Акафист святому новомученику врачу Евгению Боткину


Акафист святому новомученику врачу Евгению Боткину

Кондак 1

Избран­ный угод­ни­че и стра­сто­терп­че Хри­стов, Евге­ние пре­славне, пла­ме­нем люб­ви Хри­сто­вой раз­жи­га­е­мый, на камене веры про­цвел еси; мно­гие скор­би и кон­чи­ну лютую со стра­сто­терп­цы цар­ствен­ны­ми от бого­бор­цев крот­ко пре­тер­пел еси, душу твою за веру и прав­ду поло­жил еси. Ныне все­чест­ную твою память празд­ну­ще, похваль­ное пение при­но­сим ти. Ты же, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Вла­ды­це небе­се и зем­ли, от вся­ких нас бед сво­бо­ди, к тебе ныне зовущих:
Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и мило­сти­вый!

Икос 1

Ангел зем­ный и чело­век небес­ный был еси, свя­тый Евге­ние, от юно­сти бо до самой кон­чи­ны муче­ни­че­ской неустан­но Гос­по­де­ви рабо­тал еси, тру­ды ко тру­дом при­ла­гая и от силы в силу вос­хо­дя, да про­сла­вит­ся в тебе Хри­стос, Вра­чу­ю­щий души и теле­са наша, Его же ради под­ви­зал­ся еси, Его же воз­лю­бил еси, Его же Еди­но­го вожде­ле душа твоя, Его же ради стра­да­ния мно­ги пре­тер­пел еси, Его же бла­го­да­тию свет­ло укра­шен еси. Сего ради тебе, на небе­си и на зем­ли про­слав­лен­но­му вопи­ем сице:

Радуй­ся, бод­ро­сти и трез­ве­ния пре­доб­рый учителю;

Радуй­ся, нера­де­ния и празд­но­сти извест­ный прогонителю;

Радуй­ся, тру­до­лю­бия, еже вся­ко­му бла­гу утвер­жде­ние, рачителю;

Радуй­ся, бого­бо­яз­нен­ных мирян ско­ро­по­слуш­ли­вый попечителю;

Радуй­ся, вра­чей похва­ло и ново­му­че­ни­ков украшение;

Радуй­ся, невин­но от пре­без­за­кон­ных людей к Хри­сту пострадавый;

Радуй­ся, молит­вам нашим, аще и немощ­ным, с любо­вию внемлющий;

Радуй­ся, от всея души и серд­ца воз­но­си­мая к вам про­ше­ния наша исполняющий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 2

Видя Хри­стос Бог душу твою, все­славне Евге­ние, ко при­я­тию сло­ва Божия преду­го­то­ван­ную, про­све­ти тя бла­го­да­тию сво­ею, ты бо выну Пути, Истине и Жиз­ни неиз­мен­но до кон­чи­ны муче­ни­че­ския твоя сле­до­вал еси; ныне же веру соблюд­ши, яко вер­ный воин Хри­стов, раду­е­ши­ся в Небес­ном Оте­че­стве, вос­пе­вая Гос­по­де­ви: «Алли­лу­ия!»

Икос 2

Разу­мом тво­им, чест­ный Евге­ние, от дней юно­сти тво­ея, обра­зу слу­же­ния отца тво­е­го после­дуя, в искус­стве вра­че­ва­ния воз­рас­тал еси, во все­учи­ли­ще име­ни­тем тру­дя­ся усерд­но, паче же сего любо­вию к людем страж­ду­щим про­си­ял еси, бед­ных без­мед­но вра­чуя и все­го себе по заве­ту апо­столь­ско­му людем отда­вая. Сице молим тя: пре­об­ра­зи души наша любо­вию мило­серд­ною, да воз­мо­жем и мы тяго­ты ближ­них носи­ти и слу­жи­ти има нели­це­мерне, выну в бла­го­да­ти Божи­ей воз­ра­та­ти, зову­ще ти:

Радуй­ся, роди­те­лей име­ни­тых чадо благословенное;

Радуй­ся, на дре­ве рода сво­е­го пло­до­но­ся­щею вет­вию возцветший;

Радуй­ся, даро­ван­ный талант приумноживый;

Радуй­ся, прав­ды и исти­ны все­гда искавый;

Радуй­ся, пре­по­доб­но­му Ага­пи­ту в твер­дом упо­ва­нии на Гос­по­да подражавый;

Радуй­ся, подоб­но Сера­фи­му радость духов­ную стяжавый;

Радуй­ся, из глу­би­ны неве­рия извлекающий;

Радуй­ся, мно­гих в разу­ме просвещающий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 3

Сила Выш­ня­го и Покров Цари­цы Небес­ныя осе­ня­ше тя, доб­ро­нрав­ный Евге­ние, в годи­ну бра­ни с Япо­ни­ею язы­че­скою, егда горя любо­вию ко страж­ду­щим вои­ном, ты слу­жил еси им вра­чеб­ным искус­ством, под­ра­жая Пан­те­ле­и­мо­ну Цели­те­лю, не взи­рая на опас­но­сти и лише­ния, непре­стан­но в серд­це Богу поя песнь: «Алли­лу­ия!»

