Второй предтеча пришествия Христова — о святом пророке Илие

Кондак 1

Избранный Богом на обращение Израиля от прелести Вааловы, грозный обличителю царей законопреступных, просиявый пламенною ревностию по Бозе Вседержители, святостию жизни и чудесы, восхищенный плотию твоею на Небеса: и предъити имеяй Второму пришествию Христову, похвальная восписуем ти, пророче Божий Илие; ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас зол и обстояний молитвами твоими свобождай, благочестно тебе вопиющих: Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Икос 1

Ангел ревностию по Бозе и чистым житием твоим, сый во плоти, пророче, был еси: еще бо младенцу ти бывшу, отец твой Совах виде светлыя Ангелы, беседующия с тобою, огнем тя повивающия и пламенем питающия, еже прознаменоваше пламенную ревность твою по Бозе, силу словес твоих и житие, яко свет, непорочное. Сего ради со удивлением зовем ти таковая: Радуйся, от вечности предызбранный в служение спасению сынов Израилевых; радуйся, от чрева матерня предуготованный в провозвестника Божественныя истины и благочестия. Радуйся, преславным, бывшим на тебе, видением родителя твоего удививый; радуйся, девственную чистоту и безмолвие от юности возлюбивый. Радуйся, суету мира сего и вся блага его презревый, душу же твою всецело Господу посвятивый; радуйся, светом премудрости от Бога озаренный и учением благочестия издетства напоенный. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 2

Видя нечестие и развращение во Израили, преславный пророче, зело духом твоим скорбел еси и ревностию по славе Божией воспламенялся еси; яко сынове Израилевы мерзким идолом поклонишася, от Бога же Истиннаго отступиша, Емуже вся Небесная воинства со страхом вопиют: Аллилуиа.

Икос 2

Разум свой злою волею омрачив, беззаконный царь Израильский Ахаав, остави Истиннаго Бога Вседержителя и покланяшеся мерзкому идолу Ваалу, купно же и в царстве своем умножи идолопоклонение и нечестие. Ты же, пророче, исполнен сый велия ревности по Бозе, дерзновенно обличил еси царя, возвестив ему, яко в наказание ему и царства его три лета и месяц шесть не будет дождь, ни роса, и глад велий будет по всей земли. Дивящеся убо толицей ревности твоей по Бозе и велию дерзновению, с любовию зовем ти: Радуйся, небоязненный проповедниче истины и крепкий поборниче благочестия; радуйся, ревностный нечестия обличителю. Радуйся, к наказанию некающихся грешников долготерпеливаго Бога преклонивый; радуйся, словом твоим небо заключивый и плодоносную землю неплодну сотворивый. Радуйся, трилетный глад за нечестие людий от Господа испросивый; радуйся, яко Всевышний Господь дарова тебе в Бога Ахааву, якоже древле Моисеа Фараону. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 3

Силою молитвы твоея, предивный пророче, воистинну заключися небо и не одожди три лета и месяц шесть, и бысть глад велий по всей земли: да поне зноем и гладом томими, нечестивии людие покаются и обратятся ко Господу, со умилением зовуще Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея велие благоволение к тебе, пророче. Господь восхоте отлучити тя от беззаконных сынов Израиля, да не с ними терпиши глад и жажду, и повеле тебе ити к потоку Хорадову, идеже вранове питаху тя, приносяще хлеб и мясо. Темже приносим тебе похвальная сия: Радуйся, постом и бдением вся земная и суетная помышления истребивый; радуйся, молитвою и богомыслием ум твой в горняя вперивый. Радуйся, патриархов величание и пророков красото; радуйся, девственников похвало и преподобных славо. Радуйся, святителей наставниче и мучеников крепосте; радуйся, яко нечестием и неверием ослепленных сынов Израилевых на путь истины обратил еси. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 4

Буря велия, разрушающая горы, предыдяше, егда приближашеся к тебе, пророче, в Хориве Господь, таже явися трус, и не в трусе Господь, и по трусе огнь, и не во огни Господь, а по огни бысть глас хлада тонка, и ту явися тебе Господь: Егоже присутствие ощутив, покрыл еси лице твое милотию, со страхом и радостию зовый Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав нечестивый царь Ахаав повеление твое, о еже собрати вся колена Израилева на гору Кармилскую, и привести на то студныя пророки Вааловы, абие послав, собра вся, и сам прииде тамо. Ты же, ревнителю славы Божия, хотя конечне посрамити мерзкия идолы и прославити Истиннаго Бога, повелел еси уготовати две жертве, огня же на тыя не возгнещати, рек: и будет Бог, иже послушает огнем, Той есть Бог. То слышавше вси людие, реша: добр глагол Илиин, да будет тако. Мы же, величающе тя, зовем: Радуйся, великий посланниче Царя Небеснаго и провозвестниче святых велений Его; радуйся, адаманте, неодолимый в ревности и непоколебимый столпе благочестия. Радуйся, сильный защитниче истины и твердый противоборниче врагов Божиих; радуйся, нечестия искоренителю и насадителю благочестия. Радуйся, пламенный ревнителю Божественныя Славы; радуйся, яко и в последним дни мира имаши проповедывати Истиннаго Бога и обличати окаяннаго антихриста. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 5

Боготечную тя звезду погасити мняше беззаконная царица Иезавель: исполнившися бо на тя ярости за погубление студныx ея пророков, хотяше убити тя. Ожесточися бо сердце ея и не хотяше веровати чудесем твоим, пророче, и познати Истиннаго Бога, поющи Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше вси людие Израилевы, по молитве твоей, огнь от Господа с Небесе сшедый на жертву твою, всехвальне пророче, и всю ю пожегший, дрова же, и камень, и персть, и воду потребивый, падоша на лица своя, взывающе: воистинну Господь Бог, Той есть Бог. И вероваша людие Богови, студныя же пророки ты заклал еси. Славяще убо Всесильнаго, чудодеющаго Бога, тебе, угоднику Его, глаголем сице: Радуйся, превелие дерзновение ко Владыце всяческих стяжавый; радуйся, знамении и чудесы Божественную Истину утвердивый. Радуйся, прелесть демонскую посрамивый, истинную же веру прославивый; радуйся, неверныя истинным боговедением просветивый. Радуйся, трикратным лиянием на жертвенник воды, тайну Пресвятыя Троицы явивый; радуйся, яко все естество сущих тебе повиновася, огнь же и вода тебе служаху. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 6

Проповедник истиннаго боговедения и благочестия явился еси, пророче, не токмо во Израили, но и в стране язычестей, послан быв от Господа в Сарепту Сидонскую к ясене вдовице препитатися, паче же да саму ту препитаеши в гладе: имея бо велию чудотворения благодать, умножил еси муку и елей в дому ея неоскудно, дондеже прейде гладное время, и трикратным дуновением, по молитве твоей, воскресил еси умершаго сына ея, поя чудодеющему Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияв велиею ревностию по Бозе Вседержители, зело скорбел еси, пророче, яко оставиша завет Его сынове Израилевы, олтари Его раскопаша и пророки избиша. Господь же во утешение твое возвести тебе, яко не весь Израиль отступи от него, но имать седмь тысящ сокровенных рабов своих, иже не преклониша колена своя Ваалу. Темже, воспоминающе ревность твою по Бозе, поем ти с благоговением сицевая: Радуйся, верный служителю и ближний друже Господень; радуйся, образе и похвале благочестивых пастырей. Радуйся, наставниче спасения и просвещение во тме седящих; радуйся, защитником истины мужество внушаяй, в подвизех же и страданиих за правду их укрепляяй. Радуйся, яко серафимскою пламенною любовию к Богу горел еси; радуйся, яко и Господь во всем послушаше тебе и по прошению твоему вся творяше. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь явити милосердие Свое кающимся грешником, по прошествии прореченнаго гладнаго времене, низпосла по молитве твоей, пророче, и глаголом уст твоих, на жаждущую землю обильный и мирный дождь: сынове же Израилевы, сподобльшиися толикия милости, во умилении сердца благодарственно возопиша Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новое нечестивый царь Ахаав к беззаконием своим приложи злодеяние, егда повеле убити неповиннаго Навуфея и восхити виноград его. Сего ради, обличая законопреступнаго царя, прорекл еси ему, пророче, яко идеже умерщвлен бысть Навуфей, тамо и его кровь свинии и пси полижут, и жену его Иезавель снедят пси, и весь дом его истребится. Ведуще убо мы сбывшееся страшное сие проречение, ужасаемся, зовуще: Радуйся, обидящих и жестокосердных грозный отмстителю; радуйся, сирых и напаствуемых крепкий заступниче. Радуйся, непочитающих святых праздников Православныя Церкве карателю; радуйся, продерзых хульников Имене Божия низложителю. Радуйся, словом обличения, яко громом, беззаконныя поражаяй, радуйся, будущая, яко настоящая, ведый и дальняя, яко близ сущая, прорицаяй. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 8

