Одна из самых почитаемых икон, у которой люди оставляют золотые украшения и прочие драгоценные вещи в свою благодарность за помощь. Признана икона Целителя Пантелеймона не только на территории России, но и во многих странах, далеко заграницей. Почти в каждом доме хранится образ святого, а к его имени относятся с особым вниманием и почестями в часы освящения воды. Икона Великомученика Пантелеймона находится во всякой церкви, храме и соборе. Верующие восхваляют святого, моля о здоровье и исцелении от страшных, неизлечимых болезней, как физических, так и душевных.
Житие святого великомученика
Святой Пантелеймон прожил недолгую жизнь и погиб по приказанию гонителя христиан в 303 году после Рождества Христова.
Детство и происхождение целителя
Биография Целителя начинается в Никомедии – важнейшем городе западной части Римской империи, расположенном на берегу Мраморного моря, недалеко от Константинополя. После завоевания турками города были переименованы в Извит и Стамбул.
Мальчик родился в богатой семье. Отец был приверженцем язычества, мать – христианка. Она умерла, когда Пантолеон (так звали до крещения святого) был совсем мал.
Обращение к вере
Под влиянием отца Пантолеон забыл о материнских наставлениях. Он рос добрым, способным, красивым юношей. Его наставником в профессии стал знаменитый врачеватель Евфросин. Карьера придворного лекаря, обеспеченная жизнь – вот что ожидало Пантелеона, когда он встретился с пресвитером Ермолаем. Христиане находились в роли изгоев. По приказу императора Максимиана верующих в Христа убивали и сжигали. Ермолай, спасшийся из горящей церкви, скрывался в Никомедии. От него юноша узнал о вере в Единого Бога.
Чудеса исцеления
Пантолеон окончательно уверовал в христианство после исцеления ребенка, умиравшего от укуса змеи на его глазах. Не зная, чем ему помочь, юноша обратился с молитвой к Иисусу Христу. В тот же миг змею разорвало на куски, а малыш стал здоров и невредим.
С этого времени новообращенный стал лечить страждущих. За доброту, безотказность его стали звать Пантелеймоном (всемилостивым). К своему врачебному искусству он всегда присоединял молитву к Господу, и происходило чудо исцеления.
Донос и пытки
Пантелеймон врачевал больных бесплатно, чем вызвал ненависть и зависть у других лекарей. Императору донесли на христианина. Максимиан пытался разубедить Пантелеймона в его вере. Когда уговоры не помогли, то он приказал добиться отказа силой. К юноше были применены пытки: жгли огнем, бросали к диким зверям, топили в море. Но Господь хранил Пантелеймона: ни раскаленное железо, ни вода, ни звери не причинили ему вреда.
Чудеса при казни мученика
По приказу Максимиана юноше должны были отрубить голову. Привязанный к маслине, он стал молиться Господу и услышал голос с Неба, что его ждут в Царствии Небесном. Меч в руках палача стал мягким, как воск. Стража, пораженная чудом, уверовала в Иисуса Христа и упала перед Пантелеймоном на колени, моля о пощаде.
Великомученик повелел им исполнить приказ императора. Когда ему отрубили голову, то из раны стали сочиться кровь и молоко. Тело и голову бросили в костер, но жар не тронул останки великомученика. Христиане похоронили тело Пантелеймона.
О чем просят святителя
Святой Угодник и после смерти не оставляет без поддержки всех, кто к нему обращается.
Придание сил
Святой Пантелеймон помогает, если в результате физического упадка не хватает сил на решение неотложных дел.
Улучшение плохого самочувствия
Обращаются к Целителю при недомогании из-за простуды, инфекции.
Сохранение здоровья
Молятся ему люди, не имеющие проблем со здоровьем, чтобы миновали их болезни.
Лечение тела и души
Телесные и нравственные недуги уйдут после искренних молитв святому Угоднику.
О дарении веры и надежды
В обращении к Пантелеймону просят нравственной поддержки, для достижения цели в жизни.
Вдохновление на труд во имя спасения человеческой жизни
Благородный труд врачей, спасателей, пожарников тяжек и часто опасен.
Молитвенные обращения к святому дают новые силы для выполнения своего долга.
Облегчении страдания
Молитва от сердца способна уменьшить собственную боль и у близких людей.
Исцеляющее Слово Божье
Житие святого сообщает нам любопытный случай, предшествовавший его крещению и окончательно утвердивший молодого человека в этом намерении. Однажды он стал свидетелем смерти ребёнка, укушенного змеёй. Желая убедиться на практике во всемогуществе Божием, Пантелеймон воззвал к Всевышнему, и был услышан. Господь воскресил умершего, а гада на глазах у всех умертвил. Этот случай наглядно продемонстрировал истинность новой веры.
