Тропари на каждый день — кому молится православная церковь в течение недели?


Тропари и кондаки на часах воскресных дней

Праздникитропарикондаки
Святой не имеет тропаря (кондака).Слава Тропарь воскресный. И ныне Богородичен часов.Кондак воскресный.
Святой имеет тропарь: не имеет праздничного знака, или поемый на 6.Тропарь воскресный. Слава Тропарь святого. И ныне Богородичен часов.Кондак воскресный.
Святой имеет: славословие, или полиелей, или бдение.Тропарь воскресный. Слава Тропарь святого. И ныне Богородичен часов.НА 1 И 6 ЧАСАХ: Кондак святого. НА 3 И 9 ЧАСАХ: Кондак воскресный.

Тропари и кондаки на часах седмичных дней: с понедельника по пятницу.

Праздникитропарикондаки
Обыкновенно.Слава Тропарь святого. И ныне Богородичен часов.Кондак святого.
Святой не имеет тропаря (кондака).Слава Тропарь общий известному лику святых. И ныне Богородичен часов.Кондак святого общий.
Два святых и каждый имеет тропарь (кондак).Тропарь первого святого. Слава Тропарь второго святого. И ныне Богородичен часов.НА 1 И 6 ЧАСАХ: Кондак 1-го святого. НА 3 И 9 ЧАСАХ: Кондак 2-го святого.

Тропари и кондаки на часах субботних дней.

Праздникитропарикондаки
Обыкновенно.Слава Тропарь святого. И ныне Богородичен часов.Кондак святого.
Святой не имеет тропаря (кондака).Слава Тропарь общий известному лику святых. И ныне Богородичен часов.Кондак святого общий.
Два святых и каждый имеет тропарь (кондак).Тропарь первого святого. Слава Тропарь второго святого. И ныне Богородичен часов.НА 1 И 6 ЧАСАХ: Кондак 1-го святого. НА 3 И 9 ЧАСАХ: Кондак 2-го святого.
Заупокойная служба в период пения Октоиха.«Апостоли, мученицы и пророцы…»
Слава «Помяни, Господи, яко благ…» И ныне Богородичен часов.
«Со святыми упокой…»
Заупокойная служба Мясопустной субботы и субботы перед Пятидесятницею.Слава «Глубиною мудрости…»
И ныне Богородичен часов.
«Со святыми упокой…»

Воскресное богослужение. Всенощное бдение. Особенности воскресной вечерни. 1-5 главы Типикона. Повечерие в субботу вечером (когда не совершается бдение). 7 глава Типикона. (см. пример.)

Воскресное богослужение.Место воскресной службы в Уставе можно сравнить с местом Воскресения Христова в жизни ка­ждого христианина. По словам Св. Писания, без веры в Воскресение тщетна вера наша (1 Кор. 15:14). И воскресная служба, конечно же, имеет в богослужении совершенно исключительное положение. Пасха – это вершина всего года, центр года, ни с чем не сравнимый праздник, даже не двунадеся­тый, поскольку он неизмеримо больше любого двунадесятого праздника; он имеет огромный подгото­вительный период – более 40 дней – и такое же попразднство. А воскресная служба является нача­лом и вершиной седмичного богослужения; неделя – это первый день седмицы. Неделя начинается со своей вершины, с такой высоты, на которую ни один день седмицы больше не поднимается. Название воскресного дня: «воскресенье» не требует объяснения, «неделя» же говорит о том, что в этот день не надо делать мирских дел; это день, посвященный Богу. Вспомним заповедь о дне, по­священном Богу – это одна из десяти заповедей. В Ветхом Завете это день субботный, для новоза­ветных людей это день воскресный.

Сама Евхаристия времени не принадлежит, она принадлежит вечности, и в эту вечность переносит нас из власти времени. Такое же учение было, вероятно, и о воскресном дне. Это день осьмый – день будущего века. В древности именно этот день был днем собрания общины, днем преимущественным для совершения Евхаристии.

В 1-ой главе Типикона описывается малая вечерня, во 2-ой главе – ход воскресного всенощного бдения (в соединении со службой святому без знака). 3-я глава – это воскресное бде­ние в соединении со службой бденному святому; 4-я глава – воскресная служба в соединении со службой полиелейному святому, 5-я – в соединении со службой шестеричному святому и свято­му со славословием, 6-я говорит о количестве бдений (не только воскресных), «бывающих во все лето». После того, как описаны воскресные бдения, упоминаются бдения, которые бывают в остальной период года; очень ясно показано, что воскресная служба является для них образцом. 7-я глава описывает воскресное богослужение без бдения, такой вариант службы, когда совершается великая вечерня, предваряемая девятым часом, затем повечерие, воскресная полунощница и отдельно воскрес­ная утреня. Напомним, что при бдении великая вечерня и праздничная утреня совершаются вместе, как одна служба, а повечерие и полунощница отсутствуют.

