просто передал икону, но и построил специально для нее церковь и закупил богослужебную утварь и книги.

И сразу же Грузинская икона Божией Матери явила чудо: после долгих молитв перед ней слепой и глухой монах Питирим вновь обрел зрение и слух. Чудотворный образ носили во главе крестных ходов не только по Центральной России, но донесли даже до сибирской реки Лены.

Чтобы подновить живопись на иконе и изготовить для нее новую ризу, в 1654 году она была доставлена в Москву, охваченную в тот момент эпидемией моровой язвы, и явила множество чудес исцеления.

Последние сведения о Грузинской иконе Божией Матери относятся к 1946 году, когда ее пронесли крестным ходом; далее ее следы теряются. Однако значение списков с иконы также велико: они явили множество чудес, поэтому считаются чудотворными.

История появления чудотворного лика

Неизвестно, кто автор иконы и когда она была написана. Его первоначальным местом расположения была Джорджия. В 1622 году грузинские земли были завоеваны персами, во время правления шаха Аббаса. Именно тогда святой образ был перевезен в Персию, где местные жители хорошо организовали торговлю христианскими реликвиями.

«Грузинская» икона Богородицы

  • Через три года славянский прокуратор, приехавший в Персию по торговым делам, получил предложение купить образ Богоматери. Стефан Лазарев не мог отказаться от такой покупки. Он купил икону в серебряном и золотом футляре, хотя цена была довольно высокой. Тем временем ярославскому купцу Григорию Лыткину, у которого служил Лазарев, приснился странный сон. Голос во сне приказал купцу доставить образ Божией Матери в монастырь в Красногорске на реке Пинеге, недалеко от Архангельска. Купец не воспринял этот сон всерьез и быстро забыл о нем. Только когда писарь добрался до дома, Лыткин вспомнил о приказе свыше и немедленно отправился в Архангельск.

Купец подарил святой образ монахам монастыря. Кроме того, он построил там церковь на свои деньги и купил всю церковную атрибутику и книги.

  • Затем икона Божьей Матери стала являть чудеса исцеления. Монах Питирим, который давно не видел и потерял слух, горячо молился перед Царицей Небесной об исцелении своих недугов. После завершения молитвы он вновь обрел зрение и способность слышать. Весть о чудотворной иконе быстро распространилась по всему региону. Митрополит Новгородский Никон, узнав обо всех фактах, связанных с исцелением, назначил празднование Дня Грузинской иконы Божией Матери на 22 августа.

Крестные ходы с древней иконой доходили до сибирских лесов. А в 1698 году был издан указ о ежегодном принесении святыни в Архангельск для освящения города и его жителей.

В 1654 году было принято решение о восстановлении иконы. Он был переведен в Москву. В то время в городе свирепствовала эпидемия чумы. После того как икона была привезена в Москву, верующие горожане стали приходить к ней в паломничества и получали исцеление от страшной болезни.

Важно! Икона Божьей Матери дожила до появления многочисленных копий, которые оказались чудотворными.

В революционные годы религиозных гонений Красногорский монастырь прекратил свою деятельность, и все следы иконы исчезли. В 1946 году о нем снова заговорили. По словам священнослужителей, с образом отправился крестный ход из Архангельска.

В некоторых источниках упоминается, что грузинская икона Божией Матери хранилась в Третьяковской галерее до конца 1950-х годов. Однако при ревизии галереи в 1964 году икона не была включена в число экспонатов. Советские власти могли продать ее иностранным коллекционерам или икона могла быть украдена.

Исчезнувшая святыня: Грузинская икона Божией Матери

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ГРУЗИНСКАЯ»
Кондак 1

Избранней от всех родов Божией Матери и Царице пред пречистым Ея образом со умилением хвалебная пения приносим. Ты же, яко имущая к роду христианскому милосердие неизреченное, от бед и скорбей избави всех нас, Тебе зовущих: Радуйся, Невесто Неневестная.

