Канон Честным Небесным Силам Безплотным (Архангелам и Ангелам)


Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

Боже­ствен­ны­ми свет­ло­стьми обли­ста­ва­емь все­гда, ум мой оза­ри, еже вос­пе­ти тя, Архи­стра­ти­же гор­них воинств, всех утвер­жде­ние при­те­ка­ю­щих к тебе.

Ум пре­без­на­чаль­ный, пре­мир­на­го чино­на­чаль­ни­ка пока­за чина тя, пре­славне Архи­стра­ти­же, и свет сущих во тьме, и Боже­ствен­ное укра­ше­ние Церкве Своея.

Умов пред­во­ряя небес­ных в Дусе, доль­ним же все­из­ряд­ней­ше Миха­и­ле, дал­ся еси ограж­де­ние, и утвер­жде­ние, и ору­жие, вра­ги зака­ла­ю­щее и потребляющее.

Бого­ро­ди­чен: Дево Все­не­по­роч­ная, яже анге­лов бла­го­ле­пие, чело­ве­ков помо­ще, Ты мне помо­зи море­пла­ва­ю­ще­му, и в бури гре­ха прис­но впа­да­ю­щу и бедствующу.

Молитва пятая:

О святы́й Михаи́ле Арха́нгеле, светлообра́зный и гро́зный Небе́снаго Царя́ воево́до, пре́жде Стра́шнаго Суда́ осла́би ми пока́ятися от грехо́в мои́х, от се́ти ловя́щих изба́ви ду́шу мою́ и приведи́ ю́ к сотво́ршему ю́ Бо́гу, седя́щему на Херуви́мех, и моли́ся о ней приле́жно, да твои́м хода́тайством по́слет ю́ в ме́сто поко́йное. О гро́зный воево́до Небе́сных Сил, предста́телю всех у Престо́ла Влады́ки Христа́, храни́телю тве́рдый всем челове́ком и му́дрый ору́жниче, кре́пкий воево́до Небе́снаго Царя́, поми́луй мя, гре́шнаго, тре́бующаго твоего́ заступле́ния, сохрани́ мя от всех ви́димых и неви́димых враг, па́че же подкрепи́ от у́жаса сме́ртнаго и от смуще́ния диа́вольскаго и сподо́би мя непосты́дно предста́ти Созда́телю на́шему в час стра́шнаго и пра́веднаго Суда́ Его́. О всесвяты́й вели́кий Михаи́ле Архистрати́же, не пре́зри мене́, гре́шнаго, моля́щагося тебе́ о по́мощи и заступле́нии твое́м, в ве́це сем и в бу́дущем, но сподо́би мя та́мо ку́пно с тобо́ю сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Песнь 3

Ирмос: Не муд­ро­стию и силою, и богат­ством хва­лим­ся, но Тобою Отчею Ипо­стас­ною муд­ро­стию, Хри­сте, несть бо Свят, паче Тебе Человеколюбче.

Кре­по­стию Боже­ствен­ною, Вое­во­до анге­лов все­х­вальне, обхо­ди­ши всю зем­лю, от лютых ны изи­мая, при­зы­ва­ю­щия твое Боже­ствен­ное имя.

Яко боже­ствен про­по­вед­ник, яко пред­ста­тель вер­ных непо­сты­ден, заблужд­ших путе­вождь, и нака­за­тель был еси, Божий Архи­стра­ти­же Боговиднейший.

Боже­ствен­на­го сия­ния чист­шее зер­ца­ло явил­ся еси, явле­ния чест­на­го свет­ло при­ем Духа, Миха­и­ле Пер­во­ан­ге­ле досточудне.

Бого­ро­ди­чен: Неве­ще­ствен­ныя умы соста­ви­вый волею, в веще­ствен­ное Твое чре­во все­ли­ся хоте­ни­ем, Все­не­по­роч­ная, пло­тию зримь Незренный.

Каноны Ангелам для домашнего чтения


Для домашней или келейной молитвы используют Канонник — книгу, содержащую кроме прочих молитв каноны для чтения на каждый день. Для правильного чтения они напечатаны славянским шрифтом с ударениями. В понедельник читается Канон Бесплотным силам Иоанна Монаха (Дамаскина). К тропарям произносится припев «Святии Архангели и Ангели, молите Бога о нас!».

В каноне Иоанна Монаха слова молящегося обращены к Богу — Творцу Бесплотных Сил. В восьмой и девятой песнях автор призывает людей уподобиться Ангелам чистотой жизни, а самих Бесплотных — помогать своими молитвами. Канон исполняется в составе малого повечерия, помещённого в Каноннике, или перед вечерними молитвами.

У родителей, стремящихся наставить своих детей на истинный путь, существует традиция читать канон Небесным Силам и Всем святым. Такой текст можно составить, соединив каноны Бесплотным Силам и Всем святым, последний можно найти в Октоихе или современных изданиях Молитвослова. При этом на каждой песни прочитываются ирмосы и тропари Бесплотным Силам, присоединяются тропари святым и заключают одним Богородичным на выбор. По третьей песни читается кондак святым, по шестой — Ангелам.