Воскресное бдение никогда не служится само по себе, только как воскресная служба. Это ведь не только день седмицы, это еще и день года, день какого-то месяца. Не соединятся воскресная служба только со службами двунадесятых Господских праздников (за исключением Сретения), так как по Уставу в Господский праздник вся вос­кресная служба отменяется. И это свидетельствует об исключительной важности воскресной службы, которая служится всегда неопустительно, кроме лишь одного-единственного случая, когда на воскрес­ный день попадет Господский двунадесятый праздник. Именно двунадесятый, например, Вход Господень в Иерусалим: он всегда в воскресный день, и воскресной службы нет. Рождество, Крещение, Преоб­ражение, Крестовоздвижение – если попадут на воскресный день, то воскресная служба отменяется. А вот Нерукотворный Образ или Положение ризы Спасителя не отменяют воскресной службы; ведь это не двунадесятые праздники. Вот на какой высокой ступени стоит обычный воскресный день в сис­теме Типикона. Выше его только Господский двунадесятый праздник. Все остальное или сравнимо с ним по важности, или сильно уступает.

Всенощное бдение.Всенощным бдением называется особая церковная служба, представляющая в настоящее время соединение вечерни и утрени с первым Часом и отправляемая накануне известных праздников. Свое название она получила от обычая древней Церкви совершать ее в течение целой ночи, до самого рассвета (в богослужебных книгах термин «Бдение» иногда заменяется термином «Собор». Этим словом в богослужебных книгах вообще обозначается особенно торжественное служение, совершаемое собранием иереев; но применяется это название к всенощному бдению).

Первое по времени свидетельство о ночных бдениях принадлежит апостольскому веку. Так, в книге Деяний Апостольских (16 гл., ст.25) упоминается о ночной молитве и пении ап. Павла и Силы, а также ночной молитве (12 гл., 12 ст.) всей апостольской общины. В «Первый день недели», когда ученики собрались (в Троаде) для преломления хлеба, ап. Павел беседовал с ними и провел в беседе всю ночь (Деян.20, 7-11). В соответствии с этим некоторые св. Отцы и учители Церкви, например, св. Иоанн Златоуст (в 27 беседе на 1-е посл.Корин) и Ориген (в 12 гл.соч., «О молитве»), указывают на совершение всенощного бдения как на установление самих апостолов.

В Русской Церкви всенощное бдение появилось только в XV в., т.е. одновременно с введением Иерусалимского устава.

По Уставу, всенощное бдение должно начинаться спустя немного времени после захода солнца: «по еже зайти солнцу мало»

(Типикон, 2 гл.). Но так как непосредственно перед солнечным закатом полагается служить особую службу, именно малую вечерню, то всенощному бдению, по Уставу, предшествует малая вечерня, исполняемая незадолго до бдения. Повечерие и полунощница в день всенощного бдения оставляются. Обыкновенно в приходских церквах малая вечерня тоже опускается вместе с девятым часом.

Перед всенощной должна совершаться малая вечерня. Перед малой вечерней должен совершаться девятый час, на котором читается тропарь и кондак уходящего дня, а вечерня уже посвящена празднику, т.е. литургические темы этих двух служб – различные.

Бденное богослужение образуется самой праздничной вечерней и самой праздничной утре­ней – великой вечерней и полиелейной утреней. Для того чтобы молиться всю ночь, а на словах «Слава Тебе, показавшему нам свет» встретить восход солнца, вечерню нужно начинать достаточно поздно. Получается, что вечерня начинается очень поздно, уже в ночи, а обычное время вечерней мо­литвы остается без службы, поэтому для этих дней Типикон и назначает служить малую вечерню. Малая вечерня, по указанию Типикона, совершается прежде солнечного захождения, когда еще не зашло солнце, то есть когда еще светло.

Устав малой вечерни описан в 1-й главе Типикона.Там говорится о малой вечерне, совершаемой под воскресные дни, но она является образцом всех малых вечерен года. Каков план и порядок со­вершения этой службы?

1. «Благословен Бог…»

2. Девятый час.

3. «Благословен Бог»

4.103-й Псалом.

5. Господи, помилуй

3 раза,
Слава, и ныне.
6. «Господи, воззвах…»

и стихиры на
Господи, воззвах
на 4.

7. Свете тихий

8. Прокимен дне.

9. Сподоби, Господи

10. Стихиры на стиховне.

11 . Ныне отпущаеши

и Трисвятое по
Отче наш.
12. Тропарь.

13. Ектенья сугубая сокращенная.

14. Окончание.

