Канон святому пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну


Канон святому пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну

Канон святаго, глас 2.

Песнь 1.

Ирмос: Во глу­бине́ постла́ ино­гда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Крести́телю и Предте́че Христо́в, / погружа́емый все­гда́ сластьми́ теле́сными ум мой упра́ви / и во́лны страсте́й укро­ти́, / я́ко да в тишине́ Боже́ственней быв, песносло́влю тя.

Недоуме́нным просвети́вся просвеще́нием, / я́ко многосве́тлая звез­да́, мы́сленному Восто́ку предте́кл еси́, / И́мже озари́тися се́рдцу мое­му́, Крести́телю, моли́, / омраче́нному все́ми бесо́вскими приложе́нии.

Сла­ва: В реце́ бе́здну ино­гда́, Всему́дре, погрузи́л еси́, / пото́п содева́ющую благода́тию все­го́ преступле́ния. / Но молю́ся, пото́ки, блаже́нне, мои́х прегреше́ний изсу­ши́, / Боже́ственным хода́тайством твои́м.

И ныне: Чи́стыя Де́вы, Бо́га воплоти́вшия, / сро́дник был еси́, блаже́нне Предте́че, / с Не́ю же тя чтим и мо́лим, / и́же в Боже́ственнем хра́ме твое́м ны́не живу́ще, / хра́мы и нас сотво­ри́ Ду́ха Свята́го.

Песнь 3.

Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в, / разшири́л еси́ уста́ моя́ на вра­ги́ моя́, / возвесели́бося дух мой, вне­гда́ пе́ти: / несть свят, я́коже Бог наш, / и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Исце­ли́ стру́пы души́ моея́ / и ум мой, омраче́нный небреже́нием, / оза­ри́ Боже́ственным твои́м хода́тайством, Госпо́день Предте́че, / и вся́каго изба́ви мя сопроти́внаго обстоя́ния, молю́ся.

Непло́дствие разреши́л еси́ ро́ждшия, / роди́вся Бо́жиим промышле́нием, прему́дре проро́че; / непло́дное у́бо се́рдце мое́ / плодоно́сно ны́не соде́лай, Госпо́день Предте́че, хода́тайством твои́м, / доброде́телей приноси́ти прозябе́ния.

Сла­ва: Любо́вию твое́ю созида́ющаго Боже́ственный дом, / вы́шняго жития́ улучи́ти моли́, / и́же ве́рою хра­му тво­е­му́ служа́щия, / хра́мы Ду́ха Боже́ственнаго сотво­ри́, / Крести́телю и Предте́че, хода́тайствы твои́ми.

И ныне: Веселя́шеся Предте́ча, в ложесна́х носи́м ма́терних, / и покланя́шеся Го́споду, носи́му в ложесна́х Благода́тныя, / Его́же моли́ от вся́кия ско́рби изба́вити мя.

Го́споди, поми́луй, три­жды.

Седален, глас 8.

Заха́риин глас све́тло раз­ре­ши́ / Сло­ве­се́ глас ро́ждься, Предте́ча, / и зако́на непло́дие всем пока­за́, зовы́й: / пока́йтеся, су́щии на зем­ли́, / се бо прии́де и яви́ся Иису́с, / вся хотя́ изба́вити от пе́рвыя кля́твы, просвеща́я Креще́нием. / Вои́стинну чу́до пресла́вно!

Сла́ва, глас 4.

Я́коже со́лнце све́тло, из чре́ва Елисаве́ти воз­сия́ нам Заха́риин сын, / и о́тчее раз­ре­ши́ безгла́сие́, / и всем лю́дем в дерзнове́нии мно́зе, испра́вите, – вопия́, – путь Госпо́день, / и́бо Той свободи́т и спасе́т к Нему́ притека́ющия. / Его́же пропове́дал еси́, Иоа́нне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богородичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Бо́же́ственным Рождество́м Твои́м / истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное суще­ство́ / и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к живо­ту́ нетле́ния. / Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная, я́коже про­рек­ла́ еси́.

Песнь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ все­го́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Прекло́ншему небе­са́ и челове́ком бесе́довавшу, / гла­ву́ приклони́л еси́ десни́цею твое́ю, пребога́те; / е́юже мя соблю­ди́, / во смире́нии соблюда́я се́рдце мое́.

Пусты́ня тебе́ граждани́на непрохо́дная имя́ше, блаже́нне Предте́че, / те́мже вопию́ ти: / пу́сту вся́каго Боже́ственнаго дея́ния бы́вшу, / ду́шу мою́ снабди́.