Среди памятников религиозного творчества известны ещё два канона Бесплотным Силам, не употребляемые в церковной практике. Канон Ангелу Грозному воеводе — это произведение приписывают царю Иоанну Грозному, взявшему псевдоним Парфений Юродивый. Текст канона проникнут покаянным настроением в ожидании смерти. Известен доныне в среде старообрядцев. Православным христианам использовать канон рекомендуется только для ознакомительного чтения.

Канон Ангелу-Хранителю «иный» (другой), составленный свт. Иоанном Мавроподом (XI век). Это произведение не входит в состав богослужебных книг, но благословляется для домашней молитвы и включено в новые издания Канонника.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства, во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный, нетлен­ною дла­нию, и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Ум сый пер­вый, соста­вил еси Боже­ствен­ныя умы хоте­ни­ем, началь­ни­ка посре­де сих Миха­и­ла соде­ла, все­б­ла­жен­ным при­ча­сти­ем про­све­ща­е­ма, и умны­ми Бого­на­ча­лии облистаема.

Пение свя­тое со Пре­сто­лы, и Нача­лы, и Сила­ми, и Властьми, и Свя­щен­ны­ми Гос­по­дь­ст­вы воз­гла­ша­е­ши Тро­и­це, пре­славне Миха­и­ле, спа­сая ны пою­щия тя.

Вели­ча­ем всех Твор­ца же и Гос­по­да, за бла­го­у­тро­бие дав­ша­го обхра­не­ние вели­чай­шее, и необо­ри­му сте­ну, и забра­ло, Миха­и­ла нам све­то­зар­на­го Архистратига.

Бого­ро­ди­чен: Мыс­лен­но, Дево, Тво­е­го Рож­де­ства пре­слав­ное ска­зо­ва­ше древ­ле, свя­щен­но­яв­лен­ный Духом, гору при­се­нен­ную видя Тя ясней­ше, из Неяже Свя­тый при­и­де Бог воплощаемь.

Архангел Божий Михаил

Канон святаго Архангела Божия Михаила.

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста моя́, и напо́лнятся ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Боже́ственными све́тлостьми облистава́емь всегда́, ум мой озари́, е́же воспе́ти тя, Архистрати́же го́рних во́инств, всех утвержде́ние притека́ющих к тебе́.

Ум Пребезнача́льный преми́рнаго чинонача́льника показа́ чи́на тя, пресла́вне Архистрати́же, и свет су́щих во тьме, и Боже́ственное украше́ние Це́ркве Своея́.

Умо́в предваря́я Небе́сных в Ду́се, до́льним же всеизря́днейше Михаи́ле, да́лся еси́ огражде́ние, и утвержде́ние, и ору́жие, враги́ закала́ющее и потребля́ющее.

Богородичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же А́нгелов благоле́пие, челове́ков по́моще, Ты мне помози́, морепла́вающему и в бу́ри греха́ при́сно впа́дающу и бе́дствующу.

Песнь 3

Ирмос: Не му́дростию и си́лою и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́, несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Кре́постию боже́ственною, воево́до А́нгелов всехва́льне, обхо́диши всю зе́млю, от лю́тых ны изыма́я, призыва́ющия твое́ боже́ственное и́мя.

Я́ко боже́ствен пропове́дник, я́ко предста́тель ве́рных непосты́ден, заблу́ждших путево́ждь, и наказа́тель был еси́, Бо́жий Архистрати́же богови́днейший.

Боже́ственнаго сия́ния чи́стшее зерца́ло был еси́, явле́ния честна́го све́тло прие́м Ду́ха, Михаи́ле Первоа́нгеле досточу́дне.

Богородичен: Невеще́ственныя умы́ Соста́вивый во́лею в веще́ственное Твое́ чре́во всели́ся хоте́нием, Всенепоро́чная, пло́тию зримь Незре́нный.

Седален, глас 8

Небе́сных чино́в наста́вник, служи́тель же сла́вы Боже́ственныя, досто́йно быв повеле́нием Зижди́теля Твоего́, христиа́ном еси́ хода́тай спаси́тельный, невеще́ственною твое́ю сла́вою земны́я назира́я. Те́мже по до́лгу благохва́лим тя вси, боже́ственное твое́ днесь воспева́юще торжество́, Михаи́ле Архистрати́же, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию боже́ственная твоя́ чудеса́.

Ин седален, глас 1

Лик а́нгельский Архистрати́га име́я, боже́ственнаго Михаи́ла, с ним Святе́й Тро́ице немо́лчное приноша́ет песнопе́ние, из не су́щих бо Соде́тель вся́ческих во́инства огнезра́чных чино́в, Сло́вом приведе́.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ум сый Пе́рвый, соста́вил еси́ боже́ственныя умы́ хоте́нием, нача́льника посреде́ сих Михаи́ла соде́ла, всеблаже́нным прича́стием просвеща́ема и у́мными богонача́лии облиста́ема.

