ап. от 70-ти Иаков брат Господень по плоти, еп.
Апостол Павел в Послании к Галатам пишет, что вместе с апостолом Петром почитались столпами Церкви и апостолы Иаков и Иоанн. Святой Иаков был сыном Иосифа Обручника от его первой жены и потому в Евангелии называется братом Господним. Согласно преданию, Господь Иисус Христос явился ему после Своего Воскресения и поставил его епископом Иерусалимской церкви. Таким образом, на долю апостола Иакова выпала особенная деятельность: он не путешествовал с проповедью по разным странам, как остальные апостолы, а учил и священнодействовал в Иерусалиме, имеющем столь важное значение для христианского мира. Как глава Иерусалимской церкви, он председательствовал на Апостольском соборе в Иерусалиме в 51 году. Голос его здесь фактически был решающим, и предложение, сделанное им, стало резолюцией Апостольского собора (Деян.15). Это обстоятельство имеет важное значение ввиду притязаний католиков возвысить апостола Петра на степень главы Церкви для того, чтобы затем утвердить это главенство за римским папой.
Значение апостола Иакова еще более укрепляла его подвижническая жизнь. Он был строгий девственник, не пил ни вина, ни других спиртных напитков, воздерживался от мяса, носил одежду только льняную. Имел он обыкновение уединяться для молитвы в храме и там коленопреклонно молился о своем народе. Он так часто простирался на землю в молитве, что кожа на коленях его огрубела.
Служение апостола Иакова было трудное: среди множества самых ярых врагов христианства. Но он поступал с таким благоразумием и справедливостью, что его уважали не только христиане, но и иудеи, и называли опорой народа и праведником.
Пребывая в должности Иерусалимского епископа около 30 лет, он распространил и утвердил святую веру в Иерусалиме и во всей Палестине. Когда апостол Павел в последнее свое путешествие посетил апостола Иакова, то в то время собрались к нему пресвитеры, и об успехах христианской проповеди среди евреев передали ему следующими словами: «Видишь, брат, сколько тысяч уверовавших иудеев, и все они ревнители закона» (Деян.21:20). Многие из евреев обращались к Церкви по одному доверию к слову праведника.
Видя такое влияние апостола, иудейские начальники стали опасаться, как бы весь народ не обратился ко Христу, и решили воспользоваться промежутком времени между отъездом прокурора Феста и прибытием на его место Альбина (62 г. после Р. X.) для того, чтобы или склонить Иакова к отречению от Христа, или умертвить его.
Первосвященником в это время был безбожный саддукей Анан. При большом стечении народа апостола ввели на портик храма, и после нескольких льстивых слов пренебрежительно спросили: «Скажи нам о Распятом?» – «Вы спрашиваете меня об Иисусе? – громко сказал праведник. – Он сидит на небесах одесную Всевышней силы и снова придет на облаках небесных». В толпе оказалось много христиан, которые радостно воскликнули: «Осанна Сыну Давидову!» Первосвященники же и книжники закричали: «О, и сам праведник в заблуждении!» и сбросили его на землю. Иаков мог еще подняться на колени и сказал: «Господи, прости их! Они не ведают, что творят». «Побьем его камнями», – закричали его враги. Один священник из племени Рихава (они не пили вина, жили в палатках, не сеяли ни пшеницы, ни винограда) начал уговаривать их: «Что вы делаете? Видите, праведник за вас молится». Но в эту минуту один изувер, по ремеслу суконщик, ударил своим вальком апостола по голове и умертвил его. Вместе с ним было умерщвлено много христиан.
Иудейский историк Иосиф Флавий, перечисляя причины падения Иерусалима, говорит, что Господь наказал евреев, между прочим, за убиение праведного Иакова. Апостол Иаков незадолго до своей смерти написал соборное послание. Главная цель послания – утешить и укрепить обращенных к вере иудеев в страданиях, которые предстояли им, и предостеречь их от заблуждения, будто бы одна вера может спасти человека. Святой апостол объясняет, что вера, не сопровождаемая добрыми делами, – мертва и не приводит ко спасению. Церковное предание приписывает апостолу Иакову составление древнейшего чина Божественной литургии.