Икос 3

Иму­ще дар сло­ва, от Бога тебе дан­ный, пре­х­валь­ный Евге­ние, вра­чуя теле­са страж­ду­щих, ты не забы­вал еси и о душах их, уте­шая, вра­зум­ляя, настав­ляя и вра­чуя от мало­ве­рия, уны­ния и отча­я­ния зла­го. Сие же убо ныне вос­по­ми­на­ю­ще, про­сим тя: сотво­ри молит­ву за ны ко Вра­чу душ и телес, да и мы тво­им пред­ста­тель­ством изба­вим­ся от скор­бей вре­ме­ных и веч­ных, веду­ще бо тя помощ­ни­ка неусып­на, уми­лен­но вопи­ем ти:

Радуй­ся, Еди­на­го Хри­ста всем серд­цем возлюбивый;

Радуй­ся, яко мило­серд­ный сама­ря­нин, ближ­ним послуживый;

Радуй­ся, надеж­ду несо­мнен­ную в души их влагавый;

Радуй­ся, от суе­ты мно­го­об­раз­ной ум наш освобождающий;

Радуй­ся, к позна­нию бла­го­го про­мыс­ла Божия нас обращающий;

Радуй­ся, к нелен­ност­но­му тво­ре­нию молит­вы привлекающий;

Радуй­ся, бла­го­плод­но­стью души наша наполняющий;

Радуй­ся, измож­ден­ных горе­стя­ми житей­ски­ми укрепляющий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 4

Бурю внутрь помыс­лов и стра­стей вол­ны без­бед­но пре­шед, свя­тый Евге­ние, обрел бо еси тихое при­ста­ни­ще Хри­ста, Ему­же неле­ност­но во мно­зе дол­го­тер­пе­нии пора­бо­тал еси; сице молим тя: миром Гос­под­ним напол­ни души наша, бла­го­мыс­ли­ем оза­ри умы, да уда­лим­ся мы от сквер­ны гре­хов­ныя и воз­мо­жем выну сле­до­ва­ти заве­том Спа­си­те­ля, вос­пе­вая Ему о тебе: «Алли­лу­ия!»

Икос 4

Слы­шав­ше о тебе бла­го­вер­ная Цари­ца Алек­сандра, яко, пре­х­вальне Евге­ние, зна­ни­ем вра­че­ва­ния иных пре­вос­хо­ди­ши, яко с усер­ди­ем и любо­вию вои­нам страж­ду­щим на поле бра­ни послу­жил еси, приз­ва тя к слу­же­нию в чер­то­ги своя; Царь же Нико­лай саном лейб-меди­ка тя почти. Мы же сла­вя­ще Бога, воз­но­ся­ща­го сми­рен­ных серд­цем, и вен­ча­ю­ща­го их мило­стию и щед­ро­та­ми, взы­ва­ем ти сице:

Радуй­ся, лютых и неис­цель­ных неду­гов телес­ных врачевателю;

Радуй­ся, немо­щей и стра­стей душев­ных целителю;

Радуй­ся, всем при­хо­дя­щим к тебе благ пре­и­зобиль­ный подателю;

Радуй­ся, тер­пе­ни­ем и муже­ством души наша украшающий;

Радуй­ся, нас, алчу­щих и жаж­ду­щих прав­ды, насыщающий;

Радуй­ся, серд­ца наша бла­го­да­тию Божи­ею, вам дан­ною, очищающий;

Радуй­ся, очи наши духов­ныя к зре­нию Бога изощряющий;

Радуй­ся, враж­ды и ссо­ры наша умиротворяющий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 5

Бого­теч­ной звез­де, путь ко Хри­сту ука­зу­ю­щей подо­бен воис­ти­ну явил­ся, свя­тый муче­ни­че Евге­ние, ты бо во все дни зем­но­го жития тво­е­го уче­ни­ком, дру­зьям и вра­гом, а паче, ближ­ним тво­им являл еси образ доб­ро­де­тель­на­го жития, ныне, мы, вос­по­ми­ная под­ви­зи твоя, радост­но вос­пе­ва­ем Хри­сту, все­мо­гу­ще­му Вра­чу Душ и телес, выю твою сво­ею бла­го­да­тию укреп­ляв­ше­му, пение бла­го­дар­ствен­ное: «Алли­лу­ия!»