Пе́ние свято́е со Престо́лы и Нача́лы, и Си́лами, и Властьми́, и Свяще́нными Госпо́дьствы возглаша́еши Тро́ице, пресла́вне Михаи́ле, спаса́я ны, пою́щия тя.

Велича́ем всех Творца́ же и Го́спода, за благоу́тробие да́вшаго обхране́ние велича́йшее и необори́му сте́ну и забра́ло, Михаи́ла нам, светоза́рнаго Архистрати́га.

Богородичен: Мы́сленно, Де́во, Твоего́ Рождества́ пресла́вное ска́зоваше дре́вле священноявле́нный, Ду́хом го́ру присене́нную ви́дя Тя я́снейше, из Нея́же Святы́й прии́де Бог воплоща́емь.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы Тя, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Яви́лся еси́ предводя́щ дре́вняго Изра́иля, повеле́нием Су́щаго из Иа́кова, челове́ком я́вльшагося дебе́льством те́ла, Михаи́ле безтеле́сный, А́нгелов Архистрати́же.

Невеще́ственными сия́нии обожа́емь при́сно, прича́стием богонача́льным, и нам осия́ние светода́тельное подава́еши, Первоа́нгеле, пресла́вно удивля́емь.

Украси́ся благода́тию боже́ственный твой храм, в той бо прише́д, враче́вств пучи́ну его́ показа́л еси́, Михаи́ле Первоа́нгеле, и страсте́й потреби́теля.

Богородичен: У́мных А́нгелов Тя показа́ Бог вы́шшую, всели́вся в Твоя́ ложесна́, Чи́стая, Всенепоро́чная, Его́же моли́ всегда́ уще́дрити пою́щия Тя.

Песнь 6

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.

Ра́дуется ве́рных мно́жество, благохва́лящее тя, и сла́вит Всесвята́го Сло́ва, совоку́пльшаго земны́я со А́нгелы, Михаи́ле, Свое́ю бла́гостию.

Во́инства Изра́илева спасл еси́, являя́ся, и боже́ственная подая́ повеле́ния, Архистрати́же, враги́ низложи́л еси́ и в коне́ц сия́ истреби́л еси́.

Я́ко ви́де тя Иису́с Нави́н, поклони́ся, вопроси́в честна́го твоего́ и свята́го и́мене, нача́льниче А́нгелов, благогове́нием и стра́хом держи́мь.

Богородичен: Блаже́ни лю́дие, при́сно блажа́щии Тя, Блаже́нная, Я́же Бо́га Блаже́ннаго ро́ждшая, земны́я за милосе́рдие неизрече́нным едине́нием обожи́вшаго.

Кондак, глас 2

Архистрати́же Бо́жий, служи́телю Боже́ственныя сла́вы, А́нгелов нача́льниче и челове́ков наста́вниче, поле́зное нам проси́ и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных Архистрати́г.

Икос

Рекл еси́ Человеколю́бче, в Писа́ниих Твои́х, мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́, о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. Те́мже мы, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне Еди́не Сердцеве́дче, Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, подая́ нам проще́ние, о всех бо нас мо́лится Тебе́ безпло́тных Архистрати́г.

Песнь 7

Ирмос: Спасы́й в огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Господи, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Усмотри́в, Дании́л ви́де купностоя́ща тя, блаже́нне, и умудря́юща того́ в Хова́ре, виде́ние, е́же ви́де Гаврии́ле молниезра́чне, Михаи́ла чинонача́льника тому́ явля́юща.

А́нгелов наста́вники, богови́дныя и светоно́сныя, Михаи́ла и Гаврии́ла на́ша благи́я уте́шители и предста́тели, и храни́тели, восхва́лим ве́рою велегла́сно.

Красе́н и всеблаголе́пен и богови́ден сый, во́ждь па́че ума́ невеще́ственных духо́в был еси́, Михаи́ле светоза́рнейше, с ни́ми у́бо о всех нас моли́ся.

Богородичен: Ума́ Вели́каго и́стинно Сло́во Присносу́щное, Де́во, в Тя неизглаго́ланно и стра́шно всели́вшася ви́дя, возопи́ Гаврии́л Арха́нгел: ра́дуйся, Престо́ле Высоча́йшаго, Благослове́нная.

Песнь 8

Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовашия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Мы́сленных безтеле́сных чинонача́льник, моли́твенник челове́ков спаси́телен, боже́ствен Бо́жий служи́тель, Михаиле, показа́лся еси́, поя́ непреста́нно: вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Свети́льника два всесве́тлая, Михаи́ле и Гаврии́ле Арха́нгели, Трисве́тлаго Божества́ сия́ньми тварь просвеща́ющии, лю́тых мглу отгоня́ете.

Я́ко до́брии ко́рмчии, Арха́нгели, ко приста́нищу Боже́ственныя во́ли душе́вный кора́бль мой спаса́йте, от бу́ри грехо́в па́дший и бе́дствующий.