Приняв святое крещение, святой Пантелеймон посвятил свою жизнь всем страдающим недугами. Для их исцеления у него было два надёжных средства — Слово Божие и знания, полученные в годы учёбы. Однажды его отец-язычник увидел, как сын, призвав имя Господне, вернул зрение слепцу. Такое явное доказательство всемогущества Божия потрясло его — он, навсегда порвав с прежними заблуждениями, стал христианином.
Как правильно молиться
Перед молитвой надо приобрести храмовые свечи, поставить их перед иконами Господа нашего, Богородицы и святого Пантелеймона. Молитву произносят своими словами или по церковному обычаю. По окончании надо два раза перекреститься и поцеловать руку или край одежды изображенных на иконе. После этого снова полагается перекреститься. Дома, при молитве перед иконами, зажигают свечи, освященные в церкви.
Акафист читают и слушают стоя, за исключением больных людей, повернувшись лицом к иконе святого. Его можно произносить не только в церкви, но и дома, став лицом на восход солнца. Церковь поясняет это так: неважно, где человек молится, главное, чтобы молитва была в его душе.
Значение иконы Пантелеймона целителя
Икона целителя Пантелеймона выглядит также, как множество других православных образов. Цвета одеяния святого — синий, золотой, коричневый. В правой руке он держит либо крест, либо длинную ложечку. Крест означает муки, которые приняты за Спасителя. Ложка указывает на дело, которым святой занимался при жизни, это атрибут врача. Коробочка в левой руке содержит лекарства.
- Голубой — означает чистоту, вечный мир.
- Красный — любовь, живительную силу Христа; на иконах мучеников — кровь, муки.
- Зеленый — весна, Воскресение, вечная жизнь.
- Коричневый — конечность земной жизни.
На левом плече иногда изображается лента, напоминающая дьяконскую. Святой молод и хорош собой, лицо безбородое, волосы вьются. С давних времен в Никомидии велась летопись чудес, которые потом вошли в церковную книгу.
Тексты на русском языке
Церковные службы проходят на старославянском языке. Со своими молитвами православные могут обращаться на современном языке.
Молебен
Молебен совершает священнослужитель по просьбе верующего, подавшего записку о здравии своем или родных. Богослужение совершают, когда больной человек страдает от невыносимых болей, не может превозмочь болезнь.
Она должна быть озаглавлена «На молебен святому Пантелеймону». Ниже идут слова «о здравии», с перечислением имен, данных при крещении. Наиболее благоприятен для подачи день памяти святого – 9 августа. Молебен в храме, освященном в честь Пантелеймона, окажет чудодейственное влияние на больного.
О, великий Господний угодник, великомученик и целитель Пантелеймон! Взывает к тебе раб Божий (имя), смилуйся над ним, услышь мольбы его, узри его страдания, будь милостив к нему. Подари ему милость Верховного Врача, Господа Бога. Даруй исцеление души и тела. Отгони жестокие мучения, избавь от гнетущего недуга. Прости грехи его. Не противься его ран, обрати внимание. Одари милостью, приложи ладонь свою к язвам его. Одари здравием тело и душу на весь жизненный путь. Молим о благодати Божьей о здравии тела и спасении души раба Божия (имя).
Акафист
Акафист – это торжественный гимн святому Пантелеймону Целителю, в котором просят о помощи. Особенность молитвы – в ее повторяющемся припеве «Радуйся». Акафист разделен на несколько частей, каждая из которых содержит кондак и икос. Кондак – краткое вступление, икос – развернутое обращение.
Кондак 1
«Избра́нный страстоте́рпче Христо́в и врачу́ благода́тный, ту́не подая́й неду́гующим исцеле́ния, пе́сньми восхваля́ем тя́, засту́пника на́шего. Ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких бе́д и боле́зней свобожда́й на́с, любо́вию тебе́ зову́щих: Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Икос 1
«А́нгела земна́го и небе́снаго челове́ка ве́мы тя́, сла́вный Пантелеи́моне: а́нгельскою бо непоро́чностию и му́ченичеством укра́шен, пресели́лся еси́ от земли́ на Не́бо, иде́же со а́нгелы и все́ми святы́ми предстоя́ Престо́лу Го́спода сла́вы, моли́ся о на́с, земны́х, почита́ющих тя́ зва́нии си́ми:
Ра́дуйся, све́тлосте благоче́стия; ра́дуйся, пресла́вный свети́льниче Це́ркве.
Ра́дуйся, му́чеников пречестны́х украше́ние; ра́дуйся, ве́рных в непоколеби́мом терпе́нии утвержде́ние.
Ра́дуйся, ю́ности преизря́дная похвало́; ра́дуйся, побо́рниче Христо́в, в му́жестве неодоле́нный.
Ра́дуйся, произра́стший в ми́ре, преми́рен яви́выйся; ра́дуйся, а́нгеле во пло́ти, превосходя́й сме́ртных.
Ра́дуйся, небожи́телю всеблаже́нный; ра́дуйся, Боже́ственнаго ра́зума вмести́лище.