Икос 5

Видя паки стра­да­ния вои­нов во дни вой­ны с Гер­ма­ни­ей, любо­вию же под­ви­за­ем куп­но с Цари­цею Алек­сан­дрою лечеб­ни­цу пре­слав­ную в Цар­ском Селе сотво­рил еси, иде­же мно­гия люди страж­ду­щие исце­ле­ния духов­ное и телес­ное обре­та­ху. Мы же, ныне вся сия поми­на­ю­ще, про­сим тя, свя­тый Евге­ние, тво­ею молит­вою исце­ли и нас, греш­ных, да бла­го­дар­ственне зовем ти:

Радуй­ся, вра­чам мысль бла­гую на серд­це полагающий;

Радуй­ся, в слу­же­нии ближ­не­му их прис­но укрепляющий;

Радуй­ся, боль­ных в кро­то­сти и тер­пе­нии утверждающий;

Радуй­ся, пути исце­ле­ния всем нам указующий;

Радуй­ся, остав­лен­ных вра­ча­ми со одра болез­ни воздвизающий;

Радуй­ся, внут­рен­ний мрак душ наших све­том Хри­сто­вым озаряющий;

Радуй­ся, отсту­пив­ших от пра­выя веры на путь спа­се­ния возвращающий;

Радуй­ся, блуж­да­ю­щих по морю жития сего муд­ре окормляющий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 6

Про­по­вед­ни­ка тя бла­го­че­стия яви Гос­подь во гра­де Пет­ро­ве и Селе Цар­ском, паче же сих в пре­де­лех Сибир­ских, свя­тый Евге­ние: кто бо не уми­лит­ся, вос­по­ми­ная вели­кия твоя доб­ро­де­те­ли: муд­рость и любы, кро­тость и тер­пе­ние, молит­ву и мило­сер­дие, яко не ток­мо чест­ным и бла­го­род­ным жити­ем про­си­ял еси, но и ближ­не­му без­мезд­но послу­жил еси, и веру Хри­сто­ву пред лицем вла­сти бого­бор­ныя испо­ве­дал еси: тем­же мы, сла­вя­ще Бога, див­на­го во свя­тых сво­их поем: «Алли­лу­ия!»

Икос 6

Воз­си­ял еси све­том веры несо­мнен­ныя в годи­ну испты­та­ния люта­го, пре­х­валь­ный Евге­ние, егда людие бого­от­ступ­ныя воз­дви­го­ша брань про­тив Все­мо­гу­ще­го Бога наше­го и Пома­зан­ни­ка Его, в дни убо поте­че, яко вода кровь муче­ник и стра­сто­терп­цев, за Хри­ста и прав­ду Его умерщ­вля­е­мых. Ты же, угод­ни­че Божий, изгна­ние из гра­да Пет­ро­ва в Тобольск куп­но с Царем Нико­ла­ем пре­тер­пел еси; сие же вспо­ми­ная ныне про­сим тебя: обно­ви веру и ожи­во­тво­ри надеж­ду нашу, да зовем ти сице:

Радуй­ся, страх смер­ти и стра­да­ний вели­кою верою в Вос­крес­ше­го Бога низложивый;

Радуй­ся, на подвиг духов­ный, мно­гих окрест тебе сущих воодушевивый;

Радуй­ся, от тле­ю­щих углей нена­ви­сти души наша омывающий;

Радуй­ся, даром бла­го­сти небес­ной нас обогощающий;

Радуй­ся, от зло­сло­вия и осуж­де­ния уста наша оберегающий;

Радуй­ся, сло­вом бла­гим ближ­ним слу­жить научающий;

Радуй­ся, в каж­дом чело­ве­ке видеть образ Божий сподвигающий;

Радуй­ся, мило­серд­ную любовь в серд­цах воскрешающий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 7

Хотя после­до­ва­ти Хри­сту, под­ра­жал Ему все­усерд­но, при­яв на себя иго Его, научил­ся от Него кро­то­сти и сми­ре­нию, воз­же­лал еси всем серд­цем тво­им, бла­женне Евге­ние, еди­но­му Гос­по­ду рабо­та­ти, себе ни во что­же вме­нил еси, тру­ды к тру­дом в дусе кро­то­сти и сми­ре­ния при­ла­гая, дерз­но­ве­ние в молит­ве стя­жал еси, ближ­них тво­их при­зы­вая вер­но сла­ви­ти Бога, в Тро­и­це Еди­на­го, и вос­пе­ва­ти Ему: «Алли­лу­ия!»