Богородичен: Невестокраси́тель боже́ственный Арха́нгел, предста́в, приглаша́ше Тебе́, е́же ра́дуйся, Неве́сто Бо́жия Безневе́стная, А́нгелов сла́во и челове́ков спасе́ние и огражде́ние.

Песнь 9

Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла есть; Ты же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Тем Тя вси велича́ем.

Се благоле́пие твоего́, Арха́нгеле, боже́ственнаго хра́ма, осия́ющее светоза́рным твои́м прису́тствием, чуде́с мо́лнии испуща́ет и тьмы неду́гов всегда́ отгоня́ет Боже́ственною благода́тию.

Я́ко сопру́г красе́н и ле́потен су́ще, Влады́чним повеле́нием су́щим на земли́ слу́жите, Арха́нгели, от лю́тых изыма́юще и всем просвеще́ние посыла́юще спаси́тельное Боже́ственным Ду́хом.

Днесь ра́дуются с на́ми безтеле́снии боже́ственнии у́ми, воспева́ема ви́дяще сего́ от всех, вели́каго и све́тлаго Архистрати́га, и любо́вию с на́ми пра́зднуют, Жизнода́вца велича́юще.

Боже́ственная дво́ице и светоза́рна, Арха́нгели Михаи́ле всече́стне и Гаврии́ле препросла́вленне, Тро́ице Честне́й предстоя́ще, прегреше́ний вины́ и му́ки хва́лящия вас изба́вите.

Богородичен: Глас Тебе́ боже́ственнаго Гаврии́ла прино́сим ра́достно и взыва́ем: ра́дуйся, раю́, дре́во посреде́ жи́зни име́яй, Пречи́стая, пресла́вная Сло́ва пала́то; ра́дуйся, Де́во Всенепоро́чная.

Светилен

Я́коже дре́вле погрузи́л еси́ ре́ки безчи́нная ше́ствия и шуме́ния, Архистрати́же сла́вы, та́ко и ны́не, Арха́нгеле, язы́ков горды́ню и де́монов свере́пства потреби́, я́ко да по до́лгу тя чтим в пе́снех досто́йно.

Песнь 5

Ирмос: Нече­сти­вии не узрят сла­вы Тво­ея, Хри­сте, но мы Тя Еди­но­родне, Оте­че­ския сла­вы сия­ние Боже­ства, от ночи утре­ню­ю­ще, вос­пе­ва­ем Тя Человеколюбче.

Явил­ся еси пред­во­дящ древ­ня­го Изра­и­ля, пове­ле­ни­ем Суща­го, из Иако­ва чело­ве­ком явль­ша­го­ся дебель­ством тела, Миха­и­ле без­те­лес­ный, анге­лов Архистратиже.

Неве­ще­ствен­ны­ми сия­нии обо­жа­емь прис­но, при­ча­сти­ем Бого­на­чаль­ным, и нам оси­я­ние све­то­да­тель­ное пода­ва­е­ши, Пер­во­ан­ге­ле, пре­слав­но удивляемь.

Укра­си­ся бла­го­да­тию Боже­ствен­ный твой храм, в той бо при­шед, вра­чевств пучи­ну его пока­зал еси, Миха­и­ле Пер­во­ан­ге­ле, и стра­стей потребителя.

Бого­ро­ди­чен: Умных анге­лов Тя пока­за Бог выш­шую, все­ли­вся в Твоя ложе­сна, Чистая Все­не­по­роч­ная, Его­же моли все­гда, ущед­ри­ти пою­щия Тя.

Происхождение и предназначение Ангелов

Ангелами называют одушевлённые творения Божии, появившиеся раньше, чем материальный мир. Эти существа имеют свободную волю. Они могли бы согрешить, как и человек, но не делают этого из-за безграничной любви к Богу. Лишь однажды от сонма Ангелов отпала их часть во главе с возгордившимся денницей (сатаной). Превратившись в тёмную богопротивную силу, они до сих пор воюют со светлыми слугами Божиими за человеческие души.

Каждое грехопадение или обстоятельства, побуждающие ко греху, — результат этой войны. Опытные христиане знают, как помогает молитва Ангелам и посвящают им первый день седмицы — понедельник. В этот день они прочитывают один из канонов бесплотным Силам Небесным, а некоторые, подражая монашеской традиции, держат «ангельский пост».

Пожалуй, всем полезно знать, как правильно читать акафисты дома.

Песнь 6

Ирмос: Возо­пи, про­об­ра­зуя погре­бе­ние три­днев­ное, про­рок Иона, в ките моля­ся: от тли изба­ви мя, Иису­се Царю сил.

Раду­ет­ся вер­ных мно­же­ство, бла­го­хва­ля­ще тя, и сла­вит Все­свя­та­го Сло­ва, сово­куп­ль­ша­го зем­ныя со анге­лы, Миха­и­ле, Сво­ею благостию.