Сравним малую и будничную вечерни. На малой вечерне нет светильничных молитв; всегда отсутствуют великая и просительная екте­ньи. Однако великая ектенья заменена на Господи, помилуй

3 раза и
Слава, и ныне.
Это очень инте­ресно и свидетельствует нам о том, каково значение в службе таких мелочей, как
Господи, помилуй
и
Слава, и ныне.
Такая замена произошла потому, что все содержание великой ектеньи может быть сведено к этим текстам: все 11 длинных прошений великой ектеньи, к которым припевается
Господи, помилуй –
это просьба о помиловании, а возглас, заключающий каждую ектенью, всегда имеет хва­лебный характер и может быть сведен к «Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь». Мы кратко называем его
Слава, и ныне,
на самом же деле это малое славо­словие Пресвятой Троице, очень важный текст.

Просительная ектенья ничем не заменяется, остается только сугубая в сокращенном варианте. На малой вечерне никогда нет кафизмы, а на будничной она есть в большинстве случаев. На малой ве­черне стихиры на Господи, воззвах

всегда поются на 4, это самое маленькое количество, какое только может быть. Это основные отличия малой вечерни.

В прадники Богородичные

Тропарь, глас 4

К Богородице прилежно ныне притецем,/ грешнии и смиреннии, и припадем,/ в покаянии зовуще из глубины души:/ Владычице, помози, на ны милосердовавши,/ потщися, погибаем от множества прегрешений,/ не отврати Твоя рабы тщи,// Тя бо едину надежду имамы.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное,/ ходатайство ко Творцу непреложное,/ не презри грешных молений гласы,/ но предвари, яко Благая, на помощь нас,/ верно зовущих Ти,/ ускори на молитву, и потщися на умоление,// предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Величания

Достойно есть/ величати Тя, Богородице,/ Честнейшую Херувим/ и Славнейшую// без сравнения Серафим. Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый,/ имже точиши исцеления// всем с верою притекающим.

Святым Бесплотным силам

Тропарь, глас 4

Небесных воинств Архистратизи,/ молим вас присно мы недостойнии,/ да вашими молитвами оградите нас/ кровом крил невещественныя вашея славы,/ сохраняюще нас, припадающих прилежно и вопиющих:/ от бед избавите нас,// яко чиноначальницы Вышних сил.

Кондак, глас 2

Архистратизи Божии,/ служителие Божественныя славы,/ Ангелов начальницы и человеков наставницы,/ полезное нам просите и велию милость,// яко безплотных Архистратизи.

Величание

Величаем вас,/ Архангели и Ангели/ и вся воинства,/ Херувими и Серафими,// славящия Господа.

Святым отцам

Тропарь, глас 8

Препрославлен еси, Христе Боже наш,/ светила на земли отцы наша основавый/ и теми ко истинней вере вся ны наставивый,// Многоблагоутробне, слава Тебе.

Кондак, глас 8

Апостол проповедание и отец догматы/ Церкве едину веру запечатлеша,/ яже и ризу носящи истины, истканну от еже свыше богословия,// исправляет и славит благочестия великое таинство.

Величание

Ублажаем вас,/ отцы наши,/ и чтим святую память вашу,/ вы бо молите о нас// Христа Бога нашего.

Пророку

Тропарь, глас 2

Пророка Твоего (
имярек
) память, Господи, празднующе,/ тем Тя молим,// спаси души наша.

Кондак, глас 4

Просветившееся Духом чистое твое сердце/ пророчества бысть светлейшаго приятелище,/ зриши бо яко настоящая далече сущая,/ сего ради тя почитаем,// пророче блаженне (
имярек
), славне.

Величание

Величаем тя,/ святый пророче Божий (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши о нас// Христа Бога нашего.

Апостолу

Тропарь, глас 3

Апостоле святый
(имярек
),/ моли Милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление// подаст душам нашим.

Кондак, глас 4

Яко звезду пресветлую/ Церковь всегда стяжа тя,/ апостоле (
имярек
),/ чудес Твоих многоподаванием просвещаема./ Темже зовем Христу:/ спаси чтущих верою// память Твоего апостола, Многомилостиве.

Величание

Величаем тя,/ апостоле Христов (
имярек
),/ и чтим болезни и труды твоя,/ имиже трудился еси// во благовестии Христове.

Апостолам

Тропарь, глас 3

Апостоли святии,/ молите милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление// подаст душам нашим.

Кондак, глас 4

Лозие явистеся Христова винограда мудрии,/ гроздие приносяще в добродетелех,/ вино нам спасения источающе,/ егоже приемлем, веселия исполняющеся./ Празднуем честную вашу память,/ в нюже молите дароватися нам велицей милости и отпущению грехов,// Господни апостоли.