Зако́н Боже́ственный управля́я, / беззако́нно закла́н был еси́. / Те́мже молю́ся тебе́: / беззако́ннующа мя все­гда́ / и прельща́ема бесо́вскими прельще́ньми испра́ви.

Сла­ва: Созда́в себе́ храм Влады́це Царю, / к Боже́ственным селе́нием ны́не преше́л еси́, Предте́че, / и́хже получи́ти моли́, тебе́ пресвяты́й дом Воздви́гшаго.

И ныне: При́зри на мя неду́гующаго, Всенепоро́чная, / и раз­ре­ши́ стра́сти моя́ лю́тыя и неудобоисце́льныя, / я́ко да велича́ю Тя, / возвели́чившую все челове́чество.

Песнь 5.

Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Хри­сте́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, / про­све­ти́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

В тече́ниих Иорда́нских струя́ нетле́ния, / Предте́че, крести́в Хри­ста́, моли́, / истека́ния страсте́й мои́х изсуши́ти, / и пото́ки сла́достныя насле́довати, / и пра́ведных кра́снаго ра́дования.

Уже́ рыда́ю, и содрага́юся стра́хом, / и недоуме́нием все­гда́ содержи́мь есмь, / помышля́я моя́ соде́ланная / и бу́дущий суд ужа́сный, Благоутро́бне Го́споди, / поща­ди́ мя Тво­е­го́ Крести́теля мольба́ми.

Законополага́яй лю́дем спасе́ние, / в раска́янии Предте́че, прегреше́ний бы́вшее, / посре­де́ зако́на и благода́ти стал еси́. / Сего́ ра́ди мо́лим тя: / образ­ми́ покая́ния нас просвети́.

Сла­ва: Даждь ми вре́мя покая́ния, / уны́нно преше́дшее все ижди́вшему Благоде́телю, / име́я на сие́ моля́щаго Тя, Сло́ве, / Иоа́нна вели́каго, Предте́чу и покая́ния всеми́рнаго пропове́дника.

И ныне: Наве́ты и ловле́нии льсти́ваго умертви́хся, Влады́чице Всенепоро́чная, / ожи­ви́ мя, я́же ро́ждшая Живо́т всех, Богоро́дице, ипоста́сный, / да Тя пою́ благоче́стно Всенепоро́чную.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Тво­е­го́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Глас Сло́ва пропове́давый, / всех гла́сы восприе́м, / про­си́ грехо́в проще́ние дарова́ти / ве́рою пою́щим тя.

Сокруше́ние души́ моея́ исце­ли́, / и грехо́в бре́мя раз­ре­ши́, / и па́че наде́жды спа­си́ мя моли́твами твои́ми, / блаже́нне Предте́че.

Сла­ва: Иису́са, Его́же руко́ю твое́ю крести́л еси́, Предте́че, моли́, / руки́ мя изба́вити гре­ха́, / взима́юща к Нему́ ру́це при́сно, всесла́вне.

И ныне: Дрема́нием ле́ностным одержи́мь есмь, / сон грехо́вный тяготи́т се́рдце мое́: / Твои́м, Пречи́стая, бде́нным хода́тайством, / воздви́гни и спа­си́ мя.

Го́споди, поми́луй, три­жды. Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 3.

Пре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, / и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: / Его́же бо проро́цы пропове́даша, / на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, / яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

Икос:

Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, / его́же свяще́ннику Елисаве́ть роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: / Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. / Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́, / Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. / Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

Песнь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля / высо́к пла́мень воз­нес­ло́ есть. / Христо́с же про­ст­ре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, / Сый благослове́н и препросла́влен.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Из ко́рене секи́рою тво­е­го́ покая́ния / исто́рг я́звы стра́стнаго се́рдца мое­го́, / вса­ди́, Предте́че, Боже́ственное безстра́стие / и страх чисте́йший Бо́жий, / вся́кия зло́бы отчужда́ющий мя.

Во струя́х Иорда́нских, я́ко крести́л еси́ / покрыва́ющаго вода́ми превы́спренняя Го́спода, / Того́ моли́ во́ду дарова́ти Боже́ственнаго умиле́ния / при́сно очи́ма мои́ма, сла́вный Предте́че.

Сла­ва: И́же ми́ру взе́млющаго грех, / А́гнца Бо́жия, Предте́че, пропове́дав, / Того́ моли́ от ко́злищ ча́сти яви́ти мя чу́жда, / и десны́м Его́ овца́м и мене́ сочета́ти, сла́вне.