Икос 7

Нова­го све­тиль­ни­ка даро­ва Гос­подь Церк­ви Рос­сий­ской – Евге­ния, вра­ча бла­го­ис­кус­на­го и ново­му­че­ни­ка все­слав­на­го, ты бо, угод­ни­че Божий, ныне в выш­них пре­бы­ва­е­ши, но и нас, низ­ших, не остав­ля­е­ши тво­и­ми молит­ва­ми и пред­ста­тель­ством у Хри­ста – Царя сла­вы и Гос­по­да Бога наше­го. Сего ради, недо­уме­ю­ще бла­го­хва­ли­ти тя по досто­я­нию, со уми­ле­ни­ем серд­ца, из глу­би­ны души, к тебе взываем:

Радуй­ся, всех с верою при­хо­дя­щих к вам бла­го­дат­но освящающий;

Радуй­ся, усерд­но при­зы­ва­ю­щим вас помогающий;

Радуй­ся, све­том тво­им нашу тьму гре­хов­ную разгоняющий;

Радуй­ся, теп­ло­тою люб­ви тво­ея наша хлад­ная серд­ца согревающий;

Радуй­ся, коз­ни вра­жия пред­ста­тель­ством тво­им разрушающий;

Радуй­ся, сокро­ви­ще мира духов­на­го нам открывающий;

Радуй­ся, к све­ту Хри­сто­ву заблуд­шия наставляющий;

Радуй­ся, упо­ва­нию хри­сти­ан­ско­му вер­ныя научающий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 8

Стран­но­му и неиз­ре­чен­но­му сми­ре­нию вопло­тив­ше­го­ся Бога Сло­ва под­ра­жая, стра­сто­терп­че пре­славне, сам испол­нил­ся еси вели­ка­го сми­ре­ния и незло­бия, даже ко вра­гом наро­да и Царя тво­их. Мы же ныне молим тя, угод­ни­че Божий, пред­ста­ви­тель­ством тво­им небес­ным испро­си и нам сия бого­лю­без­ныя доб­ро­де­те­ли, да не пора­бо­тим­ся страс­тем гре­хов­ным, но испол­ним­ся духа люб­ви и кро­то­сти к ближ­ним нашим и бла­го­чест­но вос­по­ем Спа­си­те­лю Наше­му: «Алли­луйа!»

Икос 8

Весь исполнь люб­ве Хри­сто­вы, бла­го­вер­ный Евге­ние, не оста­вил еси вен­це­нос­ную семью в зато­че­нии суще, и с велию любо­вию послу­жил еси има аки врач бла­гий и муд­рый, аки сомо­лит­вен­ник и наперс­ник вер­ный, аки друг бла­го­го­вей­ный, аки хри­сти­а­нин Пома­зан­ни­ку Божи­е­му. Мы люб­ве и вер­но­сти тво­ея после­до­ва­ти желая, тако­выя похва­лы с надеж­дою воз­но­сим ти:

Радуй­ся, том­ле­ния в заточe­нии от зло­че­сти­вых бого­от­ступ­ни­ков претерпевый;

Радуй­ся, в скор­бех зем­ных небрег­ший и радость небес­ную обретый;

Радуй­ся, от мра­ка зем­на­го к Небес­но­му све­ту устремившийся;

Радуй­ся, вере пра­вой и бла­го­че­стию нас научающий;

Радуй­ся, надеж­ду извест­ную нам подавающий;

Радуй­ся, любовь нели­це­мер­ную в нас воспламеняющий;

Радуй­ся, в пре­не­се­нии испы­та­ний и гоне­ний нас укрепляющий;

Радуй­ся, потем­нен­ныя грех­ми оче­са душ наших све­том еван­гель­ским просвещающий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 9

Всем жити­ем, мило­серд­на­го слу­же­ния и доб­ро­де­те­лей мно­го­раз­лич­ных испол­нен­на­го, тво­им при­влекл еси к себе велию бла­го­дать муче­ни­че­ства, бла­го­вер­ный боля­рине Евге­ние. Навы­кл бо еси измла­да при­леп­ля­ти­ся Бого­ви серд­цем тво­им, стра­сто­терп­че пре­чуд­ный. Научи убо и ны, недо­стой­ныя, иска­ти паче все­го Цар­ствия Божия, пре­зи­ра­ти же пре­хо­дя­щая и тлен­ная, вос­пе­вая во уми­ле­нии Гос­по­де­ви: «Алли­лу­ия!»

Икос 9

Ветии мно­го­ве­щан­ныя не воз­мо­гут по досто­я­нию изре­щи пре­чуд­на­го про­слав­ле­ния памя­ти тво­ея, пре­х­валь­ный стра­сто­терп­че Евге­ние; мы же, к пока­я­нию тобою подви­га­е­мии, бла­го­сер­дию тво­е­му под­ра­жа­ти хотя­ще, про­сим убо тя: утвер­ди нас вере исти­ней твер­до сто­я­ти, отвра­ти серд­ца наша от крив­ды лже­про­ро­ков рая зем­на­го, в истине еван­гель­ской утвер­ди ны, силу зло­мыс­лия чело­ве­че­ска­го тво­има свя­ты­ма молит­ва­ми поко­ле­би и раз­ру­ши, свя­тый ново­му­че­ни­че, бла­го­стью и чело­ве­ко­лю­би­ем пре­об­ра­зи иссы­ха­ю­щия души, и при­ми мно­го­мило­стив­но вели­ча­ния сия:

Радуй­ся, к Рас­пен­ше­му­ся нас ради на Кре­сте разум свой выну возводивший;

Радуй­ся, стра­даль­че­скою кон­чи­ною вашею незло­бие Агн­ца Божия проповедав-ший;

Радуй­ся, нести людям Хри­стов свет призывающий;

Радуй­ся, бла­го­дат­ную силу исце­ле­ния про­ся­щим подающий;

Радуй­ся, от про­ка­зы гре­хов­ныя нас избавляющий;

Радуй­ся, уте­ше­ние бла­гое в серд­ца низпосылающий;

Радуй­ся, упо­ва­ние на мило­сер­дие Божие бла­го­дат­но вселяющий;

Радуй­ся, гре­хов остав­ле­ние и в доб­ро­де­тель­ном житии укреп­ле­ние нам подающий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 10

Спа­си­тель­на­го подви­га тво­е­го свер­шая тече­ние, Евге­ние досто­хвальне, отвергл еси гла­го­лы бого­бор­цев, при­нуж­дав­ших тя Импе­ра­то­ра Нико­лая, Цари­цу Алек­сан­дру и чад их оста­ви­ти и слу­же­ние иное при­я­ти, ты бо, дол­гу вра­ча и чести дво­рян­ской после­дуя, во сла­ве с Царем бого­вен­чан­ным пре­был еси и в горе­сти ему вер­ным слу­жи­те­лем ему явил­ся еси, на Гос­по­да Пред­веч­на­го упо­ва­ние воз­ла­гая, чад сво­их Его про­мыс­лу пре­дал еси, тако бо Авра­амо­ву надеж­ду стя­жал еси и верою Иову мно­го­стра­даль­но­му упо­до­бил­ся еси. Ныне со все­ми пра­вед­ни­ка­ми, от века в доли­ну веч­ной радо­сти исшед­ши­ми вели­ча­е­ши Отца Небес­на­го пени­ем все­по­бед­ным: «Алли­лу­ия!»

Икос 10

Сте­на креп­кая, ухищ­ре­ни­я­ми диа­во­ла не одо­лен­ная, пре­был еси до кон­ца, муче­ни­че Хри­стов Евге­ние, в доме Ипа­ти­е­вом со цар­ствен­ны­ми муче­ни­ка­ми заклю­чен­ный, взи­рая на началь­ни­ка веры и совер­ши­те­ля Иису­са, за Ним бо после­до­вал еси даже до смер­ти крест­ной, ведая убо яко Хри­стос смер­тию сво­ею смерть попра, и за него уби­ен­ныя веч­но с Ним соцар­ству­ют в оби­те­лех Отца Небес­на­го. Почи­тая же свя­тую кон­чи­ну твою, покло­ня­ем­ся неиз­сле­ди­мо­му Про­мыс­лу Все­выш­ня­го, спо­добль­ша­го тя при­част­ни­ка быти неиз­ре­чен­ныя сла­вы Сво­ея в Иеру­са­ли­ме Небес­ном, ото­ню­ду­же при­к­ло­ни ухо твое ко гла­сом нашим, взы­ва­ю­щим ти сице:

Радуй­ся, нищий духом, яко твое есть Цар­ствие Небесное;

Радуй­ся, скор­бя­щий и пла­чу­щий, яко уте­шил тя Господь;

Радуй­ся, стра­даль­че крот­кий, яко Богом прославленный;

Радуй­ся, алчу­щий и жаж­ду­щий прав­ды, яко насытивыйся;

Радуй­ся, мило­сти­вый к страж­ду­щим, яко Богом помилованный;

Радуй­ся, чистый серд­цем, яко Бога ныне непо­сред­ствен­но зриши;

Радуй­ся, миро­твор­че, сыном Божи­им нареченный;

Радуй­ся, гони­мый за прав­ду, яко твое есть ныне Цар­ствие Небесное;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 11

Пение непре­стан­ное Иису­су Слад­чай­ше­му и Пре­чи­стей Его Мате­ри воз­но­ся­ще, все­слав­ный Евге­ние, бла­го­слов­ляя убийц сво­их и моля­ще о про­ще­нии их, яко не веда­ют чью злую волю тво­рят, сим и нас научая вра­гов сво­их бла­го­слов­ля­ти, а не про­кли­на­ти, вос­пе­вая бого­крас­ную песнь: «Алли­лу­ия!»