Воин­ства Изра­и­ле­ва спасл еси, явля­я­ся, и Боже­ствен­ная подая пове­ле­ния, Архи­стра­ти­же, вра­ги низ­ло­жил еси, и в конец сия истре­бил еси.

Яко виде тя Иисус Навин, покло­ни­ся, вопро­сив чест­на­го тво­е­го и свя­та­го имене, Началь­ни­че Анге­лов, бла­го­го­ве­ни­ем и стра­хом держимь.

Бого­ро­ди­чен: Бла­же­ни людие, прис­но бла­жа­щии Тя, Бла­жен­ная, яко Бога Бла­жен­на­го рожд­шая, зем­ная за мило­сер­дие неиз­ре­чен­ным еди­не­ни­ем обожившаго.

Песнь 7

Ирмос: Спа­сый в огни авра­ам­ския Твоя отро­ки, и хал­деи убив, яже прав­да пра­вед­но улов­ля­ше. Пре­пе­тый Гос­по­ди, Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

Усмот­рив Дани­ил, виде куп­но­сто­я­ща тя бла­женне, и умуд­ря­ю­ща Того в Хова­ре, виде­ние, еже виде Гав­ри­и­ле мол­ниезрачне, Миха­и­ла Чино­на­чаль­ни­ка Тому являюща.

Анге­лов настав­ни­ки, Бого­вид­ныя и све­то­нос­ныя, Миха­и­ла и Гав­ри­и­ла наши бла­гия уте­ши­те­ли, и пред­ста­те­ли, и хра­ни­те­ли, вос­хва­лим верою велегласно.

Кра­сен и все­бла­го­ле­пен, и Бого­ви­ден сый, вождь паче ума неве­ще­ствен­ных духов был еси, Миха­и­ле све­то­зар­ней­ший, с ними убо о всех нас молися.

Бого­ро­ди­чен: Ума вели­ка­го истин­но Сло­во Прис­но­сущ­ное, Дево, в Тя неиз­гла­го­лан­но и страш­но все­лив­ша­ся, видя, возо­пи Гав­ри­ил Архан­гел: радуй­ся, Пре­сто­ле Высо­чай­ша­го, Благословенная.

Акафист Архангелу Михаилу : когда нужно читать текст и слушать исполнение

Архангел Михаил – значимая персоналия в небесной иерархии, отсюда и приставка «архи». Архангел весьма почитаем как в христианстве, так и в иудаизме, и даже мусульманстве. Он является предводителем всех ангелов, бесстрашным борцом, победившим олицетворение зла и насилия – самого Люцифера.

Крест святого Михаила являлся во время гражданской войны почетным российским орденом, имя его можно было увидеть на многих знаменах, сегодня его образ есть на гербе России. На иконах почитаемый военнослужащими всех званий архистратиг изображен с копьем и мечом как символ победы над врагами.

Это хвалебное и торжественное песнопение выполняют матери воинов, многие люди заказывают его в церкви, когда попадают в сложные жизненные ситуации, и хотят попросить защиты и поддержки у архангела.

Акафист позволяет больным получить исцеление, избавиться от тревоги или горя, молиться за то, чтобы живых членов семьи обошли стороной соблазны, а дух их был крепок.

Также молят и о спасении душ умерших родственников.

Важна чистота души человека, за которого читается такой акафист. Нужно быть верующим, не отворачиваться от Господа ни при каких обстоятельствах, и тогда после прочтения священного текста человек непременно получит помощь. В православии акафисты обычно включаются в храме в вечернее богослужение.

Каждый из семи архангелов в небесной иерархии имеет свой день недели. Акафист Михаилу принято читать в понедельник, а еще в дни почитания его памяти, которые приходятся на 19 сентября и 21 ноября. Этот акафист, как и хвалебные оды другим святым угодникам, состоит из 25 песен, которые делятся на 13 кондаков и 12 икосов.

Читать его нужно правильно: перед образом святого дома или в храме на восток, в порядке исполнения – икос не поется как самостоятельная песня, он должен заканчиваться после кондака словом «Радуйся», а кондак словом «Аллилуя».

Последний кондак в акафисте представляет собой обращение к святому, его нужно произносить три раза и заканчивать молитвой.

Песнопение традиционно исполняется накануне праздничных дней и непосредственно в такие дни, нельзя читать его во время Великого поста.

Архангел Михаил заслужил у Бога звание святого за борьбу с Люцифером и силами зла, его лик многие годы является невидимым защитным щитом для большого количества верующих, а акафист позволяет получить помощь всем искренне верующим.

Видео «Акафист Архангелу Михаилу»

В этом видео вы можете прослушать аудио акафист Архангелу Михаилу с текстом.