Икос 1

Архангелов и ангелов чини благоговейно Тебе служат, и вся небесныя силы немолчными гласы Тя, Богородице Дево, воспевают, яко рождшую небесных воинств Царя; мы же, земнороднии, трепетно предстоящии чудотворному Твоему лику, бренными усты вопием Ти сице: Радуйся, от всех родов ко искуплению рода нашего избранная; радуйся, Духа Святаго дарований преисполненная. Радуйся, херувимов и серафимов превозшедшая; радуйся, таинству спасения рода человеческаго послужившая. Радуйся, святое вместилище Слова Божия; радуйся, неописанное Слово Отчее в ложеснах Своих носившая. Радуйся, пророческих глаголов неложное исполнение; радуйся, прародителей рода нашего от клятвы рождеством Твоим свободившая. Радуйся, предстательство роду христианскому, от Бога дарованное; радуйся, спасения рода человеческаго начало. Радуйся, лествице Божественнаго снисхождения; радуйся, мосте, от земли к небеси земнородных возводяй. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 2

Видящи, Пречистая, с высоты небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Своим во славе пребываеши, озлобление противу святынь христианских во стране Грузинстей, попущением Божиим во дни оны бывшее от персскаго царя Аббаса, Грузинскую страну разорившаго и храмы ея христианския осквернившаго, и, хранящи святую икону от таковаго поругания, страны Российския мужу верну и благоговейну Стефану благопромыслительно вдати ю вспомоществовала еси, Владычице. Стяжав убо сей верный раб святыню Твою, во умилении сердца возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети хотя благоговейный муж Георгий недоуменную тайну откровения Твоего, Владычице, о некоем безценном бисере, приставником имения его во стране Персидстей приобретеннем, с патриархом Филаретом совещавашеся. Мы же, таинственному вразумлению Преблагословенныя, свыше верным рабом подаваемому, дивящеся, благоговейно вопием к Ней: Радуйся, сокровенныя тайны благодати Божия верным открывающая; радуйся, устнами православных хвалу Богови совершающая. Радуйся, неверных агарян, святыню Твою презревших, посрамляющая; радуйся, славою чудес Твоих верным смыслы озаряющая. Радуйся, почитанию святых икон нас наставляющая; радуйся, Христову веру во стране утверждающая. Радуйся, иноков обителей Красныя горы святым Твоим образом освящающая; радуйся, день принесения честныя Твоея иконы исцелением инока знаменовавшая. Радуйся, безценный бисер, святую Твою икону, якоже рекла еси, нам даровавшая; радуйся, безценный Бисер, Христа, на спасение наше рождшая. Радуйся, честным Твоим образом страну нашу посетившая; радуйся, мирную обитель неотъемлемым богатством обогатившая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Сила Вышняго осеняет выну с верою притекающих к державному покрову Твоему, Владычице, и благоговейно чтущих чудотворную икону Твою, Богомати, той бо дадеся благодать от Бога всяк недуг и язю в людех врачевати, темже благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи промышление теплое о людех зимния полунощи, гору Красную под кров Твой, Богомати, прияла еси, и обители иноков тоя честный образ Твой милостивно даровала еси, да зряще токи чудес, преизобильно на молящихся Тебе с верою изливаемыя, во умилении вопиют Тебе, Владычице: Радуйся, смиренную обитель иноков Красныя горы державным покровом Твоим осеняющая; радуйся, чудесы от святыя Твоея иконы гору Красную прославляющая. Радуйся, подобие благодатнаго Афона на зимней полунощи явившая; радуйся, гору Красную житию иноческому чудно указавшая. Радуйся, в щит и ограждение места того цельбоносную икону Твою даровавшая; радуйся, поселившимся на сей святей горе иноком обитель тихую создавшая. Радуйся, житие чина иноческаго во спасение душ устрояющая; радуйся, всем хотящим улучити спасение споборствующая. Радуйся, Красную гору и обитающих на ней благодатным омофором покрывающая; радуйся, притекающих к Твоему покрову и заступлению не оставляющая. Радуйся, слабых на пути добродетели укрепляющая; радуйся, заблуждших на путь истинный наставляющая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, слепец Питирим, егда озарен бе сиянием света, яко солнечным, смятеся, и страхом одержим бе, мняше о сем, яко о наваждении бесовстем, многа бо лета слеп бе; с молитвою же знамение крестное сотвори, обращься ко храму, и, узрев чудную Твою, Владычице, икону, светозарными лучами во храме блиставшую, абие уразуме, яко отверзостася очи его и слух его открыся, сего ради благодарственное принес Богу, дивному в делех, пение: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав благоверный царь всея России Алексий, яко от святыя иконы Твоея, Владычице, яже на горе Красней, цельбы многоразличных недуг обильно подаются, даде повеление игумену обители по градом и весем великия державы своея с честию подобающею ю обносити, да приемлют страждущии врачевство недугов телесных и душевных и во умилении сердец взывают Тебе, Владычице: Радуйся, Христа Бога нашего освященный храме; радуйся, неизреченныя Его славы вместилище. Радуйся, Царя царствующих одушевленный граде; радуйся, палато и чертоже небесный. Радуйся, Церкве Православныя похвало; радуйся, державы Российския крепосте и утверждение. Радуйся, градов и весей наших благодатное охранение; радуйся, всех христиан, к Тебе притекающих, непостыдное упование. Радуйся, от всех родов достойно ублажаемая; радуйся, всех нас от бед и скорбей пришествием честнаго Твоего образа избавляющая. Радуйся, сущих в странствии ко взысканию горняго града направляющая; радуйся, путеводительнице наша к вечным обителем. