Кто такие святые Анна и Иоаким
Сведения о родителях Пресвятой Богородицы содержатся в апокрифических источниках. Это те описания жизни Христа и Его близких, которые не вошли в каноническое Священное Писание, но считаются достаточно душеполезными для христиан. В таком апокрифическом евангелии Иакова и рассказывается о семье Девы Марии.
Благочестивые супруги Анна и Иоаким жили в городе Назарет. Отец Девы Марии происходил из рода царя Давида, а мать – из колен Иуды и Левия. Семейство отличалось большим благочестием и добродетельностью, но была у них одна печаль – отсутствие детей. В те времена в Израиле неспособность родить ребенка считалась наказанием за грехи.
Это было связано с иудейским вероучением, согласно которому однажды среди еврейского народа родится Мессия – Спаситель мира. Поэтому было очень важно продолжить свой род. Если же в семье не было ребенка, значит, Бог наказывает ее. Люди высмеивали и унижали своих бездетных соплеменников.
Традиционно считалось, что бесплодие – это проблема исключительно женская. Поэтому бездетному мужчине дозволялось и даже полагалось разойтись с женой, если она так и не родила наследника. Это советовали сделать и Иоакиму, но он любил свою супругу и не хотел бросать ее. Вместе они много молились Господу и просили даровать им ребенка. Так они прожили до 70 лет.
Однажды Иоаким отправился в Иерусалим, принести жертву Богу в великом храме. Но местные первосвященники, узнав, что пожилой мужчина бездетен, обвинили его в греховности и не пустили к алтарю. Смиренного праведника выставили из Божьей обители, и он в глубокой печали отправился в пустыню.
Переживая о своей греховности, он молился и постился несколько дней. В это же время дома, в Назарете, с волнением молилась Анна, переживающая о судьбе мужа. И когда они были уже на грани отчаяния, обоим явился архангел Гавриил и возвестил, что они родят дочь, которой будет радоваться все человечество.
Услышав радостную весть, Иоаким направился обратно в Иерусалим, где его встретила любимая жена. Считается, что именно тогда и была зачата Мария. Образ счастливых супругов, встретившихся после разлуки и обнимающихся, – один из традиционных способов иконописного изображения праведной четы.
Когда долгожданное чадо появилось на свет, родители решили посвятить дочь Богу. Поэтому, когда Марии исполнилось три года, ее отвели в Иерусалимский храм, где она жила до обручения с Иосифом. Иоаким умер спустя три года после отъезда дочери из дома. Анна переселилась в столицу, чтобы по возможности заботиться о Марии, но вскоре тоже отошла в мир иной.
Несмотря на то, что во время своей земной жизни Иоаким и Анна так и не узрели Спасителя, им все равно было даровано счастье стать родителями.
Возможным это стало только благодаря их горячей и искренней вере.
Cвятому преподобному Евфимию Великому от бесплодия
Преподобне отче Евфимие! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих. Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
О чем молятся святым
Православные христиане довольно часто обращаются к святым Иоакиму и Анне. В церковной традиции им посвящается ряд молитв, акафист, канон. Считается, что просьба к праведной чете помогает в тех же бедах, от которых страдали и они сами. Поэтому обычно к ним обращаются с желанием родить ребенка. Но не только в деторождении могут помочь родители Богородицы.
Поскольку их жизнь была наполнена нежной взаимной любовью и заботой друг о друге, Иоакиму и Анне молятся о даровании семейного благополучия в браке. Чтобы союз был таким же крепким, как и у святых. Если в доме идет разлад, супруги не могут примириться и обрести покой, то тоже имеет смысл просить о помощи именно праведную чету.
Ну, и конечно, молитва этим святым поможет правильно воспитать ребенка. Ведь дочь Анны и ее мужа, новорожденная Мария, стала воплощением Божественного чуда, радостью, надеждой. Как никто другой, это семейство понимало, насколько это большая радость и ответственность – быть родителем и воспитывать малыша.