Странное и преестественное показа Господь и тебе, пророче, промышление, егда повеле алчным и нечадолюбивым враном питати тя в гладе при потоце Хорадове, идеже непрестанно пребывая в молитве и богомыслии, воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси смирением велиим украшен, пророче Божий, сего ради с гордостию пришедших к тебе двух пятдесятоначальников с воины, да приведут тебе к беззаконному царю Охозии, огнем попалил еси, со смирением же пришедшаго к тебе Авдиа, иже питаше ученики пророческия, помиловал еси. Сего ради приносим ти похвальныя песни сия: Радуйся, гордых смирителю и карателю, смиренных же покрове и заступниче; радуйся, мздоимных судей наказателю, право же судящим помощниче. Радуйся, правоверному воинству во бранех споборниче, нечестивых же супостат низложителю; радуйся, премудростию, яко бронею, облеченный и правдою, яко щитом, огражденный. Радуйся, ревностию по Бозе яко мечем вооруженный и постом, яко крилами, окриленный; радуйся, верою, яко шлемом спасения, покровенный и любовию, яко венцем пресветлым, венчанный. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 9

Всякое человеческое естество зело удивляется, како ты, пречудный пророче, шел еси четыредесять дний, ни ядый, ни пияй, до горы Хорива, идеже сподобился еси преславнаго явления и пресладкия беседы Господа Вседержителя, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя недоумеют довольно разумети и изъяснити, како ты, великоимените Илие, во плоти сын человечестей и подобострастен нам быв, восхищен еси с телом твоим на небо, явльшейся тебе колеснице огненней с кони огненными. Славяще убо прославльшаго тя Господа и дивящеся восхищению твоему, благоговейно зовем ти: Радуйся, пречудным воздержанием ветхаго человека в себе умертвивый; радуйся, огнем Божественныя ревности всякое вещественное помышление в себе попаливый. Радуйся, преложением твоим на Небо род человеческий возвеселивый и Жизнь Вечную уверивый; радуйся, честию и славою преестественною от Бога почтенный и паче всех древних пророков прославленный. Радуйся, от Ангельских ликов в селениих Небесных радостно сретенный; радуйся, яко имя твое во всем мире почитается, и ревность твоя по Бозе зело прославляется. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 10

Спасти хотя Всеблагий Бог люди Израилевы от прелести Вааловы, избра тя, великий пророче, во орудие воли своея и облече тя Божественною властию и силою, да обратиши неверныя, исправиши беззаконныя, просветиши омраченныя и научиши всех вопити Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и заступление буди нам, пресвяте пророче, мощным твоим ходатайством утоляя праведный гнев Божий, поражающий нас, грешных и непотребных, бездождием и гладом, еще же тлетворными ветры и болезньми, да избавльшеся от бед, благодарственно поем ти: Радуйся, молитвами твоими небо заключаяй и отверзаяй, плодоносие земли и неплодие от Бога посылаяй; радуйся, предстательством твоим пред Богом дожди мирны и росу животворную на земная прозябения низводяй. Радуйся, свирепыя волны морския и страшныя бури утишаяй и громами и молниями по воле Божией управляяй; радуйся, тлетворныя ветры и смертоносныя язвы, поражающия человеки же и скоты, укрощаяй. Радуйся, сирых и вдовиц питателю и щедродательных людий покровителю; радуйся, яко нечестивых хулников и гонителей правыя веры поражаеши и духов злобы от рабов Божиих прогоняеши. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 11

Пение умиленное приими от нас, пророче Божий Илие, якоже приял еси прошение Елисеево, егда проси от тебе, да будет дух, иже в тебе, сугуб в нем, и егда, восхищаяся на Небо, низпустил еси ему милоть твою, юже он взем, раздели, якоже и ты прежде, Иорданския воды, и бысть наследник действовавшия в тебе Божия благодати: сице и нас покрый милотию твоея милости от всяких бед и обстояний, да со благодарением зовем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарное светило во Израили, всехвальне пророче, был еси, сияя равноангельным житием твоим и мудростию, еще же необычною ревностию по Бозе и чудесы преславными, просвещая люди истинным боговедением и разгоняя мрак идолослужения. Темже восписуем ти похвальная, поюще: Радуйся, Лучезарная звездо, сиянием своим озарившая всю вселенную; радуйся, светоносная свеще, непрестанно горящая и во тме седящих просвещающая. Радуйся, духом премудрости и разума озаренный, духом совета и крепости исполненный; радуйся, духом ведения и благочестия просвещенный и духом страха Божия напоенный. Радуйся, высокими добродетельми и преславными чудесы преукрашенный; радуйся, яко суды Божия на земли исполнял еси, пророки же и цари помазывал еси. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 12

Благодать велия дана ти бысть от Бога, прехвальне пророче, яко в земней жизни твоей пророчествовал и совершал еси дивная чудеса, таже преестественно восхищен был еси с плотию твоею на небо: по восхищении же твоем дивно предстал еси на Фаворе Преобразившемуся Господу и с ним беседовал еси, и до днесь не престаеши чудодействовати и источати милости и изцеления усердно почитающим тя, Богу же верно вопиющим: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твою пламенную ревность по Бозе и равноангельное житие, дивная же твоя и преславная чудеса и превелие благоволение к тебе Господа, восхваляем тя, великоимените пророче Илие: обаче не могуще достойно изобразити величие и славу твою, со умилением зовем ти сицевая: Радуйся, ковчеже Божественный Славы и всечестный храме Пресвятыя Троицы; радуйся, светильниче невечерний Церквей и благовонный цвете рая Божественнаго. Радуйся, благочестивых пустынников руководителю, девственников же наставниче и укрепление; радуйся, яко грешников к покаянию возбуждаеши и всему роду христианскому Жизнь Вечную ходатайствуеши. Радуйся, яко во светлостех святых неизреченныя славы наслаждаешися и непрестанно Господа славословиши; радуйся, яко в конце времен велия знамения и чудеса на утверждение имаши совершити людий во истинней вере и на обличение антихриста. Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.

Кондак 13

О предивный и преславный пророче Божий Илие, превелий ревнителю по Бозе, дожди и бездождие, плодоносие на землю и неплодие от Бога посылаяй! Услыши сие малое, благоговейно приносимое тебе нами моление и твоим теплым ко Господу предстательством сохрани нас от бездождия, глада и смертоносных болезней, подаждь же нам благорастворение воздуха и плодоносие, и дух правыя веры и благочестия, да избавльшеся от вечных мук, сподобимся райскаго блаженства, поюще Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Пророку Божию Илии

Тропарь пророку Илии, глас 4

Во плоти Ангел, пророков основание, второй предтеча пришествия Христова Илиа славный, свыше пославый Елисееви благодать недуги отгоняти и прокаженныя очищати, темже и почитающим его точит исцеления.

Кондак пророку Илии, глас 3

Пророче и провидче великих дел Бога нашего, Илие великотеимените, вещанием твоим уставивый водоточныя облаки, моли о нас единого Человеколюбца.

Величание пророку Илии

Величаем тя, святый пророче Божий Илие, и почитаем еже на колеснице огненней преславное восхождение твое.

Молитва пророку Илии

О святый пророче Божий Илие, моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам, рабам Божиим (имена), дух покаяния и сокрушения о гресех наших, и всесильною Своею благодатию да поможет нам пути нечестия оставити, преспевати же во всяком деле блазе, и в борьбе со страстьми и похотьми нашими да укрепит нас; да всадит в сердца наши дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности ко славе Божией и о спасении своем и ближних доброе попечение. Отврати от нас предстательством твоим праведный гнев Божий, да тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ во Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Ему же подобает честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, во веки веков. Аминь.

Молитва от голода пророку Илии

(Эта молитва открылась в 1915 году в Москве одному подвижнику. С этой молитвой владыка Афанасий Сахаров прошел все тюрьмы и лагеря, везде соблюдая пост.)

Во плоти ангел, пророков основание, второй предтеча пришествия Христова, Илия славный, от ангела пищу приемый и Сарептскую вдовицу в годину глада напитавый, сам и нам, почитающим тя, благодатный питатель будь. Аминь.

Илии пророка монастырь
По материалам статьи из т. 21 «Православной энциклопедии».