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечней звезде подобная явися Твоя, Богомати, икона, по воле Твоей святей от востока на самую полнощь принесенная, юже, яко дар небесный, восприимше иноцы красногорстии, поставиша в соборную церковь обители, и в веселии пояху благих подателю Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видящи среброковача Гавриила, зельне плачуща пред Твоим чудотворным образом, Владычице, тогда умилосердилася еси, сына его на одре болезни лежаща воздвигла и здрава сотворила еси; сице и о мне умилосердися, преблагословенная Богородице, и грехми умерщвленную мою душу воскреси, зовущую: Радуйся, благоволение Сына Твоего, Христа Бога нашего, нам стяжавшая; радуйся, Мати Царя живота и Победителя смерти. Радуйся, светлыми лучами чудес от святыя Твоея иконы страну Российскую озаряющая; радуйся, богатыя дары исцелений и милостей просящим Тя пред чудною Твоею иконою источающая. Радуйся, моления наша, приносимая Тебе с верою и любовию, милостивно приемлющая; радуйся, телесныя недуги верно почитающих Тя скоро исцеляющая. Радуйся, печаль нашу в радость претворяющая; радуйся, от слез и скорбей нас избавляющая. Радуйся, скорбных о чадех родителей утешение; радуйся, чад их благодатное охранение и спасение. Радуйся, покрове нам в животе и по смерти; радуйся, спасение наше на праведнем Суде Божием. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Проповедника творящи купца Георгия воли Своея, рекла еси к нему, Владычице: Приставник имения твоего Стефан, сый в Персиде, купи тебе безценный бисер; егда же принесет к тебе, посли оный в Двинскую землю, на Чермную гору. Познав убо о сем Георгий Твое, Пречистая, к месту тому особое благоволение, воспряну воспети к рождшемуся от Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла есть слава Божия на святей горе Красней от пречудныя Твоея иконы, Богомати, пред неюже предстояще, со умилением молимся Ти: услыши нас, вопиющих Тебе усердно: Радуйся, гору полунощную пришествием чудотворнаго Твоего образа осенившая; радуйся, чудес неоскудевающий источник на ней явившая. Радуйся, милосердие и любовь Твою к обители иноков показавшая; радуйся, благое о ней промышление Свое явившая. Радуйся, телесныя недуги наша врачующая; радуйся, в душевных скорбех нас утешающая. Радуйся, благочестия наставнице; радуйся, иноческаго жития руководительнице. Радуйся, добрыя ко спасению обеты приемлющая; радуйся, благим намерением и начинанием нашим способствующая. Радуйся, злыя от наваждения врага бываемыя помыслы от нас отгоняющая; радуйся, вражия козни яко паучину расторгающая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотя дати благословение новоустроенней обители иноков, Раифскою нареченней, архипастырь казанский Лаврентий лик Твой, Владычице, от чудотворнаго Твоего Красногорскаго образа тождественно списав, торжественно с молебным пением во обитель Раифскую внесе. Свидетелем же быв совершившихся от сея святыя Твоея, Владычице, иконы знамений и чудес, радостно возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую купель Силоамскую зрим, Пречистая Богородице, храм Твой, иже в Раифе. Всяк бо недуг и всяку язю душевную и телесную врачуеши с верою и любовию к Тебе притекающих и благоговейно чтущих и лобызающих святый образ Твой. Сего ради, имуще новое неизреченное сокровище Твоих милостей, радостно вопием Ти, Пречистая: Радуйся, купеле, в нейже душевныя недуги наша врачуются; радуйся, источниче, жаждущим воду жизни источивый. Радуйся, слепым телесныма очима зрение подавающая; радуйся, глухим слух отверзающая. Радуйся, разслабленныя телом укрепляющая; радуйся, лежащия на одре болезни возставляющая. Радуйся, плавающия по водам от бурь и потопления спасающая; радуйся, влающияся в пучине житейскаго моря к тихому пристанищу спасения направляющая. Радуйся, оружие, имже устрашаются полцы демонския; радуйся, щите, имже покрываются обители иноков. Радуйся, тихое пустынножителей веселие; радуйся, тихое обуреваемых в сем веце пристанище. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странно слышати и неудобно разумети злым неверием омраченным, како от святых икон Твоих, Владычице, знамения и чудеса бывают. Нам же, тепле верующим словеси, Тобою к первоначертанней благовестником евангельских таин святей иконе реченному: Благодать Рождшагося от Мене и Моя с сим образом да будет, удобно есть разумети и праведно уповати, яко и с сею иконою Твоею Грузинскою благодать Твоя и сила пребывают выну. Сего ради с благоговейным страхом предстояще, с тем и воздаем ей честь, яко Тебе Самой, нам присущей, радостно поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся присно горе сущи и с небесными силами выну пребывающи, нас земнородных не оставляеши, Богомати, теплым предстательством пред Сыном и Богом Твоим, Матернее бо дерзновение к Нему имаши. Сего ради, предстояще пречистому Твоему образу, со слезами покаяния вопием Ти, Богородительнице: Радуйся, путеводительнице верная, к небесному отечеству добре нас направляющая; радуйся, Мати Царя небесе и земли, врата райская нам отверзающая. Радуйся, домостроительнице, житие наше к небесному устрояющая; радуйся, вечная благая Сына Твоего нам являющая. Радуйся, от скорбей и бед зде нас спасающая; радуйся, вечных мук и огня геенскаго по смерти нас избавляющая. Радуйся, всех притекающих с верою и любовию к Тебе сугубо милующая; радуйся, молитвы наша, приносимыя Тебе пред чудотворным Твоим образом, ко престолу Сына Твоего и Бога нашего возносящая. Радуйся, благая наша помощнице; радуйся, непостыдное наше упование. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Всякаго естества архангельскаго и ангельскаго превысши, херувим же и серафим честнейши еси, Пресвятая Дево. Бога бо, Царя небесных сил, плотию родила еси, Невместимаго во утробе Своей вместила еси, Носящаго весь мир дланию на руках носила еси, и всякое естество Питающаго млеком питала еси. Темже воистину Матерь Божию и ходатаицу рода христианскаго Тя ведуще, со дерзновением вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не ведят, киими словесы благохвальными подобает величати Тя, Богородице, обаче, благая сущи, приими милостивно, аще и немощными смыслы сложенная, но от чистаго сердца приносимая Тебе в похвалу сицевая пения: Радуйся, пренепорочная Отроковице, Превечным советом ко спасению рода нашего избранная; радуйся, Жено, Еяже Семя сокруши главу древняго змия. Радуйся, в женах преблагословенная; радуйся, благодать у Бога обретшая. Радуйся, архангельское вещание о воплощении Единаго от Святыя Троицы смиренно приявшая; радуйся, кроткая рабо Господня. Радуйся, сосуде, Духом Божиим освященный; радуйся, силою Всевышняго осененная. Радуйся, Спасителя наших душ рождшая; радуйся, падший род наш с правосудием Божиим примирившая. Радуйся, Эдем затворенный рождеством Твоим миру отверзшая; радуйся, от пленения адова нас рождеством Твоим свободившая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасти хотящи многия люди от бед и скорбей, всюду являеши, Богомати, роду нашему неоскудеваемый от Своея иконы Грузинския источник милости. Красногорскую бо обитель от запаления огненнаго во дни оны неврежденну сохранила еси, угасивши свирепеющую окрест ея силу огненную, в царствующем же граде Москве и в пустыни Раифстей благодати струи от иконы Твоея источаеши всем с верою поклоняющимся Тебе, и во иных градех и весех наших чтущим Тя полезное подаеши. Темже, прославляюще Бога, даровавшаго нам о Тебе благодать таковую, присно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси крепкая, Богородице Дево, обители Красногорския и пустыни Раифския ограда несокрушимая, чину же иноческому украшение и слава. Сего ради, молящеся, вопием Ти, Пречистая: покрый с верою поклоняющихся Тебе пред Твоим чудотворным образом от бед и скорбей, с любовию Тебе вопиющих: Радуйся, крепкая от находящих на ны напастей и бед хранительнице; радуйся, обителей иноческих неусыпная блюстительнице. Радуйся, от свирепеющаго пламене во дни оны обитель Красногорскую по теплому молению иноков дивно сохранившая; радуйся, благорастворение воздухов и спасительный дождь благовременно той низпосылающая. Радуйся, жития чина иноческаго украшение и доброто; радуйся, в бурю искушений и бед нас спасающая. Радуйся, помышления наша освящающая; радуйся, сердца наша очищающая. Радуйся, душегубительный пламень страстей наших угашающая; радуйся, мрак сатанинских искушений разсевающая. Радуйся, житию нашему благословение Божие низводящая; радуйся, мысленная очеса наша к горним обителем направляющая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение хвалебное приносят Ти, Владычице, людие богоспасаемаго града Архангельска, егда град их единою в лето освящается пришествием Твоего чудотворнаго образа, и со светильники и кадильницы грядуще во сретение его, радостно вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарными лучами чудес икона Твоя, Владычице, на святей горе Красней немерцаемо сияет и Российскую страну нашу православную благодатно озаряет, прогоняющи всякое темное действо вражие силою Божиею, побуждающи нас пред нею Тебе, богоизбранная Отроковице, хвалебная пения возносити: Радуйся, на пути нашего спасения неугасимый светильниче веры и благочестия; радуйся, луче незаходимаго Солнца. Радуйся, немерцающая во стране нашей православия звездо; радуйся, добродетели путь освящающая. Радуйся, заре, Солнце правды являющая; радуйся, свете, мрак неведения отгоняющая. Радуйся, купино неопалимая, Бога явившая; радуйся, престоле огненный Вседержителя. Радуйся, чистоты сокровище; радуйся, цвете неувядаемый славы. Радуйся, Вышняго освященное божественное селение; радуйся, яко Тобою дадеся радость всем Тя, Богородице, призывающим. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12