Величание

Величаем вас,/ апостоли святии,/ весь мир ученьми своими просветившия,/ и вся концы// ко Христу приведшия.

Святителю

Тропарь, глас 4

Правило веры и образ кротости,/ воздержания учителя/ яви тя стаду твоему/ Яже вещей Истина,/ сего ради стяжал еси смирением высокая,/ нищетою богатая,/ отче (
имярек
,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Божественный гром, труба духовная,/ веры насадителю и отсекателю ересей,/ Троицы угодниче,/ великий святителю (
имярек
),/ со Ангелы предстоя присно,// моли непрестанно о всех нас.

Величание

Величаем тя,/ святителю отче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши о нас// Христа Бога нашего.

Святителям

Тропарь, глас 4

Боже отец наших,/ творяй присно с нами по Твоей кротости,/ не отстави милость Твою от нас,/ но молитвами их// в мире управи живот наш.

Кондак, глас 8

Яко добродетелей учителие и иерархов украшение,/ Церковь поющи вас славит,/ молитвами вашими подайте чтущим вас любовию/ добродетелей исправление и соблазнов избавление,// яко непобедимии.

Величание

Величаем вас,/ святителие велицыи,/ и чтим святую память вашу,/ ты бо молиши за нас// Христа Бога нашего.

Мученику

Тропарь, глас 4

Мученик Твой, Господи, (
имярек
)/ во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего,/ имеяй бо крепость Твою,/ мучителей низложи,/ сокруши и демонов немощныя дерзости./ Того молитвами// спаси души наша.

Кондак, глас 2

Звезда светлая явился еси,/ непрелестная мирови,/ Солнца Христа возвещи,/ зарями Твоими, страстотерпче (
имярек
),/ и прелесть погасил еси всю,/ нам же подаеши свет,// моляся непрестанно о всех нас.

Величание

Величаем тя,/ страстотерпче святый (
имярек
),/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа// претерпел еси.

Мученику ХХ века

Тропарь, глас 4

Мученик Твой, Господи, (
имярек
)/ во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего,/ имеяй бо крепость Твою,/ мучителей низложи,/ сокруши и демонов немощныя дерзости./ Того молитвами// спаси души наша.

Кондак, глас 2

Верный сын Земли Русския явился еси,/ новомучениче (
имярек
),/ Христа, Солнце Правды, возвещая/ и безбожия тьму отгоняя./ Ныне же сродники твоя в Православней вере утверждая,// молися о душах наших.

Величание

Величаем тя,/ страстотерпче святый (
имярек
),/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа// претерпел еси.

Мученице

Тропарь, глас 4

Агница Твоя, Иисусе, (
имярек
), зовет велиим гласом:/ Тебе, Женише мой, люблю,/ и Тебе ищущи, страдальчествую/ и сраспинаюся и спогребаюся Крещению Твоему,/ и стражду Тебе ради, яко да царствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу с Тобою,/ но яко жертву непорочную приими мя, с любовию пожершуюся Тебе.// Тоя молитвами, яко Милостив, спаси души наша.

Кондак, глас 2

Храм твой всечестный, яко цельбу душевную обретше,/ вси вернии велегласно вопием ти:/ дево мученице (
имярек
) великоименитая,// Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

Величание

Величаем тя,/ страстотерпице Христова (
имярек
),/ и чтим честное страдание твое,/ еже за Христа// претерпела еси.

Мученице ХХ века

Тропарь, глас 4

Благочестно в законе Господни поживши,/ веру Православную сохранила еси,/ и терпением гонители Церкве Русския посрамивши,/ смерть за Христа прияла еси,/ мученице славная (
имярек
),/ престолу Божию предстоящи,// моли спастися душам нашым.

Кондак, глас 5

Яко агница кроткая,/ воспитанная на пажитех Церкве Русския,/ страстотерпице Христова (
имярек
),/ посреде лютых мучителей/ тепле молилася еси:/ Господи, прости им,// не ведят бо, что творят.

Величание

Величаем тя,/ святая мученице (
имярек
),/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа// претерпела еси.

Мученикам

Тропарь, глас 4

Мученицы Твои, Господи,/ во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего,/ имуще бо крепость Твою,/ мучителей низложиша,/ сокрушиша и демонов немощныя дерзости./ Тех молитвами// спаси души наша.

Кондак, глас 2

Светильницы светлии явльшеся, божественнии мученицы,/ тварь всю светлостию чудес озаряете,/ недуги разрешающе и глубокую тьму всегда отгоняюще,// Христу Богу молящеся непрестанно о всех нас.

Величание

Величаем вас,/ страстотерпцы святии,/ и чтим честная страдания ваша,/ яже за Христа// претерпели есте.