Икос 11

Све­то­зар­на­го све­тиль­ни­ка, елея молит­вы чистыя пре­ис­пол­не­на, и пла­ме­нем веры свет­ло сия­ю­ща, воз­дви­же тя Гос­подь, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, всем бла­го­че­сти­вым хри­сти­а­ном, бла­го­чест­но память твою чту­щим. Мы же, оча­ми веры зрим тя в Тро­и­че­ском Све­те в сон­ме свя­тых, в кро­ви Агн­чей ризы своя убе­лив­ших, выну пре­бы­ва­ю­ще­го и нам мира и бла­го­ден­ствия про­ся­ще­го. Сего ради с надеж­дою вос­пе­ва­ем ти сице:

Радуй­ся, со анге­лы пре­свет­лы­ми прис­но торжествующий;

Радуй­ся, Хри­ста во житии и стра­да­ни­ях тво­их возвеличивый;

Радуй­ся, к Цар­ству Небес­но­му узким путем восшествовавый;

Радуй­ся, в сон­ме ново­му­че­ни­ков веч­ный покой и бла­жен­ство стяжавый;

Радуй­ся, от стра­стей и тягот душев­ных нас пре­слав­но освобождающий;

Радуй­ся, бла­гия мыс­ли и чув­ства в недо­уме­нии сущим внушающий;

Радуй­ся, от душе­па­губ­но­го зла нас отвращающий;

Радуй­ся, теп­ло­ту душев­ную хри­сти­а­нам дарующий;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 12

Бла­го­да­ти оби­тa­ю­щей в тебе дивя­ще­ся, вели­чaем тя, боля­рине Евге­ние: веру­ем, яко дела Божия на зем­ли совер­шив, и стра­да­ния велия пре­тер­пев, ныне с Гос­по­дем во оби­те­лех Его почивaе­ши, при­зи­рaя на нaс с высо­ты небеc­ныя, и при­к­ло­няя к нaм выш­нее милоcер­дие. На твое заступлe­ние наде­ю­ще­ся, и на бла­годaт­ную помощь твою упо­вa­ю­ще, сла­во­сло­вим Див­на­го во свя­тых сво­их Бога: «Алли­лу­ия!»

Икос 12

Вос­пе­вая див­ное и пра­вед­ное житие твое, дела мило­сер­дия, слу­же­ние твое ближ­ним тво­им, вся подви­ги твоя, иже верою вер­но­стию и тру­дом вели­ем во сла­ву Божию совер­шил еси, вос­хва­ля­ем, почи­та­ем испо­вед­ни­че­ство твое, убла­жа­ем и муче­ни­че­скую кон­чи­ну твою, пре­х­валь­ный Евге­ние, про­сим и молим­ся тебе, помо­зи нам, свя­тый заступ­ни­че, во мно­го­раз­лич­ныя иску­ше­ния, боре­ния и напа­сти впа­да­ю­щим. Наи­па­че же укре­пи и научи нас, да воз­мо­жем свя­то­му тво­е­му житию под­ра­жа­те­ли быти и бла­го­дар­ствен­но вос­хва­лим тя сице:

Радуй­ся, прaви­ло веры, и бла­гочe­стия обра­зе всесовершeнный;

Радуй­ся, плa­мень, бла­го­да­тию Божеcтвен­на­го Духа возжжeнный;

Радуй­ся, со семи ново­му­че­ни­ка­ми рос­сий­ски­ми торжествующий;

Радуй­ся, с царем Нико­ла­ем пас­ху веч­ную торжествуяй;

Радуй­ся, с цари­цею Алек­сан­дрою Отца Небес­на­го величаяй;

Радуй­ся, со царев­на­ми свя­ты­ми Матерь Божию восхвалящий;

Радуй­ся, с царе­ви­чем Алек­си­ем милость Божию к нам приклоняющий;

Радуй­ся, ско­рый послуш­ни­че всех с верою при­зы­ва­ю­щих тя;

Радуй­ся, свя­тый ново­му­че­ни­че Евге­ние, вра­чу бла­гий и милостивый!

Кондак 13

О, пре­див­ный и пре­слав­ный заступ­ни­че наш, досто­хваль­ный ново­му­че­ни­че Евге­ние! При­и­ми ныне малое моле­ние сие наше, во уми­ле­нии сер­дец тебе воз­но­си­мое, и умо­ли Гос­по­да наше­го Иису­са Хри­ста, да изба­вит ны от вся­кие напа­сти вра­жия, и спо­до­бит нас в непре­стан­ной молит­ве и пока­я­нии веру Хри­сто­ву до кон­ца сохра­ни­ти и гря­ду­щая в Небе­сех бла­гая улу­чи­ти, вос­пе­вая Богу: «Алли­лу­ия!»