Благодати Твоея никогдаже оскудевающия неизсякаемый источник явила еси, Богородительнице, чудотворную икону Твою, от неяже вси скорбящии и обремененнии грехми многими спасение и цельбы во вся времена приемлют и радостно о Тебе воспевают всеблагому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя преславная чудеса, Богомати, от святыя Твоея иконы неоскудно нам подаваемая, и все упование наше на Тя, Заступнице, возлагающе, со умилением вопием Ти: Радуйся, непостыдное христиан упование в будущем веце; радуйся, в делании заповедей Сына Твоего пребывающих спасающая. Радуйся, в животе сем нас во здравии сохраняющая; радуйся, в страшный час смерти нас не оставляющая. Радуйся, верным рабом Твоим христианскую кончину устрояющая; радуйся, на Суде праведнем Сына Твоего верных слуг Твоих вожделенный глас Его слышати сподобляющая. Радуйся, всем хотящим спастися и в разум истины приити благая Одигитрие; радуйся, всех в сокрушении сердечнем кающихся грешников несумненное спасение. Радуйся, рождеством Твоим двери рая миру отверзшая; радуйся, земнородных с небесными к вечному веселию сочетавшая. Радуйся, от ангел присно воспеваемая; радуйся, и от земнородных достойно ублажаемая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О всепетая Мати, Пресвятая Госпоже Дево Богородице, не отрини смиренно приносимое Тебе ныне пред чудотворным Твоим образом сие малое моление наше, презирающи бездну грехов наших, избави всех нас от бед и скорбей в животе сем и грядущия вечныя изми муки, нелицемерно о Тебе вопиющих Богу: Аллилуиа. Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Архангелов и ангелов…» и 1-й кондак «Избранней от всех родов…».