Ра́дуйся, и́мже ве́ра возвы́сися; ра́дуйся, и́мже пре́лесть низложи́ся.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 2
«Ви́дя тя́ Влады́ка сосу́д избра́н, возлюби́ души́ твоея́ добро́ту. Ты́ бо земну́ю вся́кую сла́дость и сла́ву презре́в, венце́м му́ченическим возжеле́л еси́ украси́тися, уя́звлен Боже́ственною любо́вию, и вдохнове́нно поя́: Аллилу́ия».
Икос 2
«Ра́зум богодухнове́н име́я, о до́блий вои́телю Пантелеи́моне, изуми́л еси́ царя́ Максимиа́на му́жеством души́ твоея́ и словесы́, и́миже дерзнове́нно пропове́дал еси́ Христа́. Те́мже похваля́юще дерзнове́ние твое́, глаго́лем ти́ си́це:
Ра́дуйся, угро́зы Максимиа́на презре́вый; ра́дуйся, сове́том нечести́вых не покори́выйся.
Ра́дуйся, насажде́ние и́стиннаго богопочита́ния; ра́дуйся, искорене́ние
Ра́дуйся, неи́стовства мучи́телей изобличи́телю; ра́дуйся, и́дольския пре́лести низложи́телю.
Ра́дуйся, разгна́вый нечести́вых собо́рища; ра́дуйся, премени́вый тле́нная на Небе́сная.
Ра́дуйся, собесе́дниче невеще́ственных А́нгелов; ра́дуйся, сликовствова́телю многострада́льных святы́х.
Ра́дуйся, и́мже сатана́ посрами́ся; ра́дуйся, и́мже Христо́с просла́вися.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 3
«Си́лою Вы́шняго, дарова́нною тебе́, и кре́пким терпе́нием твои́м обезси́лил еси́ мучи́телеву де́рзость, му́жественный победоно́сче: огня́, звере́й, колеса́ не убоя́вся и мече́м усе́чен во главу́, вене́ц побе́ды прия́л еси́ от Христа́ Бо́га, взыва́я Ему́: Аллилу́ия».
Икос 3
«Иму́щи оби́тель твоя́ вседрагу́ю главу́ твою́, богому́дрый страстоте́рпче, я́ко превели́кое сокро́вище, ра́дости исполня́ется о се́м и, любо́вию воспева́юще да́нную тебе́ от Бо́га благода́ть исцеле́ний, благода́рно зове́т ти́:
Ра́дуйся, Никомиди́и свети́льниче всесве́тлый; ра́дуйся, чту́щей тя́ оби́тели стра́же неусы́пный.
Ра́дуйся, и́мже охладе́ безбо́жие; ра́дуйся, и́мже возрасте́ богопозна́ние.
Ра́дуйся, све́тлая страстоте́рпцев сла́во; ра́дуйся, ра́достное правосла́вных слы́шание.
Ра́дуйся, исцеле́ний благода́тный исто́чниче; ра́дуйся, дарова́ний вели́ких вмести́лище.
Ра́дуйся, благово́нное ми́ро, облагоуха́ющее души́; ра́дуйся, я́ко помога́еши призыва́ющим тя́. Ра́дуйся, слепы́м зре́ние дарова́вый; ра́дуйся, хромы́м благоше́ствие устро́ивый.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 4
«Бу́рею помышле́ний многобо́жия одержи́м, нечести́вый ца́рь смути́ся, уви́дев от зави́ствовавших тебе́ враче́в, я́ко вся́кия неисце́льныя неду́ги цели́ши ты́ и́менем Христа́. Мы́ же, с весе́лием сла́вяще ди́внаго в тебе́ Бо́га, вопие́м Ему́: Аллилу́ия».
Икос 4
«Слы́шавше никомиди́йстии лю́дие о вели́ком сострада́нии твое́м к стра́ждущим и о безме́здном врачева́нии от вся́ких боле́зней, устреми́шася вси́ к тебе́, с ве́рою во врачу́ющую благода́ть, в тебе́ су́щую, и, прие́млюще ско́рая исцеле́ния от вся́ких боле́зней, прославля́ху Бо́га и тебе́ велича́ху, всеми́лостиваго цели́теля своего́, зову́ще ти́:
Ра́дуйся, пома́занный ми́ром благода́ти; ра́дуйся, хра́ме Бо́га освяще́нный.
Ра́дуйся, му́дрых превосходя́й ра́зумом; ра́дуйся, ве́рных осиява́яй мы́сли.
Ра́дуйся, Боже́ственных даро́в прия́телище и многообра́зных на́м ми́лостей Госпо́дних исто́чниче; ра́дуйся, ско́рый помо́щниче стра́ждущим.
Ра́дуйся, обурева́емых приста́нище; ра́дуйся, заблу́ждших наста́вниче.