МОЛИТВА святого Апостола Иакова Алфеева
Spread the love
МОЛИТВА святого Апостола Иакова Алфеева
Житие святого Апостола Иакова Алфеева
Святой апостол Иаков был сыном Алфея и братом апостола и Евангелиста Матфея, прежде бывшего мытарем. Когда Господь наш Иисус Христос, пребывая на земле во плоти, избрал в достоинство апостольское простых и благочестивых людей, чтобы послать их на проповедь Евангелия во вселенную, тогда избрал Он и сего Иакова и, как достойного, причел его к апостольскому лику (Мф.10:3; Мрк.3:18; Лк.6:15). И стал Иаков одним из числа двенадцати апостолов, самовидцем и слугою Христовым, проповедником Его таин и Его последователем1. Приняв с другими апостолами Духа Святого, сошедшего на них в огненных языках2 , он отправился к язычникам проповедовать Христа и наставлять заблудших на путь спасения. Разжегшись огнем ревности Божественной, он попалял терния безбожия, сокрушал идолов, храмы их разорял, врачевал различные недуги, отгонял от людей духов лукавых и многое множество людей привел к Христу, чрез что приобрел себе и новое имя: семя Божественное. Ибо он насеял в сердцах человеческих Божие слово, насадил веру и возрастил благочестие: ради сего он и был наименован Божественным семенем.
Обходя многие страны, он сеял семя небесное, собирал жатву спасения человеческого и окончил земное течение свое Христовыми стопами: будучи подражателем Христовых страданий, он предал дух Богу пригвожденным на кресте3.
И было собрано сие Божественное семя, святой Иаков, с плодами, принесенными сторицею, в небесную житницу; там насыщаясь сам видением лица Божия, он и для нас ходатайствует своими молитвами о том же насыщении.
Кондак, глас 2: Твердо мудрости догматы в душы благочестивых вложившаго, похвалами да ублажим, яко боговещателя вси Иакова: престолу бо славы Владычню предстоя, и со всеми ангелы радуется, моля непрестанно о всех нас.
1 Вместе с прочими апостолами Иаков Алфеев был послан Господом на проповедь. Мф.10:3. 2 По вознесении Господнем Иаков Алфеев пребывал вместе с другими апостолами в Иерусалиме в Сионской горнице (Деян.1:13), также как и некоторое время после сошествия Св. Духа (6:2). 3 Ап. Иаков Алфеев совершал апостольское служение сначала в Иудее, потом сопутствовал ап. Андрею Первозванному в Едессу (Едесса – нынешняя Орфа – древний знаменитый город Месопотамии на р. Евфрате), проповедовал учение Христово в Газе (один из самых древнейших городов Филистимских на границе с царством Иудейским, во времена апостольские принадлежавший Сирии) и Елевферополе (город Южной Палестины на дороге между Иерусалимом и Газою) и сопредельных им местах, откуда отправился в Египет и здесь в городе Острацине (приморский город на границе с Палестиною) запечатлел апостольские труды свои мученическою смертью на кресте.
О, великий угодниче Божий, богоизбранный и богопрославленный апостоле Иакове, брате Господень! Ты еси великий архиерей града Святаго, теплый наш заступниче и ходатай, предстоящий Престолу Пресвятыя Троицы.
Не отрини нас от твоего заступления, но воздвигни нас низверженных многими грехи.
Яко священномученик, имеяй власть решати и вязати, разреши зол наших соузы и любви Божией причти нас и Царствия Небеснаго причастники, блаженне соделай молитвами твоими.
Моли Христа Спаса, да сподобит непреткновенно совершати наше земное странствие, да вечныя и блаженныя жизни на небеси сподобимся и тамо, с тобою вкупе, выну восхваляти Троицу Нераздельную, воспевати Едино Божество Отца, и Сына, и Духа Всесвятаго, во веки веков. Аминь.
https://my.mail.ru/community/slavaboguzavsjo/multipost/2509000012D6D80A.html
https://my.mail.ru/communit…
Поделиться ссылкой:
- Нажмите, чтобы поделиться на Twitter (Открывается в новом окне)
- Нажмите здесь, чтобы поделиться контентом на Facebook. (Открывается в новом окне)
Похожее
Spread the love
Пе́снь 5
Ирмо́с:
Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Со́лнцу, блаже́нне, у́мному собесе́дник бы́в, лучи́ ты́ отту́ду прие́мля, е́же по существу́ пе́рвый То́й е́сть, вторы́й по благода́ти бы́л еси́, сла́вне.