Молитва первая

Приими, Всеблагомощная Пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, сия честныя дары от нас, недостойных рабов Твоих, к Твоему цельбоносному образу пение возсылающих со умилением, яко Тебе Самой сущей ту и послушающей моления наша, подающи с верою просящим по коемуждо прошению исполнение: скорбящим скорби облегчаеши, немощным здравие даруеши, разслабленных и недужных исцеляеши, и от бесных бесы прогоняеши, обидимыя от обид избавляеши, и насилуемых спасаеши, грешных прощаеши, прокаженных очищаеши, и малых детей милуеши, и неплодныя от неплодства разрешаеши. Еще, Госпоже Владычице, от уз и темниц свобождаеши, и всякия многоразличныя страсти исцеляеши, и очныя болезни уврачуеши, и от смертоносныя язвы избавляеши: вся бо возможна суть ходатайством Твоим к Сыну Твоему, Христу Богу нашему. О Всепетая Мати, Пречистая Богородице! Не престай молити о нас, недостойных рабех Твоих, славящих Тя и почитающих, и покланяющихся пречистому образу Твоему, и надежду имущих невозвратну и веру несумненну к Тебе, Приснодевей, Преславней и Непорочней, славящих, и чтущих, и поющих Тя во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

К Тебе, Богоизбранная Отроковице, Пресвятая Дево Богородице, Небесе и земли Царице, припадающе, вопием: услыши молений наших глас и не отврати лица Твоего от нас, недостойных. Приими, Всеблагая, от недостойных раб Твоих, чтущих всечестное имя Твое и с верою покланяющихся Тебе пред чудотворным Твоим образом, приносимое ныне теплое моление наше, вознеси е к Престолу Сына Твоего, Христа Бога нашего, да милостив будет к неправдам нашим и не воздаст нам по делом нашим, но да пробавит щедроты Своя. Вемы, яко несмы достойни, по грехом нашим, от Него помиловани быти, аще не Ты, Владычице, умолиши Его о нас, вся бо можеши испросити у Него, Матернее бо к Нему имаши дерзновение. Сего ради к Тебе, яко всемощней и всеблагой Заступнице нашей, прибегаем, усердно молящеся: испроси у рождшагося от Тебе Единороднаго Сына Божия, Христа Бога нашего, всем нам в святоотечестей Православней вере твердое до конца дней наших пребывание и во всех заповедех Господних неуклонное хождение, да, прочее время живота нашего поживше во всяком благочестии и чистоте, сподобимся мирныя христианския кончины и добраго ответа на страшнем Суде Сына Твоего и Бога нашего и тако достигнем, под кровом Твоея помощи, живота вечнаго во Царствии Отца светов, Емуже, купно со Единородным Его Сыном и Святым Духом, подобает слава, честь и поклонение, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Описание иконы

Грузинская икона Богоматери иконографически похожа на другие изображения Богоматери в Грузии 10-16 веков, особенно из Кахетии. Он относится к роду Hodegetria, что означает «Путеводитель». Икона излучает нежность и светлое чувство любви.

Грузинская икона Божьей Матери

Иисус сидит на левом плече Марии. Богородица склоняется к Младенцу, а Он протягивает к Ней правую руку и поднимает Свою правую руку, благословляя Деву. Из-под одежды ребенка видны босые ноги, одна из которых повернута ступней к зрителю. Иисус держит в левой руке свиток, символизирующий благую весть для человечества.

Интересные факты. Чудеса Раифского монастыря

  • Раифский Богородицкий мужской монастырь знаменит своими неквакающими лягушками, живущими в Сумском озере. По легенде, монахи обители однажды попросили Бога заставить лягушек замолчать, так как их кваканье мешало им петь, и лягушки действительно замолчали. Примечательно то, что на территории Раифы замолкали и любые другие лягушки, привозимые сюда ради эксперимента и развенчания мифа, которые заливались кваканьем, как только их увозили от стен обители.
  • С 1994 года при монастыре действует приют для детей сирот, в котором воспитываются мальчики в возрасте от 8 до 18 лет;
  • Далеко за пределами обители известен монастырский хор — квартет «Притча»;
  • На берегу Раифского озера находится памятник Казанскому Коту. Другой памятник Коту находится на главной пешеходной улице Баумана;
  • На территории монастырского комплекса находится множество статуй, выполненных послушником Владимиром Савельевым;
  • С 2001 года Раифа на собственные средства и средства, собранные в ходе пожертвований, издает газету «Раифский вестник» и детское приложение к газете «Светлячок».