(Этот кондак чита­ет­ся три­жды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва 1‑я

Свя­тый слав­ный испо­вед­ни­че и стра­сто­терп­че Евге­ние! Веру­ем и упо­ва­ем, яко стра­да­нь­ми и бого­угод­ною жиз­нию тво­ею стя­жа­вый велию милость и дерз­но­ве­ние у Гос­по­да Бога, не забыл еси досто­я­ния тво­е­го зем­на­го, оте­че­ства наше­го, в нем­же обу­ре­ва­е­ми есмы, почи­та­те­лие твои, мно­ги­ми напастьми вра­жи­и­ми и страстьми житей­ски­ми. Тем­же про­сим тя: молит­ва­ми и пред­ста­тель­ством тво­им умо­ли Гос­по­да наше­го Иису­са Хри­ста, да изба­вит нас от вся­ких бед и злых обсто­я­ний, от вся­ких неду­гов и болез­ней и от всех вра­гов, види­мых и неви­ди­мых. О вели­кий угод­ни­че Божий! Воз­дох­ни о нас, греш­ных, ко Вла­ды­це вся­че­ских, да про­стит нам вся согре­ше­ния наша и низ­по­слет на ны бла­го­дать Все­свя­та­го Духа, да пре­став­ше вся­ка­го сквер­но­дей­ства, про­чее вре­мя живо­та наше­го во вся­ком бла­го­че­стии и чисто­те пожи­вем и, тако бла­го­уго­див­ше Гос­по­ду, спо­до­бим­ся жиз­ни веч­нобла­жен­ныя, пою­ще и вос­пе­ва­ю­ще пре­ве­ли­кое мило­сер­дие Божие и твое мило­сти­вое пред­ста­тель­ство за нас у Пре­сто­ла Божия во веки веков. Аминь.

Молитва 2‑я

О, пре­слав­ный стра­сто­терп­че Евге­ние, вели­кий угод­ни­че Божий, при­не­си нашу слез­ную молит­ву Гос­по­ду Богу наше­му, уми­ло­сти­ви Его к нам, греш­ным, да оты­мет гнев свой пра­вед­ный и уми­рит стра­ну нашу мно­го­стра­даль­ную; да утвер­дит бла­го­ден­ствие и тиши­ну, да низ­по­слет нам изоби­лие пло­дов зем­ных и да воз­бра­нит вра­гом нашим оби­ду тво­ри­ти сирым и без­по­мощ­ным. Тем­же, при­па­да­ю­ще к иконе тво­ей, вос­по­ми­на­ем с верою стра­да­ния твоя, за Хри­ста пре­тер­пен­ная, и молим тя: не оста­ви нас и испро­си нам у Гос­по­да бла­гая вре­мен­ная и веч­ная, да сла­вим про­слав­ль­ша­го тя Бога во веки. Аминь.

Молитва 3‑я

О, все­слав­ный стра­сто­терп­че, досто­хваль­ный угод­ни­че Хри­стов, Церк­ви Пра­во­слав­ныя побор­ни­че, ново­му­че­ни­че и цели­те­лю свя­тый Евге­ние! Пре­клонь­ше коле­на молим тя: при­з­ри на ны, греш­ныя, к заступ­ле­нию тво­е­му при­бе­га­ю­щия, услы­ши сие малое моле­ние наше и теп­лым тво­им пред­ста­тель­ством умо­ли Все­ми­ло­серд­но­го Бога, Ему же ныне пред­сто­и­ши со Анге­лы и все­ми свя­ты­ми, да сохра­нит нас в еди­не­нии Пра­во­слав­ныя Церк­ви и утвер­дит в серд­цах наших живый дух пра­выя веры и бла­го­че­стия, и изба­вит нас от вся­ко­го иску­ше­ния и пре­ле­сти бесов­ския. По вели­цей люб­ви тво­ей, еюже ближ­ния твоя воз­лю­бил еси, испро­си у все­щед­ро­го Бога Оте­че­ству Тво­е­му (и наше­му куп­но), мир и бла­го­устро­е­ние; всем же нам, недо­стой­ным, усерд­но к тебе при­бе­га­ю­щим, бого­угод­ное и без­мя­теж­ное житие и доб­рую хри­сти­ан­скую кон­чи­ну, тайн Божи­их при­част­ною. О, свя­тый заступ­ни­че наш не оста­ви нас, сла­бых и без­по­мощ­ных, молим­ся за ны ко Гос­по­ду и Спа­су Наше­му Иису­су Хри­сту, да дару­ет Он, Все­щед­рый и Пре­ми­ло­серд­ный Гос­подь наш, вся, яже к поль­зе вре­мен­ней и веч­ней полез­ная и потреб­ная; да не воз­даст нам по делом нашим, но по неиз­ре­чен­но­му чело­ве­ко­лю­бию сво­е­му про­стит нам гре­хи и согре­ше­ния наша, да изба­вят ны от вся­кия нуж­ды и печа­ли, скор­би и болез­ни; да нис­по­шлет нам бла­гое наме­ре­ние и силу под­ви­за­ти­ся во исправ­ле­нии жития наше­го, и в буду­щем веце да спо­до­бит нас вни­ти в Цар­ствие Небес­ное и сла­ви­ти куп­но с тобою Все­свя­тое Имя Отца и Сына и Свя­та­го Духа во веки веков. Аминь.