Акафист Архангелу Михаилу

  • Кондак 1
  • Избранный Небесных сил воеводо и рода человеческаго заступниче, сие тебе, иже тобою от скорбных избавляеми, благодарственное приносим пение: ты же, яко предстояй Престолу Царя Славы, от всяких нас бед свобождай, да с верою и любовию в похвалу тебе зовем: Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  • Икос 1
  • Яко ангельских огнезрачных ликов предстоятеля, ангельскими убо и языки подобаше восхвалити тя, Михаиле; но дондеже вразумляемии тобою навыкнем безплотных глаголом, услыши, аще и от человеческих, обаче благодарных устен, сицевая:
  • Радуйся, звездо мира первообразная;
  • Радуйся, свеще истины и правды златозарная.
  • Радуйся, лучей света несозданнаго первый во ангельских ликостояниях приемниче;
  • Радуйся, Ангелов начальниче.
  • Радуйся, в нем же наивящше светлеется слава Творческия Десницы;
  • Радуйся, имже красуются соборы всех существ безплотных.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  1. Кондак 2
  2. Провидяще веры очесы величие духовныя красоты и силу молниеносныя десницы твоея, Архангеле Божий, мы, яко земнии и плотию обложеннии, удивлением, радостию и благодарением ко Творцу всяческих исполняемся, зовуще со всеми Небесными силами: Аллилуиа.
  3. Икос 2
  4. Разум чист и свободен от страстей испроси нам, пречудный Михаиле, Небесных чинов начальниче, да, вознесшеся мыслию от земных к Небесным, хвалебную песнь воспоем ти сице:
  • Радуйся, Божия неизреченныя красоты и доброты ближайший зрителю:
  • Радуйся, всеблагих советов Пресвятыя Троицы приискренний таинниче.
  • Радуйся, превечных судеб Троических верный исполнителю;
  • Радуйся, емуже с любовию удивляются Небесная воинства.
  • Радуйся, егоже с верою прославляют земнороднии;
  • Радуйся, егоже трепещут адския силы.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  • Кондак 3
  • Силу необоримыя ревности по славе Божией в себе являя, стал еси во главе ликов ангельских, Михаиле, противу дышащаго злобою прегордаго Денницы, ему же со темными клевреты его с высоты небесныя в преисподнюю низвержену сущу, воинства Небесная, тобою преславне водимая, с веселием, яко едиными усты, пред Престолом Божиим возгласиша: Аллилуиа.
  • Икос 3
  • Имать тебе, Архангеле Михаиле, весь род христианский велика заступника и дивна во бранех с противными помощника; сего ради пречуднаго покрова твоего сподобитися желающе, в день торжества твоего взываем ти сице:
  • Радуйся, имже сатана, яко молния, с небесе низвержеся;
  • Радуйся, имже хранимый род человеческий к небеси восходит.
  • Радуйся, всесветлаго мира Горняго предивное украшение;
  • Радуйся, падшаго мира дольняго преславное заступление.
  • Радуйся, николиже силами зла побежденный;
  • Радуйся, со всеми Ангелы Божиими в истине и правде на веки благодатию Божиею утвержденный.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  1. Кондак 4
  2. Бури искушений и бед избави нас, Ангелов первопрестольниче, с любовию и радостию пресветлое торжество твое совершающих; ты бо еси в бедах великий помощник и в час смерти от злых духов хранитель и заступник всех, вопиющих твоему и нашему Владыце и Богу: Аллилуиа.
  3. Икос 4
  4. Видяще твое противу полчищ сатанинских дерзновение, вси чинове ангельскии с радостию подвигошася во след тебе на брань за Имя и славу своего Владыки, вопиюще: кто яко Бог? Мы же, ведуще сатану под ногама твоима повержена, тебе, яко победителю, зовем:
  • Радуйся, имже мир и тишина на небеси водворишася;
  • Радуйся, от негоже духове злобы даже до ада низложишася.
  • Радуйся, ангельския воинства и силы мира невидимаго ко истреблению зла направляяй;
  • Радуйся, прю и возмущение стихий мира видимаго незримо укрощаяй.
  • Радуйся, подъемлющих брань к духовом злобы поднебесным дивным споборниче;
  • Радуйся, изнемогающих во искушениих и напастех века сего крепки и помощниче.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  • Кондак 5
  • Боготочный источник превеликих чудес явился еси во храме твоем, иже в Хонех; не точию бо змий великий и страшный, на месте том пребывавый, силою твоею потребися, но и струи водныя, всякий недуг телесный врачующия, открышася, да вси прославляющему тя Владыце Ангелов с верою зовут: Аллилуиа.
  • Икос 5
  • Слышаще и ведуще тя яко светило великое, посреде ликов ангельских блистающася, пречудный Михаиле, к тебе, по Бозе и Пресвятей Матери Божией, прибегаем: озари лучами света твоего всех нас, вопиющих ти сице:
  • Радуйся, вождю и хранителю в пустыни народа богоизбраннаго;
  • Радуйся, высокий посредниче закона, рукою Моисея на Синаи даннаго.
  • Радуйся, у негоже судии и вожди Израилевы силу и покров обретаху;
  • Радуйся, чрез негоже пророцы и первосвященницы иудейстии дар ведения от Всеведущаго Бога приимаху.
  • Радуйся, богобоязненныя законодавцы тайною премудростию снабдеваяй;
  • Радуйся, суд и правду творящим благость на сердце полагаяй.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  1. Кондак 6
  2. Провозвестника тя Божиих судеб егда узре некогда Маное, недоумения и страха исполнися, мня не жити ктому на земли; научен же от жены своея о благости явления и кротости словес твоих, в радости о имевшем родитися, по словеси твоему, сыне своем Сампсоне, благодарне возопи Богу: Аллилуиа.
  3. Икос 6
  4. Возсиял еси пречудно славою, Михаиле, егда во образе человечесте пред Иисусом Навином стал еси, глаголя: иззуй сапог с ногу твоею, – аз есмь Архистратиг силы Господни. Таковому явлению твоему чудящеся, с любовию вопием ти:
  • Радуйся, боговенчанных глав неусыпный охранителю;
  • Радуйся, противляющихся власти, яко Божию повелению противящихся, скорый низложителю.
  • Радуйся, усмирителю народных треволнений;
  • Радуйся, незримый упразднителю злочестивых обычаев.
  • Радуйся, яко ты просвещаеши сомнящихся в час лютых недоумений;
  • Радуйся, яко ты исхищаеши искушаемых от пагубоносных наваждений.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  • Кондак 7