Обращаться к Анне и Иоакиму с просьбами или благодарностями можно в дни их памяти, которые отмечают несколько раз в году: 7 августа, 22 сентября, 22 декабря. В эти даты можно отправиться в храм или помолиться дома перед образом святых.
Как подать записку в церковь
Чтобы подать церковную записку, надо нарисовать сверху крест, написать «Молебен» и свое прошение (например, о здравии или о даровании ребенка) и имена тех, кому нужна молитвенная помощь. На молебны подаются только имена о здравии, то есть только о живых, крещенных христианах. Молиться и писать записки можно не только за себя, но и за своих близких — детей, друзей, родственников. Если человек крещен, но не верит и не ходит в церковь, за него тоже можно и нужно молиться. Молебен, как и любое другое богослужение в храме — это общая, совместная молитва, поэтому она считается более сильной, чем домашняя. Заказать молебен можно в любом храме, написав записку в церковной лавке, или передав ее онлайн — если есть желание чтоб за вас помолились в нескольких храмах, в монастыре или перед чудотворной иконой, куда нет возможности приехать лично.
По церковной традиции, с молитвами и прошениями обращаются не только к Богу и Божией Матери, но и к святым угодникам, которые при жизни помогали другим людям и после смерти ходатайствуют за нас перед Богом.
Полные тексты православных молитв святым Иоакиму и Анне
Как уже было написано, православные христиане очень почитают праведную чету. Существуют три главные молитвы, которые рекомендуется читать в зависимости от потребности. Молитву о даровании чада супруги могут читать вместе. То же самое и с прошением о благополучии. А вот последний текст – личная просьба Анны, читается женщиной, которая хочет стать матерью.
Тропарь поют в праздничные дни. Каноны также чаще звучат в храмах по праздникам, но строгих правил на этот счет нет. Можно обращаться к праведникам по потребности. Если человек сердцем чувствует необходимость помолиться, то не стоит запрещать это делать.
О зачатии ребенка
О, приснославнии Христовы праведницы, святии богоотцы Иоакиме и Анно, предстоящии Небесному Престолу Великого Царя и велие дерзновение к Нему имущии, яко от Преблагословенныя Дщере вашея, Пречистыя Богородицы и Приснодевы Марии, воплотитися изволившему! К вам, яко многомощным предстателем и усердным о нас молитвенником, прибегаем мы, грешнии и недостойнии. Молите благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Также молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующи, от всяких напастей и бед и внезапные смерти предстательством вашим нас избавляюще, и от всех враг видимых и невидимых защищающе, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и такое в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.
О семейном благополучии
О святии праведницы, Богоотцы Иоакиме и Анно! Молите Милосердаго Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас, раб Божиих (имена), на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и внезапныя смерти предстательством вашим нас избавляюще и от всех враг видимых и невидимых защищающе, и тако в мире временное сие житие прешедше. в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков.
Личное прошение
Горе мне, Господи! Кому я уподоблюсь? Ни птицам небесным, ни зверям земным: ибо и те приносят Тебе, Господи Боже, плод свой, я же одна неплодна. Увы мне, Господи! Я одна, грешная, лишена потомства. Ты, Который даровал некогда Сарре в глубокой старости сына Исаака. Ты, Который отверз утробу Анны, матери пророка Твоего Самуила, призри ныне на меня и услыши молитвы мои. Прекрати печаль сердца моего и отверзи мою утробу, и меня, неплодную, соделай плодоносною, дабы рожденное мною мы принесли Тебе в дар, благословляя, воспевая и прославляя Твое милосердие.
Тропарь
Тропарь праведным Иоакиму и Анне, родителям Пресвятой Богородицы, глас 2
Пра́ведных Твои́х, Го́споди, па́мять пра́зднующе,/ те́ми мо́лим Тя,// спаси́ ду́ши на́ша.