Ра́дуйся, боля́щих ту́не врачу́яй; ра́дуйся, оби́льно исцеле́ния источа́яй.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 5
«Чу́до пресла́вное сотвори́ с тобо́ю Госпо́дь, егда́ чрез служи́теля Своего́ Ермола́я призва́ тя́ в чу́дный Сво́й све́т. Ехи́дною бо ве́лиею угрызе́нно уме́ршее отроча́ по моли́тве твое́й ко Христу́ а́бие оживе́ и воста́ здра́во. Позна́в у́бо Жизнода́вца все́х И́стиннаго Бо́га, с тве́рдою ве́рою воззва́л еси́ Ему́: Аллилу́ия».
Икос 5
«Узре́ све́т слепы́й, ему́же с призыва́нием и́мене Христо́ва прикосну́лся еси́ ты́, сла́вне. Ермола́ем бо пресви́тером просвеще́н, отри́нув оте́ческое многобо́жие, восприя́л еси́ ма́тернее благоче́стие, и́мже и отца́ просвети́л еси́. Сего́ ра́ди тебе́, сла́вному уго́днику Бо́жию и чу́дному врачу́, взыва́ем:
Ра́дуйся, к Бо́гу ве́лие раче́ние име́яй; ра́дуйся, присногоря́щий огню́ Боже́ственныя любве́.
Ра́дуйся, де́ятельный послу́шателю свяще́нных поуче́ний Ермола́я; ра́дуйся, после́довавый сове́там ма́тере твоея́ Евву́лы.
Ра́дуйся, я́ко вся́ разда́л еси́, да Христа́ приобря́щеши; ра́дуйся, любо́вь к ми́ру любо́вию Бо́жиею победи́вый.
Ра́дуйся, я́ко вме́сто сла́дких ми́ра за Христа́ лю́тая страда́ния прия́л еси́; ра́дуйся, я́ко о́бщник сотвори́лся еси́ Страсте́м Христо́вым.
Ра́дуйся, восторжествова́вый над все́ми страстьми́; ра́дуйся, украси́выйся благода́тным безстра́стием.
Ра́дуйся, исполня́яй ра́дости притека́ющия к тебе́; ра́дуйся, ту́не исцеля́яй все́х благода́тию Христо́вою.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 6
«Пропове́дник и́стины яви́ся просвеще́нный тобо́ю теле́сне и душе́вне слепе́ц: подо́бно бо ева́нгельскому слепцу́, дерзнове́нно пред все́ми испове́да Све́та И́стиннаго Христа́, просвеща́юща вся́каго челове́ка, нечести́ваго же царя́ и бо́ги язы́ческия укори́в, чрез ме́чное усече́ние взы́де к немерца́ющему све́ту на Небеси́ пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия».
Икос 6
«С све́тлым лице́м предста́в суди́лищу царе́ву, дерзнове́нно взыва́л еси́, преблаже́нне, во услы́шание все́х: «Всецеле́бная си́ла моя́ и сла́ва — Христо́с е́сть, И́стинный Бо́г, Влады́ка все́х, ме́ртвыя воскреша́яй и вся́к неду́г отгоня́яй». За таково́е испове́дание ублажа́юще тя́, глаго́лем: Ра́дуйся, уста́ громогла́сная Божества́ Христо́ва; ра́дуйся язы́че медото́чный, веща́яй Его́ домострои́тельство.
Ра́дуйся, вити́е превы́сшаго богосло́вия; ра́дуйся, се́ятелю му́дрый благоче́стия.
Ра́дуйся, сладкозву́чная ве́ры свире́ль; ра́дуйся, сла́вный пропове́дниче Правосла́вия.
Ра́дуйся, пре́жде сме́рти яви́вый ди́вная; ра́дуйся, по сме́рти соверша́яй
Ра́дуйся, зри́телю сла́вы Христо́вой; ра́дуйся, послу́шателю моля́щихся тебе́.
Ра́дуйся, пода́телю ми́лости тоя́ тре́бующим; ра́дуйся, хода́таю бла́г почита́ющим па́мять твою́.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 7
«Ми́ро излия́ся на ду́шу твою́, богому́дрый целе́бниче, от Уте́шителя Ду́ха; те́мже по сме́рти честны́я оста́нки твоя́, благоуха́нием свои́м страсте́й злосмра́дие отгоня́я, исцеле́ние подаю́т вопию́щим ве́рою Бо́гу: Аллилу́ия».
Икос 7
«Егда́ узре́ша и́дольстии чти́тели многоле́тна разсла́блена, моли́твою твое́ю, свя́те, воздви́гнута и ходя́ща, мно́зи уве́роваша во Христа́; жрецы́ же бесо́встии, за́вистию снеда́еми, подвиго́ша царя́ на я́рость. Тебе́ у́бо неща́дно за Христа́ стру́жему и опаля́ему бы́вшу, со умиле́нием зове́м:
Ра́дуйся, наслажде́ния земна́я презре́вый; ра́дуйся, бла́г веще́ственных превы́сший.