У́м чисте́йший име́в, све́тло же и чи́сто се́рдце ты́ стяжа́в, вопло́щшагося Бо́га ви́дел еси́, непостижи́маго ра́зумом.
Уступа́ет ти́, учениче́, вся́ко проро́чество, и вся́ко законоположе́ние, пребога́те; те́ми бо дре́вле Пропове́даемаго самови́дно сподо́бился еси́, блаже́нне, ви́дети.
Богоро́дичен:
Се́, Де́во, проро́чески име́ла еси́ во чре́ве Твое́м, Су́щаго над все́ми Влады́ку и Го́спода, и неизрече́нно Сего́, Чи́стая, родила́ еси́, Де́во, по Рождестве́ нетле́нна пребы́вши.
И́кос
Я́ко учени́к Христо́в и дру́г Невеще́ственным лико́м спребыва́яй при́сно, и, Све́том озаря́емь невече́рняго светодая́ния, ума́ моего́ тьму́ разреши́, всеблаже́нне: я́ко да твою́ светоно́сную па́мять воспою́, ю́же пое́т вся́ тва́рь, благоче́стно пра́зднующи дне́сь; все́х бо ве́рных наста́вник и свети́льник бы́л еси́, Иа́кове, моля́ непреста́нно о все́х на́с.
Пе́снь 7
Ирмо́с:
О́троцы в Вавило́не, пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Све́тлостьми и сия́ньми Ду́ха просвеще́ннаго, язы́к мно́жество се́мя Боже́ственное тя́ имену́ет, зову́ще: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Му́дростию укра́шен богодарова́нною ти́ разори́л еси́ мирску́ю му́дрость, богому́дренно зовы́й, апо́столе: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Во всю́ зе́млю изы́де веща́ние твое́, апо́столе Иа́кове, е́же возвести́л еси́, я́ко гро́м, все́м страна́м, прему́дре, Воплоще́нное Сло́во досто́йно пропове́дая.
Богоро́дичен:
Святы́х святе́йши, Де́во Ма́ти, Ты́ была́ еси́, я́ко ро́ждши Бо́га несказа́нно, Его́же воспева́юще, непреста́нно зове́м: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́снь 8
Ирмо́с:
За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное и, совоку́плени и́мже, не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Священноучени́к, Небе́сным науче́н и́стинно, блаже́нне, та́инством, проше́л еси́ всю́ вселе́нную, апо́столе, пропове́дая велегла́сно сло́во ве́ры Христо́вы и науча́я неизрече́нною благода́тию: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Бога́т бы́л еси́ и блаже́н, сподо́блен вся́каго блаже́нства, я́ко собесе́дник и сообита́тель бы́в Влады́це, и коне́чное и́стинно жре́бием до́бре обога́щся, и Сло́ву, свеселя́ся, воспева́ше: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.
За ми́р моли́твенник изя́щнейший ко Спа́су ста́ни, блаже́нне апо́столе, прося́ свы́ше бога́тнаго ми́ра Це́рквам, и хва́лящим тя́ ве́рно прегреше́ний оставле́ние, и душа́м спасе́ние, вопию́щим: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен:
Ты́ спасе́ния все́м Хода́таица, Богома́ти, яви́лася еси́, Еди́на Всепе́тая, Спа́са ро́ждши Бо́жия, Бо́га Сло́ва, изба́вльшаго на́с дре́вния кля́твы и благослове́ние дарова́вшаго ве́рою зову́щим: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9
Ирмо́с:
Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́, Сы́на: воста́ну бо, и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бо́г ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющия.