И ныне: Непло́дная утро́ба нося́ше Тя, Де́во, / во чре́ве носи́вшую Сло́во воплоще́нно, / Его́же Боже́ственными взыгра́нии вели́кий Предте́ча, / непло́дный всесвяты́й плод, / позна́ ра́дуяся и поклони́ся.

Песнь 8.

Ирмос: Пещь ино­гда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, / Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, / ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Даждь десни́цу мне, на зем­ли́ лежа́щему, Предте́че, / и́же десни́цу просте́р и омы́л еси́ вода́ми Нескве́рнаго: / и изба́ви мя скве́рны теле́сныя, / все­го́ мя очища́я покая́нием, и спа­си́ мя.

Иму́щи, душе́, вре́мя пока́ятися, / ле́ности тяжча́йший сон оттря­си́ / и спе́шно побди́, вопию́щи Влады́це тво­е­му́: / Милосе́рде, уще́дри мя, / Крести́теля Тво­е­го́ мольба́ми.

Пото́цы страсте́й и во́ды зло́бы / до души́ моея́ внидо́ша, блаже́нне Предте́че, / потщи́ся ско́ро изъя́ти мя, / и́же ре́чными струя́ми измы́в / безстра́стия тиша́йшую пучи́ну.

Сла­ва: Увы́ мне, мно́га зла сотво́ршему! / Увы́ мне, еди́ному прогне́вавшему Бо́га Преблага́го! / Крести́телю Христо́в, помо­зи́ ми, / и пода́ждь прегреше́ний мои́х разреше́ние, / и долго́в мои́х отсече́ние твои́ми хода́тайствы.

И ныне: Вы́шняго Бо́га пло́тию ро́ждшая, / от гно́я мя возста́ви страсте́й, оскорбля́ющих мя: / и лю́те все­го́ обнища́вша, / Боже́ственными обо­га­ти́, Пречи́стая, доброде́тельми, / я́ко да вос­пою́ Тя спаса́емь.

Песнь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

При­пев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Ка́ла мя изба́ви грехо́внаго, Го́споди, / Безгре́шне Еди́не и Многоми́лостиве, / Крести́теля мольба́ми, / и́же Тебе́ пропове́давый все­му́ ми́ру А́гнца Бо́жия, / взе́млющаго челове́ков грехи́.

Я́ко ши́пок благово́нен, я́ко благоуха́нный кипари́с, / я́ко неувяда́емый крин, я́ко ми́ро че́стно / име́яй тя, Госпо́день Предте́че, / мои́х дел злосмра́дия избавля́юся моли́твами твои́ми, / притека́я к покро́ву твоему́.

Непло́дствовати мя непло́дными де́лы, всеблаже́нне, сотво­ри́, / доброде́телей благопло́дие при́сно принося́ща, / ча́до мя Госпо́дне тво­ря́, / и прича́стника Боже́ственному Ца́рствию, / и святы́х собо́ру купножи́теля.

Сла­ва: Нам лю́бящим тя, любо́вию почита́ющим, / и в Боже́ственнем хра́ме твое́м лику́ющим, / даждь с небе­се́ разреше́ние лю́тых, Предте́че Госпо́день, / и жития́ исправле́ние, и прегреше́ний избавле́ние.

И ныне: Носи́му во утро́бе Богома́терни, вся нося́щему ма́нием, / поклони́лся еси́, проро́че: / с Не́юже моли́ смире́нней спасти́ся души́ мое́й, / во мно́гая впа́дающей по вся дни согреше́ния.

Светилен, глас 4:

Предте́чу Иоа́нна, и крести́теля Спа́сова, / во проро́цех проро́ка и пусты́ни воспита́ние, / Елисаве́тино рожде́ние восхва́лим вси.

Сла­ва, и ныне, Богородичен:

Сла́дость А́нгелов, скорбя́щих ра́дость, / христиа́н предста́тельница, Де́во Ма́ти Госпо́дня, / засту­пи́ нас, и изба́ви ве́чных мук.