Ин тропарь праведным Иоакиму и Анне, родителям Пресвятой Богородицы, глас 1
И́же в зако́нней благода́ти пра́ведни бы́вше,/ Младе́нца богода́ннаго породи́ша нам Иоаки́м и А́нна./ Те́мже днесь све́тло торжеству́ет,/ ве́село пра́зднующи, Боже́ственная Це́рковь, честну́ю ва́шу па́мять,/ сла́вящи Бо́га,// воздви́гшаго рог спасе́ния нам в дому́ Дави́дове.
Канон
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды, с крестным знамением и поясными поклонами).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша. Владыко, прости беззакония наша. Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех. Да святится имя Твое. Да приидет царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, яко же и мы оставляем должником нашим, и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй (12 раз).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).
Псалом 50
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззакония моя аз знаю и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших, и лукавая пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твой. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
Символ веры
Верую во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И восшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящего, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.
Пе́снь 1
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.
Свещу́, мы́сленное Со́лнце возблиста́вшую, пло́тию от Нея́ возсия́вшее, доброде́телей све́тлостьми просиява́юще, роди́ти сподо́бистеся, А́нно богому́драя и Иоаки́м присноблаже́нный.
Всеобра́зным зре́нием к Бо́гу и́стинно богоприя́тный Иоаки́м и А́нна боже́ственная, неукло́нно моля́щеся, Пречи́стую Богоро́дицу роди́ша, пребо́льшую всея́ тва́ри свя́тостию.
Превысоку́ иму́ще жи́знь, жития́ же све́тлость, все́х вку́пе роди́телей бы́сте земны́х превы́шшии, Нетле́нну Де́ву я́ко роди́вше и богоотцы́ и́стинно Тоя́ ра́ди бы́вше.
Богоро́дичен: Спасе́ния всего́ нача́льницы, блаже́ннейший Иоаки́м и А́нна сла́вная, Чи́стую, и Непоро́чную, и Пречи́стую Богоро́дицу роди́ша, богоче́стия Сию́ прие́мше воздая́ние.
Пе́снь 3
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Непло́дствующая, и дете́й лише́нная, и слеза́ми Соде́теля моля́щая, еди́ну Благослове́нную сподо́билася еси́ роди́ти, богоприя́тная А́нно, зову́щи, я́ко не́сть свя́т, ра́зве Тебе́, Го́споди.
И́же сожи́тельницу обогати́в Боже́ственною благода́тию, Иоаки́м боже́ственный и богоглаго́ливый Хода́таицу спасе́ния челове́ком роди́ти сподо́бися. К Не́йже взыва́ем, я́ко не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Воспое́м всечестну́ю сопру́гу, от нея́же возсия́ на́м Де́ва, все́х тва́рей превы́шши су́щи, Бо́га бо роди́, к Нему́же возопии́м, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.
Богоро́дичен: Непло́днаго поно́са избе́гши, роди́ А́нна Богоро́дицу, Е́вы бо поноше́ние пресла́вно потре́бльшую, к Не́йже взыва́ем, я́ко не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Седа́лен, гла́с 5
Иоаки́м и А́нна торжеству́ют, по Бо́зе бо досто́йно благода́ть обрето́ша и роди́ша пло́д, богоприя́тен хра́м, Де́ву и Чи́стую Ма́терь Бо́жию, еди́ну Благослове́нную, моля́щуюся непреста́нно спасти́ся душа́м на́шим.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ра́дуяся, Де́ву от непло́дове прие́млет, Ея́же ра́ди непло́дие мирско́е разреши́ся, Рождество́м де́вствующую, Иоаки́м богому́дрый и богоприя́тный.
Пра́отец Бо́жий Иоаки́м ны́не предлага́ет на́м трапе́зу духо́вную, пребога́тый: я́ко Богома́терь и Пренетле́нную Отрокови́цу роди́л е́сть.