Ра́дуйся, я́ко вся́ кра́сная ми́ра сего́ ни во что́ же вмени́л еси́; ра́дуйся, я́ко сла́ву скоротеку́щую с себе́ отря́сл еси́.
Ра́дуйся, неулови́м пребы́вый ловле́нии велиа́ра; ра́дуйся, победи́вый мучи́теля кова́рства.
Ра́дуйся, не пощади́вый за Христа́ жи́зни своея́; ра́дуйся, вра́г яви́выйся вражде́бныя пло́ти.
Ра́дуйся, многобо́жия широту́ утесни́вый; ра́дуйся, Боже́ственною си́лою и́долы попра́вый.
Ра́дуйся, остре́йшая стрело́, язвя́щая враги́; ра́дуйся, предста́телю, заступа́яй ве́рующия.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 8
«Странноле́пно явля́шеся тебе́ Госпо́дь, ободря́я и соблюда́я в муче́ниих за и́мя Его́: во о́бразе бо пресви́тера Ермола́я, клоко́чущее о́лово, в не́же вве́ржен бы́л еси́, охлади́, и в мо́ри отреши́в ве́лий ка́мень от вы́и твоея́, изведе́ неврежде́нна на зе́млю. Ты́ же, па́ки предста́в пред царя́, торже́ственне пе́л еси́ Христу́ Бо́гу: Аллилу́ия».
Икос 8
«Ве́сь у́мне на Небеси́ водворя́яся, и ни́зу на земли́ су́щих не оставля́еши, сопребыва́я с на́ми всечестно́ю главо́ю твое́ю, вели́кий страстоте́рпче Христо́в, прие́мля от Го́спода и подая́ просвеще́ние и освяще́ние вопию́щим тебе́ такова́я:
Ра́дуйся, прему́дрости Боже́ственныя испо́лненный; ра́дуйся, промышле́ния Бо́жия о на́с таи́нниче.
Ра́дуйся, богому́дренных умо́в услажде́ние; ра́дуйся, боголюби́вых ду́ш увеселе́ние.
Ра́дуйся, пресве́тлый Христо́в би́сере; ра́дуйся, освяще́нный душе́ю и те́лом.
Ра́дуйся, во дво́рех перворожде́нных на Небеси́ всели́выйся; ра́дуйся, в присноблаже́нных обита́яй черто́зех.
Ра́дуйся, све́та Тро́ическаго зри́телю; ра́дуйся, в моли́твах к Бо́гу те́плый о на́с предста́телю.
Ра́дуйся, просвеще́ние душа́м подава́яй; ра́дуйся, скорбя́щим утеше́ние низпосыла́яй.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 9
«Вся́кое естество́ удиви́ся, Пантелеи́моне, сия́нию в тебе́ благода́ти и бога́тству доброде́телей: ангелоподо́бней чистоте́ твое́й, вели́кому му́жеству в лю́тых страда́ниях, кре́пкой любве́ ко Христу́ и мно́гому сострада́нию к лю́дем, в ни́хже твори́ши пресла́вная, во е́же пе́ти: Аллилу́ия».
Икос 9
«Вити́я многовеща́нныя не возмо́гут по достоя́нию восхвали́ти боре́ния твоя́, сла́вный добропобе́дниче, ка́ко непобеди́мою си́лою Бо́жиею ю́ный ле́ты победи́ дре́вняго и иско́ннаго врага́ и посрами́ и́дольскую пре́лесть. Мы́ же, удивле́ния испо́лненнии, зове́м ти́:
Ра́дуйся, ра́достное зре́лище а́нгелов; ра́дуйся, благогове́йное удивле́ние челове́ков.
Ра́дуйся, кро́вь за Христа́ излия́вый и в сме́рти млеко́ источи́вый; ра́дуйся, те́ло за Него́ му́ченической сме́рти преда́вый.
Ра́дуйся, испове́дничества пра́вило; ра́дуйся, до́блий во́ине Царя́ царе́й.
Ра́дуйся, тьмы́ держа́вца победи́вый; ра́дуйся, побе́дою твое́ю Небе́сных и земны́х обвесели́вый.
Ра́дуйся, го́рняго ми́ра обита́телю блаже́нный; ра́дуйся, до́льняго ми́ра му́дрый стра́нниче.
Ра́дуйся, дре́во, украше́нное плода́ми благода́тных дарова́ний; ра́дуйся, нося́й добропобе́дныя ве́тви.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 10
«Сострада́ния испо́лнен, я́ко и́стинный подража́тель Пода́теля ми́лости Го́спода, честны́й страда́льче, Пантелеи́моном (си́ е́сть, всеми́лостивым) от Него́ преимено́ван еси́, на вся́ притека́ющия к тебе́ ми́лость излива́я, ю́же и на́м неоску́дно источа́й, о тебе́ вопию́щим Бо́гу: Аллилу́ия».