Яви́лся еси́ ми́ру, я́коже мо́лния претека́я, во тьме́ дре́вле и се́ни неве́дения седя́щия, влеки́й ко Све́ту незаходи́мому Вопло́щшагося Единоро́днаго Сы́на, Его́же самови́дец и де́йственный слуга́ бы́л еси́, блаже́нне; Его́же велича́ем.
Бу́рное, блаже́нне, от небесе́ носи́мое дыха́ние прие́м и язы́ком огнедохнове́нным обога́щся, пожига́еши, я́ко те́рние, безбо́жную мирску́ю му́дрость, свеща́тельными заря́ми пропове́дания Христо́ва сия́я и мра́к разоря́я, Богоблаже́нне.
Приими́, Богогла́се апо́столе Иа́кове, моле́бную пе́снь, ю́же ти́ прино́сим, твою́ пра́зднующе пречестну́ю и пресве́тлую па́мять; изба́ви от грехо́в рабы́ твоя́, верхо́вный Христо́в апо́столе, приле́жно моля́ся, да досто́йно тя́ велича́ем.
Богоро́дичен:
Я́ко неискусому́жно во чре́ве Твое́м прие́мши Сло́во, пребыла́ еси́ Нетле́нна, Пречи́стая Де́во, и ро́ждши на́м Емману́ила, су́щаго вку́пе Бо́га и Челове́ка. Сего́ сугу́ба естество́м ве́дуще, Тя́ велича́ем.
Свети́лен
Не я́ко сы́на Алфе́ева, но я́ко ученика́ Сло́ва, разуме́ем тя́, Иа́кове, апо́столов сла́во: и́бо Боже́ственное сия́ние я́вственно прия́л еси́ и благода́ть чуде́с отгоня́ти неду́ги от челове́к, ве́рою соверша́ющих всесвяще́нную па́мять твою́.
Богоро́дичен:
Я́ко иму́щи благоутро́бие и ми́лость вели́кую, Богоро́дице Де́во, при́зри, Пренепоро́чная, на мое́ смире́ние и стра́стную бу́рю и печа́лей нахожде́ние разжени́, Чи́стая, и огня́ гее́нскаго изба́ви мя́ Твои́ми моли́твами.
Пе́снь 6
Ирмо́с:
Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Но́ги твоя́ кра́сныя ми́р неле́стно я́ко благовеству́юще, ми́р су́що преесте́ственный, и у́м преиму́щий, учениче́ Христо́в всече́стне.
Разуме́ти та́инство и пропове́дати стра́шное Бо́жия воплоще́ния сподо́бился еси́, Иа́кове, перводе́льныя лучи́ прие́мый от Самаго́ Высоча́йшаго, приснопа́мятне.
Неизрече́ннаго све́та сия́я све́тлостьми досто́йно, верхо́вный Христо́в апо́столе, приле́жно моли́ся о творя́щих па́мять твою́, сла́вне, пречестну́ю.
Богоро́дичен:
Все́ми влады́чествующа тва́рьми я́ко Бо́га Блага́го ро́ждши, согреше́ний мои́х, Пречи́стая, стру́пы до конца́ потреби́, благоутро́бна содева́ющи Ро́ждшагося из Тебе́.
Пе́снь 4
Ирмо́с:
Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, Честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Са́м тя́ Госпо́дь Еди́н Святы́й честно́му ли́ку ученико́в, блаже́нне, сочета́, честно́е и све́тлое жития́ твоего́ прови́девый.
Чуде́с испо́лнен Боже́ственнаго Ду́ха бы́в, богопропове́дниче, чудотвори́ши бо, неду́ги отгоня́я, и лука́вства духо́в челове́ки свободи́л еси́.
Боже́ственное сия́ние, наше́дшее се́рдцу твоему́, блаже́нне, богосве́тло сие́ соде́ла и прия́тно па́че ума́ дарова́ний сотвори́.
Богоро́дичен:
Боже́ственным Твои́м Рождество́м, Де́во Всечи́стая, а́нгельстии чи́ни и земны́х собо́ри совокупи́шася; Миронача́льника бо Христа́ и Спа́са все́х родила́ еси́.