Илии пророка монастырь [Дейр-Мар-Ильяс; греч.?; араб.?], муж., действующий, принадлежит Иерусалимской Православной Церкви, находится на пути из Иерусалима в Вифлеем, недалеко от гробницы Рахили. Однако впервые этот мон-рь упоминается зап. паломниками ок. 1160 г. По сообщению Иоанна Фоки (1185), И. п. м., «древнейшими боголюбивыми мужами воздвигнутый», был разрушен землетрясением и восстановлен игуменом-сирийыем на средства визант. имп. Мануила I. (Иоанна Фоки сказание вкратце о городах и странах от Антиохии до Иерусалима, также Сирии, Финикии и о св. местах Палестины конца XII в. // ППС. 1889. Т. 8. Вып. 2(23). С. 24, 54). По всей видимости, имеется в виду землетрясение, происшедшее ок. 1157 г. Согласно греч. анонимному паломнику (1187), мон-рь, имевший церковь с куполом (PG. 133. Col. 989), находился на том месте, где прор. Илии скрывшемуся в пустыне от Иезавели явился Ангел (3 Цар 19, 4-8). К этому преданию апеллировали зап. паломники (в т. ч. Филипп из Савоны (1283) и Николай из Поджибонси (1346-1350)), тогда как пилигримы жившие позднее ошибочно связывали основание мон-ря либо с местом рождения прор. Илии — Номпар де Гомон (1418), Иоанн Полонер (1422), Б. Амико (1620) — либо с местом, куда пророк удалился во время засухи (3 Цар 17, 1-7),- Игнатий Смолянин (1396-1402) (Хождение Игнатия Смолянина // ППС. 1887. Т. 4. Вып. 12(3). С. 22), либо даже с местом, где он был взят на небо — Петр де Пеннис (ок. 1350). Последние 2 события ветхозаветной истории традиционно связываются с пещерой прор. Илии в мон-ре Хозива и с ущельем Харран за р. Иордан (в наст. время на территории Иордании).

С И. п. м. также связывают ряд новозаветных преданий. Считается, что здесь прав. Иосифу явился во сне ангел, сказав: «Не бойся принять Марию, жену твою, ибо родившееся в Ней есть от Духа Святого» (Мф 1. 20), и что на этом месте волхвы снова увидели звезду, к-рую потеряли из виду, когда пришли в Иерусалим, чтобы спросить, «где родившийся Царь Иудейский» (Мф 2. 2) (RaptТpouloj. 1996. S. 140-141).


В зап. источниках упоминается посещение игуменом И. п. м. лагеря Ричарда I Львиное Сердцев Бейт-Нубе (июнь 1192), к-рому он открыл место, где им была спрятана часть Честного Креста Господня. Согласно Роджеру из Хаудена, тайник находился непосредственно в ц. прор. Илии, тогда как Ральф из Коггешалла помещает его в мон-ре св. Самуила на пути из Бейт-Нубы в Иерусалим.

Иоанн Полонер описывает И. п. м. как высокое здание с прекрасной церковью и колодцем рядом с юж. стеной (1422); Франческо Сурьяно (1485) отмечает, что в нем подвизалось 2 греч. монаха. Даниил, митр. Эфесский (1478-1488), в нач. 80-х гг. XV в. застал эту правосл. обитель покинутой иноками (Рассказ и путешествие по св. местам Даниила, митр. Эфесского / Пер.: Г. С. Дестунис // ППС. 1884 T. 3. Вып. 2(8). С. 50-51). В 1492 г. мон-рь принадлежал мусульманам, а в 1517 г.- снова грекам.

В османской переписи 1553/54 г. среди мон-рей упоминается «Дейр Мар Ильяс». В 1593 г. Трифон Коробейников передал милостыню проживавшим в И. п. м. иером. Дорофею и 7 старцам (Хождение Трифона Коробейникова: 1593-1594 // ППС. 1889. Т. 9. Вып. 3(27). С. 99).

С XVII в. насельники И. п. м. показывали паломникам отпечаток на камне, оставленный спящим прор. Илией. Этот камень «в форме седалища, на котором виден как бы вытисненный след лежавшего человека», находится напротив монастырских ворот (Леонид (Кавелин). 2008. С. 260, 263). Рядом с ним бьет источник, носящий имя прор. Илии.

Василий Гагара в 1635 г. застал в мон-ре 30 монахов (Житие и хождение в Иерусалим и Египет казанца Василия Яковлевича Гагары: 1634-1637 гг. // ППС. 1891. Т. 11. Вып. 3(33). С. 16). В 1647 г. при патриархе Паисии реставрированный И. п. п. стал одним из основных хозяйственных центров патриархата: диак. Иона Маленький (1651) упоминает принадлежавшие мон-рю пашни, виноградники и рощи масличных деревьев (Повесть-сказание о похождении в Иерусалим и во Царьград Троицкого Сергиева мон-ря черного диакона Ионы Маленького: 1649-1652 // ППС. 1895. Т. 14. Вып. 3(42). С. 21). Самое подробное описание И. п. м. содержится у В. Г. Григоровича-Барского (1726): «Аще и мал отъвне зрится быти, обаче внутрь многа здания содержит… и тесен есть внутрь. Имат же храм преизбраний, велик и висок, с главою одною, яже зрится вне обители издалеча, шестию же столпами поддержится… Храм оний иногда бисть иконописан зело лепо, но понеже обетша, сего ради поновлен есть варом… Сице же тесно с келиями совокуплен окрест, яко низу ниоткуду к вратам пути имат, но иноки, правила ради, снисходят сверху зданий степеней каменных вниз к дверем… Трапези здание мало есть и келий такожде мало суть, понеже церковь величеством своим наполни весь монастир» (Григорович-Барский В. Г.Странствования по св. местам Востока с 1723 по 1747 г. СПб., 1885. Ч. 1. С. 370-371). Григорович-Барский и паломник Серапион (1751) сообщают также о «докуке» от бедуинов, к-рым монахи были вынуждены выплачивать натуральный оброк.

О фресках с эпизодами жития пророков Илии и Елисея упоминает Р. Покок (1743).

Летописи палестинских греков нач. XIX в. сохранили свидетельства о том, что во время восстания жителей Юж. Палестины против дамасского паши в 1825 г. бунтовщики использовали мон-ри как опорные пункты, а также прятали там свое имущество. Желая получить спрятанные в И. п. м. деньги феллахов, паша подверг пыткам игум. мон-ря Флавиана (Неофит Кипрский. Двадцатилетие или продолжение всего случившегося в православ. Иерусалимской Церкви с 1821 г. до настоящего 1841 г. // Мат-лы для истории Иерусалимской патриархии XVI-XIX вв. СПб., 1901. Т. 1. С. 139 (ППС; Т. 19. Вып. 1(55)).

Здания мон-ря были отремонтированы в 1858-1859 гг. Последняя реставрация была предпринята в 1976-1977 гг. киприотом архим. Аркадием (впосл. митрополит Аскалонский). Специального исследования, позволяющего определить, включает ли существующая 3-нефная купольная базилика фрагменты средневековой постройки, не проводилось. У сев. стены находятся гробницы вифлеемских епископов Илии († 1345) и Михаила († 1811). Позднейшее предание связывает одну из этих гробниц с именем Иерусалимского патриарха Илии (Илии II?). В наст. время в И. п. м. подвизается 1 монашествующий — игум. Парфений.

Святыни: частица мощей свт. Нектария Эгинского, митр. Пентапольского, звенья цепей вмч. Георгия Победоносца, от к-рых происходят исцеления.

В 1992 г. во время работ по расширению шоссе Иерусалим-Вифлеем близ И. п. м. были обнаружены развалины церкви визант. периода. С юж. стороны она граничит с источником Бир-кадисму. Во время раскопок окт. 1992 — февр. 1993 гг. была исследована зап. часть церкви и обнаружены мозаичные полы, засыпанные затем для сохранности. При раскопках 1997 г. стало ясно, что церковь была сооружена в V в., перестроена в VI в., в VIII в. превращена в мечеть и вскоре после этого разрушена. Эту постройку отождествили с известной по письменным источникам ц. Кафизмы Пресв. Богородицы (см. подробнее в ст. Кафизмы мон-рь), построенной на месте, где Она отдыхала по пути в Вифлеем. Согласно Житию прп. Феодосия Великого, монастырская ц. Кафизмы была сооружена богатой вдовой при свт. Ювеналии, архиеп. Иерусалимском (422-458), прп. Феодосий нек-рое время был игуменом мон-ря Кафизмы (Cyr. Scyth. Vita Theod. S. 235-241). В центре 8-угольной в плане церкви находится скала, напоминающая по своей форме сидение. Почти все церковные помещения имели мозаичные полы, нек-рые из них были добавлены в VIII в. (Гева. 2000. С. 42-43).

Литература: ?; Pringle D. The Churches of the Crusader Kingdom of Jerusalem: A Corpus. Camb., 1998. Vol. 2. P. 224-227; Гева Х. Археологические раскопки в Израиле. Иерусалим, 2000. С. 42-43 (Важнейшие места, связанные с историей христианства); Св. Земля: Ист. путеводитель. М., 2000. С. 102; ?; Леонид (Кавелин), архим. Старый Иерусалим и его окрестности: Из зап. инока-паломника. М., 2008. С. 260, 263.

Э. П. А., К. А. Панченко


Тропарь, глас 4

Во плоти ангел, пророков основание, второй предтеча пришествия Христова, Илия славный, свыше пославый Елисееви благодать недуги отгоняти и прокаженныя очищати. Темже и почитающым его точит исцеления.

Кондак, глас 2

Пророче и провидче великих дел Бога нашего, Илие великоимените, вещанием твоим уставивый водоточныя облаки, моли о нас единаго Человеколюбца.