Мученицам

Тропарь, глас 1

Агницы словесныя, Агнцу и Пастырю,/ приведостеся мучением ко Христу,/ течение скончавше/ и веру соблюдше,/ темже днесь радостною душею совершаем, досточуднии, святую вашу память,// Христа величающе.

Кондак, глас 4

Страстотерпиц Христовых память празднуим, / и верою просяще помощи/ избавитися всем от всякия скорби, зовуще:/ Бог наш с нами,// Иже сих прославивый, якоже изволи.

Величание

Величаем вас,/ страстотерпицы святии,/ и чтим честная страдания ваша,/ яже за Христа// претерпели есте.

Священномученику

Тропарь, глас 4

И нравом причастник,/ и престолом наместник апостолом быв,/ деяние обрел еси, Богодухновенне,/ в видения восход:/ сего ради слово истины исправляя,/ и веры ради пострадал еси даже до крове,/ cвященномучениче (
имярек
),/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.

Кондак, глас 4

Во святителех благочестно пожив/ и мучения путь прошед,/ идольския угасил еси жертвы,/ и поборник быв твоему стаду, богомудре./ Темже тя почитающе, тайно вопием ти:/ от бед избави ны присно твоими мольбами,// отче наш (
имярек
).

Величание

Величаем тя,/ священномучениче
(имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши о нас// Христа Бога нашего.

Священномученику ХХ века

Тропарь, глас 3

Церкве Русския столпе непоколебимый,/ благочестия правило,/ жития евангельскаго образе,/ священномучениче (
имярек
), / Христа ради пострадавый даже до крове,/ Егоже моли усердно,/ яко Начальника и Совершителя спасения,/ Русь Святую утвердити в Православии// до скончания века.

Кондак, глас 2

Восхвалим, вернии,/ изряднаго во святителех (или священницех)/ и славнаго в мученицех (
имярек
),/ Православия поборника и благочестия ревнителя,/ земли Русския красное прозябение,/ иже страданием Небес достиже/ и тамо тепле молит Христа Бога// спастися душам нашим.

Величание

Величаем тя,/ священномучениче (
имярек
),/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа/ во утверждение на Руси Православия// претерпел еси.

Священномученикам

Тропарь, глас 4

Боже отец наших,/ творяй присно с нами по своей кротости,/ не отстави милость Твою от нас,/ но молитвами их// в мире управи живот наш.

Кондак, глас 3

Яко светильники незаходимыя разумнаго солнца,/ сошедшеся днесь восхвалим песньми,/ возсияли бо есте сущим во тьме неразумия,/ всех созывающе к высоте благочестия, священномученицы./ Тем вопием вам:// радуйтеся, постников всех основание.

Величание

Величаем вас,/ священномученицы Христовы,/ и чтим святую память вашу,/ вы бо молиши за нас// Христа Бога нашего.

Преподобномученику

Тропарь, глас 8

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу:/ приим бо Крест, последовал еси Христу,/ и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней,// Темже и со ангелы срадуется, преподобие (
имярек
), дух твой.

Кондак, глас 2

Яко постника благочестна и искусна,/ и страдальца произволением честна,/ и пустыни жителя сообразна,/ в песнех достойно восхвалим (
имярек
) приснохвальнаго,// той бо змия попрал есть.

Величание

Ублажаем тя,/ преподобномучениче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов// и собеседниче Ангелов.

Преподобномученику ХХ века

Тропарь, глас 1

Верный ученик Христа даже до смерти быв,/ преподобномучениче (
имярек
) приснопамятне,/ подвиги бо поста и кровию мучений/ землю Русскую освятил еси./ Темже и мы, чада твоя, любовию вопием ти:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,// слава Прославльшему тя с новомученики Российскими.

Кондак, глас 3

Мирскаго мятежа удалився,/ добре Богу послужил еси,/ во дни же гонений на Церковь Русскую/ кровь твою за Христа пролиял еси/ и страданьми твоими землю нашу обагрил еси./ Темже молися, преподобномучениче (
имярек
),/ сохранитися ей в Православии и благочестии// до скончания века.

Величание

Величаем тя,/ преподобномучениче (
имярек
),/ и чтим подвиги и страдания твоя,/ яже за Христа// претерпел еси.

Преподобномученице

Тропарь, глас 4

Агница Твоя, Иисусе, (
имярек
), зовет велиим гласом:/ Тебе, Женише мой, люблю,/ и Тебе ищущи, страдальчествую/ и сраспинаюся и спогребаюся Крещению Твоему,/ и стражду Тебе ради, яко да царствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу с Тобою,/ но яко жертву непорочную приими мя, с любовию пожершуюся Тебе.// Тоя молитвами, яко Милостив, спаси души наша.