Икос 10
«Сте́ну тя́ тве́рду обре́т мучи́тель, ники́ими же му́ками победи́му, покуси́ся сокруши́ти кре́пость твою́ зубы́ звере́й и острия́ми мучи́лищнаго колеса́, оба́че и в се́м ничто́же у́спе: си́ла бо Христо́ва лю́тость звере́й укроти́, а стра́шное ко́ло, на не́мже обраща́емо бе́ те́ло твое́, а́бие сокруши́ся. Тебе́ у́бо, непобеди́мому страстоте́рпцу, зове́м:
Ра́дуйся, честно́е Христо́во избра́ние; ра́дуйся, непоро́чное Бо́гови благоуха́ние.
Ра́дуйся, тве́рдый адама́нте Це́ркве; ра́дуйся, непоколеби́мый сто́лпе, досяза́яй до Небесе́.
Ра́дуйся, зве́ри ви́димыя укроща́яй; ра́дуйся, драко́нов неви́димых сокруша́яй. Ра́дуйся, обагре́нный твое́ю за Христа́ кро́вию, срастворе́нною млеко́м; ра́дуйся, неувяда́емыя прие́мый венцы́.
Ра́дуйся, ра́дость причини́вый А́нгелом и челове́ком; ра́дуйся, просла́вленный Бо́гом на Небеси́ и на земли́.
Ра́дуйся, небожи́телю, ликовству́яй с му́ченики; ра́дуйся, насыща́яйся лицезре́нием Христа́ пресла́дким.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 11
«Пе́снь исхо́дную прино́сим твоему́ за Христа́ заколе́нию свяще́нному, в не́мже вме́сте с кро́вию млеко́ истече́ от тебе́, великому́чениче, и ма́сличина, под не́юже усе́чен бы́л еси́, испо́лнися цели́тельных плодо́в. Те́мже Христу́, ди́вно прославля́ющему сла́вящия Его́, те́пле вопие́м: Аллилу́ия».
Икос 11
«Светоза́рная луча́ бы́л еси́, богому́дре, во тьме́ многобо́жия седя́щим, путеводя́щая к Со́лнцу Пра́вды Христу́ Бо́гу, Ему́же моли́ся, во све́те за́поведей Его́ при́сно пребыва́ти и на́м, сицева́я ра́достная тебе́ принося́щим:
Ра́дуйся, пресве́тлая звездо́, на мы́сленной тве́рди блиста́ющая; ра́дуйся, луча́, христоимени́тым лю́дем светя́щая.
Ра́дуйся, та́инственно облистава́емый от Со́лнца Христа́; ра́дуйся, у́мне зе́млю обтека́яй.
Ра́дуйся, селе́ние кра́сное Пресвята́го Ду́ха; ра́дуйся, сосу́де пречестны́й, излива́яй исцеле́ния.
Ра́дуйся, чистоты́ сокро́вище; ра́дуйся, ми́лости тезоимени́те.
Ра́дуйся, Ца́рствия Небе́снаго насле́дниче; ра́дуйся, ве́чныя сла́вы соприча́стниче.
Ра́дуйся, предста́телю бе́дствующим в мо́ри жите́йстем; ра́дуйся, безсре́брениче, помога́яй призыва́ющим тя́ с ве́рою.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 12
«Благода́ти оби́лие прия́л еси́, треблаже́нне, по оби́лию любве́ твоея́ ко Христу́ Бо́гу. И́же и яви́ тя́ многоцеле́бным исто́чником, безме́здно врачу́ющим душе́вныя и теле́сныя боле́зни притека́ющих к тебе́ с ве́рою и Бо́гу вопию́щих: Аллилу́ия».
Икос 12
«Пою́ще многострада́льныя по́двиги твоя́ за Христа́, сла́вный страстоте́рпче, хва́лим долготерпе́ние твое́, ублажа́ем му́ченическую кончи́ну, почита́ем и свяще́нную па́мять твою́, засту́пниче на́ш и цели́телю, и в похвалу́ сицева́я тебе́ зове́м:
Ра́дуйся, благоче́стия трубо́ благозву́чная; ра́дуйся, мечу́, посека́яй нече́стие.
Ра́дуйся, строга́нный на дре́ве за Распросте́ршаго ру́це Свои́ на дре́ве Кре́стнем; ра́дуйся, я́ко опаля́ем за Него́, пре́лести пе́щь погаси́л еси́.
Ра́дуйся, я́звами твои́ми враги́ уязви́вый; ра́дуйся, кро́вию твое́ю то́ки и́дольския кро́ве изсуши́вый.
Ра́дуйся, в кипя́щее о́лово вве́рженный за Христа́; ра́дуйся, погруже́нный за и́мя Его́ в вода́х морски́х.