Святителю Спиридону, Тримифунтскому чудотворцу

Тропарь Спиридону Тримифунтскому, глас 4

Собора перваго показался еси поборник и чудотворец, богоносне Спиридоне, отче наш. Темже мертву ты во гробе возгласив, и змию в злато претворил еси; и внегда пети тебе святыя молитвы, ангелы сослужащия тебе, имел еси, священнейший. Слава Давшему тебе крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

Кондак Спиридону Тримифунтскому, глас 2

Любовию Христовою уязвився, священнейший, ум вперив зарею Духа, детельным видением твоим деяние обрел еси, Богоприятне, жертвенник Божественный быв, прося всем Божественнаго сияния.

Молитва Спиридону Тримифунтскому

О, преблаженне святителю Спиридоне, великий угодниче Христов и преславный чудотворче! Предстоя на небеси Престолу Божию с лики ангелов, призри милостивым оком на предстоящия зде люди (имярек) и просящия сильныя твоея помощи. Умоли благосердие Человеколюбца Бога, да не осудит нас по беззаконием нашим, но да сотворит с нами по милости Своей! Испроси нам у Христа и Бога нашего мирное и безмятежное житие, здравие душевное и телесное, земли благоплодие и во всем всякое изобилие и благоденствие, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от щедраго Бога, но во славу Его и в прославление твоего заступления! Избави всех верою несумненною к Богу приходящих, от всяких бед душевных и телесных, от всех томлений и диавольских наветов! Буди печальным утешитель, недугующим врач, в напастех помощник, нагим покровитель, вдовицам заступник, сирым защитник, младенцем питатель, старым укрепитель, странствующим путевождь, плавающим кормчий, и исходатайствуй всем, крепкия помощи твоея требующим, вся, яже ко спасению полезная! Яко да твоими молитвами наставляеми и соблюдаеми, достигнем вечнаго покоя и купно с тобою прославим Бога, в Троице Святей славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Акафист и молитвы святому пророку Илие

Тропарь и кондак святому пророку Илие Молитвы святому пророку Илие Акафист пророку Илие Величание

ТРОПАРЬ И КОНДАК СВЯТОМУ ПРОРОКУ ИЛИЕ

Тропарь, глас 4

Во пло́ти А́нгел, проро́ков основа́ние, вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва Илия́ сла́вный, свы́ше посла́вый Елисе́еви благода́ть, неду́ги отгоня́ти и прокаже́нныя очища́ти, те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния.

Кондак, глас 2

Проро́че и прови́дче вели́ких дел Бо́га на́шего, Илие́ великоимени́те, веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки, моли́ о нас еди́наго Человеколю́бца.

МОЛИТВЫ СВЯТОМУ ПРОРОКУ ИЛИЕ

Молитва первая

О, прехва́льный и пречу́дный проро́че Бо́жий Илие́, просия́вый на земли́ равноа́нгельским житие́м твои́м, пла́меннейшею ре́вностию по Го́споду Бо́гу Вседержи́телю, еще́ же зна́мении и чудесы́ пресла́вными, та́же по кра́йнему благоволе́нию к тебе́ Бо́жию преесте́ственно восхище́нный на о́гненней колесни́це с пло́тию твое́ю на не́бо, сподо́бльшийся бесе́довати с преобрази́вшимся на Фаво́ре Спаси́телем ми́ра, и ны́не в ра́йских селе́ниих непреста́нно пребыва́яй и предстоя́й Престо́лу Небе́сного Царя́! Услы́ши нас, гре́шных и непотре́бных, в час сей предстоя́щих пред свято́ю твое́ю ико́ною и усе́рдно прибега́ющих к хода́тайству твоему́. Моли́ о нас Человеколю́бца Бо́га, да пода́ст нам дух покая́ния и сокруше́ния о гресе́х на́ших и всеси́льною Свое́ю благода́тию да помо́жет нам оста́вити пути́ нече́стия, преспева́ти же во вся́ком де́ле бла́зе, да укрепи́т нас в борьбе́ со страстьми́ и похотьми́ на́шими, да всади́т в сердца́ на́ша дух смире́ния и кро́тости, дух братолю́бия и незло́бия, дух терпе́ния и целому́дрия, дух ре́вности к сла́ве Бо́жией и о спасе́нии свое́м и бли́жних до́брое попече́ние. Упраздни́ моли́твами твои́ми, проро́че, злы́я обы́чаи ми́ра, па́че же поги́бельный и тлетво́рный дух ве́ка сего́, заража́ющий христиа́нский род неуваже́нием к Боже́ственней Правосла́вней ве́ре, к уста́вом Святы́я Це́ркве и к за́поведем Госпо́дним, непочте́нием к роди́телем и власте́м предержа́щим, и низверга́ющий люде́й в бе́здну нече́стия, развраще́ния и поги́бели. Отврати́ от нас, пречу́дне проро́че, предста́тельством твои́м пра́ведный гнев Бо́жий и изба́ви вся гра́ды и ве́си оте́чества на́шего от бездо́ждия и гла́да, от стра́шных бурь и землетрясе́ний, от смертоно́сных язв и боле́зней, от наше́ствия враго́в и междоусо́бной бра́ни. Укрепи́ твои́ми моли́твами, пресла́вне, предержа́щия вла́сти на́ша в вели́цем и многотру́днем по́двизе народоправле́ния, благопоспеше́ствуй им во всех благи́х дея́ниих и начина́ниих к водворе́нию ми́ра и пра́вды в стране́ на́шей. Посо́бствуй христолюби́вому во́инству во бране́х со врага́ми на́шими. Испроси́, проро́че Бо́жий, от Го́спода па́стырем на́шим святу́ю ре́вность по Бо́гу, серде́чное попече́ние о спасе́нии пасо́мых, му́дрость во уче́нии и управле́нии, благоче́стие и кре́пость во искуше́ниих, судия́м испроси́ нелицеприя́тие и безкоры́стие, правоту́ и сострада́ние к оби́димым, всем нача́льствующим попече́ние о подчине́нных, ми́лость и правосу́дие, подчине́нным же поко́рность и о послуша́нии свое́м раче́ние. Да та́ко в ми́ре и благоче́стии пожи́вше в сем ве́це, сподо́бимся прича́стия ве́чных благ в Ца́рствии Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́же подоба́ет честь и поклоне́ние со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая

О, вели́кий и пресла́вный проро́че Бо́жий Илие́, ре́вности ра́ди твоея́ по сла́ве Го́спода Бо́га Вседержи́теля не терпе́вый зре́ти идолослуже́ния и нече́стия сыно́в Изра́илевых, облича́вый законопресту́пного царя́ Аха́ва, и в наказа́ние тех триле́тний глад на зе́млю Изра́илеву моли́твою твое́ю от Го́спода испроси́вый, да, отве́ргше ме́рзкия и́долы и отсту́пльше от непра́вд и беззако́ний, обрати́тся ко Еди́ному И́стинному Бо́гу и исполне́нию святы́х Его́ за́поведей, вдови́цу Саре́птскую в гла́де пречу́дно препита́вый и сы́на ея́ уме́рша моли́твою твое́ю воскреси́вый, по проше́ствии же пронарече́ннаго вре́мене гла́да, собра́нный на го́ру Карми́льскую наро́д изра́ильский в богоотсту́пстве и нече́стии укори́вый, та́же огнь моли́твою на же́ртву твою́ с небесе́ испроси́вый, и чу́дом сам Изра́иля ко Го́споду обрати́вый, сту́дныя же проро́ки Ваа́ловы посрами́вый и умертви́вый, по сих же моли́твою па́ки не́бо разреши́вши и оби́льный дождь на зе́млю испроси́вый, и лю́ди Изра́илевы возвесели́вый! К тебе́, преди́вный уго́дниче Бо́жий, усе́рдно прибега́ем, гре́шнии и смире́нии, томи́ми бездо́ждием и зно́ем; испове́дуем, я́ко недосто́йни есмы́ ми́лости и благодея́ний Бо́жиих, досто́йни же па́че лю́тых преще́ний гне́ва Его́, ско́рби же и ну́жды, и вся́ких зол и боле́зней. Не бо ходи́хом в стра́се Бо́жии и в путе́х за́поведей Его́, но в по́хотех развраще́нных серде́ц на́ших и вся́кий вид греха́ безчи́сленно сотвори́хом; беззако́ния на́ша превзыдо́ша главу́ на́шу, и не́смы досто́йни яви́тися пред лице́ Бо́жие и зре́ти на не́бо. Испове́дуем, я́ко и мы, я́коже дре́вний Изра́иль, отступи́хом от Го́спода Бо́га на́шего, а́ще не ве́рою, то беззако́ньми на́шими, и а́ще не поклоня́емся Ваа́лу и други́м ме́рзким и́долом, то раболе́пствуем страсте́м и по́хотем на́шим, слу́жаще и́долу чревоуго́дия и сластолю́бия, и́долу корыстолю́бия и честолю́бия, и́долу го́рдости и тщесла́вия, и вслед хо́дим богопроти́вным иноплеме́нным обы́чаем и поги́бельному ду́ху вре́мене. Испове́дуем, я́ко сего́ ра́ди заключи́ся не́бо и сотвори́ся а́ки ме́дяно, я́ко заключи́ся се́рдце на́ше от милосе́рдия и и́стинныя любве́ ко бли́жнему; сего́ ра́ди отверде́ земля́ и соде́лася безпло́дна, я́ко не прино́сим Го́споду на́шему плодо́в до́брых дел; сего́ ра́ди несть дождя́ и росы́, я́ко не и́мамы слез умиле́ния и животво́рныя росы́ Богомы́слия; сего́ ра́ди увяде́ всяк злак и трава́ се́льная, я́ко и́зсеше в нас вся́кое благо́е чу́вство; сего́ ра́ди омрачи́ся возду́х, я́ко ум наш омрачи́ся сту́дными помышле́ньми и се́рдце на́ше оскверни́ся беззако́нными похоте́ньми. Испове́дуем, я́ко и тебе́, проро́че Бо́жий, проси́ти мы недосто́йни есмы́. Ты бо, подобостра́стен быв нам челове́к, А́нгелом в житии́ твое́м уподо́бился еси́ и, а́ки безпло́тный, на не́бо восхище́н еси́; мы же сту́дными по́мыслы и дея́ньми на́шими безслове́сным ското́м уподо́бихомся, и ду́шу на́шу я́ко плоть сотвори́хом. Ты посто́м и бде́нием удиви́л еси́ А́нгелов и челове́ков, мы же, предаю́щеся невоздержа́нию и сластолю́бию, ското́м несмы́сленным уподобля́емся. Ты презе́льною ре́вностию о сла́ве Бо́жией вы́ну горе́л еси́, мы же небреже́м о сла́ве на́шего Творца́ и Го́спода, и стыди́мся испове́довати достопокланя́емое и́мя Его́. Ты нече́стие и злы́я обы́чаи искореня́л еси́, мы же ра́бствуем ду́ху ве́ка сего́, поставля́юще богопроти́вныя обы́чаи ми́ра па́че за́поведей Бо́жиих и уста́вов святы́я Це́ркве. И кий грех и непра́вду не сотвори́хом мы окая́нии? Истощи́хом беззако́ньми на́шими долготерпе́ние Бо́жие. Те́мже правосу́дный Госпо́дь прогне́вася на нас, и во гне́ве Свое́м наказа́ нас. Оба́че ве́дуще ве́лие дерзнове́ние твое́ пред Го́сподем и наде́ющеся на любо́вь твою́ к ро́ду челове́ческому, дерза́ем моли́ти тя, прехва́льне проро́че: ми́лостив бу́ди к нам, недосто́йным и непотре́бным, умоли́ Великодарови́таго и Всеще́драго Бо́га, да не до конца́ прогне́вается на ны и не погуби́т нас со беззако́ньми на́шими, но да ниспосле́т на жа́ждущую и изсо́хшую зе́млю до́ждь оби́льный и ми́рный, да да́рует ей плодоно́сие и благорастворе́ние возду́ха; преклони́ де́йственным твои́м хода́тайством на ми́лость Царя́ Небе́снаго, а́ще не ра́ди нас гре́шных и скве́рных, но ра́ди избра́нных рабо́в Его́, не преклони́вших коле́на своя́ пред Ваа́лом ми́ра сего́, ра́ди незло́бивых и несмы́сленных младе́нцев, ра́ди безслове́сных ското́в и птиц небе́сных, стра́ждущих за на́ша беззако́ния и истаева́ющих от гла́да, зно́я и жа́жды. Испроси́ нам твои́ми благоприя́тными моли́твами от Го́спода дух покая́ния и серде́чнаго умиле́ния, дух кро́тости и воздержа́ния, дух любве́ и терпе́ния, дух стра́ха Бо́жия и благоче́стия, да та́ко, возврати́вшеся от стезе́й нече́стия на пра́вый путь доброде́тели, хо́дим во све́те за́поведей Бо́жиих и дости́гнем обетова́нных нам благи́х, благоволе́нием Безнача́льного Бо́га Отца́, человеколю́бием Единоро́днаго Сы́на Его́ и благода́тию Всесвята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва третья

О, святы́й проро́че Бо́жий Илие́, моли́ о нас Человеколю́бца Бо́га, да пода́ст нам, раба́м Бо́жиим (имена), дух покая́ния и сокруше́ния о гресе́х на́ших, и всеси́льною Свое́ю благода́тию да помо́жет нам пути́ нече́стия оста́вити, преспева́ти же во вся́ком де́ле бла́зе, и в борьбе́ со страстьми́ и похотьми́ на́шими да укрепи́т нас; да всади́т в сердца́ на́ша дух смире́ния и кро́тости, дух братолю́бия и незло́бия, дух терпе́ния и целому́дрия, дух ре́вности ко сла́ве Бо́жией и о спасе́нии свое́м и бли́жних до́брое попече́ние. Отврати́ от нас предста́тельством твои́м пра́ведный гнев Бо́жий, да та́ко в ми́ре и благоче́стии пожи́вше в сем ве́це, сподо́бимся прича́стия ве́чных благ во Ца́рствии Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́же подоба́ет честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

АКАФИСТ СВЯТОМУ ПРОРОКУ ИЛИЕ

Как правильно читать акафист

Кондак 1

Избра́нный Бо́гом на обраще́ние Изра́иля от пре́лести Ваа́ловы, гро́зный обличи́телю царе́й законопреступных, просия́вый пла́менною ре́вностию по Бо́зе Вседержи́тели, свя́тостию жи́зни и чудесы́, восхище́нный с пло́тию твое́ю на Небеса́ и предыти́ име́яй Второ́му прише́ствию Христо́ву, похва́льная воспису́ем ти, проро́че Бо́жий Илие́; ты же, я́ко име́яй ве́лие дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких нас зол и обстоя́ний моли́твами твои́ми свобожда́й, благоче́стно тебе́ вопию́щих: Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Икос 1

А́нгел ре́вностию по Бо́зе и чи́стым житие́м твои́м, сый во пло́ти, проро́че, был еси́: еще́ бо младе́нцу ти бы́вшу оте́ц твой Сова́х ви́де све́тлыя А́нгелы, бесе́дующия с тобо́ю, огне́м тя повива́ющия и пла́менем пита́ющия, е́же прознаменова́ше пла́менную ре́вность твою́ по Бо́зе, си́лу слове́с твои́х и житие́, я́ко свет, непоро́чное. Сего́ ра́ди со удивле́нием зове́м ти такова́я: Ра́дуйся, от ве́чности предызбра́нный в служе́ние спасе́нию сыно́в Изра́илевых; ра́дуйся, от чре́ва ма́терня предугото́ванный в провозве́стника Боже́ственныя и́стины и благоче́стия. Ра́дуйся, пресла́вным, бы́вшим на тебе́, виде́нием роди́теля твоего́ удиви́вый; ра́дуйся, де́вственную чистоту́ и безмо́лвие от ю́ности возлюби́вый. Ра́дуйся, суету́ ми́ра сего́ и вся бла́га его́ презре́вый, ду́шу же твою́ всеце́ло Го́споду посвяти́вый; ра́дуйся, све́том прему́дрости от Бо́га озаре́нный и уче́нием благоче́стия изде́тства напое́нный. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 2

Ви́дя нече́стие и развраще́ние во Изра́или, пресла́вный проро́че, зело́ ду́хом твои́м скорбе́л еси́ и ре́вностию по сла́ве Божией воспламеня́лся еси́; я́ко сы́нове Изра́илевы ме́рзким и́долом поклони́шася, от Бо́га же И́стиннаго отступи́ша, Ему́же вся небе́сная во́инства со стра́хом вопию́т: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зум свой зло́ю во́лею омрачи́в, беззако́нный царь изра́ильский Аха́в, оста́ви И́стиннаго Бо́га Вседержи́теля и покланя́шеся ме́рзкому и́долу Ваа́лу, ку́пно же и в ца́рстве свое́м умно́жи идолопоклоне́ние и нече́стие. Ты же, проро́че, испо́лнен сый ве́лия ре́вности по Бо́зе, дерзнове́нно обличи́л еси́ царя́, возвести́в ему́, я́ко в наказа́ние ему́ и ца́рства его́ три ле́та и ме́сяц шесть не бу́дет дождь, ни роса́, и глад ве́лий бу́дет по всей земли́. Дивя́шеся у́бо толи́цей ре́вности твое́й по Бо́зе и ве́лию дерзнове́нию, с любо́вию зове́м ти: Ра́дуйся, небоя́зненный пропове́дниче и́стины и кре́пкий побо́рниче благоче́стия; ра́дуйся, ре́вностный нече́стия обличи́телю. Ра́дуйся, к наказа́нию нека́ющихся гре́шников долготерпели́ваго Бо́га преклони́вый; ра́дуйся, сло́вом твои́м не́бо заключи́вый и плодоно́сную зе́млю непло́дну сотвори́вый. Ра́дуйся, триле́тный глад за нече́стие люди́й от Го́спода испроси́вый; ра́дуйся, я́ко Всевы́шний Госпо́дь дарова́ тебе́ в Бо́га Аха́ву, я́коже дре́вле Моисе́а фарао́ну. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 3

Си́лою моли́твы твоея́, преди́вный проро́че, вои́стину заключи́ся не́бо и не одожди́ три ле́та и ме́сяц шесть, и бысть глад ве́лий по всей земли́: да поне́ зно́ем и гла́дом томи́ми, нечести́вии лю́дие пока́ются и обратя́тся ко Го́споду, со умиле́нием зову́ще Ему́: Аллилу́иа.