Умерщвле́ния и тли́ челове́ки спа́сшую благода́ть предлага́ет, хотя́щую бы́ти Ма́терь Бо́жию, Сло́во Присносу́щное прие́мшую, несказа́нно воплоща́емое.
От ко́рене Иессе́ева сопру́г возсия́, от него́же прозябе́ же́зл, Цве́т нося́щий, всего́ мя́ челове́ка облагово́нствующь ми́ром Божества́.
Богоро́дичен: Напра́ви мое́, Богоро́дице, житие́, повеле́нии Боже́ственными наставля́ющи вопло́щшагося Сло́ва из Тебе́, и к све́ту наста́ви, Де́во Ма́ти, Мари́е Богоневе́сто.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.
Целому́дренная дво́ица, чистоты́ заря́ сия́ющая, Ю́же де́вства боже́ственным сия́нием украси́вшую непло́дное естество́ челове́ческое на́м породи́ А́нна и Иоаки́м богоприя́тный.
Де́вственный богоукра́шенный престо́л, И́же все́х превы́шши, дла́нию Боже́ственною, целому́дрия честны́й сопру́г и богому́драя дво́ица породи́, А́нна и Иоаки́м всехва́льнии.
Восто́ку свы́ше я́вльшуся в наставле́ние заблу́ждших светоно́сную две́рь боже́ственный Иоаки́м и А́нна, богому́дренно пожи́вшии, роди́ти, богови́дцы, я́ве сподо́бишася.
Зако́на Но́ваго богопи́санную скрижа́ль, на не́йже реше́ние грехо́в Ве́тхаго Зако́на Боже́ственное Сло́во прообрази́ пре́жде, я́ко от ка́мене, ны́не усече́ манове́нием Вседержи́тель от непло́дове.
Богоро́дичен: Заре́ю Твое́ю, Богома́ти, уму́ моему́ озари́тися, омраче́нному грехо́м, повели́, Де́во, неве́дения мра́к и прегреше́ний потребля́ющи, ины́я бо па́че Тебе́ храни́тельницы не ве́м.
Пе́снь 6
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.
Плодови́тое се́мя, е́же дре́вле непло́ды А́нна восприе́мши, от Боже́ственнаго осия́ния Отрокови́цу роди́ти сподо́бися, все́ми тварьми́ влады́чествующую.
Ны́не непло́ды ро́ждши, во́лею Бо́жиею, покоре́нием прия́ти Де́ву, ро́ждшую кроме́ плотски́я во́ли, Самому́ восхоте́вшу Бо́гу проявле́нно.
Озари́вся Иса́ия Ду́хом, Иоаки́ма и А́нны рождество́, сви́ток но́в, ви́де, в не́мже написа́ся Сло́во воплоща́емо.
Богоро́дичен: Та́инству предтече́т та́инство: пре́жде бо неплодя́щая благода́ть породи́ спасе́ния Хода́таицу, де́вства рожде́нием я́вльшуюся на́м.
Конда́к, гла́с 2
Ра́дуется ны́не А́нна, непло́дства разреши́вшися соу́з, и пита́ет Пречи́стую, созыва́ющи вся́ воспе́ти Дарова́вшаго от чре́ва ея́ челове́ком еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
И́кос
Я́же у́з пре́жде безча́дства моли́твою изба́вльшися, призыва́ет ны́ спра́здновати чудеси́ и да́ры принести́ Рожде́нней, моля́щияся пред Не́ю с любо́вию, Е́йже я́ко иногда́ де́вы предтеча́ху ско́ро, лику́юще и вопию́ще: се́ прии́де все́х воззва́ние, се́ Ада́м свободи́ся, я́ко А́нна пло́д прозябе́, еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.
От ко́рене прозя́бши, дво́ице свята́я, Дави́да богому́драго, же́зл всесвяще́нный, Де́ву Чи́стую, ми́ру породи́сте, Цве́т свяще́ннейший на́м, Христа́, безсе́менно возсия́вшую.