Где находится святой образ

Оригинальная икона не сохранилась до наших дней. Сегодня в Третьяковской галерее находится точная копия, соответствующая по размеру оригиналу картины. Копия была сделана в 1707 году гравером Кириллом Улановым.

Три других экземпляра, которые оказались чудесными, также находятся в Москве:

  • в церкви Живоначальной Троицы;
  • Церковь Воскресения Христова (Сокольники);
  • Церковь Святого Мартина Исповедника.

Четвертая и очень почитаемая копия образа Божией Матери находится в монастыре Божией Матери в Раифе. Он был создан по заказу митрополита Лаврентия. По монастырскому преданию, копия иконы исцелила от психических расстройств и изувеченных конечностей, а также вернула зрение по пути в монастырь.

Многие нашли утешение и получили помощь после молитвы у этого чудотворного образа, даже когда официальная медицина не давала никаких шансов на выздоровление. Это доказывает, что Божья милость безгранична и только искренняя вера может помочь в трудных жизненных ситуациях.

История Раифского монастыря

В 1613 году на берегу окруженного лесами Сумского (Раифского) озера поселился монах-отшельник по имени Филарет. Первое время в уединенной келье-хижине жил Филарет в одиночестве, все свое время посвящая молитвам и общению с Богом. Лишь черемисы (предки современного марийского народа), приходя на берег лесного озера в определенные дни с целью совершения своих языческих жертвоприношений, нарушали уединение Филарета. Вполне вероятно, что именно черемисы разнесли по окрестностям весть о монахе-отшельнике. Так, рядом с Филаретом стали селиться другие монахи, и возникло новое монашеское поселение.

В чем помогает икона

Богоматерь Грузии помогает в борьбе с самыми страшными болезнями.

Императорская семья много раз приезжала помолиться перед иконой. По предложению жены императора Анны Иоанновны риза иконы была богато украшена жемчугом и инкрустирована драгоценными камнями. 12 апреля 1900 года царь Николай и его супруга Александра Федоровна пришли к иконе, чтобы помолиться о ней.

Образ Царицы Небесной преследует людей, испытывающих телесные страдания. Иконе приписывается особая сила исцелять зрительные недуги, болезни желудка и уха, злокачественные образования и бесплодие у женщин.

О глубоком почитании святыни свидетельствует тот факт, что копии образа долгое время хранились в русских православных церквях, а к иконе до сих пор приезжают паломники из разных регионов.

Монастырь в наши дни

В 1918 году обитель была закрыта. С 1930-х годов на ее территории размещалась тюрьма для политических заключенных, позже — колония для малолетних преступников. В 1991 году первой в Казанской епархии Раифа была возрождена. В течение 1990-х годов был отреставрирован ее архитектурный ансамбль и восстановлена полноценная монашеская жизнь.

Сейчас в монастыре проживает около 60 послушников. Он привлекает как паломников, так и туристов со всей страны и даже за ее пределами. Многие приезжают в Раифу ради святого источника, другие — получить душевное спокойствие. На Крещение в монастырь приезжают желающие окунуться в прорубь.

Адрес, как добраться. Где остановиться

Монастырь расположен на территории Волжско-Камского заповедника в 30 километрах от Казани, недалеко от города Зеленодольск и всегда открыт для туристов и паломников. Из Казани до Раифы добраться можно на автобусах №552 и №554 от Северного вокзала, из Зеленодольска — автобусом №405. Координаты места: 55.901451, 48.730545.

Остановиться на ночлег можно в гостинице «Дом паломника», принадлежащей обители. В отеле находятся 25 номеров, плата за проживание чисто символическая — от 500 рублей. Забронировать номер в гостинице или узнать более подробную информацию можно по телефону +7.

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]