Молитва:

Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́ недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ мое­го́; аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй кон­ца́ грехо́вному обы́чаю; пригвожде́н бо есть ум мой земны́м ве́щем, что сотво­рю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, и́бо ты сподо́бился еси́ косну́тися вер­ху́ Царя́ Хри­ста́, взе́млющаго гре­хи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ от ны́не, в пе́рвыйна́десять час, поне­су́ тяго­ту́ благу́ю и при­и­му́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чи́стоты учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от тво­е­го́ заступле́ния, но возста́ви мя па́дшагося мно́гими гре­хи́, обно­ви́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обо­е­го́ нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, во Ца́рствие Небе́сное, ами́нь.

Величайший пророк из рожденных женами

Иоанн Предтеча, Креститель Господа нашего, — учитель покаяния и образец аскетичной и строгой духовной жизни. Этот святой – один из самых чтимых в мире. Трудно переоценить его значение в истории не только христианства, но и других религий (например, в исламе).

В Евангелии от Луки сказано:

Ибо говорю вам: из рожденных женами нет ни одного пророка больше Иоанна Крестителя; но меньший в Царствии Божием больше его.

Краткое жизнеописание

Будущий «наставник постников и пустынников» родился на свет в семье священника Захарии. Его мама — праведная Елизавета – имела родственные связи с Пречистой Богородицей. Супруги были очень боголюбивы, но детей у них не было до глубокой старости. Уже в преклонных летах они вымолили у Бога младенца, который стал предвестником Самого Господа Иисуса Христа. В Евангелии от Луки рассказывается, как Архангел Гавриил предстал перед молившимся в храме Захарией и принес ему весть о скором появлении сына.

Явление ангела Захарии Изображение воспроизводится по изданию: Падовани С. Андреа дель Сарто. М.: Слово / Slovo, 1999.

А когда Елизавету навестила Пресвятая Богородица, еще не рождённый малыш «взыграл во чреве».

Святого Иоанна называют не только Предтечей, но и первым мучеником (из молитвы пророку). Родился он на полгода раньше Мессии, и вскоре в Вифлееме и окрест него начались гонения на младенцев. 14 тысяч детей было замучено по повелению правителя Ирода Великого, надеющегося таким образом избавиться от Богомладенца, в Котором он видел соперника, претендующего на престол. Чудом Божиим избежал маленький Иоанн этой участи.

Полезные материалы

Угодник Божий с малых лет проводил время в пустыне, отличаясь строгой жизнью и полным нестяжательством. До тридцати лет, пока не благословил его Бог на проповедь евреям, Иоанн в уединении подвизался в посте и молитве.

Проповедь на Иордане

По воле Господней Иоанн отправился к берегам реки Иордан, его задачей было рассказать всем о грядущем Спасителе. Надо отметить, что у Иордана перед праздником очищения всегда собиралось множество народа, принимавших участие в священных окунаниях. К ним-то и обратился Божий пророк с призывом к покаянию. Он говорил о том, насколько важно очистить свои души и лишь затем получать внешнее омовение. Учитель чистоты призывал готовить души свои к Крещению водой и Духом. Иоанн Предтеча крестил Самого Господа Иисуса в водах святой реки.

Слова Иоанна о Христе «Вот Агнец Божий, который берет на Себя грехи мира» многих привели к Богу и служению Ему.

Богоявление (Крещение Господне) Конец XVI в. Дерево, левкас, темпера Высота 30 см, ширина 25,5 см Самарский областной художественный музей

Святой Иоанн безбоязненно обличал грех. Именно это и сделало аскета мучеником. Царь Ирод Антипа посадил его в тюрьму за такие обличения. А вскоре, по просьбе Саломии, дочери своей сожительницы, и вовсе приказал обезглавить. Благочестивые последователи Крестителя похоронили его мощи в городе Севастии. Теперь небольшие частички тела святого разошлись по разным странам и поклониться им можно во многих христианских церквях.

О чём молятся святому

Святой Иоанн Креститель в первую очередь призывал людей к покаянию. Поэтому и молятся верующие люди ему, когда необходимо переосмыслить свою жизнь, избавиться от давно забытых грехов, раскрыть свою душу Богу. Молитвенное обращение к Предтече помогает принять верное решение. Кроме того, этот подвижник – образец твердой и непоколебимой веры. К нему обращаются с просьбой вразумить заблудших, приобщить к вере тех, кто пока от нее далек.

Также святому молятся об избавлении от греха винопития.

Интересный факт

11 сентября, в день усекновения главы святого, в России установлен день трезвости.

И это неслучайно, ведь обезглавлен святой был по приказу правителя, любившего пьяные пиршества. Во всероссийский день трезвости многие люди дают обет, чтобы отказаться от пагубного пристрастия к спиртному.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4.5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]