Свещу́ многосве́тлую Богоро́дицу А́нна боже́ственная, я́коже златоза́рен све́щник, нося́щи, ми́р ве́сь просвети́ боже́ственным све́том, де́вства све́тлыми сия́ньми.
Прароди́телие сла́внии воплоти́вшагося за неизрече́нную ми́лость Бо́га Вседержи́теля от Дще́ре богому́дрыя ва́шея, пребога́тии, ны́не мне́, прибе́гшему к ва́м, согреше́ний разреше́ние испроси́те.
Богоро́дичен: Я́ко су́ще пребо́льшии роди́телей, все́ми Влады́чествующую тва́рьми роди́сте, Мари́ю Пречи́стую, ро́ждшую Бо́га, пло́тию обложе́на, на́м уподо́бльшася за благоутро́бие мно́гое.
Пе́снь 8
Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Бога́тством кипя́щии доброде́телей сла́вою Боже́ственною укра́шенную Цари́цу Де́ву Иоаки́м честны́й и А́нна целому́дренная роди́ша, Ю́же вся́ тва́рь пое́т я́ко Богоро́дицу.
Же́зл си́лы на́м ва́ми, дру́ги Бо́жиими, по́слан бы́сть, Всенепоро́чная Неве́ста, Е́юже посреде́ враго́в безбо́жных одолева́ем, кова́рствия те́х попира́юще.
Ору́жие на́м от Бо́га благоволе́ния тобо́ю, сопру́же свяще́ннейший, дарова́ся, и́мже ны́не мы́, ве́рнии, кра́сне при́сно венча́емся, Бо́га ро́ждшая Чи́стая Де́во Ма́ти.
Си́ла Бо́жия плодоноше́нием непло́дствующее чре́во отве́рзе, и предгряде́т Две́рь де́вства све́тлостьми, Ея́же ра́ди Сло́во прии́де к земны́м, вопло́щься неизрече́нным сло́вом.
Богоро́дичен: Светоли́тии из Тебе́ Воплоще́ннаго на́с ра́ди просвеще́нная дво́ица изря́дная роди́телей Твои́х да бу́дет, Пренепоро́чная Влады́чице, хода́тайство на́м бла́г небе́сных.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.
Единому́дреннии и единоду́шнии доброде́телию су́ще, Пречи́стыя Де́вы честни́и роди́телие, соверша́ющим усе́рдно прехва́льную и сла́вную па́мять ва́шу, свяще́ннейшии, спасти́ся моли́теся.
Па́жить разруши́сте сме́ртную, сла́внии, Жи́зни Ма́терь све́тло ро́ждшии, потре́бльшую сея́ прило́г и безсме́ртныя жи́зни исхода́таившую наде́жду ве́ры ра́ди.
Кра́сное я́ко со́лнце Иоаки́м, единя́яся светоно́сней луне́ А́нне, породи́ де́вства лучу́, Е́юже Заря́ Боже́ственнаго Существа́, Пло́ти по Ипоста́си соедини́вшися, на́м возсия́.
Целому́дренно пожи́вше и благоче́стно, блаже́ннии, ны́не сла́дости несказа́нныя сподо́бистеся, Богоявле́ния получи́вше И́же от ва́с ми́ру Я́вльшагося, Его́же моли́те спасти́ся душа́м на́шим.
Свети́лен
Я́же Е́вы кля́тву Потре́бльшая ны́не ражда́ется от ста́рец непло́дных, от А́нны и Иоаки́ма, Ю́же со а́нгелы вси́ по до́лгу в пе́снех, ве́рнии, да восхва́лим.
Богоро́дичен: Я́ко от со́лнца со́лнце и от луны́ луна́, от А́нны и Иоаки́ма Всенепоро́чная Отрокови́ца роди́ся и просвети́ ми́ра концы́ Свои́м сия́нием, Ю́же пою́ще, досто́йно ублажи́м, соверша́юще честну́ю и́х па́мять.
Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господи, помилуй (трижды).