Ра́дуйся, промышле́нием Бо́жиим неврежде́н в си́х пребы́вый; ра́дуйся, я́ко чрез о́гнь и во́ду муче́ния вше́л еси́ в поко́й небе́сный.
Ра́дуйся, излива́яй неизсяка́емыя струи́ ми́лости ве́рным; ра́дуйся, благосострада́тельный врачу́, исцеле́ния благода́тная подава́яй.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 13
«О многострада́льный и преди́вный страстоте́рпче Христо́в и цели́телю на́ш Пантелеи́моне! Ми́лостиво прие́м сие́ ма́лое от на́с приноше́ние, от многообра́зных неду́гов исцели́ ны́ и предста́тельством твои́м сохрани́ от вра́г ви́димых и неви́димых и ве́чнаго муче́ния изба́витися на́м Го́спода умоли́, да во Ца́рствии Его́ вы́ну воспева́ем: Аллилу́ия».
(Этот кондак читается трижды)
Икос 1
«А́нгела земна́го и небе́снаго челове́ка ве́мы тя́, сла́вный Пантелеи́моне: а́нгельскою бо непоро́чностию и му́ченичеством укра́шен, пресели́лся еси́ от земли́ на Не́бо, иде́же со а́нгелы и все́ми святы́ми предстоя́ Престо́лу Го́спода сла́вы, моли́ся о на́с, земны́х, почита́ющих тя́ зва́нии си́ми:
Ра́дуйся, све́тлосте благоче́стия; ра́дуйся, пресла́вный свети́льниче Це́ркве.
Ра́дуйся, му́чеников пречестны́х украше́ние; ра́дуйся, ве́рных в непоколеби́мом терпе́нии утвержде́ние.
Ра́дуйся, ю́ности преизря́дная похвало́; ра́дуйся, побо́рниче Христо́в, в му́жестве неодоле́нный.
Ра́дуйся, произра́стший в ми́ре, преми́рен яви́выйся; ра́дуйся, а́нгеле во пло́ти, превосходя́й сме́ртных.
Ра́дуйся, небожи́телю всеблаже́нный; ра́дуйся, Боже́ственнаго ра́зума вмести́лище.
Ра́дуйся, и́мже ве́ра возвы́сися; ра́дуйся, и́мже пре́лесть низложи́ся.
Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Кондак 1
«Избра́нный страстоте́рпче Христо́в и врачу́ благода́тный, ту́не подая́й неду́гующим исцеле́ния, пе́сньми восхваля́ем тя́, засту́пника на́шего. Ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких бе́д и боле́зней свобожда́й на́с, любо́вию тебе́ зову́щих: Ра́дуйся, великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне».
Пантолеон – во всем лев
В первые века, несмотря на угрозу смерти, верующих во Христа становилось все больше. Часто этому служили чудеса, творимые святыми. Во времена правления гонителя христиан Максимиана (III –IV в.в.) в граде Никомидии (ныне территория Турции) родился тот, кто откроет Истину многим язычникам.
- Юный, прекрасный ликом, отважный;
- имеющий высшее образование;
- обладающий богатством;
- занимающий высокое положение в обществе, стал любимым русскими святым, врачом от Бога.
Сочувствие страданиям открыло дар чудотворения – дерзновенное исцеление Именем Господа. Пантолеон стал смелым исповедником православия, приведя к вере немало людей. Многие, заблуждениям, предпочли мученическую смерть. Сам лекарь стал христианином благодаря удивительному случаю.
Молитва
«Лечебная молитва, как утверждают священнослужители, возымеет силу, если больной прослушает ее 40 раз. С молитвенной просьбой можно обратиться к Пантелеймону о своем здоровье, ребенка, родных».
О здоровье ребенка
«Обращаюсь в молитвах к тебе, Пантелеймон Целитель! Даруй ребенку моему исцеление, ниспошли ему силы, прикоснись к плоти его, поцелуй душу его. Погаси огонь пылающий, укроти страсть, отзови немощь. Разбуди раба Божьего (имя), подними его с одра болезненного. Пусть ложе озлобленное его отпустит. Пусть он будет одарен церковным благословением. Покоряемся воле твоей и ожидаем милости».
О здоровье родных
«Великий Господний угодник, Пантелеймон целитель! Ты исцеляешь немощных и прославляешь верующих. Исцели родителей моих от телесных недугов, избавь от недругов и хворых потугов. Защити их от людей злобных, да от болезней греховных. О здравии молю, тебя благодарю. Да будет так. Аминь».
О своем выздоровлении.
«О, великий Господний угодник, великомученик и целитель Пантелеймон! Взывает к тебе раб Божий (имя), смилуйся надо мной, услышь мольбы мои, узри мои страдания, будь милостив ко мне. Подари мне милость Верховного Врача, Господа Бога. Даруй мне исцеление души и тела. Отгони от меня жестокие мучения, избавь от гнетущего недуга. Низко клоню голову, молю о прощении грехов моих. Не противься моих ран, обрати внимание. Одари милостью, приложи ладонь свою к язвам моим. Одари здравием тело и душу на весь жизненный путь. Молю о благодати Божьей. Буду каяться и угождать, доверяю Богу жизнь свою. Великомученик Пантелеймон, помоли Христа Бога о здравии тела и спасении души моей».