Икос 3

Име́я ве́лие благоволе́ние к тебе́, проро́че, Госпо́дь восхоте́ отлучи́ти тя от беззако́нных сыно́в Изра́иля, да не с ни́ми те́рпиши глад и жа́жду, и повеле́ тебе́ ити́ к пото́ку Хора́фову, иде́же вра́нове пита́ху тя, принося́ще хлеб и мя́со. Те́мже прино́сим тебе́ похва́льная сия́: Ра́дуйся, посто́м и бде́нием вся земна́я и су́етная помышле́ния истреби́вый; ра́дуйся, моли́твою и богомы́слием ум твой в го́рняя впери́вый. Ра́дуйся, патриа́рхов велича́ние и проро́ков красото́; ра́дуйся, де́вственников похвало́ и преподо́бных сла́во. Ра́дуйся, святи́телей наста́вниче и му́чеников кре́посте; ра́дуйся, я́ко нече́стием и неве́рием ослепле́нных сыно́в Изра́илевых на путь и́стины обрати́л еси́. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 4

Бу́ря ве́лия, разруша́ющая го́ры, предыдя́ше, егда́ прибли́жашеся к тебе́, проро́че, в Хори́ве Госпо́дь, та́же яви́ся трус, и не в тру́се Госпо́дь, и по тру́се огнь, и не во огни́ Госпо́дь, а по огни́ бысть глас хла́да то́нка, и ту яви́ся тебе́ Госпо́дь, Его́же прису́тствие ощути́в, покры́л еси́ лице́ твое́ ми́лотию, со стра́хом и ра́достию зовы́й Ему́: Аллилу́иа.

Икос 4

Слы́шав нечести́вый царь Аха́в повеле́ние твое́, о е́же собра́ти вся коле́на Изра́илева на го́ру Карми́льскую, и привести́ на ту сту́дныя проро́ки Ваа́ловы, а́бие посла́в, собра́ вся, и сам прии́де та́мо. Ты же, ревни́телю сла́вы Бо́жия, хотя́ коне́чне посрами́ти ме́рзкия и́долы и просла́вити И́стиннаго Бо́га, повеле́л еси́ угото́вати две же́ртве, огня́ же на ты́я не возгнеща́ти, рек: «И бу́дет Бог, И́же послу́шает огне́м, Той есть Бог». То слы́шавше вси лю́дие, ре́ша: «Добр глаго́л Илии́н, да бу́дет та́ко». Мы же, велича́юще тя, зове́м: Ра́дуйся, вели́кий посла́нниче Царя́ Небе́снаго и провозве́стниче святы́х веле́ний Его́; ра́дуйся, адама́нте, неодоли́мый в ре́вности и непоколеби́мый сто́лпе благоче́стия. Ра́дуйся, си́льный защи́тниче и́стины и тве́рдый противобо́рниче враго́в Бо́жиих; ра́дуйся, нече́стия искорени́телю и насади́телю благоче́стия. Ра́дуйся, пла́менный ревни́телю Боже́ственныя сла́вы; ра́дуйся, я́ко и в после́дния дни ми́ра и́маши пропове́довати И́стиннаго Бо́га и облича́ти окая́ннаго анти́христа. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 5

Боготе́чную тя звезду́ погаси́ти мня́ше беззако́нная цари́ца Иезаве́ль: испо́лнившися бо на тя я́рости за погубле́ние сту́дных ея́ проро́ков, хотя́ше уби́ти тя. Ожесточи́ся бо се́рдце ея́ и не хотя́ше ве́ровати чудесе́м твои́м, проро́че, и позна́ти И́стиннаго Бо́га, пою́щи Ему́: Аллилу́иа.

Икос 5

Ви́девше вси лю́дие Изра́илевы, по моли́тве твое́й, огнь от Го́спода с Небесе́ сше́дый на же́ртву твою́, всехва́льне проро́че, и всю ю поже́гший, дрова́ же, и ка́мень, и персть, и во́ду потреби́вый, падо́ша на ли́ца своя́, взыва́юще: «Вои́стину Госпо́дь Бог, Той есть Бог». И ве́роваша лю́дие Бо́гови, сту́дныя же проро́ки ты закла́л еси́. Сла́вяще у́бо Всеси́льнаго чудоде́ющаго Бо́га, тебе́, уго́днику Его́, глаго́лем си́це: Ра́дуйся, преве́лие дерзнове́ние ко Влады́це вся́ческих стяжа́вый; ра́дуйся, зна́мении и чудесы́ Боже́ственную И́стину утверди́вый. Ра́дуйся, пре́лесть де́монскую посрами́вый, и́стинную же ве́ру просла́вивый; ра́дуйся, неве́рныя и́стинным богове́дением просвети́вый. Ра́дуйся, трикра́тным лия́нием на же́ртвенник воды́ та́йну Пресвяты́я Тро́ицы яви́вый; ра́дуйся, я́ко все естество́ су́щих тебе́ повинова́ся, огнь же и вода́ тебе́ служа́ху. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 6

Пропове́дник и́стиннаго богове́дения и благоче́стия яви́лся еси́, проро́че, не то́кмо во Изра́или, но и в стране́ язы́честей, по́слан быв от Го́спода в Саре́пту Сидо́нскую к жене́ вдови́це препита́тися, па́че же да саму́ ту препита́еши в гла́де: име́я бо ве́лию чудотворе́ния благода́ть, умно́жил еси́ муку́ и еле́й в дому́ ея́ неоску́дно, до́ндеже пре́йде гла́дное вре́мя, и трикра́тным дунове́нием, по моли́тве твое́й, воскреси́л еси́ уме́ршаго сы́на ея́, поя́ чудоде́ющему Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́в ве́лиею ре́вностию по Бо́зе Вседержи́тели, зело́ скорбе́л еси́, проро́че, я́ко оста́виша заве́т Его́ сы́нове Изра́илевы, олтари́ Его́ раскопа́ша и проро́ки изби́ша. Госпо́дь же во утеше́ние твое́ возвести́ тебе́, я́ко не весь Изра́иль отступи́ от Него́, но и́мать седмь ты́сящ сокрове́нных рабо́в Свои́х, и́же не преклони́ша коле́на своя́ Ваа́лу. Те́мже, воспомина́юще ре́вность твою́ по Бо́зе, пое́м ти с благогове́нием сицева́я: Ра́дуйся, ве́рный служи́телю и бли́жний дру́же Госпо́день; ра́дуйся, о́бразе и похвало́ благочести́вых па́стырей. Ра́дуйся, наста́вниче спасе́ния и просвеще́ние во тме седя́щих; ра́дуйся, защи́тником и́стины му́жество внуша́яй, в по́двизех же и страда́ниих за пра́вду их укрепля́яй. Ра́дуйся, я́ко серафи́мскою пла́менною любо́вию к Бо́гу горе́л еси́; ра́дуйся, я́ко и Госпо́дь во всем послу́шаше тебе́ и по проше́нию твоему́ вся творя́ше. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 7

Хотя́ Человеколю́бец Госпо́дь яви́ти милосе́рдие Свое́ ка́ющимся гре́шником, по преше́ствии прорече́ннаго гла́днаго вре́мене, низпосла́ по моли́тве твое́й, проро́че, и глаго́лом уст твои́х, на жа́ждущую зе́млю оби́льный и ми́рный дождь: сы́нове же Изра́илевы, сподо́бльшиися толи́кия ми́лости, во умиле́нии се́рдца благода́рственно возопи́ша Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 7