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист, если Господу или Богородице, то ничего не произносим) и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь.
Господу Вседержителю
Услыши нас, Милосердный и Всемогущий Боже, да молением нашим ниспослана будет благодать Твоя. Будь милостив, Господи, к молитве нашей, вспомни Закон Твой об умножении рода человеческаго и буди милостивым Покровителем, да Твоею помощию сохранится Тобою же установленное. Ты властною силою Твоею из ничего все сотворил и положил начало всего в мире существующего – сотворил и человека по образу Своему и высокою тайною освятил союз супружества и предуказание тайны единения Христа с Церковью. Призри, Милосердный, на рабов Твоих сих (имена), союзом супружеским соединенных и умоляющих о Твоей помощи, да будет на них милость Твоя, да будут плодовиты и да увидят они сына сынов своих даже до третьяго и четвертаго рода и до желаемой старости доживут и войдут в Царство Небесное через Господа нашего Иисуса Христа, Которому всякая слава, честь и поклонение подобает со Святым Духом во веки.
Правила чтения
Молиться Анне и Иоакиму разрешается как в храме, так и дома. Если есть реальная необходимость, можно приобрести икону праведной четы. Несмотря на то, что это редкий образ, возможно, он найдется в церковной лавке или на сайтах мастерских в интернете. Конечно, когда человек намерен особо молиться какому-либо святому, обязательно нужно делать это перед иконой.
Во время обращения к Богу и праведникам нужно зажечь лампаду или свечу. Необходимо отрешиться от всех мирских забот. В том случае, если супруги имеют очень серьезные проблемы и находятся на грани отчаяния, молитва способна помочь. Иногда, по благословению духовного пастыря, человек вычитывает канон или акафист на протяжении 40 дней. Это помогает решить проблему или обрести утешение. Но для таких больших обязательств нужно обязательно получить разрешение священника.
Преподобному Александру Свирскому о даровании ребенка мужского пола
О, священная главо, ангеле земный и человече небесный, преподобне и богоносне отче наш Александре, изрядный угодниче Пресвятыя и Единосущныя Троицы, многия милости живущим во святей обители твоей и всем, с верою и любовию притекающим к тебе, являяй. Испроси нам вся к житию сему временному благопотребная, паче же к вечному спасению нашему нужная. Пособствуй предстательством твоим, угодниче Божий, правителем страны нашея России. И да в мире глубоце пребудет святая православная Церковь Христова. Буди всем нам, чудотворче святый, во всякой скорби и обстоянии скорый помощниче. Наипаче же в час кончины нашея явися нам, заступниче благосердый, да не предани будем на мытарствах воздушных власти злобнаго миродержца, но да сподобимся непреткновеннаго восхода в Царствие Небесное. Ей, отче, молитвенниче наш присный! Не посрами упования нашего, не презри смиренных молений наших, но присно о нас пред Престолом Живоначальныя Троицы предстательствуй, да сподобимся вкупе с тобою и со всеми святыми, аще и недостойны есмы, в селениих райских славити величие, благодать и милость Единаго в Троице Бога, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
К списку молитв
Что делать, если брак бездетный
Проходит несколько лет, а пара все еще не имеет наследников. В некотором смысле воспитание является подвигом — приходится отказываться от собственных планов, брать на себя множество задач, большую ответственность. Но по мнению священников, отсутствие детей еще вовсе не означает, что люди в чем-то провинились. Главное дело христианской жизни — спасти свою душу. Поэтому не стоит слишком переживать. Часто людям просто дается время на подготовку.
Самое важное — сохранить доверие Творцу, у Него есть план для каждого. Священная история знает много случаев, когда пара вымаливала детей уже будучи в преклонном возрасте. Не следует оставлять надежду — надо продолжать молитвы о даровании детей. По возможности — посещать святые места, совершить паломничество. Возможно, таким образом проверяются чувства между супругами. Часто общие переживания очень сближают людей.