Кондак, глас 4

Божественная память твоя, (
имярек
), днесь возсиявши,/ явися мирови яко солнце,/ сказующи житие твое:/ ты бо воздержанием плотская двизания разорши,/ и страдания кровию уневестилася еси Христови./ Темже хвалящия тя избави от всяких зол, да зовем ти:// радуйся, мати преподобная.

Величание

Величаем тя,/ страстотерпице святая
(имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас// Христа Бога нашего.

Преподобномученице ХХ века

Тропарь, глас 5

Христа Господа Иисуса верная ученице,/ Церкве Российския избранная агнице,/ преподобная страстотерпице (
имярек
),/ легкое иго и язвы Его любовию носящи,/ лествицею мучений/ к Нему, яко Небесному Жениху, востекла еси,/ Егоже моли сохранити в благочестии люди Российския// и спасти душы наша.

Кондак, глас 4

Яко крин багряновидный,/ посреде терний безбожия/ в земнем отечестве твоем процвела еси,/ преподобномученице (
имярек
) честная,/ подвиги воздержания страданием украсивши,/ востекла еси к Небесному Жениху Христу,// Иже увенча тя красотою славы нетленныя.

Величание

Величаем тя,/ страстотерпице преподобная мати (
имярек
),/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа/ во утверждение на Руси Православия// претерпела еси.

Преподобномученикам

Тропарь, глас 4

Боже отец наших,/ творяй присно с нами по своей кротости,/ не отстави милость Твою от нас,/ но молитвами их// в мире управи живот наш.

Кондак, глас 2

Волнений множество невлажно проходяще,/ безплотныя враги струями слез ваших крепко погрузили есте,/ богомудрии и преподобнии,/ и чудес дар приимше,// молите непрестанно о всех нас.

Величание

Ублажаем вас,/ преподобнии мученицы,/ и чтим святую память вашу,/ наставницы монахов,// и собеседницы Ангелов.

Священноисповеднику и преподобноисповеднику

Тропарь, глас 8

Православия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ вселенныя светильниче,/ архиереев богодухновенное удобрение,/ (
имярек
) премудре,/ ученьми твоими вся просветил еси, цевнице духовная,// моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Насладився, богомудре, воздержания/ и желания плотская ты успил еси,/ явився еси, верою возращаем,/ и яко живота древо райское, процвел еси,// (
имярек
), отче священный.

Величание священноисповеднику

Величаем тя,/ святителю отче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши о нас// Христа Бога нашего.

Величание преподобноисповеднику

Ублажаем тя,/ преподобне отче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов// и собеседниче Ангелов.

Священноисповеднику ХХ века

Тропарь, глас 2

Священноисповедниче отче (
имярек
),/ во дни гонений безбожных на Церковь Русскую/ поношения, заточение, изгнание и горькия работы/ Христа ради претерпел еси,/ и ничтоже разлучи тя от любве Божия./ Таже благочестно в мире пожив,/ свидетельствовал еси Господа Иисуса Христа,// Егоже моли спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Яко звезда новая Церкве Русския явился еси,/ терпеливодушне (
имярек
) священноисповедниче,/ Христа Бога прославляя/ и в нощи безбожия путь верным указуя./ Темже молим тя:/ моли нам, сродником твоим,/ в вере православней утвердитися// и спастися душам нашим.

Величание

Величаем тя,/ священноисповедниче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас// Христа Бога нашего.

Преподобноисповеднику ХХ века

Тропарь, глас 2

Преподобноисповедниче отче (
имярек
),/ во дни гонений безбожных на Церковь Русскую/ поношения, заточение, изгнание и горькия работы/ Христа ради претерпел еси,/ и ничтоже разлучи тя от любве Божия./ Таже благочестно в мире пожив,/ свидетельствовал еси Господа Иисуса Христа,// Егоже моли спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Яко звезда новая Церкве Русския явился еси,/ терпеливодушне (
имярек
) преподобноисповедниче,/ Христа Бога прославляя/ и в нощи безбожия путь верным указуя./ Темже молим тя:/ моли нам, сродником твоим,/ в вере православней утвердитися// и спастися душам нашим.

Величание

Ублажаем тя,/ преподобноисповедниче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов// и собеседниче Ангелов.

Преподобноисповеднице ХХ века

Тропарь, глас 5

Христа Господа Иисуса верная ученице,/ Церкве Российския избранная агнице,/ преподобная мати (
имярек
),/ легкое иго и язвы Господни любовию носящи,/ лествицею добродетелей и исповеданием веры/ к Нему? яко Небесному Жениху? востекла? еси,/ Егоже моли сохранити в благочестии люди российския// и спасти души наша.