Но́вое нечести́вый царь Аха́в к беззако́нием свои́м приложи́ злодея́ние, егда́ повеле́ уби́ти непови́ннаго Навуфе́я и восхи́ти виногра́д его́. Сего́ ра́ди, облича́я законопресту́пнаго царя́, проре́кл еси́ ему́, проро́че, я́ко иде́же умерщвле́н бысть Навуфе́й, та́мо и его́ кровь свинии́ и пси поли́жут, и жену́ его́ Иезаве́ль снедя́т пси, и весь дом его́ истреби́тся. Ве́дуще у́бо мы сбы́вшееся стра́шное сие́ прорече́ние, ужаса́емся, зову́ще: Ра́дуйся, оби́дящих и жестокосе́рдных гро́зный отмсти́телю; ра́дуйся, си́рых и напа́ствуемых кре́пкий засту́пниче. Ра́дуйся, не почита́ющих святы́х пра́здников Правосла́вныя Це́ркве кара́телю; ра́дуйся, проде́рзых ху́льников И́мене Бо́жия низложи́телю. Ра́дуйся, сло́вом обличе́ния, я́ко гро́мом, беззако́нныя поража́яй; ра́дуйся, бу́дущая, я́ко настоя́щая, ве́дый и да́льняя, я́ко близ су́щая, прорица́яй. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 8

Стра́нное и преесте́ственное показа́ Госпо́дь о тебе́, проро́че, промышле́ние, егда́ повеле́ а́лчным и нечадолюби́вым вра́ном пита́ти тя в гла́де при пото́це Хора́фове, иде́же непреста́нно пребыва́я в моли́тве и богомы́слии, воспева́л еси́ Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 8

Весь был еси́ смире́нием ве́лиим укра́шен, проро́че Бо́жий, сего́ ра́ди с го́рдостию прише́дших к тебе́ двух пятдесятонача́льников с во́ины, да приведу́т тебе́ к беззако́нному царю́ Охо́зии, огне́м попали́л еси́, со смире́нием же прише́дшаго к тебе́ А́вдия, и́же пита́ше ученики́ проро́ческия, поми́ловал еси́. Сего́ ра́ди прино́сим ти похва́льныя пе́сни сия́: Ра́дуйся, го́рдых смири́телю и кара́телю, смире́нных же покро́ве и засту́пниче; ра́дуйся, мздои́мных суде́й наказа́телю, пра́во же судя́щим помо́щниче. Ра́дуйся, правове́рному во́инству во бра́нех спобо́рниче, нечести́вых же супоста́т низложи́телю; ра́дуйся, прему́дростию, я́ко броне́ю, облече́нный и пра́вдою, я́ко щито́м, огражде́нный. Ра́дуйся, ре́вностию по Бо́зе я́ко мече́м вооруже́нный и посто́м, я́ко крила́ми, окриле́нный; ра́дуйся, ве́рою, я́ко шле́мом спасе́ния, покрове́нный и любо́вию, я́ко венце́м пресве́тлым, венча́нный. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 9

Вся́кое челове́ческое естество́ зело́ удивля́ется, ка́ко ты, пречу́дный проро́че, шел еси́ четы́редесять дний, ни яды́й, ни пия́й, до горы́ Хори́ва, иде́же сподо́бился еси́ пресла́внаго явле́ния и пресла́дкия бесе́ды Го́спода Вседержи́теля, поя́ Ему́: Аллилу́иа.

Икос 9

Вити́я многовеща́нныя недоуме́ют дово́льно разуме́ти и изъясни́ти, ка́ко ты, великоимени́те Илие́, во пло́ти сый челове́честей и подобостра́стен нам быв, восхи́щен еси́ с те́лом твои́м на не́бо, я́вльшейся тебе́ колесни́це о́гненней с ко́ни о́гненными. Сла́вяще у́бо просла́вльшаго тя Го́спода и дивя́щеся восхище́нию твоему́, благогове́йно зове́м ти: Ра́дуйся, пречу́дным воздержа́нием ве́тхаго челове́ка в себе́ умертви́вый; ра́дуйся, огне́м Боже́ственныя ре́вности вся́кое веще́ственное помышле́ние в себе́ попали́вый. Ра́дуйся, преложе́нием твои́м на Не́бо род челове́ческий возвесели́вый и жизнь ве́чную уве́ривый; ра́дуйся, че́стию и сла́вою преесте́ственною от Бо́га почте́нный и па́че всех дре́вних проро́ков просла́вленный. Ра́дуйся, от а́нгельских лико́в в селе́ниих небе́сных ра́достно сре́тенный; ра́дуйся, я́ко и́мя твое́ во всем ми́ре почита́ется, и ре́вность твоя́ по Бо́зе зело́ прославля́ется. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 10

Спасти́ хотя́ Всеблаги́й Бог лю́ди Изра́илевы от пре́лести Ваа́ловы, избра́ тя, вели́кий проро́че, во ору́дие во́ли Своея́ и облече́ тя Боже́ственною вла́стию и си́лою, да обрати́ши неве́рныя, испра́виши беззако́нныя, просвети́ши омраче́нныя и научи́ши всех вопи́ти Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 10

Стена́ и заступле́ние бу́ди нам, пресвя́те проро́че, мо́щным твои́м хода́тайством утоля́я пра́ведный гнев Бо́жий, поража́ющий нас, гре́шных и непотре́бных, бездо́ждием и гла́дом, еще́ же тлетво́рными ве́тры и боле́зньми, да изба́вльшеся от бед, благода́рственно пое́м тя: Ра́дуйся, моли́твами твои́ми не́бо заключа́яй и отверза́яй, плодоно́сие земли́ и непло́дие от Бо́га посыла́яй; ра́дуйся, предста́тельством твои́м пред Бо́гом дожди́ ми́рны и ро́су животво́рную на земна́я прозябе́ния низводя́й. Ра́дуйся, свире́пыя во́лны морски́я и стра́шныя бу́ри утиша́яй и гро́мами и мо́лниями по во́ле Божией управля́яй; ра́дуйся, тлетво́рныя ве́тры и смертоно́сныя я́звы, поража́ющия челове́ки же и скоты́, укроща́яй. Ра́дуйся, си́рых и вдови́ц пита́телю и щедрода́тельных люди́й покрови́телю; ра́дуйся, я́ко нечести́вых ху́льников и гони́телей пра́выя ве́ры поража́еши и духо́в зло́бы от рабо́в Бо́жиих прогоня́еши. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 11

Пе́ние умиле́нное приими́ от нас, проро́че Бо́жий Илие́, я́коже прия́л еси́ проше́ние Елисе́ево, егда́ проси́ от тебе́, да бу́дет дух, и́же в тебе́, сугу́б в нем, и егда́, восхища́яся на Не́бо, низпусти́л еси́ ему́ ми́лоть твою́, ю́же он взем, раздели́, я́коже и ты пре́жде, Иорда́нския во́ды, и бысть насле́дник де́йствовавшия в тебе́ Бо́жия благода́ти: си́це и нас покры́й ми́лотию твоея́ ми́лости от вся́ких бед и обстоя́ний, да со благодаре́нием зове́м Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 11

Светоза́рное свети́ло во Изра́или, всехва́льне проро́че, был еси́, сия́я равноа́нгельным житие́м твои́м и му́дростию, еще́ же необы́чною ре́вностию по Бо́зе и чудесы́ пресла́вными, просвеща́я лю́ди и́стинным богове́дением и разгоня́я мрак идолослуже́ния. Те́мже воспису́ем ти похва́льная, пою́ще: Ра́дуйся, лучеза́рная звездо́, сия́нием свои́м озари́вшая всю вселе́нную; ра́дуйся, светоно́сная свеще́, непреста́нно горя́щая и во тме седя́щих просвеща́ющая. Ра́дуйся, ду́хом прему́дрости и ра́зума озаре́нный, ду́хом сове́та и кре́пости испо́лненный; ра́дуйся, ду́хом ве́дения и благоче́стия просвеще́нный и ду́хом стра́ха Бо́жия напое́нный. Ра́дуйся, высо́кими доброде́тельми и пресла́вными чудесы́ преукраше́нный; ра́дуйся, я́ко суды́ Бо́жия на земли́ исполня́л еси́, проро́ки же и цари́ пома́зывал еси́. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 12

Благода́ть ве́лия дана́ ти бысть от Бо́га, прехва́льне проро́че, я́ко в земне́й жи́зни твое́й проро́чествовал и соверша́л еси́ ди́вная чудеса́, та́же преесте́ственно восхи́щен был еси́ с пло́тию твое́ю на не́бо: по восхище́нии же твое́м ди́вно предста́л еси́ на Фаво́ре Преобрази́вшемуся Го́споду и с ним бесе́довал еси́, и додне́сь не престае́ши чудоде́йствовати и источа́ти ми́лости и изцеле́ния усе́рдно почита́ющим тя, Бо́гу же ве́рно вопию́щим: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще твою́ пла́менную ре́вность по Бо́зе и равноа́нгельное житие́, ди́вная же твоя́ и пресла́вная чудеса́ и преве́лие благоволе́ние к тебе́ Го́спода, восхваля́ем тя, великоимени́те проро́че Илие́; оба́че не могу́ще досто́йно изобрази́ти вели́чие и сла́ву твою́, со умиле́нием зове́м ти сицева́я: Ра́дуйся, ковче́же Боже́ственныя сла́вы и всечестны́й хра́ме Пресвяты́я Тро́ицы; ра́дуйся, свети́льниче невече́рний церкве́й и благово́нный цве́те рая́ Боже́ственнаго. Ра́дуйся, благочести́вых пусты́нников руководи́телю, де́вственников же наста́вниче и укрепле́ние; ра́дуйся, я́ко гре́шников к покаянию возбужда́еши и всему́ ро́ду христиа́нскому жизнь ве́чную хода́тайствуеши. Ра́дуйся, я́ко во све́тлостех святы́х неизре́ченныя сла́вы наслажда́ешися и непреста́нно Го́спода славосло́виши; ра́дуйся, я́ко в конце́ време́н ве́лия зна́мения и чудеса́ и́маши соверши́ти на утвержде́ние люди́й во и́стинней ве́ре и на обличе́ние анти́христа. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 13