  • Хотяй Владыка всяческих показати, яко жребии сынов человеческих не самослучайнии суть, но в Деснице Его выну содержатся, даде тя царствам земным заступника и хранителя, да племена и народы к вечному Царствию Божию уготовляеши; сего ради вси, ведущии о велицем служении твоем спасению человеческому, благодарне зовут Богу: Аллилуиа.
  • Икос 7
  • Новая чудеса показа нам, Архистратиже, тобою на земли всех чудес Творец и Владыка, егда храм, во имя твое созданный, от потопления водами речными дивно спасл еси, струям потока в недра земная устремитися повелевый; еже видя блаженный Архипп с духовными чады своими, благодарне к тебе возопи:
  • Радуйся, святых храмов Божиих несокрушимая оградо;
  • Радуйся, врагом веры Христовы необоримая преградо.
  • Радуйся, егоже велению стихии покоряются;
  • Радуйся, имже вси злобнии замыслы сокрушаются.
  • Радуйся, верным радость от Престола Вседержителя износящий;
  • Радуйся, неверных на стезю правды и истины приводящий.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  1. Кондак 8
  2. Странное чудо силы твоея, Архистратиже Божий, уведе на себе Аввакум, егда по манию Божию восхитив, принесл еси его скоротечне от Иудеи в Вавилон, дати пищу Даниилу, в рове со львы заключену; темже удивлься превеликому действию силы твоея, возопи с верою: Аллилуиа.
  3. Икос 8
  4. Весь еси в вышних, Михаиле, Престолу Царя Славы предстояй, не далек еси и от нижних, ратуя выну со врагами спасения человеческаго; темже вси, вожделеннаго Отечества. Небеснаго достигнути хотящии, согласно тебе зовут:
  • Радуйся, начальниче трисвятаго ангельскаго пения;
  • Радуйся, земнородных присно готовый предстателю и хранителю.
  • Радуйся, прегордаго фараона с неверными египтяны поразивый страннообразно;
  • Радуйся, верныя иудеи путеводивый в пустыни преславно.
  • Радуйся, имже угасися пламень пещи вавилонския;
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  • Кондак 9
  • Вси иноцы Святыя Горы Афонския в радостный трепет приидоша, видяще, како богобоязненна отрока, неистовно от нечестивых златолюбцев во глубину морскую с камнем повержена, спасл еси; темже приявшая его обитель, именем твоим красующися, благодарне взывает ко Господу: Аллилуиа.
  • Икос 9
  • Витий глаголы и любомудров смыслы не довлеют ко изглаголанию силы твоея, Михаиле, како во едину нощь сто семьдесят и пять тысящ поразил еси от воев царя ассирийска Сеннахирима, да накажется прочее не хулити Имя Господне; мы же, почитающе святую ревность твою о славе Бога Истиннаго, с веселием зовем ти сице:
  • Радуйся, православных воинств непобедимый воеводо;
  • Радуйся, зловерных ратей страх и низложение.
  • Радуйся, правыя веры и богопочитания насадителю;
  • Радуйся, душевредных ересей и расколов искоренителю.
  • Радуйся, благочестивыя Маккавеи на поле брани многажды укрепивый;
  • Радуйся, нечестиваго вождя Антиохова Илиодора в самем храме поразивый.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  1. Кондак 10
  2. Спастися хотящим нам буди помощник тверд, Архистратиже Божий, избавляяй и храняй нас от бед и напастей паче же от злых навыков и грехов наших, да, преспевающе в вере, надежде и любви Христове, с радостию о предивнем заступлении твоем ко Владыце Ангелов и человеков благодарне зовем: Аллилуиа.
  3. Икос 10
  4. Стена еси верующим человеком, Архистратиже Божий, и столп крепок во бранех со врагами видимыми и невидимыми; сего ради от сетей бесовских тобою избавляеми, благодарным сердцем и усты зовем сице:
  • Радуйся, врагом веры и сопротивником Святыя Церкве непобедимый противоборниче;
  • Радуйся, смиренным провозвестником Евангелиа неутомимый споспешниче.
  • Радуйся, во тьме зловерия седящих светом веры Христовы просвещаяй;
  • Радуйся, лжемудрием объюродевших на стезю истины и покаяния наставляяй.
  • Радуйся, грозный отмстителю кленущимся Именем Божиим всуе;
  • Радуйся, молниеносный карателю глумящихся безумие о таинствах святыя веры.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  • Кондак 11
  • Пение всякое хвалебное побеждается множеством чудес твоих, Архистратиже Божий, яко совершена суть тобою не точию на небеси и на земли, но и в темных сенех преисподней, идеже глубиннаго змия связал еси узами силы Господней, да избавляемии от злобы его благословят Владыку небесе и земли, зовуще: Аллилуиа.
  • Икос 11
  • Светоносный служитель истины и чистоты богопочитания явился еси, Архистратиже, егда, провидя козни духа тьмы, воспретил еси ему Именем Божиим, да не дерзнет сокровенное тело почившаго вождя Израилева Моисеа явити ко обожению чувственным сыновом Израилевым; сего ради, чтуще ныне благосветлый собор твой, благодарне вопием ти:
  • Радуйся, чистоту боговедения во дни Ветхаго Завета среди иудеев сохранивый;
  • Радуйся, плевелы заблуждений во дни Новыя благодати многажды искоренивый.
  • Радуйся, языческих прорицалищ и кумиров истребителю;
  • Радуйся, христианских подвижников и страстотерпцев укрепителю.
  • Радуйся, немощныя духом силою благодати Божия исполняяй;
  • Радуйся, изнемогающия плотию всеоружием веры облекаяй.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.
  1. Кондак 12
  2. Благодать от Бога с Небесе испроси нам, поющим во славу всечестнаго имене твоего, Михаиле, да, осеняеми твоим заступлением, во всяком благочестии и чистоте поживем, дондеже, отрешеннии смертию от уз плоти, сподобимся предстати огнезрачному Престолу Царя славы и с лики ангельскими возопити: Аллилуиа.
  3. Икос 12
  4. Поюще многообразная твоя чудеса, Михаиле, во спасение наше содеянная, молим Господа и Владыку всяческих, да дух ревности по славе Божией, иже в тебе, николиже оскудеет и в нас, зовущих ти сице:
  • Радуйся, верных рабов Божиих во время благопотребно на высоту власти предивне поставляяй;
  • Радуйся, продерзых и недостойных с высоты силы и славы незримо низлагаяй.
  • Радуйся, в день последний избранных от четырех концов земли имеяй собрати;
  • Радуйся, имже грешныя, яко плевелы, по гласу Божию огню вечному преданы будут.
  • Радуйся, имже сатана со ангелы его во езеро огненное на веки повергнется;
  • Радуйся, имже праведниц во обителех Отца Небеснаго преславне водворятся.
  • Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.