Кондак, глас 4

Яко крин благоуханный,/ посреде пустыни безбожия/ в земнем Отечестве твоем процвела еси, преподобная мати (
имярек
),/ и подвиги воздержания исповеданием веры украсивши,/ востекла еси к Небесному Жениху Христу,// Иже увенча тя красотою славы нетленныя.

Величание

Величаем тя,/ страстотерпице преподобная мати (
имярек
),/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа/ во утверждение на Руси Православия// претерпела еси.

Исповеднику ХХ века

Тропарь, глас 4

Страдания за Христа претерпев,/ веру православную сохранил еси,/ и терпением гонители Церкве Русския посрамив,/ благочестно в законе Господни пожил еси,/ исповедниче славне (
имярек
),/ Престолу Божию предстоя,// моли спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Яко звезда новая Церкве Русския явился еси,/ терпеливодушне (
имярек
) исповедниче,/ Христа Бога прославляя/ и в нощи безбожия путь верным указуя./ Темже молим тя:/ моли нам, сродником твоим,/ в вере православней утвердитися// и спастися душам нашим.

Величание

Величаем тя,/ исповедниче святый (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас// Христа? Бога нашего.

Исповеднице ХХ века

Тропарь, глас 4

Благочестно в законе Господни поживши,/ веру Православную сохранила еси,/ и терпением гонители Церкве Русския посрамивши,/ страдания за Христа претерпела еси,/ исповеднице славная (
имярек
),/ престолу Божию предстоящи,// моли спастися душам нашым.

Кондак, глас 4

Яко крин благоуханный,/ посреде пустыни безбожия/ в земнем Отечестве твоем процвела еси,/ блаженная мати (
имярек
),/ и житие добродетельное исповеданием веры украсивши,/ востекла еси к Небесному Жениху Христу,// Иже увенча тя красотою славы нетленныя.

Величание

Величаем тя,/ исповеднице Христова (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас// Христа Бога нашего.

Преподобному

Тропарь, глас 8

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу:/ приим бо Крест, последовал еси Христу,/ и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней,// Темже и со ангелы срадуется, преподобие (
имярек
), дух твой.

Ин тропарь, глас 8

Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/ и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/ и был еси светильник вселенней, сияя чудесы,/ (
имярек
) отче наш,// моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Чистотою душевною божественне вооружився,/ и непрестанныя молитвы яко копие вручив крепко,/ пробол еси бесовская ополчения,/ (
имярек
), отче наш,// моли непрестанно о всех нас.

Величание

Ублажаем тя,/ преподобне отче (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов// и собеседниче Ангелов.

Преподобной

Тропарь, глас 8

В тебе, мати, известно спасеся еже по образу:/ приим бо Крест, последовала еси Христу,/ и деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней,// Темже и со ангелы срадуется, преподобиая (
имярек
), дух твой.

Кондак, глас 2

За любовь Господню, преподобная,/ покоя желание возненавидела еси,/ пощением дух твой просветивши:/ крепко бо звери победила еси;/ но молитвами твоими// противных шатание разори.

Величание

Ублажаем тя,/ преподобная мати (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши о нас// Христа Бога нашего.

Преподобным

Тропарь, глас 4

Боже отец наших,/ творяй присно с нами по Твоей кротости,/ не отстави милость Твою от нас,/ но молитвами их// в мире управи живот наш.

Кондак, глас 2

Волнений множество невлажно проходяще,/ безплотныя враги струями слез ваших крепко погрузили есте,/ богомудрии и преподобнии,/ и чудес дар приимше,// молите непрестанно о всех нас.

Величание

Ублажаем вас,/ преподобнии отцы,/ и чтим святую память вашу,/ наставницы монахов,// и собеседницы Ангелов.

Преподобным женам

Тропарь, глас 2

Истинному желанию уневестившеся, христославнии,/ и временнаго обручника отвергшеся совокупления,/ и добродетельными подвиги возрастше,/ на высоту? востекосте нетления,/ краснодушнии и многобогатнии,/ столпи монашествующих жен и правило,/ темже о нас молите непрестанно,// любовию вашу память празднующих.

Кондак, глас 2

Телеса своя постом изнуривше,/ и неусыпными молитвами моляще Зиждителя о гресех своих,/ яко да приимете совершенное прощение,/ и приясте божественное оставление/ и царствие небесное,// молите Христа? Бога о всех нас.

Величание

Ублажаем вас,/ преподобнии матери,/ и чтим святую память вашу,/ вы бо молите за нас// Христа Бога нашего.

Бессребреникам

Тропарь, глас 8

Святии безсребреницы и чудотворцы,/ посетите немощи наша:// туне приясте, туне дадите нам.