О преди́вный и пресла́вный проро́че Бо́жий Илие́, преве́лий ревни́телю по Бо́зе, дожди́ и бездо́жие, плодоно́сие на зе́млю и непло́дие от Бо́га посыла́яй! Услы́ши сие́ ма́лое, благогове́йно приноси́мое тебе́ на́ми моле́ние и твои́м те́плым ко Го́споду предста́тельством сохрани́ нас от бездо́ждия, гла́да и смертоно́сных боле́зней, пода́ждь же нам благорастворе́ние возду́ха и плодоно́сие, и дух пра́выя ве́ры и благоче́стия, да изба́вльшеся от ве́чных мук, сподо́бимся ра́йскаго блаже́нства, пою́ще Бо́гу: Аллилу́иа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Икос 1

А́нгел ре́вностию по Бо́зе и чи́стым житие́м твои́м, сый во пло́ти, проро́че, был еси́: еще́ бо младе́нцу ти бы́вшу оте́ц твой Сова́х ви́де све́тлыя А́нгелы, бесе́дующия с тобо́ю, огне́м тя повива́ющия и пла́менем пита́ющия, е́же прознаменова́ше пла́менную ре́вность твою́ по Бо́зе, си́лу слове́с твои́х и житие́, я́ко свет, непоро́чное. Сего́ ра́ди со удивле́нием зове́м ти такова́я: Ра́дуйся, от ве́чности предызбра́нный в служе́ние спасе́нию сыно́в Изра́илевых; ра́дуйся, от чре́ва ма́терня предугото́ванный в провозве́стника Боже́ственныя и́стины и благоче́стия. Ра́дуйся, пресла́вным, бы́вшим на тебе́, виде́нием роди́теля твоего́ удиви́вый; ра́дуйся, де́вственную чистоту́ и безмо́лвие от ю́ности возлюби́вый. Ра́дуйся, суету́ ми́ра сего́ и вся бла́га его́ презре́вый, ду́шу же твою́ всеце́ло Го́споду посвяти́вый; ра́дуйся, све́том прему́дрости от Бо́га озаре́нный и уче́нием благоче́стия изде́тства напое́нный. Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Кондак 1

Избра́нный Бо́гом на обраще́ние Изра́иля от пре́лести Ваа́ловы, гро́зный обличи́телю царе́й законопреступных, просия́вый пла́менною ре́вностию по Бо́зе Вседержи́тели, свя́тостию жи́зни и чудесы́, восхище́нный с пло́тию твое́ю на Небеса́ и предыти́ име́яй Второ́му прише́ствию Христо́ву, похва́льная воспису́ем ти, проро́че Бо́жий Илие́; ты же, я́ко име́яй ве́лие дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких нас зол и обстоя́ний моли́твами твои́ми свобожда́й, благоче́стно тебе́ вопию́щих: Ра́дуйся, Илие́, вели́кий проро́че, Втора́го прише́ствия Христо́ва сла́вный предте́че.

Поделиться:

Блаженному Прокопию, Христа ради юродивому, Устюжскому чудотворцу

Тропарь Прокопию Устужскому, глас 4

Просветився божественною благодатию, богомудре, и весь разум и сердце от суетного мира сего к Зиждителю неуклонно возложив целомудрием и многим терпением, во временней жизни течение добре скончал еси и веру соблюл еси непорочну. Темже и по смерти явися светлость жития твоего: источаеши бо чудесем источник неисчерпаемый верою притекающим ко святому твоему гробу, Прокопие всеблаженне, моли Христа Бога, да спасет души наша.

Кондак Прокопию Устюжскому, глас 4

Христа ради юродством воздушная мытарства на руках ангельских неприкосновенно пришед, Царского достиг еси Престола и Царя всех Христа Бога дар прием благодать исцелений, многими бо чудесы твоими и знамением страшным удивил еси град твой Великий Устюг: людем твоим милость испросив, миро от честнаго образа Пресвятыя Богородицы молитвою извел еси и недужным подал еси цельбы. Тем же молим тя, чудоносче Прокопие: моли Христа Бога непрестанно подати грехов наших прощение.

Молитва Прокопию Устюжскому

О, великий угодниче Божий и чудотворче, святый блаженный Прокопие! Тебе молимся и тебе просим: молися о нас ко всемилостивому Богу и Спасу нашем Иисусу Христу, да проявит милость Свою к нам недостойным и дарует нам вся к животу и благочестию потребная: веры убо и любве преспеяние, благочестия умножение, мира утверждение, земли плодоносие, воздухов благорастворение и во всем благом благое поспешение. Вся грады и веси Российския предстательством твоим соблюди невредимы от всякаго зла. Всем православным христианом, тя молитвенно призывающим, комуждо по нуждам их, потребная даруй: болящим исцеление, скорбящим утешение, бедствующим поможение, унывающим ободрение, нищим снабдение, сирым призрение. Нам же всем дух покаяния и страха Божия испроси, да благочестно временное сие житие скончавше, сподобимся благую христианскую кончину получити и царствие небесное со избранными Божиими наследовати. Ей, праведниче Божий! Не посрами упования нашего, еже на тя смиренно возлагаем, но буди нам помощник и заступник в жизни, при смерти и по смерти нашей; да, твоим предстательством спасение улучивше, купно с тобою прославим Отца и Сына и Святаго Духа, и твое крепкое заступление о нас, во веки веков. Аминь.

Святому священномученику Харалампию

Тропарь священномученику Харалампию, глас 2

Молитвами твоими ко Господу от зол, бед, напастей свободи, верно к тебе прибегающих и сетей избави вражиих, великий страстотерпче Харалампие.

Кондак священномученику Харалампию, глас 6

Яко мученик и исповедник цвет, двойным венцем Христос тя увенча, возвеличив безчисленными чудесы на земли, но яко благодать Господню являя нам, верно к тебе прибегающим даруй мир, помози в напастех и лютых бедах, святейший Харалампие.

Молитва священномученику Харалампию

О священная и многострадальная главо, пастырю добрый словесных овец Христовых, священномучениче Христов Харалампие, Магнисийская похвало и славо вселенныя, всемирный светильниче и великий наш заступниче и помощниче в скорбех, бедах и всяких нуждах! Услыши нас грешных, к тебе прибегающих и молящихся, и избави нас от всякаго злаго обстояния. Tы бо приял от Господа благодать и силу велику за многия и нуждныя страдания твоя и терпение, еже всюду и во всем нам помогати, и наипаче идеже память твоя почитаема будет бдением, пением и усердным молением. Сицевая благодать дадеся ти, священномучениче Христов, от явльшагося ти Господа Царя славы по твоему испрошению. Eгда на мечное усечение тя осудиша, услышал еси превожделенный и сладчайший оный глас, глаголющий тебе: «прииди, Харалампие, друже Мой, многия муки имене ради Моего претерпевый, и проси у Мене, еже хощеши, и Аз дам ти». Ты ж великий светильниче, рекл еси Христу Господу усты своими: «Господи мой, велико убо мне есть от Тебе, Света невечерняго, дарование сие. Аще угодно есть величеству Твоему, молю Тя, благоволи даровати ми сицевую милость Свою: да идеже положены будут мощи моя и почитаема будет память страдания моего, не будет на месте том ни глада, ни мора, ни тлетворнаго воздуха, погубляющаго плоды, но да будет паче на месте оном мир, здравие телесем и душам спасение, изобилие пшеницы, вина и елеа и умножение скотов, яже на потребу человеком». Ты же паки, угодниче Христов, Харалампие многострадальниче, глас Господень услышал еси, вещающий тебе: «буди по прошению твоему, преславный Мой воине». И абие, по глаголании сем Господнем, предал еси душу свою без мечнаго посечения, и пойде во след Христа Господа со славою многою, ангелом убо сретающим и провождающим ю до Престола Господня с радостию великою. И тако приял еси венец славы от Божественныя руки Его с лики святых, вечно славящих Пресвятое имя Господа. И тамо, во славе небесней пребывая, призри, угодниче Божий, и на нас грешных, молящихся тебе, и воспомяни нас пред Господем, еже даровати нам на потребу велия Его милости в безконечныя веки. Аминь.

К списку молитв

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]