Величание
Благодарственная молитва к Пантелеймону Целителю после выздоровления, облегчения страданий, утешения.
«Святой великомученик, целитель и чудотворец Пантелеймон, угодник Божий и вечный защитник христиан православных! Достойно нареченный быть Пантелеймоном, ты есть всемилостивый, как, приняв от Бога благодать молиться за нас и болезни целить, ты щедро даешь всем, к тебе обращающимся, различные исцеления и все к жизни временней и к спасению необходимое. От того и мы, недостойные, удостоившиеся твоей милости, снова пред святою твоею иконою прибегаем к тебе, и прославляя тебя, как искреннего угодника Божия, нашего верного молитвенника и исцелителя, благодарим твое усердие и Подателя всех благ Господа Бога нашего о великих благодеяниях, от Него тобою нам переданных. Прими милостиво малое это молитвенное благодарение наше, ибо не имеем иного чем по достоинству воздать тебе, и в другое время жизни нашей не лишай нас, немощных и грешных, твоей помощи и молитвенного ходатайства у Господа Бога нашего, Ему же подобает всякая слава, благодарение и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и вечно и во веки веков. Аминь».
Тропарь
В переводе с древнегреческого означает «мелодия». Тропарь задает тон церковному песнопению, по своему содержанию – краткое изложение богослужения или славословия святого. «Страстотерпец святой и целитель Пантелеймон, моли Милостивого Бога о прощении прегрешений душам нашим».
Кондак
Один из жанров церковной поэзии, раскрывает содержание тропаря. Читается в стихотворной форме.
«Подражатель Милостивого и исцелений благодать от Него принявший, страстотерпец и мученик Христа Бога, молитвами твоими душевные наши недуги исцели, отгони навечно соблазны от возглашающих: спаси нас, Господи».
День памяти
9 августа – день поминовения святого Пантелеймона Целителя.
Кровь св. Пантелеимона в Мадриде
После казни святого один христианин собрал в стеклянный флакон часть крови. До 1605 года реликвия находилась в Ватикане. Павел V подарил пузырек вице-королю Испании, супруга которого передала его на хранение в королевский соборный монастырь в Мадриде в 1616 году, куда поступила ее дочь.
Каждый год, 26 июля по грегорианскому календарю происходит чудо (исключение – 1914-1918, 1936 годы): кровь из твердого состояния переходит в жидкое на период 42-49 дней. С 1993 года наблюдать за превращением возможно только по телевизору.
Примирение сослуживцев
Вмч. Пантелеимон. Икона, Византия. Афон; XIV в.; Афон, монастырь Хиландар
В 2016 году Георгий едва не ушел с работы, так как не мог терпеть высокомерного отношения начальника. Жена Георгия видела, что работа и коллектив ее мужу по душе, да и не так уж легко будет найти новое место, тем более с кротким начальником, и уговаривала мужа остаться. И стала горячо молиться великомученику Пантелеимону о примирении сослуживцев.
Не прошло и недели, как начальник позвонил Георгию и пригласил его на рыбалку. Потом они вместе с семьями съездили к общему знакомому на праздник. Так кроме служебного, началось дружеское, неформальное общение. Георгий стал вовремя приходить с работы, но, что еще важнее, с хорошим настроением.
Святые источники в России
В России чудотворные иконы и мощи Целителя имеются:
- В Москве:
- в Афонском подворье;
- храме Воскресения Христова;
- Зачатьевском ставропигиальном монастыре.
- Санкт-Петербурге:
- соборе Рождества Христова;
- подворье Свято-Троицкого Александра Невского монастыря.
- Сестрорецке: храме Святого Великомученика и Святого Александра Константинопольского.
В каждом православном российском храме имеются иконы святого Пантелеймона, перед которыми можно помолиться, заказать молебен, акафист.
Реальные примеры чудесной помощи
Описание исцелений было собрано Афонским Русским Пантелеймоновым монастырем, издано в Москве в 1903 году и переиздано в 1996. Чудо выздоровления наступало после молитвы святому или от елея, привезенного с Афон горы, из храма Пантелеймона Целителя.
На портале собраны подлинные истории, рассказанные верующими за период 2012-2013 годов:
- Ксения О. поведала, как молитва помогла вылечить зуб мудрости и избежать его удаления.
- У Ольги Т., благодаря усердным молитвам (три раза в день на протяжении месяца), выздоровел сын, которому был поставлен неизлечимый диагноз.
Заканчиваются истории словами благодарности и восхваления Пантелеймона Целителя.