Кондак, глас 2

Благодать приимше исцелений,/ простираете здравие сущим в нуждах,/ врачеве, чудотворцы преславнии,/ но вашим посещением/ ратников дерзости низложите,// мир исцеляюще чудесы.

Величание

Величаем вас,/ чудотворцы славнии (
имярек
),/ и чтим честная страдания ваша,/ яже за Христа// претерпели есте.

Христа ради юродивым

Тропарь, глас 1

Глас апостола Твоего Павла услышав, глаголющ:/ мы юроди Христа ради,/ раб Твой, Христе Боже, (
имярек
)/ юрод бысть на земли Тебе ради;/ темже память его почитающе,/ Тебе молим, Господи:// спаси души наша.

Кондак, глас 8

Вышния красоты желая,/ нижния сласти телесныя тощно оставил еси,/ нестяжанием суетнаго мира, Ангельское житие проходя,/ скончався, (
имярек
) блаженне,// с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

Величание

Ублажаем тя,/ святый праведный (
имярек
),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши о нас// Христа? Бога нашего.

МОЛИТВЕННОЕ ПРАВИЛО КО ПРИЧАСТИЮ (образец):

Понедельник

(по светскому стилю — в воскресенье вечером после малого повечерия): Канон Покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу.

Вторник

: Канон молебный ко Пресвятой Богородице.

Среда

: Канон Ангелу-Хранителю.

Четверг

: Канон святому Иоанну Предтече.

Пятница

: Канон, Акафист или молитвы Вашему святому покровителю, чьё имя Вы носите.

Суббота

: Иисусу Сладчайшему.

Воскресенье

: первая (вечерняя) часть последования ко Святому Причащению. Вторая (утренняя) часть последования читается после 1-го часа.

Присутствие на Божественной Литургии в Воскресенье является ОБЯЗАТЕЛЬНЫМ и БЕЗОТЛАГАТЕЛЬНЫМ правилом верующего православного человека, как и причастие Святых Христовых Таин. Исключение из данного ПРАВИЛА возможно только в силу тяжёлой или заразной болезни, а также в случае природного или социального катаклизма, когда в церковь невозможно добраться.

Примечание: в данном молитвенном правиле и прилагаемом православном календаре началом новых суток считается 18 часов.

Апостольское чтение:

Послание Апостола Павла к ефесянам, глава 5, стихи 8 — 19

Вы были некогда тьма, а теперь — свет в Господе: поступайте, как чада света, потому что плод Духа состоит во всякой благости, праведности и истине. Испытывайте, что благоугодно Богу, и не участвуйте в бесплодных делах тьмы, но и обличайте. Ибо о том, что они делают тайно, стыдно и говорить. Все же обнаруживаемое делается явным от света, ибо все, делающееся явным, свет есть. Посему сказано: «встань, спящий, и воскресни из мертвых, и осветит тебя Христос». Итак, смотрите, поступайте осторожно, не как неразумные, но как мудрые, дорожа временем, потому что дни лукавы. Итак, не будьте нерассудительны, но познавайте, что есть воля Божия. И не упивайтесь вином, от которого бывает распутство; но исполняйтесь Духом, назидая самих себя псалмами и славословиями и песнопениями духовными, поя и воспевая в сердцах ваших Господу,

священник Стефан (Домусчи)

Послание Апостола Павла к евреям, глава 13, стихи 17 — 21

Повинуйтесь наставникам вашим и будьте покорны, ибо они неусыпно пекутся о душах ваших, как обязанные дать отчет; чтобы они делали это с радостью, а не воздыхая, ибо это для вас неполезно. Молитесь о нас; ибо мы уверены, что имеем добрую совесть, потому что во всем желаем вести себя честно. Особенно же прошу делать это, дабы я скорее возвращен был вам. Бог же мира, воздвигший из мертвых Пастыря овец великого Кровию завета вечного, Господа нашего Иисуса Христа, да усовершит вас во всяком добром деле, к исполнению воли Его, производя в вас благоугодное Ему через Иисуса Христа. Ему слава во веки веков! Аминь.

священник Дмитрий (Барицкий)

Святителя Николая знают даже те, кто в храм заходит очень редко. Он — один из самых знаменитых святых христианского мира. Жизнь его была полна трудностей и подвигов по их преодолению: он бывал и в тюрьме, и на краю гибели, выручал бедных и попавших в трудности. И сегодня мы можем обратиться к удивительному чудотворцу, родному для многих поколений наших предков. Попросить его заступничества в самых сложных ситуациях. И это не будет язычеством или созданием «кумира». Святитель был и остается христианином, показывая нам достойный пример святой жизни и реальность чудес.

Редакция «Фомы» желает вам доброго воскресного дня в храме!

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4.5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]