Кондак 13

О пречудный Архангелов и Ангелов начальниче, за предивное служение твое спасению рода человеческаго приими от нас возносимый к тебе ныне глас хвалы и благодарения и, яко исполнь силы Божией, покрый нас невещественныма крилома твоима от всех враг видимых и невидимых, да прославляемому тобою и прославившему тя Господу выну зовем: Аллилуиа.(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Песнь 8

Ирмос: Изба­ви­те­лю всех Все­сильне, посре­де пла­мене бла­го­че­ство­ва­шия, сниз­шед оро­сил еси, и научил еси пети: вся дела бла­го­сло­ви­те, пой­те Господа.

Мыс­лен­ных без­те­лес­ных Чино­на­чаль­ник, молит­вен­ник спа­си­те­лен, Боже­ствен Божий слу­жи­тель, Миха­и­ле, пока­зал­ся еси, поя непре­стан­но: вся дела бла­го­сло­ви­те, пой­те Господа.

Све­тиль­ни­ка два все­свет­лая, Миха­и­ле и Гав­ри­и­ле Архан­ге­ли, Три­светла­го Боже­ства сиянь­ми тварь про­све­ща­ю­щии, лютых мглу отгоняете.

Яко добрии корм­чии Архан­ге­ли, ко при­ста­ни­щу Боже­ствен­ныя воли душев­ный корабль мой спа­сай­те, от бури гре­хов пад­ший и бедствующий.

Бого­ро­ди­чен: Неве­сто­кра­си­тель, Боже­ствен­ный Архан­гел, пред­став, при­гла­ша­ше Тебе, еже радуй­ся, Неве­сто Божия Без­не­вест­ная, Анге­лов Сла­во и чело­ве­ков Спа­се­ние и Ограждение.

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]