Автор ака­фи­ста свя­то­му ново­му­че­ни­ку вра­чу Евге­нию Бот­ки­ну — Евге­ний Вла­ди­ми­ро­вич Храповицкий.

Биография воина

Будущий новомученик появился на свет в 1977 году. Тогда его семья жила в Пензенской области, где родители Евгения занимались трудовой деятельностью в производстве мебели. В младенчестве Женя отличался спокойствием, редко болел и плакал, его личико всегда казалось серьезным. Детство малыша отмечено таким занимательным фактом, как то, что долгое время ребенок не мог начать ходить. Только после проведения обряда крещения, в возрасте уже старше года Евгений начал делать первые шаги.

Спустя некоторое время семья перебралась в Московскую область. Первый нательный крест ему подарила его бабушка, Евгению тогда было двенадцать лет. С того времени мальчик стал посещать местный храм – Троицкий собор в Подольске. Мать юноши к его крещению и ношению крестика, посещениям храмов относилась отрицательно, но Евгений продолжал носить крестик и со временем сменил тонкую цепочку на прочный шнурок.

Евгений получил образование в девять классов в обычной школе в Подольском районе. Решив далее не продолжать образование, он устроился работать в той же сфере, в которой были заняты родители, на мебельную фабрику в различных должностях. В то же время Евгений выучился водить автомобиль.

В восемнадцатилетнем возрасте Евгений Родионов был призван на службу. Известно, что большого желания идти в армию у юноши не было, однако, как и его ровесники, он считал военную службу обязанностью, долгом, таким, как например и учеба в школе. Он был определен в пограничные войска, летом 1995 года Родионов принес присягу.

Гибель героя

Жизнь нашего героя закончилась в девятнадцатый день рождения солдата. Пленных вывезли в лес. Сначала были казнены товарищи, с которыми Родионов нес службу. Самому Евгению снова предложили избавиться от крестика и этим сохранить свою жизнь.

Герой вновь отказался отречься от своих убеждений, после чего был обезглавлен.

Красный Крест и наука

Свою медицинскую деятельность Евгений Боткин начал в 1890 году в Мариинской больнице для бедных, а позднее стал трудиться в Российском Обществе Красного Креста. Сначала он работал рядовым врачом, а затем занял должность главврача сестрической общины во имя святого Георгия в столице. Особенностью этой лечебницы было то, что в ней оказывали помощь людям из беднейших слоёв населения, а среди сотрудников, напротив, были некоторые представители высшего сословия, трудившиеся медсёстрами.


Е.С. Боткин

Весь персонал клиники объединяла идея служения ближнему, что соответствовало христианским устремлениям самого Евгения Сергеевича. Ещё до поступления на работу он начал заниматься научной работой в области иммунологии, в 1893 году защитил диссертацию, прошёл двухлетнюю стажировку в Германии и стал приват-доцентом.

Лейб-медик

По воспоминаниям очевидцев, постоянное общение с царской семьёй не изменило характера Боткина – он по-прежнему оставался внимательным и добрым. Для Романовых Евгений Сергеевич был не только лекарем, но и очень близким человеком.


Е.С. Боткин и Николай II

В начале Первой Мировой войны доктор обратился с прошением об отправке на фронт, но император поручил ему организацию тыловых лазаретов в столице.

Николай признавался Петру Сергеевичу Боткину: «Ваш брат для меня больше, чем друг».

После отречения императора Боткин остался рядом с царской семьёй, несмотря на отсутствие жалования, а когда их отправили в Тобольск, добровольно отправился за ними, взяв с собой двоих младших детей. Здесь он лечил не только семью Николая II, но и всех горожан, которые обращались за помощью.

При переводе Романовых в Екатеринбург обслуживающему персоналу было предоставлено право выбора. Сотрудник ЧК И.Родзинский писал: «По­сле пе­ре­во­да в Ека­те­рин­бург бы­ла мысль от­де­лить от них всех… Но все от­ка­за­лись. Бот­ки­ну пред­ла­га­ли. Он за­явил, что хо­чет раз­де­лить участь се­мьи. И от­ка­зал­ся». Евгений Сергеевич был расстрелян в ночь с 16 на 17 июля 1918 года.

В последнем письме, найденном в архиве, написано его рукой:

«Моё добровольное заточение здесь настолько времени не ограничено, насколько ограничено моё земное существование. В сущности я умер… умер для своих детей, для друзей, для дела, я умер, но ещё не похоронен или заживо погребён … всё равно, но впоследствии практически одинаковы… Надеждами себя не балую, иллюзиями не убаюкиваюсь и неприкрашеной действительности смотрю прямо в глаза… Меня поддерживает убеждение, что претерпевший до конца спасется… Это оправдывает и последнее моё решение, когда я не поколебался покинуть своих детей круглыми сиротами, чтобы исполнить свой врачебный долг до конца, как Авраам не поколебался по требованию Бога принести ему в жертву своего единственного сына»

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]